Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

Otwarłem dolny dekiel separatora z Land Rovera. Górny nie chciał tak łatwo zejść, więc nie forsowałem bo nie chcę uszkodzić.

Gazy z olejem wpadają do zbiornika, a następnie zasysane są rurką do górnej części separatora gdzie to co nie ściekło od razu jest jakby zawirowywane w koło i dopiero wychodzi. Rurka w środku pojemnika nie jest połączona bezpośrednio z wylotową-jak można wywnioskować ze zdjęcia-przejście z rurki do rurki prowadzi na około.

DSC04090 [].JPG

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli konstrukcja typowego oil tanka, z ta różnicą że cały syf nie gromadzi się w nim i nie jest potem rozdmuchiwany tylko spływa do oddzielnego pojemnika co jest akurat wielką zaletą.

 

pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie to znawcow.

1. W jaki sposob odroznic czy powodem gromadzenia sie oleju w rurze przy turbo jest Turbina czy pokrywa zaworow. Kiedys wsadzilem odme do butelki i tam zgromadzilo sie 100ml a z miski ubyl litr. Chyba odparowal, mozliwe?

2.Czy moje myslenie jest poprawne ze jezeli w separatorze zbierze sie 200 ml to zmiski powinna ubyc podobna ilosc.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moje myslenie jest poprawne ze jezeli w separatorze zbierze sie 200 ml to zmiski powinna ubyc podobna ilosc.
NIe do konca, bo odma tez sie bierze ze spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki Jeericho Jak mom twoj post rozumiec. Paliwo+olej =odma czy inczej moze wiecej szczegolow. Jak sprawdzic czy to wina turba brania oleju czy pokrywu zaworow=odmy.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oki Jeericho Jak mom twoj post rozumiec. Paliwo+olej =odma czy inczej moze wiecej szczegolow. Jak sprawdzic czy to wina turba brania oleju czy pokrywu zaworow=odmy.
Bo ja wiem? ;)

Napisalem to co wywnioskowalem z forum. Uzyj opcji szukaj, pewnie cos znajdziesz.

Podobno pompowtryski zawsze biora olej, tylko ze u kazdego jest to rozna wielkosc 0,5-1,5l.

Mi wychodzi ok 0,5-0,8/15000km

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Wiem ze biora. Załużmy ze pierscienie, zawory i pompki nie biora oleju. Takie tylko zalozenie to jak odróznić czy bierze olej turbo czy pokrywa. Jak sprawdzić czy turbina zaczęła barc oliwe.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak turbo załapie olej to wskoczy na takie obroty ze nie zatrzyma się dopóki się nie rozpadnie motor lub paliwo w baku nie skończy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj chyba tak nie jest w rzeczywistosci:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledze po fachu załapała turbina olej to juz go nie zgasił a uratowało go to ze miał rezerwę w baku więc za długo sobie motor nie poszalał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest mozliwe ale gdy turbina juz padla na amen to takie ma zachowanie. Ja mowie o przypadku gdy turbo bierze olej ale dziala normalnie. Wiem ze trzeba cos sprwadzic z wirnikiem w turbo ale nie wiem dokladnie. Dlatego pytam na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak turbo załapie olej to wskoczy na takie obroty ze nie zatrzyma się dopóki się nie rozpadnie motor lub paliwo w baku nie skończy

Na forum octavi takie przypadki opisywali, z tym ze jak zalapala olej to cyk na maks obroty i sru silnik. Nikomu nie dzialal do skonczenia sie paliwa, tylko do momentu zatarcia silnika, bo turbo w moment wyssalo olej. Jedyna metoda na zmniejszenie ilosci uszkodzen jest zdlawienie silnika, czyli ostatni bieg i hamowac bez sprzegla do zgaszenia silnika - tak podawali na forum octavi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ale to nie moj przypadek/ Ja nie ma przeldaowan autko sie zbiera ok. Dalej czeka na porade jak stwierdzic czy turbo bierze olej. Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci napisałem na PW. Zastosuj separator i Twoje wątpliwości się rozwieją. Ja jestm zszokowany jak szybko mi się odstojnik zapchał. Ok 500 km po okolicy, przeważnie na zimnym silniku, bez żadnej trasy i mój mini odstojnik pełniusieńki. W związku z tym zainstalowałem coś takiego: na końcu wężyka odstojnika zaworek kulowy 1/4 (mały), do niego wężyk i sru pod auto. Teraz tylko wystarczy podstawić naczynko pod auto, otworzyć zawór i poczekać, aż ścieknie. Cóż widok takiej instalacji pięknie pod maską nie wygląda, ale za to obsługowość jest wręcz idealna więc mi to pasuje ;)

Wybaczcie jakość, ale telefonem na szybko robione bo akurat miałem pod ręką.

DSC00153.jpg

DSC00154.jpg

DSC00155.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick co ile musisz spuszczać tej olej? Jaką pojemność ma ten separator? Czy wystarczy na 12000-13000km? Ten zawór jest po to aby ten układ był zamknięty? Nie można tak po prostu puścić wężyka pod samochód?

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Separator z racji tego, że oryginalnie ma spływ podłączony do miski w LR, nie zbiera oleju, więc trzeba do niego podłączyć jakiś zbiorniczek/odstojnik. Ja na próbę podłączyłem ok 10cm węzyka zaślepionego na końcu. chciałem zobaczyć kiedy się zapełni. No i zapełnił się błyskawicznie jak dla mnie(napisałem wyżej). Dlatego pomyślałem nad umieszczeniem zbiorniczka gdzieś. Można by umieścić zbiorniczek za kratką gdzie jest/powinien być halogen np i doprowadzić do niego wężyk z separatora. Ja nie mam halogenów więc miejsca tam sporo i można dać taki zbiorniczek, ze spokojnie starczy od wymiany do wymiany oleju np, a opróżnianie byłoby banalnie proste tam. Ja jednak wybrałem inną opcję, zamontowałem ten zaworek aby układ dalej był zamknięty, raz na miesiąc kiedy mi się nazbiera oleju w wężyku odstojniku, wystarczy, ze otworzę zawór i już może zbierać się znowu ;)

 

---------- Post added at 16:01 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

 

Można puścić wężyk pod auto, ale wtedy mija się z celem montaż separatora, takie moje zdanie jest. Ja wolę zachować układ odmy w jego pierwotnym układzie-z tym, że już czystą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W weekend zamontowałem separator oleju od lublina. Koszt niecałe 70 zł (separator, orginalne węże po odpowiednim docięciu, opaski), czas montażu 15 min.

Przejadę trochę km i sprawdzę ile syfu się zebrało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W weekend zamontowałem separator oleju od lublina.

Możesz zrobić zdjęcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Separator zamontowałem w ten sam sposób co Patrick.

Postaram się jutro zrobić foty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności