Patrick Zgłoś #121 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Otwarłem dolny dekiel separatora z Land Rovera. Górny nie chciał tak łatwo zejść, więc nie forsowałem bo nie chcę uszkodzić. Gazy z olejem wpadają do zbiornika, a następnie zasysane są rurką do górnej części separatora gdzie to co nie ściekło od razu jest jakby zawirowywane w koło i dopiero wychodzi. Rurka w środku pojemnika nie jest połączona bezpośrednio z wylotową-jak można wywnioskować ze zdjęcia-przejście z rurki do rurki prowadzi na około. Edytowane 9 Marca 2010 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #122 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) czyli konstrukcja typowego oil tanka, z ta różnicą że cały syf nie gromadzi się w nim i nie jest potem rozdmuchiwany tylko spływa do oddzielnego pojemnika co jest akurat wielką zaletą. pzdr Edytowane 9 Marca 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #123 Napisano 13 Marca 2010 Mam pytanie to znawcow. 1. W jaki sposob odroznic czy powodem gromadzenia sie oleju w rurze przy turbo jest Turbina czy pokrywa zaworow. Kiedys wsadzilem odme do butelki i tam zgromadzilo sie 100ml a z miski ubyl litr. Chyba odparowal, mozliwe? 2.Czy moje myslenie jest poprawne ze jezeli w separatorze zbierze sie 200 ml to zmiski powinna ubyc podobna ilosc. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #124 Napisano 13 Marca 2010 Czy moje myslenie jest poprawne ze jezeli w separatorze zbierze sie 200 ml to zmiski powinna ubyc podobna ilosc. NIe do konca, bo odma tez sie bierze ze spalin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #125 Napisano 14 Marca 2010 Oki Jeericho Jak mom twoj post rozumiec. Paliwo+olej =odma czy inczej moze wiecej szczegolow. Jak sprawdzic czy to wina turba brania oleju czy pokrywu zaworow=odmy. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #126 Napisano 14 Marca 2010 (edytowane) Oki Jeericho Jak mom twoj post rozumiec. Paliwo+olej =odma czy inczej moze wiecej szczegolow. Jak sprawdzic czy to wina turba brania oleju czy pokrywu zaworow=odmy. Bo ja wiem? Napisalem to co wywnioskowalem z forum. Uzyj opcji szukaj, pewnie cos znajdziesz. Podobno pompowtryski zawsze biora olej, tylko ze u kazdego jest to rozna wielkosc 0,5-1,5l. Mi wychodzi ok 0,5-0,8/15000km Edytowane 14 Marca 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #127 Napisano 14 Marca 2010 Ok Wiem ze biora. Załużmy ze pierscienie, zawory i pompki nie biora oleju. Takie tylko zalozenie to jak odróznić czy bierze olej turbo czy pokrywa. Jak sprawdzić czy turbina zaczęła barc oliwe. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #128 Napisano 14 Marca 2010 jak turbo załapie olej to wskoczy na takie obroty ze nie zatrzyma się dopóki się nie rozpadnie motor lub paliwo w baku nie skończy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #129 Napisano 14 Marca 2010 oj chyba tak nie jest w rzeczywistosci:zeco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #130 Napisano 14 Marca 2010 koledze po fachu załapała turbina olej to juz go nie zgasił a uratowało go to ze miał rezerwę w baku więc za długo sobie motor nie poszalał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #131 Napisano 14 Marca 2010 To jest mozliwe ale gdy turbina juz padla na amen to takie ma zachowanie. Ja mowie o przypadku gdy turbo bierze olej ale dziala normalnie. Wiem ze trzeba cos sprwadzic z wirnikiem w turbo ale nie wiem dokladnie. Dlatego pytam na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #132 Napisano 14 Marca 2010 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086&highlight=turbina+czyszczenie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508&highlight=turbina+czyszczenie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7480&highlight=turbina+czyszczenie http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=4412517 poczytaj sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #133 Napisano 14 Marca 2010 jak turbo załapie olej to wskoczy na takie obroty ze nie zatrzyma się dopóki się nie rozpadnie motor lub paliwo w baku nie skończy Na forum octavi takie przypadki opisywali, z tym ze jak zalapala olej to cyk na maks obroty i sru silnik. Nikomu nie dzialal do skonczenia sie paliwa, tylko do momentu zatarcia silnika, bo turbo w moment wyssalo olej. Jedyna metoda na zmniejszenie ilosci uszkodzen jest zdlawienie silnika, czyli ostatni bieg i hamowac bez sprzegla do zgaszenia silnika - tak podawali na forum octavi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #134 Napisano 14 Marca 2010 Dzieki ale to nie moj przypadek/ Ja nie ma przeldaowan autko sie zbiera ok. Dalej czeka na porade jak stwierdzic czy turbo bierze olej. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #135 Napisano 14 Marca 2010 Tak jak Ci napisałem na PW. Zastosuj separator i Twoje wątpliwości się rozwieją. Ja jestm zszokowany jak szybko mi się odstojnik zapchał. Ok 500 km po okolicy, przeważnie na zimnym silniku, bez żadnej trasy i mój mini odstojnik pełniusieńki. W związku z tym zainstalowałem coś takiego: na końcu wężyka odstojnika zaworek kulowy 1/4 (mały), do niego wężyk i sru pod auto. Teraz tylko wystarczy podstawić naczynko pod auto, otworzyć zawór i poczekać, aż ścieknie. Cóż widok takiej instalacji pięknie pod maską nie wygląda, ale za to obsługowość jest wręcz idealna więc mi to pasuje Wybaczcie jakość, ale telefonem na szybko robione bo akurat miałem pod ręką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #136 Napisano 14 Marca 2010 (edytowane) Patrick co ile musisz spuszczać tej olej? Jaką pojemność ma ten separator? Czy wystarczy na 12000-13000km? Ten zawór jest po to aby ten układ był zamknięty? Nie można tak po prostu puścić wężyka pod samochód? Edytowane 14 Marca 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #137 Napisano 14 Marca 2010 Separator z racji tego, że oryginalnie ma spływ podłączony do miski w LR, nie zbiera oleju, więc trzeba do niego podłączyć jakiś zbiorniczek/odstojnik. Ja na próbę podłączyłem ok 10cm węzyka zaślepionego na końcu. chciałem zobaczyć kiedy się zapełni. No i zapełnił się błyskawicznie jak dla mnie(napisałem wyżej). Dlatego pomyślałem nad umieszczeniem zbiorniczka gdzieś. Można by umieścić zbiorniczek za kratką gdzie jest/powinien być halogen np i doprowadzić do niego wężyk z separatora. Ja nie mam halogenów więc miejsca tam sporo i można dać taki zbiorniczek, ze spokojnie starczy od wymiany do wymiany oleju np, a opróżnianie byłoby banalnie proste tam. Ja jednak wybrałem inną opcję, zamontowałem ten zaworek aby układ dalej był zamknięty, raz na miesiąc kiedy mi się nazbiera oleju w wężyku odstojniku, wystarczy, ze otworzę zawór i już może zbierać się znowu ---------- Post added at 16:01 ---------- Previous post was at 15:58 ---------- Można puścić wężyk pod auto, ale wtedy mija się z celem montaż separatora, takie moje zdanie jest. Ja wolę zachować układ odmy w jego pierwotnym układzie-z tym, że już czystą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sedes850 Zgłoś #138 Napisano 15 Marca 2010 Witam W weekend zamontowałem separator oleju od lublina. Koszt niecałe 70 zł (separator, orginalne węże po odpowiednim docięciu, opaski), czas montażu 15 min. Przejadę trochę km i sprawdzę ile syfu się zebrało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #139 Napisano 15 Marca 2010 W weekend zamontowałem separator oleju od lublina. Możesz zrobić zdjęcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sedes850 Zgłoś #140 Napisano 15 Marca 2010 Separator zamontowałem w ten sam sposób co Patrick. Postaram się jutro zrobić foty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach