Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

etka pokazuje, że separator jest zintegrowany z pokrywą rozrządu. już wcześniej ktoś pisał w tym temacie, że próbował go zdemontować i nie dało rady. jak dla mnie jedynym sposobem jest zdjąć pokrywę, przemyć ten separator np. benzyna ekstrakcyjna, wysuszyć, a na odmę zastosować catch oil tank albo niskobudżetowe rozwiązanie z butelką i korkiem ;)

ja tak zamierzam zrobić jak będę mieć chwilę czasu bo mam dość oleju w dolocie. poza tym muszę zobaczyć, czy turbo nie zaczęło puszczać oliwy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ten separator się rusza na boki on jest mocowany na jakąś gumę w pokrywę zaworów, chyba musi być demontowany na allegro widziałem pokrywy zaworów z dziurą w tym miejscu czyli ze zdemontowanym separatorem bo w niektórych modelach jest bardziej zintegrowany z pokrywą zaworów a w moim AFN-ie się rusza stąd wnioskuje że jest demontowany bo widać i jest lekki prześwit jak kawałeczek gumowej grubej rury od spodu separatora wchodzi w pokrywę zaworów......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tak twierdzisz, to spróbuj go zdemontować, jak Ci się uda to napiszesz nam jak to zrobić i my też będziemy zadowoleni :)

 

EDIT: ja właśnie w ten weekend zrobiłem z separatorem oraz odmą porządek. końcówka odmy siedzi w butelce po coli :D jak na razie po 200km mogę powiedzieć, że śmierdzi z tej butli jak z murzyńskiej chaty ;) ale przynajmniej dolot czystszy...

Edytowane przez smalec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aker

Witam,

Mam pytanie dotyczące całej pokrywy łacznie z separatorem oleju, czyli tak zwaną ODMA. Czytam że ten cały element był wadliwy i w Niemczech wymieniano je za grosze, u nas jakiś koszt około 500zł, ale czy kupując coś takiego mam pewność żę dostane coś nowszego tzn zmodernizowanego, czy po prostu sprzedawne są dalej te same pokrywy z tym że nowe. Jeśli nie zmienio ich konstrukcji albo ktoś może sprzedaważ stara konstrukcje to jaki sens wymiany. Czy może ktoś z was wymieniał ten element? Czym się rożni od starego? Czy lepiej się nie pchać w to i zrobić sobie oil catch tank samodzielnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tez muszę przeczyscić odmę, bo przez nią w dolocie pojawiają spore ilości oliwy. Mam do was w związku z tym pare pytań.

1. Czy separator oleju można wyczyścić jakims pędzelkiem z benzyną, a potem go przedmuchać powietrzem i czy to powinno wystarczyc? Moze jeszcze jakieś sposoby?

2. Czy odma znajduje sie na tym(w tym) przewodzie za separatorem oleju? Jak ją czyścić, nalać do przewodu benzyny, płukać porządnie?

Z góry dziekuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie od wczoraj estem szczesliwym posiadaczem Passata. Niestety po wnikliwym obejrzeniu siknika stwierdzam ze jest jakis wyciek oleju z lewej strony silnika kolo korka wlewu oleju. Pod plastykowa oslona zbiera sie olej i delikatnie mowiac rzyga na scianke obok. Czy to jest odma?

niestety nie potrafie na to odpowiedziec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam olej w dolocie po sprawdzeniu okazało się że jest z odpowietrzenia silnika. Zamierzam wymienić zawór regulacji ciśnienia i separator ojeju na nowe. Zawór na allegro kosztuje 95zł a separator znalazłem w inter carsie 50zł (w ASO 110ZŁ). Zawór jest mocowany to pokrywy za pomocą opaski razem z wężem do turbiny jakby ktoś miał problem z demontażem.

575755.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki ale u mnie mokry od oleju jest jakas puszka do ktorej wchodzi trzpien jest na wezykach ten trzpien wchpdzi do srodka puszki jest ruchomy. Co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cbartek

na gorze silnika? czy kolo turbosprezarki?

 

na gorze waz z turbo dochodzi do zaworu EGR (zbiera tez syf z odmy) - to ze sie poci to normalne, te typy niestety tak maja

U mnie olej do dolotu dostaje sie z odmy. Probowałem cos z tym zrobic (kilkanascie watkow wczesniej). Jednak wrocilem do fabryki.;)

Co wymiane czyszcze IC i jak mi sie chce to EGR (deczko) :D

Edytowane przez midqard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę jakiś już czas z odmą w butelce po coli i jak na razie jestem zadowolony, żadnych wad tego zastosowania nie zauważyłem... ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie poci Ci sie bardziej na pokrywie?

To patrz zeby silnik jakiegos syfu Ci nie zaciagnal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pokrywie nie poci się nic, a co do syfu mówisz o tym, który zbiera się w buteleczce? w miarę regularnie opróżniana jest całkiem czysta :) tylko smród straszny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pokrywie nie poci się nic, a co do syfu mówisz o tym, który zbiera się w buteleczce? w miarę regularnie opróżniana jest całkiem czysta tylko smród straszny...

 

wlsnie o tym syfie (biala maz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta rura często pęka przy wymianie rozrządu, jak mechanior nieuważnie zdejmował pokrywę zaworów. w IC kosztyje 70 zł. Mnie pękła akurat na dole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim mam juz też dość tego oleju w dolocie, nie dość, że tam brudno to jeszcze z egr się sączy i brudzi wszystko dookoła. Więc myśle, że albo kupię takie coś:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=370212348284

Albo sam sobie zrobie jakiś oil catch tank.

Jeszcze myślę o separatorze oleju z vectry:

http://www.allegro.pl/item652771953_separator_oleju_filtr_odmy_opel_1_8_2_0_16v.html

Na angielskim ebayu znalazłem tez "dedykowany" do tdi oil catch tank. Cena zaporowa jak za takie coś:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=170342262775

Myślę jednak, że ten separator z vectry mógł by się sprawdzić. Znalazłem też separator z motoru-kasa nie wielka, może się skuszę:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=390055770843

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj wieczorem zabrałem się za czyszczenie odmy, okręciłem pokrywe zaworow i wlałem w otwor od odmy rozmpuszczalniku uniweralnego. Ładnie się przelewało pomiędzy otworem a środkiem pokrywy. Co by jeszcze bardziej rozpuścić zbędny syf pozostawiłem pokrywę wraz z rozpuszczalnikiem na noc. Dzis rano wylałem zawartość, wyszyściłem pokrywę sprawdzam drożność dmuchając w otwór od odmy i nic, zero przepływu. Zgłupiałem, wczoraj jeszcze wszystko bylo OK z dzis rano nie ma przepływu, ani w jedną, ani w drugą stronę. Pomyślałem ze moze jest to związane z temeraturą, jeśli jest chłodno (u mnie 9C) to moze się coś zatyka, położyłem wiec pokrywę na piec aby ją trochę podgrzać, niestety nic z tego. Czy ktoś mi może powiedziec o co chodzi? Czy ten objaw to standard czy cos jest nie tak. Nie wiem co robic czy zakładać tą pokrywę?

 

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wladek32
Witam, wczoraj wieczorem zabrałem się za czyszczenie odmy, okręciłem pokrywe zaworow i wlałem w otwor od odmy rozmpuszczalniku uniweralnego. Ładnie się przelewało pomiędzy otworem a środkiem pokrywy. Co by jeszcze bardziej rozpuścić zbędny syf pozostawiłem pokrywę wraz z rozpuszczalnikiem na noc. Dzis rano wylałem zawartość, wyszyściłem pokrywę sprawdzam drożność dmuchając w otwór od odmy i nic, zero przepływu. Zgłupiałem, wczoraj jeszcze wszystko bylo OK z dzis rano nie ma przepływu, ani w jedną, ani w drugą stronę. Pomyślałem ze moze jest to związane z temeraturą, jeśli jest chłodno (u mnie 9C) to moze się coś zatyka, położyłem wiec pokrywę na piec aby ją trochę podgrzać, niestety nic z tego. Czy ktoś mi może powiedziec o co chodzi? Czy ten objaw to standard czy cos jest nie tak. Nie wiem co robic czy zakładać tą pokrywę?

 

 

 

_scalone

Witam! Kilka dni temu sprawdzałem swoją odmę,kiedy silnik jest wyłączony ,przez odmę nie ma przedmuchu w żadną stronę.natomiast po uruchomieniu silnika jest prawidłowy przedmuch z silnika na zewnątrz.Tak że taki stan wydaje prawidłowy,cisnienie w silniku musi wzrosnąc aby zaczeło dmuchać.Oczysciłeś dobrze odmę i działa własciwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem u kolegi i u niego (silnik zimny) mozna dmuchnąć w obie strony. U siebie zrobilem tak ze podłączyłem pod sprężarkę i ciśnieniem przedmuchałem, wtedy mogłem już lekko dmuchać w jedną i w drugą. Zamontowałem taką pokrywę. Po odpaleniu silnika i po chwili odkręceniu korka od wlewu oleju było czuć że w komorze silnika jest za duze ciśnienie bo efekt był taki jakbym pepsi otwierał. Do domu miałem ok 150km wiec pomyślalem ze jakoś powoli zajadę więc nie zakręcałem korka od wlewu oleju tylko go połozyłem na wlew i pończochą owinołem aby jakoś to ciśnienie uciekało. Co prawda też zmieniłem termostat wiec podłączyłem VAG-a i chciałem sprawdzić jaką silnik osiągnie teraz temeraturę. Rozgrzałem go do 90C termostat działa prawidłowo. Sprawdziłem jeszcze raz odmę i moim ździwieniem okazało się że działa, widocznie temperatura silnika spowodowała ze się odetkała. To ze poświęciłem całą sobotę na czyszczenie całego układu dolotowego wraz z IC, EGR i kolektora ssącego, postanowiłem zrobić od razu własny oil catch tank z butelki. Jak narazie jest ok, po przejechaniu 250km jest w butelce kilka kropli oleju. Zauważyłem że olej dostaje się tam jak kręcimy silnik na wyższych obrotach, tak pod 4000 widocznie za duze jest ciśnienie w komorze silnika i odma nie nadąrza z odseparowaniem. Jak podłączenie jest oryginalne to jeszcze turbo wspomaga wysysanie tego oleju na co separator nie ma czasu spełnić swojego zadania, tak mi się wydaje z mojego myslenia. Zauważyłem także ze z butelki leci dymek jak silnik jest rozgrzany, pewnie to opary oleju, początkowo myślałem że bedzie to czuć w środku w kabinie ale jak narazie jest ok. Obserwacje w toku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wlałeś rozpuchola nie zeżarło ci jakis uszczelek w tym searatorze albo nie spuchły? (dlatego nie było przedmuchu w obu kierunkach) jak separator czy jak mu tam bedzie zatkany wywali ci simery w silniku i olej sie wysra wszedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A czym zaslepic rurke od turbo w miejscu gdzie wchodzi odma prz zastosowaniu butelki po coli.

A mam jeszcze pytanie rzuca olejem oczywiscie z odmy bo tubro niedawno regenerowane i nie cieknie, moj AFN ma penie ze 400 tys km i czy zmiana z 10w40 na 15w40 w jakim stopniu pomoze i nie bedzie tak rzucalo olejem - oczywiscie najlepszym rozwiazaniem bylo by wymiana uszczelniaczy.

kolego "termin" ciekaw jeszcze jestem zapachu wydobywajacego sie z butelki po coli czy przypadkiem niebedzie zbyt uporczywy. Czekamy na opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności