Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

czyli przwod od odmy ma leciec perosto do butelki? jakies specialne odpowietrzenie wystarczy? czy tylko roznica srednicy butelki i przewodu? na co zwrocic uwage ? a druga strone czyli wchodzaca w przedow do tubro zaslepic i wszytsko?

Ja akurat mam tak jak fabrycznie - układ zamknięty, z pokrywy wlot do zbioriczka, ze zbiorniczka do dolotu, więcej szczegółów mojego rozwiązania masz w linku który podałem powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz podac jeszcze raz link bo ja nic nie widze ,zadnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba bede zmuszony cos takiego zrobic a jesli o sprawe z przeczyzczeniem odmy to cos da?i jak sprawdzic droznosc odmy? ma wypuszczac powietrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie raczej nic nie da - u moim przypadku tak przynajmniej bylo.

Sprawdzenie? dmuchasz to najlepszy sposób ;) a powietrze ma wypuszczac.

 

Olej w dolocie (tak jak tu piszemy) pochodzi z odmy ale tez trzeba pamietac ze moze turbina puszczac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie wiecie czy w nowej pokrywie tej z ASO jest juz rozwiazna sprawa z separatorem? i macie jakiegos faworyta wsrod materialow do uszczelek bo mi wlasnie pada pod pokrywa ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nową pokrywę zaworów od audi (okazja się trafiła za pół ceny ale pokrywa była z 2007 roku - leżak magazynowy) do mojego auta z silnikiem 1.9 TDI AWX. Po przejechaniu ponad 4tys km od wymiany stan oleju na bagnecie się nie zmienił (trasa Polska - UK i reszta po mieście, przedtem znikało połowę miarki tylko podczas podróży PL - UK). Auto nie przykapca na niebiesko jak to miało miejsce czasami no i najważniejsze ze nie ma plam oleju pod autem od strony intercoolera. Mój mechanik powiedział mi że odma była przytkana (mam ją w domu ale nie sprawdzałem). Dodatkowo zmieniłem olej z Mobil 1 ESP 5W30 na MOTULA SPECYFIC 5W40 czy jakoś tak (dedykowany do silników pd).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to wlasnie 5w30 jest do pompo i spelnia norme 505.01 hmm na dniach sprawdze moze luzy wirnika na turbinie ,luzy sa proporconalne do zuzywania oleju przez turbo? rozumie ze jak sa luzy w poziomie czyli przod tyl to jest ok ,gorzej jak sa w poziomie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wybacz Radek,wiesz (w sprawie oleju) ale nie wszystko i to Forum w tym Ci pomoże.Poza tym nie "zaśmiecaj" tego wątku pytaniami o turbo(jest wiele na ten temat-opcja szukaj).Jesteś nowy na Forum-rozumiem.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nazwie użyto słowa cylkon i pewnie jest tak zbudowany moim zdaniem to najlepsze rozwiazanie powietrze z olejem wpadając na cylkon zostaje zawirowane kropelki oleju ze względu na pęd (masa x prędkość) wyrzucane są na zewnątrz wiru uderzają w ściankę cylkonu tracą prędkość i spływają na dół jeżeli będziesz robił zamówienie daj znać może też kupię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze mozesz zrobic OCT na podobnej zasadzie, (cyclone....) tylko ze zbytnio efektu wiru powietrznego (podobnie jak w odkurzczach) się nie uzyska bo pęd powietrza jest zbyt mały!!!! Te cyklony to tak troszeczkę jak z fotoblockerami...:D Dobrze ukształowany oct lub zwykły z jedna dłuzszą wpuszczoną rurką tak samo spełni zadanie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się chyba skuszę, bo cena jest mniejsza aniżeli catch tanka, jest to fabryczne rozwiązanie do turbo diesla. No i myślę, będzie wyglądało to pod maską w miare normalnie. Zdam relacje jak działa.

Marko, jeśli to zadziała u mnie to mogę i Tobie kupić-na wielkanoc jak będe jechał do PL to Ci to wezmę i wyślę w PL. Chyba, że chcesz tak czy siak to kupię od razu dwa. Daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kupiłem nową pokrywę zaworów od audi (okazja się trafiła za pół ceny ale pokrywa była z 2007 roku - leżak magazynowy) do mojego auta z silnikiem 1.9 TDI AWX. Po przejechaniu ponad 4tys km od wymiany stan oleju na bagnecie się nie zmienił (trasa Polska - UK i reszta po mieście, przedtem znikało połowę miarki tylko podczas podróży PL - UK). Auto nie przykapca na niebiesko jak to miało miejsce czasami no i najważniejsze ze nie ma plam oleju pod autem od strony intercoolera. Mój mechanik powiedział mi że odma była przytkana (mam ją w domu ale nie sprawdzałem). Dodatkowo zmieniłem olej z Mobil 1 ESP 5W30 na MOTULA SPECYFIC 5W40 czy jakoś tak (dedykowany do silników pd).

 

Gdzie dostales ta pokrywe i za ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kupiłem na ebay.co.uk za 45f z uszczelką i przesyłką (opis był do audi tdi pd i sprzedający nie wiedział czy będzie pasowała, po numerach sprawdziłem ze to jest to samo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam odme w butelce, oryginalny wąż wkręciłem butelkę plastikową i skręciłem opaską w butelce zrobiłem dziury w górnej części, sprawdzałem butelkę i w niej była woda a nic oleju tzn. to że odma jest oki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150407754013&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Wczoraj kupiłem, dziś juz przyszło. W weekend będę montował. Dmuchając w to, przepływ powietrza jest swobodny z każdej strony. Skroplony olej najlepiej było by odprowadzić z powrotem do silnika, ale jak wiadomo to nie takie proste, więc myślę, że póki co zamontuje na króciec spływowy wężyk przezroczysty, który zaślepię na końcu. myślę, ok 5 cm wystarczy. W nim będzie mi się olej zbierał. Zobaczę ile tego będzie. Jak się szybko będzie zapychał, to dołącze jakiś zbiorniczek, co bym nie musiał co chwilę opróżniać. Myślę jednak, że nie będzie takiej potrzeby. Można by było postąpic nie ekologicznie i puścić wężyk pod auto, ale chcę, żeby układ odmy pozostał zamknięty, tak jak to jest w oryginale. W jakimś celu tak to zaprojektowano, niech więc tak zostanie. Mam zamiar też zaślepić egr. Mam nadzieje, że nie wywoła to żadnych negatywnych skutków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam tylko troszeczke tańszy od lublina, po jakimś czasie dla pewności zaślepiłem przewód od turbiny , szajs z separatora idzie do butelki póżniej to wylewam w miarę potrzeby dolewam świeżego motulka dlatego wymiane oleju robie 12-13k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można by było postąpic nie ekologicznie i puścić wężyk pod auto, ale chcę, żeby układ odmy pozostał zamknięty, tak jak to jest w oryginale. W jakimś celu tak to zaprojektowano, niech więc tak zostanie. Mam zamiar też zaślepić egr. Mam nadzieje, że nie wywoła to żadnych negatywnych skutków.

 

To weza z odmy nie chcesz poscic pod auto a chcesz zaslepic EGR'a? :) to bedziesz mial dopiero rozwiazanie ekologiczne :D

 

---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:20 ----------

 

mam taki sam tylko troszeczke tańszy od lublina, po jakimś czasie dla pewności zaślepiłem przewód od turbiny , szajs z separatora idzie do butelki póżniej to wylewam w miarę potrzeby dolewam świeżego motulka dlatego wymiane oleju robie 12-13k

 

i te rozwiazanie jest najlepsze :) ...kolega wspiera w dodatku polski przemysł :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ekologi wymyślonej przez rządy w celu zgarniania sporej kasy nie bardzo mi zależy, zwłaszcza, że i tak płacę za gramy co2 wydalane przez paska 115 funtów co 6 miesięcy. Więc jedyne czym się przejmuje to ewentualne negatywne skutki zaślepienia egr i przerobienia odmy. Dlatego odma stanie się czysta, jednak podłączona tak jak była, bo w tych silnikach ponoć to ważne. A egr zaślepie z ciekawości, mam nadzieje, że nie wywoła to nie pożądanych efektów. No i między puszczeniem węża z olejem pod auto, a zablokowaniem powrotu spalin do silnika jest pewna różnica. Przynajmniej dla mnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności