dtambor Zgłoś #61 Napisano 12 Lutego 2010 czyli przwod od odmy ma leciec perosto do butelki? jakies specialne odpowietrzenie wystarczy? czy tylko roznica srednicy butelki i przewodu? na co zwrocic uwage ? a druga strone czyli wchodzaca w przedow do tubro zaslepic i wszytsko? Ja akurat mam tak jak fabrycznie - układ zamknięty, z pokrywy wlot do zbioriczka, ze zbiorniczka do dolotu, więcej szczegółów mojego rozwiązania masz w linku który podałem powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #62 Napisano 13 Lutego 2010 mozesz podac jeszcze raz link bo ja nic nie widze ,zadnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #63 Napisano 13 Lutego 2010 mozesz podac jeszcze raz link bo ja nic nie widze ,zadnego Kilka osób wrzucało fotki, moje są w poście #28 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #64 Napisano 15 Lutego 2010 to chyba bede zmuszony cos takiego zrobic a jesli o sprawe z przeczyzczeniem odmy to cos da?i jak sprawdzic droznosc odmy? ma wypuszczac powietrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #65 Napisano 15 Lutego 2010 czyszczenie raczej nic nie da - u moim przypadku tak przynajmniej bylo. Sprawdzenie? dmuchasz to najlepszy sposób a powietrze ma wypuszczac. Olej w dolocie (tak jak tu piszemy) pochodzi z odmy ale tez trzeba pamietac ze moze turbina puszczac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #66 Napisano 15 Lutego 2010 a nie wiecie czy w nowej pokrywie tej z ASO jest juz rozwiazna sprawa z separatorem? i macie jakiegos faworyta wsrod materialow do uszczelek bo mi wlasnie pada pod pokrywa ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #67 Napisano 15 Lutego 2010 Ja kupiłem nową pokrywę zaworów od audi (okazja się trafiła za pół ceny ale pokrywa była z 2007 roku - leżak magazynowy) do mojego auta z silnikiem 1.9 TDI AWX. Po przejechaniu ponad 4tys km od wymiany stan oleju na bagnecie się nie zmienił (trasa Polska - UK i reszta po mieście, przedtem znikało połowę miarki tylko podczas podróży PL - UK). Auto nie przykapca na niebiesko jak to miało miejsce czasami no i najważniejsze ze nie ma plam oleju pod autem od strony intercoolera. Mój mechanik powiedział mi że odma była przytkana (mam ją w domu ale nie sprawdzałem). Dodatkowo zmieniłem olej z Mobil 1 ESP 5W30 na MOTULA SPECYFIC 5W40 czy jakoś tak (dedykowany do silników pd). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #68 Napisano 15 Lutego 2010 z tego co wiem to wlasnie 5w30 jest do pompo i spelnia norme 505.01 hmm na dniach sprawdze moze luzy wirnika na turbinie ,luzy sa proporconalne do zuzywania oleju przez turbo? rozumie ze jak sa luzy w poziomie czyli przod tyl to jest ok ,gorzej jak sa w poziomie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #69 Napisano 15 Lutego 2010 Wybacz Radek,wiesz (w sprawie oleju) ale nie wszystko i to Forum w tym Ci pomoże.Poza tym nie "zaśmiecaj" tego wątku pytaniami o turbo(jest wiele na ten temat-opcja szukaj).Jesteś nowy na Forum-rozumiem.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #70 Napisano 16 Lutego 2010 Tak się zastanawiam, czy nie spróbować czegoś takiego zamiast oil catch tanka: http://cgi.ebay.co.uk/Land-Rover-Discovery-TDi-Cyclone-Engine-Oil-Breather_W0QQitemZ280320125630QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item414461aabe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko Zgłoś #71 Napisano 16 Lutego 2010 w nazwie użyto słowa cylkon i pewnie jest tak zbudowany moim zdaniem to najlepsze rozwiazanie powietrze z olejem wpadając na cylkon zostaje zawirowane kropelki oleju ze względu na pęd (masa x prędkość) wyrzucane są na zewnątrz wiru uderzają w ściankę cylkonu tracą prędkość i spływają na dół jeżeli będziesz robił zamówienie daj znać może też kupię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #72 Napisano 16 Lutego 2010 Równie dobrze mozesz zrobic OCT na podobnej zasadzie, (cyclone....) tylko ze zbytnio efektu wiru powietrznego (podobnie jak w odkurzczach) się nie uzyska bo pęd powietrza jest zbyt mały!!!! Te cyklony to tak troszeczkę jak z fotoblockerami... Dobrze ukształowany oct lub zwykły z jedna dłuzszą wpuszczoną rurką tak samo spełni zadanie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #73 Napisano 16 Lutego 2010 Ja się chyba skuszę, bo cena jest mniejsza aniżeli catch tanka, jest to fabryczne rozwiązanie do turbo diesla. No i myślę, będzie wyglądało to pod maską w miare normalnie. Zdam relacje jak działa. Marko, jeśli to zadziała u mnie to mogę i Tobie kupić-na wielkanoc jak będe jechał do PL to Ci to wezmę i wyślę w PL. Chyba, że chcesz tak czy siak to kupię od razu dwa. Daj znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #74 Napisano 16 Lutego 2010 Ja kupiłem nową pokrywę zaworów od audi (okazja się trafiła za pół ceny ale pokrywa była z 2007 roku - leżak magazynowy) do mojego auta z silnikiem 1.9 TDI AWX. Po przejechaniu ponad 4tys km od wymiany stan oleju na bagnecie się nie zmienił (trasa Polska - UK i reszta po mieście, przedtem znikało połowę miarki tylko podczas podróży PL - UK). Auto nie przykapca na niebiesko jak to miało miejsce czasami no i najważniejsze ze nie ma plam oleju pod autem od strony intercoolera. Mój mechanik powiedział mi że odma była przytkana (mam ją w domu ale nie sprawdzałem). Dodatkowo zmieniłem olej z Mobil 1 ESP 5W30 na MOTULA SPECYFIC 5W40 czy jakoś tak (dedykowany do silników pd). Gdzie dostales ta pokrywe i za ile? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #75 Napisano 16 Lutego 2010 Kupiłem na ebay.co.uk za 45f z uszczelką i przesyłką (opis był do audi tdi pd i sprzedający nie wiedział czy będzie pasowała, po numerach sprawdziłem ze to jest to samo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #76 Napisano 17 Lutego 2010 Mam odme w butelce, oryginalny wąż wkręciłem butelkę plastikową i skręciłem opaską w butelce zrobiłem dziury w górnej części, sprawdzałem butelkę i w niej była woda a nic oleju tzn. to że odma jest oki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #77 Napisano 18 Lutego 2010 http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150407754013&ssPageName=STRK:MEWNX:IT Wczoraj kupiłem, dziś juz przyszło. W weekend będę montował. Dmuchając w to, przepływ powietrza jest swobodny z każdej strony. Skroplony olej najlepiej było by odprowadzić z powrotem do silnika, ale jak wiadomo to nie takie proste, więc myślę, że póki co zamontuje na króciec spływowy wężyk przezroczysty, który zaślepię na końcu. myślę, ok 5 cm wystarczy. W nim będzie mi się olej zbierał. Zobaczę ile tego będzie. Jak się szybko będzie zapychał, to dołącze jakiś zbiorniczek, co bym nie musiał co chwilę opróżniać. Myślę jednak, że nie będzie takiej potrzeby. Można by było postąpic nie ekologicznie i puścić wężyk pod auto, ale chcę, żeby układ odmy pozostał zamknięty, tak jak to jest w oryginale. W jakimś celu tak to zaprojektowano, niech więc tak zostanie. Mam zamiar też zaślepić egr. Mam nadzieje, że nie wywoła to żadnych negatywnych skutków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #78 Napisano 18 Lutego 2010 mam taki sam tylko troszeczke tańszy od lublina, po jakimś czasie dla pewności zaślepiłem przewód od turbiny , szajs z separatora idzie do butelki póżniej to wylewam w miarę potrzeby dolewam świeżego motulka dlatego wymiane oleju robie 12-13k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #79 Napisano 18 Lutego 2010 Można by było postąpic nie ekologicznie i puścić wężyk pod auto, ale chcę, żeby układ odmy pozostał zamknięty, tak jak to jest w oryginale. W jakimś celu tak to zaprojektowano, niech więc tak zostanie. Mam zamiar też zaślepić egr. Mam nadzieje, że nie wywoła to żadnych negatywnych skutków. To weza z odmy nie chcesz poscic pod auto a chcesz zaslepic EGR'a? to bedziesz mial dopiero rozwiazanie ekologiczne ---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:20 ---------- mam taki sam tylko troszeczke tańszy od lublina, po jakimś czasie dla pewności zaślepiłem przewód od turbiny , szajs z separatora idzie do butelki póżniej to wylewam w miarę potrzeby dolewam świeżego motulka dlatego wymiane oleju robie 12-13k i te rozwiazanie jest najlepsze ...kolega wspiera w dodatku polski przemysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #80 Napisano 19 Lutego 2010 Na ekologi wymyślonej przez rządy w celu zgarniania sporej kasy nie bardzo mi zależy, zwłaszcza, że i tak płacę za gramy co2 wydalane przez paska 115 funtów co 6 miesięcy. Więc jedyne czym się przejmuje to ewentualne negatywne skutki zaślepienia egr i przerobienia odmy. Dlatego odma stanie się czysta, jednak podłączona tak jak była, bo w tych silnikach ponoć to ważne. A egr zaślepie z ciekawości, mam nadzieje, że nie wywoła to nie pożądanych efektów. No i między puszczeniem węża z olejem pod auto, a zablokowaniem powrotu spalin do silnika jest pewna różnica. Przynajmniej dla mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach