Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

ok,mam zamiar zostawić butelkę na jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm to moze zostawic takie oct tylko zaslepic rurke do dolotu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm to moze zostawic takie oct tylko zaslepic rurke do dolotu ???

Zostaw,zobaczysz jak fajnie pachnie przypalony olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostaw,zobaczysz jak fajnie pachnie przypalony olej.

własnie jak zaslepie ta rurke co leci do turbo to moze mi walic olejem kopcic dymek leciec z pod maski ??? czy niepowinno byc z tym problemów bo przeciez oct niemoge zaslepic musi byc ujscie dla oparów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje dać sobie spokój z odmą i wilgotnym dolotem, jat to mój mechanik powiedział, raz na 50000km można pokusić się o wyczyszczenie EGRa, i dolotu, poprostu TTTM i inne diesle to samo mają. Diesel jest ogólnie mówiąc "brudnym" silnikiem. Chyba że się leje z turbiny to już trzeba działać.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
własnie jak zaslepie ta rurke co leci do turbo to moze mi walic olejem kopcic dymek leciec z pod maski ??? czy niepowinno byc z tym problemów bo przeciez oct niemoge zaslepic musi byc ujscie dla oparów

Lepiej zostaw tak jak masz,ja mam zaślepioną rurkę na dole,a z dekla rurka wsadzona do butelki i zrobione otwory w butli(wali strasznie).To tak dla siebie aby mieć kontrolę ile oliwki ubywa w silniku.Teraz wiem ile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja jutro wymieniam dekiel na ori jak tylko dostanę paczkę

 

Jakie efekty???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakimś stopniu to pomogło,bo oleju jest mniej teraz mam to założone jak w ori i zobaczę co sie bedzie działo w dolocie i egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gidel79

Czy ktoś pomóc w zlokalizowaniu odmy moim samochodzie? Nie mam pojęcia gdzie to cholerstwo się znajduje, a potrzebne jest jej sprawdzenie i ewentualne wyczyszczenie. Załączam zdjęcie silnika.

 

---------- Post added at 07:34 ---------- Previous post was at 07:30 ----------

 

picture.php?albumid=866&pictureid=4422

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, a ja sie dolocza, czy posiada ktos moze fotki jak wyczyscic caly dolocik?czy trzeba miec kanal? i gdzie najbardziej bedzie sie pocic kolo IC??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jedną z głównych części odmy jest taka metalowa czarna rurka śr.około 3/8" obiegająca silnik z tyłu przy pokrywie zaworów nie ma mowy abyś jej nie zauważył jeden koniec tej rurki jest w pobliżu filtra powietrza a drugi wchodzi pod kolektor ssący gdzie połączona jest z zaworem i odpowietrznikiem który wchodzi w blok silnika (to jest taka uproszczona wersja bo po drodze jest jeszcze kilka el.ale na pewno je odnajdziesz )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, a ja sie dolocza, czy posiada ktos moze fotki jak wyczyscic caly dolocik?czy trzeba miec kanal? i gdzie najbardziej bedzie sie pocic kolo IC??

z fotkami to raczej bedzie ciezko , ale do wyczyszczenia dolotu niepotrzeba kanału , chociaz wskazany łatwiej

zdejmujesz waz pomiedzy turbina a ta stalowa rura , nastepnie ten waz pomiedzy rura a interculerem dolny .

Nastepnie odłanczas górny waz od interculera i odkrecasz ta plastikowa rure co biegnie do egra i czyscisz wszystko włoncznie z egrem . Ja tak zrobiłem u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na dniach będę zakładał OCT własnej roboty z butelki plastikowej ala bidon z dwoma otworkami , do tego całe czyszczenie dolotu oraz zaślepienie EGR ... jak telefonik pozwoli to zrobi sesje .. może się komuś przyda , chociaż pełnego tego już zapewne na forum .. :P

P250410_10.23.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ciekawy pomysł z tym bidonem czym przykleiłeś ten boczny króciec ? A tak na marginesie dużo oleju miałeś wcześniej w dolocie ? , bo u mnie się trochę zebrało i nie wiem czy to juz turbinka czy też zabrać się za odmę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykłego plastiku to ja bym pod maskę nie pchał. Pamiętaj, że jak to się rozszczelni to silnik może zassać Ci, co mu podejdzie, prosto w turbinę-skutków nie muszę tłumaczyć...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ciekawy pomysł z tym bidonem czym przykleiłeś ten boczny króciec ? A tak na marginesie dużo oleju miałeś wcześniej w dolocie ? , bo u mnie się trochę zebrało i nie wiem czy to juz turbinka czy też zabrać się za odmę ?

 

no jest tego sporawo bo kapie mi z dolotu na łączeniach w różnych miejscach .. a w odmie mam dosłownie mokro , nie wilgotno tylko mokro :} a te króćce są wkręcone w bidon do tego są uszczelnione silikonem ..

Zwykłego plastiku to ja bym pod maskę nie pchał. Pamiętaj, że jak to się rozszczelni to silnik może zassać Ci co mu podejdzie prosto w turbinę-skutków nie muszę tłumaczyć...

no tego sie obawiam troszkę , że ten plastik (bidon) może nie wytrzymać mi temperatury ale jak wsadzę pod lampę koło filtra powietrza to nie powinno być chyba źle ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tego sie obawiam troszkę , że ten plastik (bidon) może nie wytrzymać mi temperatury ale jak wsadzę pod lampę koło filtra powietrza to nie powinno być chyba źle ..

__________________

Weź pod uwagę, że tam niedaleko masz gorącą turbinę i kolektor wydechowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak dostac się do odmy w silniku 1,8 ADR? Czy trzeba demontować kolektor dolotowy? Czy między podstawą odmy a blokiem silnika jest jakaś uszczelka,bo strasznie mi sie poci.Oczekuje na pomoc w tym temacie userow,ktorzy to robili u siebie a nie teoretyków. Pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Weź pod uwagę, że tam niedaleko masz gorącą turbinę i kolektor wydechowy...

 

ja bym był spokojny o ten bidon , koledzy wkładali butelki po coli i nic sie nie działo , wiadomo jak połozysz na kolektorze to ci sie stopi

poza tym poczytajcie ten wątek o oct jest tam kilka fotek i opisy jak co montowac

 

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie zrobiłem 1600km z moim oct i uwaga zebarało sie z szklanka wody i oleju przerobionego na smar zamieszczam fotki jak to wygladało masakra , kurcze niewiem czy zostawic to oct i zlewac je co 1500km czy wywalic i mniec dalej zawalony egr , co radzicie? bo jak narazie to masakra z ta woda , jak bym tam niezajrzał aturbo by pociagneło to mogło by byc nieciekawie ,lecz kto wie moze juz sobie pociagneło .

Kolejna kwestia teraz idzie lato wiec tej wody moze byc mniej, wiec koledzy powiedzcie mi czy wam tez zbiera sie tyle syfu w waszych OCT ???

witajcie i znów maskra zrobiłem 3 tys km i znów podobny syf w oct sam smar weze pozapychane , mam dosc tego oct wywaliłem go , ale wcisnołem butelke po płynie do mycia szyb . Zobaczymy ile teraz tego zleci i jak bedzie mocno capiło olejem z tej butelki to pozłanczam wszystko i niech wali w egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności