kyniovtg Zgłoś #161 Napisano 1 Kwietnia 2010 ok,mam zamiar zostawić butelkę na jakiś czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #162 Napisano 1 Kwietnia 2010 hmm to moze zostawic takie oct tylko zaslepic rurke do dolotu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #163 Napisano 1 Kwietnia 2010 hmm to moze zostawic takie oct tylko zaslepic rurke do dolotu ??? Zostaw,zobaczysz jak fajnie pachnie przypalony olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #164 Napisano 1 Kwietnia 2010 Zostaw,zobaczysz jak fajnie pachnie przypalony olej. własnie jak zaslepie ta rurke co leci do turbo to moze mi walic olejem kopcic dymek leciec z pod maski ??? czy niepowinno byc z tym problemów bo przeciez oct niemoge zaslepic musi byc ujscie dla oparów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #165 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Ja proponuje dać sobie spokój z odmą i wilgotnym dolotem, jat to mój mechanik powiedział, raz na 50000km można pokusić się o wyczyszczenie EGRa, i dolotu, poprostu TTTM i inne diesle to samo mają. Diesel jest ogólnie mówiąc "brudnym" silnikiem. Chyba że się leje z turbiny to już trzeba działać. Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #166 Napisano 1 Kwietnia 2010 własnie jak zaslepie ta rurke co leci do turbo to moze mi walic olejem kopcic dymek leciec z pod maski ??? czy niepowinno byc z tym problemów bo przeciez oct niemoge zaslepic musi byc ujscie dla oparów Lepiej zostaw tak jak masz,ja mam zaślepioną rurkę na dole,a z dekla rurka wsadzona do butelki i zrobione otwory w butli(wali strasznie).To tak dla siebie aby mieć kontrolę ile oliwki ubywa w silniku.Teraz wiem ile. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #167 Napisano 18 Kwietnia 2010 A ja jutro wymieniam dekiel na ori jak tylko dostanę paczkę Jakie efekty??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #168 Napisano 18 Kwietnia 2010 W jakimś stopniu to pomogło,bo oleju jest mniej teraz mam to założone jak w ori i zobaczę co sie bedzie działo w dolocie i egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gidel79 Zgłoś #169 Napisano 25 Kwietnia 2010 Czy ktoś pomóc w zlokalizowaniu odmy moim samochodzie? Nie mam pojęcia gdzie to cholerstwo się znajduje, a potrzebne jest jej sprawdzenie i ewentualne wyczyszczenie. Załączam zdjęcie silnika. ---------- Post added at 07:34 ---------- Previous post was at 07:30 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KIZIOR Zgłoś #170 Napisano 25 Kwietnia 2010 witam, a ja sie dolocza, czy posiada ktos moze fotki jak wyczyscic caly dolocik?czy trzeba miec kanal? i gdzie najbardziej bedzie sie pocic kolo IC?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthorm Zgłoś #171 Napisano 25 Kwietnia 2010 kolego jedną z głównych części odmy jest taka metalowa czarna rurka śr.około 3/8" obiegająca silnik z tyłu przy pokrywie zaworów nie ma mowy abyś jej nie zauważył jeden koniec tej rurki jest w pobliżu filtra powietrza a drugi wchodzi pod kolektor ssący gdzie połączona jest z zaworem i odpowietrznikiem który wchodzi w blok silnika (to jest taka uproszczona wersja bo po drodze jest jeszcze kilka el.ale na pewno je odnajdziesz ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #172 Napisano 25 Kwietnia 2010 witam, a ja sie dolocza, czy posiada ktos moze fotki jak wyczyscic caly dolocik?czy trzeba miec kanal? i gdzie najbardziej bedzie sie pocic kolo IC?? z fotkami to raczej bedzie ciezko , ale do wyczyszczenia dolotu niepotrzeba kanału , chociaz wskazany łatwiej zdejmujesz waz pomiedzy turbina a ta stalowa rura , nastepnie ten waz pomiedzy rura a interculerem dolny . Nastepnie odłanczas górny waz od interculera i odkrecasz ta plastikowa rure co biegnie do egra i czyscisz wszystko włoncznie z egrem . Ja tak zrobiłem u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #173 Napisano 25 Kwietnia 2010 ja na dniach będę zakładał OCT własnej roboty z butelki plastikowej ala bidon z dwoma otworkami , do tego całe czyszczenie dolotu oraz zaślepienie EGR ... jak telefonik pozwoli to zrobi sesje .. może się komuś przyda , chociaż pełnego tego już zapewne na forum .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaka020397 Zgłoś #174 Napisano 25 Kwietnia 2010 No ciekawy pomysł z tym bidonem czym przykleiłeś ten boczny króciec ? A tak na marginesie dużo oleju miałeś wcześniej w dolocie ? , bo u mnie się trochę zebrało i nie wiem czy to juz turbinka czy też zabrać się za odmę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #175 Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Zwykłego plastiku to ja bym pod maskę nie pchał. Pamiętaj, że jak to się rozszczelni to silnik może zassać Ci, co mu podejdzie, prosto w turbinę-skutków nie muszę tłumaczyć... Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #176 Napisano 25 Kwietnia 2010 No ciekawy pomysł z tym bidonem czym przykleiłeś ten boczny króciec ? A tak na marginesie dużo oleju miałeś wcześniej w dolocie ? , bo u mnie się trochę zebrało i nie wiem czy to juz turbinka czy też zabrać się za odmę ? no jest tego sporawo bo kapie mi z dolotu na łączeniach w różnych miejscach .. a w odmie mam dosłownie mokro , nie wilgotno tylko mokro :} a te króćce są wkręcone w bidon do tego są uszczelnione silikonem .. Zwykłego plastiku to ja bym pod maskę nie pchał. Pamiętaj, że jak to się rozszczelni to silnik może zassać Ci co mu podejdzie prosto w turbinę-skutków nie muszę tłumaczyć... no tego sie obawiam troszkę , że ten plastik (bidon) może nie wytrzymać mi temperatury ale jak wsadzę pod lampę koło filtra powietrza to nie powinno być chyba źle .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #177 Napisano 25 Kwietnia 2010 no tego sie obawiam troszkę , że ten plastik (bidon) może nie wytrzymać mi temperatury ale jak wsadzę pod lampę koło filtra powietrza to nie powinno być chyba źle ..__________________ Weź pod uwagę, że tam niedaleko masz gorącą turbinę i kolektor wydechowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #178 Napisano 25 Kwietnia 2010 Koledzy jak dostac się do odmy w silniku 1,8 ADR? Czy trzeba demontować kolektor dolotowy? Czy między podstawą odmy a blokiem silnika jest jakaś uszczelka,bo strasznie mi sie poci.Oczekuje na pomoc w tym temacie userow,ktorzy to robili u siebie a nie teoretyków. Pozdrawiam!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #179 Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Weź pod uwagę, że tam niedaleko masz gorącą turbinę i kolektor wydechowy... ja bym był spokojny o ten bidon , koledzy wkładali butelki po coli i nic sie nie działo , wiadomo jak połozysz na kolektorze to ci sie stopi poza tym poczytajcie ten wątek o oct jest tam kilka fotek i opisy jak co montowac http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618 Edytowane 1 Listopada 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #180 Napisano 30 Kwietnia 2010 witajcie zrobiłem 1600km z moim oct i uwaga zebarało sie z szklanka wody i oleju przerobionego na smar zamieszczam fotki jak to wygladało masakra , kurcze niewiem czy zostawic to oct i zlewac je co 1500km czy wywalic i mniec dalej zawalony egr , co radzicie? bo jak narazie to masakra z ta woda , jak bym tam niezajrzał aturbo by pociagneło to mogło by byc nieciekawie ,lecz kto wie moze juz sobie pociagneło .Kolejna kwestia teraz idzie lato wiec tej wody moze byc mniej, wiec koledzy powiedzcie mi czy wam tez zbiera sie tyle syfu w waszych OCT ??? witajcie i znów maskra zrobiłem 3 tys km i znów podobny syf w oct sam smar weze pozapychane , mam dosc tego oct wywaliłem go , ale wcisnołem butelke po płynie do mycia szyb . Zobaczymy ile teraz tego zleci i jak bedzie mocno capiło olejem z tej butelki to pozłanczam wszystko i niech wali w egr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach