Skocz do zawartości

jurekjp

  • Liczba zawartości

    169
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jurekjp

  • Urodziny 08.11.1955

Informacje osobiste

  • Imię
    Jerzy
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Konin

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Zdecydowanie kupię dwumasę używaną w dobrym stanie, nr OEM 058 105 266 do silnika 1,8 ADR,rocznik 1998
  2. Wartość 27,78 g/s jest OK .Jest to odczyt bez włączonego zapłonu silnika,czyli obroty 0/min. W twoim przypadku i tych problemów które opisujesz sprawdziłbym czy nie masz problemów z mieszanką.Jeżeli będzie za bogata , czyli korekty sondy na minus to będą lały wtryski i będą problemy z odpaleniem auta.Proponuje zrobić logi grupy 002,007,008/jednocześnie na biegu jałowym/. W grupie 008/korekty LTFT/ poz.2/ -10-+10 %/ masz korekty określające wartość mieszanki na biegu jałowym/również w grupie 009 poz.4 jest ta sama korekta/.Po odłączeniu przepływki silnik nadal pracuje dlatego bo producent zabezpieczył nas przed uniemożliwieniem dalszej jazdy w razie awarii przepływomierza.Dlatego czy jest podłączona czy też nie silnik nadal pracuje.Zrób logi ,tak jak napisałem i zobaczymy jaka jest mieszanka na jałowym.Może być również problem z ciśnieniem paliwa/ regulator na listwie wtryskowej/.
  3. Przyszedł czas na wymianę aku. Jeźdzę głównie po mieście krótkie odcinki rzędu 6-7 km. Bosch S5 52Ah/520A wytrzymał prawie 9 lat. Zamontowany nowy nabytek,tym razem firmy Duracell DS55 - 55 Ah/ 480 A. Fabryczny aku. o pojemności 48 Ah wytrzymał prawie 11 lat.
  4. Wytrzymał 11 lat!/wyjechał razem z autem z fabryki/. Pasek jeździł od początku na Sycylii/przez 8 lat/. Niepotrzebnie go wymieniłem bo przyczyną problemów z zapalaniem był bendix rozrusznika. Przy zakupie nowego zostawiłem go w sklepie.
  5. Znajomy dobrze radził. Ja mam tez ADR i z tego samego rocznika i kompresja 13-13,5 na garach. Przy sprężaniu rzędu 8-9 bara to faktycznie będzie mułowaty i na równą pracę nie ma co liczyć przy tak znacznej różnicy ciśnienia na cylindrach. Swoje już przejechał a jeszcze na gazie.?Remont w tym wypadku nieopłacalny. Jeżeli chcesz dalej nim jeździć to pozostaje wymiana, np. na sprawnego anglika. Ja jestem własnie po wymianie silnika/powodem wymiany nie była kompresja,miał równo po 13,5 bara a znikające ciśnienie oleju po nagrzaniu/. Decyzja należy do Ciebie. Pzdr!.
  6. Sprawdziłem dzisiaj na swoim ADR i w grupie 25 mam w pozycji idle stabilization na biegu jałowym/840 obr/ wartości 0/zero/. W pozycji part throttt przy 2500 obr mam wartości + 21. Napinacz mam na 100% dobry jaki i ustawienie wałków jest równiez ok.Moim zdaniem masz napinacz do wymiany albo rozjechały się wałki/rozciągnięty łańcuch/.
  7. Gracek masz rację, tez tak uważam i posiadam 3 klucze Proxxona o różnych zakresach.
  8. Szarpało przy zmianie biegów i już nie szarpie. Przy okazji wymiany silnika/słupek/ wymieniłem kpl sprzęgła i przypuszczam ,że powodem szarpania było zużyte sprzęgło/przejechało 325 tys km-fabryczne Luk/ ponieważ cały osprzęt silnika przełożyłem ze starego i problemu szarpania nie ma.
  9. Witam ponownie. Silnik już wymieniony/anglik z przebiegiem 109 tys mil/jeździł ze skrzynia automatyczną. Jedyna przeróbka to zakup łożyska igiełkowego i wbicie go na wał korbowy od strony sprzęgła. Przy okazji wymienione kpl sprzęgło/Sachs/ przejechało od nowości bez wymiany 325 tys km fabryczne Luk/ Dwumasa została , jest ok. Wymienione wszystkie uszczelki, uszczelniacze/ASO/.Nowa również pompa oleju Febi, Motul 5W40,i i nne. Wymieniony również napinacz faz rozrządu z łańcuszkiem chociaż w angliku był napinacz jak i łańcuch w porządku nic nie hałasowało. Podmieniłem ponieważ mój kpl miał przejechane około 95 tys km/ASO/zakup w 2007 r za 2.200,00 zł. Żałuję jednego, że silnika nie podmieniłem 10 lat temu a ładowałem kasę w naprawy/ około 4 tys zł przez 10 lat. /Anglik kpl/ bez skrzyni biegów/ kosztował mnie 900 zł polskich + wymiana we własnym zakresie.
  10. jurekjp

    Błąd 01120

    Tez odkopię temat błędu 01120. Wczoraj po wymianie silnika pojawił się u mnie błąd 01120. Objawy, praktycznie żadnych. Silnik pracował idealnie, wolne obroty stabilne, przyspieszenie ok, pod pokrywą zaworów żadnych niepokojących dźwięków, napinacz pracował cicho. Podmieniłem profilaktycznie cz. halla, nie pomogło. Dopiero ściągnięcie wałka ssącego i podmiana napinacza zmiennych faz rozrządu/ASO/ przyniosło pozytywny skutek. Dziwne bo stary napinacz w ogóle nie hałasował, może tylko znak na kole wałka ssącego był przesunięty o 4-5 milimetrów w prawo stosunku znaku na pokrywie wałka. Ważne ,że po wymianie jest ok!!!
  11. Za te pieniądze to bierz !Przy montażu pompy uważaj ,żeby z wyczuciem przykręcać śruby do korpusu pompy z uwagi na uszczelkę. Najlepiej robić to z pomocą klucza dynamometrycznego / 10 Nm/
  12. Witaj Marcinie. Oliwa Motul 8100 x-cess 5W40/ 4 lub 5 L/ i filtr oleju Knecht/Mahle - OC264 oraz zestaw uszczelek pokrywy rozrządu firmy Reinz 15-31946-01 lub Elring 633350 a także uszczelka napinacza zmiennych faz rozrządu Reinz 15-34364-01 lub Elring 863 590. Pzdr!
  13. Chciałbym wymienić silnik w swoim pasku 1,8 ADR i mam pytanie, czy silnik 1,8 ADR z auta ze skrzynią automatyczną podejdzie do mojego ze skrzynią manualną bez żadnych dodatkowych przeróbek i komplikacji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności