tomek1192 Zgłoś #621 Napisano 30 Grudnia 2016 No tak, jak pisałem turbo będzie pierwsze wymieniane. Natknęliscie się na jakieś OCT gotowce ~25mm (bo chyba taka średnica jest potrzebna) w normalnej cenie? Znalazłem jeden na allegro, ok. 300zł.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #622 Napisano 30 Grudnia 2016 No to nie wydawaj na razie tyle kasy. Zrób prowizorkę Już po wymianie turbo, wypuść odmę w butelkę (opisano to chyba w tym temacie) i obserwuj ile oleju się zbiera i czy w ogóle się zbiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passb5 Zgłoś #623 Napisano 26 Stycznia 2017 Mam pytanko,czy jak wyzucilem separator (ta biała puszka pomiędzy odma,a wlotem do silnika)nie będzie się działo nic złego silnikowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FrenzE Zgłoś #624 Napisano 9 Lutego 2017 Witam muszę się podpiąć do tematu. Mam problem z odmą a mianowicie z ilością oleju w odmie. Podkreślam że posiadam passata 1.6 benzinen skażonym gazem, a problemy są takie: -duża ilość oleju w przewodach i w przepustnicy - duże ubytki oleju z silnika (mam przejechane około 10 tys. a już musiałem dolać ponad litr) - czy przy tych silnikach istnieje separator oleju?? i gdzie on jest. - glut - przeczuwam że to tylko przez zimę i użytkowanie na gazie - zielonkawe przebarwienie na bagnecie z olejem (płyn dolałem raz i się skończyło) Podkreślam iż silniczek pracuje równo i jest zrywny (jak na taką pigułkę w dużej budzie) Bardzo proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paser Zgłoś #625 Napisano 2 Maja 2017 wyczyść odmę i rurę dolotową powietrza jak przepływomierz tłusty to też bądz wymiana przy okazji wyczyść przepustnice i ja zaadaptuj vcds olej polecam valvoline maX life 10w40 poł synetyk bardzo poprawiła się kultura pracy na tym oleju i zmniejszyło się zużycie wcześniej lałem mobila 2000 10 w 40 palił 1l na 1000km teraz po przejechaniu 3 tyś zjada około 100 -150 ml a z takich rzeczy które warto wiedzieć to w 1.6 alz występuje 2masa także przygotuj sie finansowo 2300 kompletne sprzęgło z 2masem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #626 Napisano 2 Maja 2017 Spalanie oleju w wysokości 1 litra na 10 tyś km to nic złego w przypadku tych silników. Owszem są przypadki gdzie praktycznie wcale nie biorą(i fajnie jak ktoś taki ma) albo taki jak mój, że bierze około 0,5 litra na 1 tyś km(!) i tak już od 100 tyś km. Glut - masło występuje praktycznie tylko zimą i warto to czyścić regularnie i też szczególnie się nie przejmować. Separatora jako takiego chyba nie ma, wszystko leci do dolotu. Przebarwienie nie mam pojęcia skąd. Co do płynu chłodniczego to jeśli nie ma wycieków i nie ubywa to temat póki co zamknięty, jeśli będzie ubywało zacznij od tego czy gdzieś nie wycieka, zlokalizować wyciek czasami jest ciężko a czasami łatwo, różnie:). Generalnie 1.6 są niezbyt czułe na jakość oleju, ale warto zalać jakiś olej z głową np wspomniany Max Life. Jeśli chodzi o sprzęgło to pewnie siedzi tam dwumasa ale po co ją wymieniać? Jeśli nie ma objawów jej zużycia (a w swoim aucie mam już ponad 300 tyś nakulane i ma się dobrze) to nie ma sensu jej wymieniać - wymieniasz komplet sprzęgła i styka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #627 Napisano 5 Maja 2017 Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanka odnośnie tej naszej, nieszczęsnej odmy... ;/ ostatnimi czasy walczyłem z ubytkami oleju, oddałem turbawkę do regeneracji. Powiedziano mi, że mechanizm uszczelniający się już wysrał, oraz łopatki były zapieczone. Czekając na turbinę, wyczyściłem cały dolot. Turbawka zamontowana, z początku myślałem że spokój z ubytkami.. Na miarce było 3/4 stanu. Przejechałem jakieś 1000km i znowu trzeba dolać bo było minimum stanu. Dodam że mam trochę oleju w przewodzie filtra powietrza, tuż przed turbinką, na łączeniu z odmą.. Zauważyłem też wczoraj że przewód co idzie od odmy do turbiny nie był dosunięty do końca tego dysku na pokrywie zaworów i regulator ciśnienia był troszkę luźny, zostało to poprawione i teraz ani drgnie ( czy przez to jakaś nieszczelność mogła doprowadzić do zassania oleju z odmy do turba? ). Czy ten dysk zwanym regulatorem ciśnienia jest wymienny? W ICarsie widziałem jest dostępny za 54zł. Jutro będę miał dostęp do kanału to też zerknę w IC od dołu ile tam się nazbierało. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artuditu Zgłoś #628 Napisano 6 Czerwca 2018 Witam. Podpinam sie do tematu. Poszukuje schematu podlaczenia calej odmy z separatorem i wszystkimi rurkami. Silnik 2.8 v6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
llor15 Zgłoś #629 Napisano 25 Maja 2019 Witam, Podpinam się do tematu. Co sądzicie o tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-odma-vag-1-9-tdi-avb-avf-awx-bke-7977291279 Podobno membrana jest niewymienna. Zainteresowałem się tym tematem bo wywala mi delikatnie bagnet po rozgrzaniu silnika, po wyciągnięciu go leci tak jakby biały dym/ para. Czy jest to oznaka zatkanej pokrywy tj. odmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #630 Napisano 27 Maja 2019 Próbowałem w AWX rozłączyć tam gdzie wylatuje wąż od odmy od całej pokrywy zaworów ale wydawało mi sie ze to jest zatopione. Więc nie wiem czy to się uda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom-pl Zgłoś #631 Napisano 30 Maja 2019 Dnia 25.05.2019 o 16:08, llor15 napisał: Witam, Podpinam się do tematu. Co sądzicie o tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-odma-vag-1-9-tdi-avb-avf-awx-bke-7977291279 Podobno membrana jest niewymienna. Zainteresowałem się tym tematem bo wywala mi delikatnie bagnet po rozgrzaniu silnika, po wyciągnięciu go leci tak jakby biały dym/ para. Czy jest to oznaka zatkanej pokrywy tj. odmy? Witam kolegów ja także mam pytanie czy ktoś z was to stosował, czy da się to wymienić jak na zdj w aukcji https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zawor-odma-do-vw-passat-b5-b6-1-9-2-0-tdi-8132971692. Nowa pokrywa zaworów do 1.9 bkc, bxe czy awx, avf kosztuje od 600 do 600pare zł. Dzwoniłem do sklepu który to sprzedaje co ciekawe w moim mieście, uzyskałem informację że jest to zestaw naprawczy, ta membrana gumowa odpowiada za wycieki oleju i prawidłową pracę odmy, odpowiedź sklepu jest taka że spokojnie można to wymienić. 60zł a 600zł robi kolosalną różnice... Więc o to jest pytanie??. Znalazłem jeszcze coś takiego dają 24miesiace gwarancji na regenerację pokrywy, http://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/kontakt, kunów koło Ostrowca Św Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper370 Zgłoś #632 Napisano 1 Sierpnia 2019 Dnia 27.05.2019 o 22:56, Adam626GD napisał: Próbowałem w AWX rozłączyć tam gdzie wylatuje wąż od odmy od całej pokrywy zaworów ale wydawało mi sie ze to jest zatopione. Więc nie wiem czy to się uda https://youtu.be/DyDzTx2Ze6U 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
murdi Zgłoś #633 Napisano 24 Października 2019 W dniu 2.08.2019 o 01:42, viper370 napisał: https://youtu.be/DyDzTx2Ze6U dzięki za filmik, dobry człowieku. ?? teraz już upewniłem się że trzeba kupić całą pokrywę. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach