Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

Czym zatkałem? kupiłem wąż w OBI ale 19mm i niestety nie pasował, :(potrzebny jest 22mm. No ale wpadłem na genialny pomysł :confused: wziąłem starą rączkę od roweru, jest gumowa i idealnie pasuje, obciąłem do około 3 cm i nałożyłem na wejście do turbo. Na wyjście z odmy założyłem 2 rączkę od roweru a jej koniec do butelki. Butelka co prawda nie jest po coli bo ma za mały otwór, dałem taką 0,5l ale z większą średnicą otworu tak aby było miejsce na ujście oparów. Jeszcze jedno, ujście oparów musi być na górze otworu od butelki wolne, bo jak miałem na dole to wydobywające się opary zabierały za sobą olej który spływa do butelki, wystarczy gumką do majtek :) przywiązać rurkę. Opary wydobywają się z butelki, ale jak pisałem wyżej nic nie czuć w samochodzie, nawet jak klimę się włączy (butelka zamocowana jest za wentylatorem od klimy) jak chcecie to zrobię fotki i pokażę jak to u mnie wygląda.

 

Ja jeżdżę aktualnie od 2 lat na 15w40 i narazie nic nie ciekło. Pytanie do mario - a są jakieś uszczelki w separatorze? gdyby były to chyba by zrobili jakieś podejście aby je wymienić, niestety mi się tego rozebrać nie udało, wszystko zgrzane, szukałem także po internecie jak ten separator jest zbudowany ale niestety nic nie ma na ten temat, nawet w ASO nie wiedzą. Patrząc na separatory oleju np. w sprężarkach to myślę że tutaj zasada działa będzie podobna, oddzielenie powietrza od oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o fotki jesli to mozliwe

"Na wyjście z odmy założyłem 2 rączkę od roweru" dobry panent - szacunek za innowcyjnosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też chętnie tą gumkę od majtek zobaczę :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jeżdżę aktualnie od 2 lat na 15w40 i narazie nic nie ciekło.

 

Na 15W40 przy silniku PD? Czy Twój olej spełnia normę VW 505.01?

 

Polecam lekturę: http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Edytowane przez greg1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry pomyłka, jeżdże na Panolin Daytona 5w40, kiedys HHA polecał ten olej ale w gamie RACING.

 

Oto fotki zrobione aparatem z komórki ale coś widać. To jest zdjęcie przy zamontowanej pokrywie.

 

1.jpg

 

narysowałem drogę powietrza w butelce, jak miałem wylot u dołu to wyrzucało skapujący olej, stąd ta gumka.

 

2.jpg

 

powiem Wam, że ten rant na rączce od roweru to nie taki głupi pomysł, ponieważ olej skapuje w tego węża po rancie, gdyby go nie bylo, kropla oleju mogła by być wydmuchiwana po rączce na zewnątrz.

 

3.jpg

 

Ot taki ze mnie konstruktor :mad::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- naprawdę niezły pomysł :D

Pod wątpliwość tylko poddaję olejoodporność "rączek/manetek" - typowe gumowe elementy potrafią wejść w reakcję z oparami/olejem

( oczywiście to co do butli trafia to już nie jest istotne )

- Wiem to z praktyki gdy jeszcze walczyłem z odmą w golfie II :(

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też się nad tym zastanawiałem dlaczego rurka od odmy jest plastikowa, widocznie coś w tym musi być, temperatura gazów z odmy może być dość znaczna, zobaczę w rowerowym czy nie mają rączek plastikowych to może dało by się coś z tego wymyślić i powyginać nad gazem odpowiedni kształt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sklep z częściami do aut ciężarowych - wąż olejoodporny o średnicy 22mm i większe to nie problem.

Za 1m na pewno taniej wyjdzie niż para manetek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Silnik AFN, cieknie mi z rury odpowietrzającej (odma) w miejscu przykręcenia na dole silnika. U mnie jest ta krótsza rurka 028-103-491M, później po drodze jest oddzielacz oleju i kolejna rurka do grzybka w pokrywie zaworów. U mnie w mieście oraz na allegro nie moge znaleźć tej rurki, są za to dostępne zamienniki tej dłuższej rurki 028-103-491J w cenie 50-60 zł, a kilku sprzedawców sugerowało mi wywalenie oddzielacza oleju i wstawienie tej dłuższej rurki. Oczywiście moge zamówić sprowadzenie oryginału z ASO - ponoć ok 120-130 zł - ale nie wiem co sądzić o tych sugestiach z wywaleniem oddzielacza oleju. Czekam na opinie. A druga sprawa - tak się przyglądałem miejscu przykręcenia tej rury na dole silnika i dość słaby jest tam dostęp od góry, pajęczyna kabli rurek itp. Jakieś porady lub celne uwagi od osób które to wymieniały?

Z góry dzięki.

Edytowane przez przemekgo_vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z postów ktos pisał ze pokrywa zaworów z odmą ze ona puszcza olej to wada konstrukcyjna tej pokrywy i ASO w Niemczech wymieniali te wadliwe pokrywy. Ciekawi mnie jak poznać taką wadliwą pokrywę od tej nowszej? Na allegro znalazłem 2 pokrywy:

1) http://www.allegro.pl/item660491748_pokrywa_zaworow_vw_passat_1_9_tdi.html

2) http://www.allegro.pl/item660618450_pokrywa_zaworow_1_9_tdi_130_km_avf.html

 

Jak widać na zdjęciach różnią się trochę tym kanałem odprowadzającym opary, tak na oko to widać że chyba rozmieszczenie śrub by pasowało. Ktoś wie czy była jakaś widoczna różnica w pokrywach z przed i po przeróbkach konstrukcyjnych czy to raczej pokrywy z dwóch różnych modeli silników?

Edytowane przez termin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie kupilem sobie oil tank, tylko ze teraz musze dokupic sobie troche weza by to wszystko ladnie polaczyc- i tu moje pytanie.

Czy to moze byc zwykly waz PVC np. taki:

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360126377885&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Czy tez to musi byc bardziej odporny na temperatury np. taki:

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260418257207&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie kupilem sobie oil tank, tylko ze teraz musze dokupic sobie troche weza by to wszystko ladnie polaczyc- i tu moje pytanie.

Czy to moze byc zwykly waz PVC np. taki:

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360126377885&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Czy tez to musi byc bardziej odporny na temperatury np. taki:

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260418257207&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Zdecydowanie polecam drugi. Pierwszy jak mniemam jest to wąż ogrodowy (patrz wodny), do oleju zupełnie się nie nadaje. Po drugie wraz z temp. robi się bardzo twardy (możemy to zaobserować w ogrodzie). Nie lubi niskich jak i wysokich temperatur. W zimie jest zimno, a po rozgrzaniu silnika za chwilę - gorąco. Więc dla mnie on odpada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co sie stanie jak wogóle z tym nic nie zrobie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....mi leci olej z odmy ,odlaczylem przewod z odmy i zauwazylem duzo oliwy wlasnie w tym przewodzie z jakis bialym syfem ,juz nie wspominam ze sie poci, co mam zrobic??bo caly egr jest zasrany tym Shitem i oleju mi chyba przez to duzo ubywa ;/;/;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj , ja kupiłem ori w ASO za 105 zl , wymieniłem i zapomniałem na razie o ubywaniu oleju, a potrafiłem dolać 100 ml na 1000 km , bo nie ukrywam , czesto deptam.

także nie kombinuj tylko wymień, bo mnie także padło przy mocowaniu z blokiem silnika

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Radek ma silnik PD, tam jest inne rozwiązanie odmy niż przy silnikach VP. Jednym ze sposobów walki z tym jest dołożenie dodatkowego zbiorniczka na olej aby zbierał się tam, a nie był rozprowadzany po całym układzie dolotowym, na czym cierpi EGR.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa jakies skutki negatywne oil tanka z odmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sa jakies skutki negatywne oil tanka z odmy?

 

jeśli zrobisz to z głową to raczej nie, tylko jak ubywa Ci dużo oleju to trzeba to kontrolować. Mi na 10 000 łyka ok 300ml oleju więc szybko się nie zapełni. Założyłem tylko w celu utrzymania dolotu w czystości (szczególnie chodzi mi o egr). Węże mam o średnicy wewnętrznej 20mm, w zestawach z allegro masz 10mm, tak więc różnica w powierzchni przekroju jest dość znaczna. Pozostaje jeszcze kwestia estetyki, co też nie do końca jest prostym zadaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cyt:

Napisał 13jurek13 viewpost.gif

sa jakies skutki negatywne oil tanka z odmy?

Tak jest jeden negatywny skutek....dolot jest o 99% czysciejszy..:D Sprawdzałem swój OCT po 1000km i.... oleju w nim było tyle co kot napłakał. Jak narazie same plusy, minusów żadnych.(nawet przy -15stC niec sie nie wytrącało i takie tam...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli przwod od odmy ma leciec perosto do butelki? jakies specialne odpowietrzenie wystarczy? czy tylko roznica srednicy butelki i przewodu? na co zwrocic uwage ? a druga strone czyli wchodzaca w przedow do tubro zaslepic i wszytsko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności