ironderek
-
Liczba zawartości
70 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O ironderek
- Urodziny 04.04.1974
Informacje osobiste
-
Imię
Darek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Dublin
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
-
Rok produkcji
2003
-
-
Czy do sprezyn Eibach Pro Kit dadza rade amorki Bilstein B4 Sport? Jesli nie to jakie powinienem zalozyc amory do tych sprezyn. Nie chce robic gleby ani zbyt twardego zawieszenia.
-
Wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimy firmy ZEXEL-opis
ironderek odpowiedział zippo68 → na temat → Poradniki i instrukcje
Witam, czy ktos sie orientuje jakie lozysko idzie do 2003r 1.9TDI AWX? -
Mam pytanko, czy przy zakadaniu glowicy krecimy ja tylko na nowych szpilkach czy mozna uzyc starych. Spotkalem sie z roznymi opiniami i tak na prawde nie wiem co jest prawda.
-
Ok, podziele sie z wami moimi wrazeniami po wymianie uszczelniaczy. Otoz moje autko ma juz przebieg ponad 500kkm i jeszcze nigdy nic nie bylo robione przy silniku, a niestety bylo juz czuc ze silnik juz nie pracuje tak lekko jak kiedys, ponadto na zimnym silniku zaczelo dymic na niebiesko, oraz pojawil sie gluchy metaliczny stukot z silnika oraz gluch dzwiek dochodzacy z filtra powietrza. Dlugo zbieralem sie z remontem, bo nie bylem pewny czy to robic czy moze sprzedac auto, ale wreszcie zebralem i postanowilem dzialac. Zdjelem pokrywe zaworow i dobralem sie do walka rozrzadu. Co sie okazalo ze ten metaliczny stukot z silnika i gluchy dzwiek z filtra spowodowany byl zuzyciem walka rozrzady-krzywka na 4cylindrze ostro sklepana, to samo 3cylinder i lekko 2. Ponadto panewki w oplakanym stanie, i to co powodowalo gluchy dzwiek z filtra to mala dziurka w popychaczu hydraulicznym na 4cylindrze. Za bardzo mnie to nie dziwilo dlatego ze niestety przebieg zrobil swoje, wiec postanowilem isc za ciosem dalej. Nastepnie wyciagnelem wtryskiwacze i tu nistety tez szok, bo z gumowych uszczelniaczy na pompkach zrobil sie plastik, wiec na 100% ciekly, co moglo powodowac zuzycie walka rozrzadu i panewek. Dlugo zastanawialem sie czy sciagac glowice czy tez nie, bo uszczelniacze moglem wymienic bez zdejmowania glowicy, ale w koncu zdecydowalem sie ze ja sciagne po tym jak zobaczylem kolektor ssacy ktory byl niesamowicie zapchany czarna smolista substancja. Powiem tak ze naprawde wszystkim radze(Ci co macie duze przebiegi i jesli wasz EGR i kolektor ssacy jest zapchany) sciagniecie glowicy-to tylko dodatkowo pare srub do wykrecenia, no i pozniej koszt planowania glowicy i nowa uszczelka, ale powiem tylko tyle WARTO!!! Moja glowica byla totalnie zapchana czarna smolista substancja, otwory kanalikow byly juz naprawde male i az sie dziwielm ze to jeszcze wszsytko jezdzilo. Glowice oddalem firmie specjalizujacej sie w naprawacxh glowic, gdzie zostala poddana probie cisnieniowej, gruntownie oczyszczona i splanowana. Jak ja odbieralem wygladala jak nowa, lsniaca i czysta Zakupilem w miedzyczasie nowa uszczelke pod glowice, nowe uszczelniacze zaworow, caly komplet uszczelniaczy na pompowtryski, nowy walek rozrzadu, panewki i popychacze, oraz paste do docierania zaworow. Powiem ze troche zajmuje dotarcie wszystkich gniaz zaworowych i uzbrojenie glowicy w nowe uszczelnaicze i zalozenie nowych uszczelniaczy na pompki i ustawienie pompek-tutaj bedziecie potrzebowac dlugiej suwmiarki min 400mm, no i wczesniej do zdjecia pompek specjanlnego sciagacza bezwladnosciowego do wtryskiwaczy bo moje strasznie sie wssaly tak ze troszke sie nameczylem by je wyciagnac. Oczyscilem rowniez caly dolot lacznie z EGR i kolektorem ssacym, wszystkimi rurami i intercoolerem. Przy okazji remontu wymienilem rowniez uszczelniacz walu korbowego z przodu i uszczlniacz walka rozrzadu bo juz ciekly. Jestem naprawde zadowolony ze sie wzielem za ten remont silnika bo sanochod naprawde juz tego potrzebowal. Caly remont zajal mi 4dni-glownie popoludnia, w tym prawie jeden stracilem na zawiezienie i odbior glowicy z zakladu gdzie ja planowali. Po remoncie powiem ze nie to autko, wszystko pieknie ladnie chodzi (nieco inny dzwiek silnika niz przed remontem nie chodzi juz tak ciezko), nie ma zadnego dymienia na zimnym silniku, oraz zmniejszyly sie korekcje na pompkach. Ogolnie wszystkim polecem zajecie sie serduszkiem waszych autek bo warto i warto sciagnac glowice by zobaczyc przy okazjii wymiany uszczelniaczy czy wszystko jest ok i w razie czego ja wyczyscic niz pozniej dwa razy robic ta sama robote. Powiem tak, ze rozkrecania jest w cholere i warto wszystko sobie jakos pooznaczac i skladac do roznych woreczkow i podelek zeby pozniej sie nie glowic co do czego. Trzeba niestety miec troche specjalistycznych narzedzi, bo z mlotkiem i srobokretem duzo nie zdzialamy, no i trzeba pamietac o odpowiednich momentach dokrecania. Wiec jesli macie problemy z dymieniem na zimnym silniku to przyczyna tego sa uszczelniacze zaworow lub uszczelniacze na pompowtryskach, gluche metaliczne dzwieki na zimnym silniku lub gluchy dzwiek z filtra powietrza bedzie swiadczyl o zuzyciu walka rozrzadu, popychaczy i panewek. Mam tylko jedno pytanie do znawcow tematu, bo spotkalem sie z roznymi opiniami, czy przy zakladaniu glowicy powinnismy uzyc nowych srob do dokrecania glowicy czy mozemy uzyc starych???
-
Witam, przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy bo z rana dopuki nie zalapie temperatury troche dymi na niebiesko i teraz moje pytanie jesli zdejme glowice to czy musze za kazdym zdjeciem glowicy dawac ja do planowania czy wystarczy jak zaloze nowa uszczelke? Dodam ze z glowica nie mam zadnych problemow,zadnych przedmuchow czy wyciekow, po prostu chce ja sciagnac do wymiany uszczelniaczy zaworowych i przy okazji zerkanc co sie dzieje pod nia bo autko ma juz troche najechane 500kkm. Myslalem tez zeby przy okazji wymienic uszczelniacze na pompowtryskach bo przy takim przebiegu i w momencie jak silnik bedzie juz tak rozkrecony bedzie do tego odpowiedni dostep, ale zastanawiam sie czy to robic bo jak na razie pompki dzialaja poprawnie i nic nie cieknie? Czy je wymieniac czy zostawic w spokoju na razie? Obawiam sie ze po wymianie uszczelniaczy na pompkach moge ich nie ustawic poprawnie i autko zacznie jakos inaczej chodzic(do naprawy jestem w zasadzie przygotowany bo mam dluga suwmiarke, ale strach jest ze cos moge ustawic nie tak).
-
Witam, przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy i teraz moje pytanie jesli zdejme glowice to czy musze za kazdym zdjeciem dawac ja do planowania czy wystarczy jak zaloze nowa uszczelke? Dodam ze z glowica nie mam zadnych problemow,zadnych przedmuchow czy wyciekow, po prostu chce ja sciagnac do wymiany uszczelniaczy zaworowych i przy okazji zerkanc co sie dzieje pod nia bo autko ma juz troche najechane 500kkm. Myslalem tez zeby przy okazji wymienic uszczelniacze na pompowtryskach bo przy takim przebiegu i w momencie jak silnik bedzie juz tak rozkrecony bedzie do tego odpowiedni dostep, ale zastanawiam sie czy to robic jak na razie pompki dzialaja poprawnie i nic nie cieknie? Czy je wymieniac czy zostawic na razie? Obawiam sie ze po wymianie uszczelniaczy na pompkach moge ich nie ustawic poprawnie i autko zacznie jakos inaczej chodzic(do naprawy jestem w zasadzie przygotowany bo mam dluga suwmiarke, ale strach jest ze cos moge ustawic nie tak).
-
Witam, przymierzam się do wymiany sprzęgła z dwumasa, poradzono mi również wymienić przy okazji uszczelniacz wału. Czy ktoś może podesłać mi numer z Etki łącznie z rysuneczkiem jak jest zamontowany. Autko rok 2003 silnik 1.9 TDI AWX. Dziękuje.
-
Witam, kupilem sobie ostatnio chinskiego clona elm 327 1.4a. Sprzedawca zapewnial mnie ze jest to napewno najnowasza wersja 1.4a, czy moge to w jakis sposob sprawdzic czy jest to zeczywiscie 1.4a, a nie 1.3a lub 1.2?
-
Witam, od jakiegos czasu probuje uzyskac odpowiedz na pytanie gdzie i na ktorym kanale w VCDSie mozna odczytac zapelnienie filtra DPF w 2010 Skoda SuprB II 2.0TDI CR 170KM EDC17? Przeczytalem ten watek, jak i wiele innych, odwiedzilem rowniez strone ross-techa i dalej nie wiem jak to zrobic w tym aucie i jemu podobnych. Przedstawiony tu opis sprawdzenia i regeneracji DPFa odnosi sie chyba tylko do aut z EDC15/16 a co z tymi nowymi EDC17? Normalnie jak wchodze w VCDSa w 01-silnik, pozniej w 08-Meas.Blocks, nastepnie wybieram kanaly 070 i 075 mam tam jakies dziwne cyferki ktorych nie potrafie zinterpretowac. Normalnie powinno byc tam okreslone %zapelnienie filtra, a ja mam np. w kanale 070 dwie rubryki w ktorych wyswietla mi sie ciag liczb 00000001, a w kanale 075 trzy rubryki i nastepujace wartosci: -1 , -2, -1. Jesli te cyfry oznaczaja poziom zapelnienia filtr DPF to jak je zinterpretowac, a jesli nie to gdzie odczytac w VCDSie poziom zapelnienie DPFa w tym samochodzie i jemu podobnych?
-
2008 Skoda SuperB II 1.9 TDI 105KM-jaki bezpieczny tuning?
ironderek odpowiedział ironderek → na temat → Dyskusje o motoryzacji
Tak jak napisalem glownym moim celem jest by autko wytrzymalo 5lat bez wiekszych awarii i zdolne bylo przejechac okolo 400tys km przez ten okres eksploatacji. Jak przegladam forum Passata B6 gdzie w wiekszosci ludzie maja silniki 2.0TDI 140KM (takie same jak te co w skodzinach) to az mnie przeraza jak ten silnik jest awaryjny. Co chwila cos sie psuje. Ja w tech chwili mam 2003r 1.9TDI AWX 130KM nalatane ponad 350tys.km i wszystko gra i buczy, brachol ma 97r 1.9TDI 90KM nalatane ponad 300tys.km i tez wszystko w jak nalepszym pozadku, a ludziska z 2.0TDI 140KM ledwo zrobia 150tys.km i juz maja problemy, to z glowicami, wtryskami czy turbinami. Nie szukam szalenstwa by wyzylowac motor 105KM na 170KM czy wiecej, nie chce zadnej zmiany podzespolow czy czegos podobnego po prostu mysle czy da rade zmienic oprogramowanie, jesli byloby to mozliwe by zrobic powiedzmy takie 130 pare kucy i to w zupelnosci by mi wystarczylo o ile by taki tunig nie powodowal zadnych efektow ubocznych typu wczesniejszego zucia silnika, turbiny czy innych zeczy. Mial bym wtedy w miare zbierajace sie autko ze starym wyprubowanym silnikiem o ktorym wiele osob wypowiada sie pozytywnie. No czy nie jest tak jak mowie, ze na wielu innych forach ludzie bardziej chwala sobie silnik 1.9 niz ten 2.0 140KM? -
Witam, nosze sie z zamiarem zakupu Skody SuperB II z 2008 roku z silnikiem 1.9TDI 105KM. Wybor padl na ten silnik poniewaz jest to juz sprawdzona jednostka i praktycznie nie do zdarcia, a o 2.0TDI czytalem wiele negatywnych opini ktore raczej mnie do tego silnika zniechecily, a po drugie 1.9TDI nie ma filtra DPF. Nie wiem jak sie sprawuje silnik 2.0 CR 170KM i jak jest z jego awaryjnoscia, ale autko z takim silnikiem bedzie na pewno o wiele drozsze no i niestety tez bedzie mialo DPF-a. Wiec po wielu glebszych przemysleniach zdecydowalem sie wlasnie na 1.9TDI 105KM. No i teraz przechodze do sedna tematu. Wiem ze SuperB II jest duzem i ciezkim autem i z tym silnikiem szalenstwa zadnego nie bedzie, wrecz raczej bedzie chyba mulek do przetaczania sie z miejsca na miejsce, dlatego tez zastanawiam sie jakby zrobic jakis tunig. Tylko nie chodzi mi o nic ekstremalnego, zadnego zylowania na maxa, zmian turbin, wtryskow itd, tylko moze jakis tunig programowy tak zeby chociaz podniesc moc samochodu do 130KM. W tej chwili mam 1.9TDI AWX 130KM i jestem bardzo zadowolony z tego silnika, zupelnie wystarcza mi do moich potrzeb i naprawde jest bezawaryjny(przejechane ponad 350kkm bez zadnych problemow). I teraz jak taki tuning bedzie mial wplyw na zywotnosc silnika, turbiny, sprzegla i innych podzespolow? Czy beda one zuzywac sie szybciej czy nie bedzie mialo to zadnego wplywu na ich zywotnosc? Zalezy mi na podniesieniu mocy, by autko moglo troszke zwawiej sie poruszac, ale takze na dlugozywotnosci silnika(mam zamiar pojezdzic tym autkiem 5lat i takze zblizyc sie do granicy 400kkm). Gdzie taki tuning mozna zrobic w Polsce-jakas dobra rekomendowana firma(mieszkam we Wrocku, ale moge podjechac prawie wszedzie lub Irlandi czy Irlandii Polnocnej, gdzie w tej chwili przebywam?). Ile mniej wiecej taka impreza moze kosztowac?
-
Jeszcze raz Wielkie Dzieki Sipowitz, jak zawsze szybko i fachowo sluzysz porada i pomoca innym. Czyli spokojnie jak kupie ktorys z tych kabli VCDS Vag Com 908 Hex+Can USB to spokojnie moge robic diagnostyke i licznik na Superb II po 2008 i wszystkich Passatach B6?
-
Czy taki bedzie dobry: http://cgi.ebay.ie/VCDS-908-VAG-OBD-HEX-CAN-KKL-USB-OBD-/180504953758?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item2a06ef039e lub taki: http://cgi.ebay.co.uk/VCDS-Vag-908-Hex-Can-USB-Diagnostic-Cable-VW-Audi-/180504967532?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item2a06ef396c i czym one sie roznia, czy to moze oba takie same? Czy beda one wspolpracowaly ze starszymi autami na szynie KKL?
-
Witam, jaki kabelek mozecie polecic(moze jakis link), do diagnozowania bledow/licznik w 2008 Skoda SuperB II i jaki soft by z nim wspolpracowal?