skwaru Zgłoś #301 Napisano 21 Października 2010 pokrywie zaworów z dwoma przewodami-wężami gumowymi Oj nie zawsze dwa czasami tylko jeden podłączony do węża od turbawki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indianin Zgłoś #302 Napisano 22 Października 2010 A czy w silniku AWT tez zachodzi potrzeba profilaktycznej wymiany tak jak ma to miejsce w silnikach diesla ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #303 Napisano 23 Października 2010 Skwaru chodziło o AFN-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #304 Napisano 23 Października 2010 Skwaru chodziło o AFN-a ja nie konkretnie o tym silniku tylko ogólnie że nie zawsze dwie tylko też i jedna:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #305 Napisano 1 Listopada 2010 Jak to jest że jednym przez odme idzie wiecej oleju a innym mniej ? Czy powód to dekiel zaworowy i jego brak odseparowywania oleju czy coś innego ? Wypuszczona odma u mnie na osłone silnika jakies 500km zrobione i mase syfu , tj maź olejowa na osłonie silnika ( specjalnie dałem na osłone żeby zobaczyć ile tego tam sie wydostaje ) I jest duzo . Oleju w silniku nie ubywa ale szok ze tyle syfu ciśnie przez odme luźną , to ile musiało cisnąć gdy była pod ciśnienie zasysu turbiny . Tylko że niektórzy piszą że w sumie tylko dymek im idzie z odmy , ok mi też idzie dymek ( nie widze płynnego oleju ) ale po czasie widze ile jest go na osłonie . Może to wrazenie ze jest go duzo bo wiadomo ze wystarczy pół setki oleju wylać i rozmazać i bedzie wyglądało jak mega wyciek no ale jednak . Może ktoś wie od czego zależy ilość oleju przez odme ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #306 Napisano 9 Listopada 2010 No zamówiłem sobie Lublinowy wynalazek: http://allegro.pl/lublin-honker-gazela-nowy-separator-oleju-faktura-i1310757511.html Teraz niech przyjdzie, potem znaleźć wężyki i założyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #307 Napisano 14 Listopada 2010 No i założone. Jeszcze myślę co by zrobić za pojemnik na olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #308 Napisano 14 Listopada 2010 (edytowane) Radzę wszystkim którzy maja zamontowany dodatkowy separator i jeżdżą na krótkich odcinkach (jesień i zima) by sprawdzali co jakiś czas czy górne węże od separatora i sam separator nie są zawalone "masłem", nie byłoby wesoło gdyby to zamarzło. Dużo tu zależy od oleju, np. Mobil Syst S 5-w30 "daje" mało masła :-) ale już Valvoline Durablend 5-w40 sporo. Edytowane 14 Listopada 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
islandczyk Zgłoś #309 Napisano 11 Grudnia 2010 Jak wyczyścić odmę w silniku ALZ? I co dokładnie wchodzi w jej skład? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #310 Napisano 11 Grudnia 2010 na forum audi a6 tez znalazlem taki temat http://www.a6klub.pl/a6-c5-demontaz-tapicerki-w-bagazniku-vt10878.htm?view=next a wiec chyba warto sie tym zainteresowac , 45zl to w porownaniu do catch tank oil z aledrogo to jest dobra opcja tym bardzie ze uzytkownik pisze ze ma czysty dolot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #311 Napisano 11 Grudnia 2010 Hehe, widzę że mój pomysł się sprzedał I bardzo się z tego cieszę, aczkolwiek ja wciąż mam mokry dolot, ale dzięki separatorowi już wiem, że to turbo przepuszcza. W każdym razie jest mniej oleju w dolocie jak było wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #312 Napisano 11 Grudnia 2010 (edytowane) na forum audi a6 tez znalazlem taki temat http://www.a6klub.pl/a6-c5-demontaz-....htm?view=next a wiec chyba warto sie tym zainteresowac , 45zl to w porownaniu do catch tank oil z aledrogo to jest dobra opcja tym bardzie ze uzytkownik pisze ze ma czysty dolot Nic nowego kolega nie wynalazł widać że nie czytało się całego wątku śmiem nawet twierdzić że to koledzy:kumple z audi podpatrzyli to od nas:dupablada Edytowane 11 Grudnia 2010 przez skwaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #313 Napisano 11 Grudnia 2010 Autor opisu z forum audi napisał, że podpatrzył to u nas. I bardzo dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #314 Napisano 15 Grudnia 2010 Kochani... Dziś wymieniałem odmę... Jednak nowa nie miała w swoim obiegu oddzielacza oleju... Znajomy mechanik powiedział mi, że to nie jest potrzebne... Jednak dziwne... no było coś... a teraz w nowym tego nie ma... Chodzi mi o 1C: Za co odpowiada ten zddzielacz oleju... ? Czy coś się bedzie działo gdy go nie będzie ? Stary mam... na starym wężu... może przeciąć nowy i wstawić go w obieg ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #315 Napisano 15 Grudnia 2010 Za co odpowiada ten zddzielacz oleju... ?Czy coś się bedzie działo gdy go nie będzie ? Stary mam... na starym wężu... może przeciąć nowy i wstawić go w obieg ? Przewody z tego co widze roznia sie tylko obecnoscia oddzielacza oleju. Jesli oddziela olej od spalin, to gdzie go pozniej wywala? Moze w nim jest jakis korek spustowy, albo otwor? Ja bym nie wsadzal ponownie, skoro w nowszych modelach zrezygnowano z tego rozwiazania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki104 Zgłoś #316 Napisano 16 Grudnia 2010 Ja u siebie wymieniłem odmę na taką z oddzielaczem oleju, pierwotnie była bez niego a nie wiem dlaczego. Wg. ETKI w silniku AHU od numeru silnika 356 271 powinna być wersja z odzielaczem oleju. Czyli zaczęto montować oddzielacz później, więc była to "ulepszona" wersja i zapewne bez potrzeby go nie zastosowano. Napewno coś to daje bo jest zauważalna mniejsza ilość oleju w dolocie. W odzielaczu widać (jest przezroczysty) zbierajacy się olej, który następnie spływa dolnym przewodem przyłączeniowym do skrzyni korbowej silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #317 Napisano 16 Grudnia 2010 Ja u siebie wymieniłem odmę na taką z oddzielaczem oleju, pierwotnie była bez niego a nie wiem dlaczego.Wg. ETKI w silniku AHU od numeru silnika 356 271 powinna być wersja z odzielaczem oleju. Czyli zaczęto montować oddzielacz później, więc była to "ulepszona" wersja i zapewne bez potrzeby go nie zastosowano. Napewno coś to daje bo jest zauważalna mniejsza ilość oleju w dolocie. W odzielaczu widać (jest przezroczysty) zbierajacy się olej, który następnie spływa dolnym przewodem przyłączeniowym do skrzyni korbowej silnika. To ja sie poddaje W moim AVB tego nie widze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #318 Napisano 16 Grudnia 2010 Kochani... Dziś wymieniałem odmę... Jednak nowa nie miała w swoim obiegu oddzielacza oleju... Znajomy mechanik powiedział mi, że to nie jest potrzebne... Jednak dziwne... no było coś... a teraz w nowym tego nie ma... Chodzi mi o 1C: Ten obrazek został zmniejszony. Kliknij tutaj aby zobaczyć pełną wersję obrazka. Oryginalne wymiary to 923x590. Za co odpowiada ten zddzielacz oleju... ? Czy coś się bedzie działo gdy go nie będzie ? Stary mam... na starym wężu... może przeciąć nowy i wstawić go w obieg ? Pozdrawiam. heh, też się zawiesiłem nad ta strona z etki i zastanawiałem się czy tego ustrojstwa nie zamówić w aso... ;> do AFN-a jest identycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki104 Zgłoś #319 Napisano 16 Grudnia 2010 heh, też się zawiesiłem nad ta strona z etki i zastanawiałem się czy tego ustrojstwa nie zamówić w aso... ;>do AFN-a jest identycznie. Ceny w ASO (Skoda) gdy kupowałem we wrześniu b.r. - oddzielacz oleju - 119,75 zł - rura dolna - 115,55 zł - rura górna - 41,89 zł To ja sie poddaje W moim AVB tego nie widze. Oddzielacz stosowano w silnikach AHU, AHH, AFN - od określonego nr silnika oraz AVG - wszystkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #320 Napisano 16 Grudnia 2010 W takim razie skoro był, to postaram się go wyczyścić i chyba przetnę poprostu przewód w połowie i wstawię tak ten oddzielacz. Ale to może jak sie zrobi choć troszkę cieplej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach