Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

pokrywie zaworów z dwoma przewodami-wężami gumowymi

Oj nie zawsze dwa czasami tylko jeden podłączony do węża od turbawki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w silniku AWT tez zachodzi potrzeba profilaktycznej wymiany tak jak ma to miejsce w silnikach diesla ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skwaru chodziło o AFN-a

ja nie konkretnie o tym silniku tylko ogólnie że nie zawsze dwie tylko też i jedna:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest że jednym przez odme idzie wiecej oleju a innym mniej ? Czy powód to dekiel zaworowy i jego brak odseparowywania oleju czy coś innego ?

 

Wypuszczona odma u mnie na osłone silnika jakies 500km zrobione i mase syfu , tj maź olejowa na osłonie silnika ( specjalnie dałem na osłone żeby zobaczyć ile tego tam sie wydostaje ) I jest duzo . Oleju w silniku nie ubywa ale szok ze tyle syfu ciśnie przez odme luźną , to ile musiało cisnąć gdy była pod ciśnienie zasysu turbiny .

 

Tylko że niektórzy piszą że w sumie tylko dymek im idzie z odmy , ok mi też idzie dymek ( nie widze płynnego oleju ) ale po czasie widze ile jest go na osłonie . Może to wrazenie ze jest go duzo bo wiadomo ze wystarczy pół setki oleju wylać i rozmazać i bedzie wyglądało jak mega wyciek no ale jednak .

 

Może ktoś wie od czego zależy ilość oleju przez odme ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i założone. Jeszcze myślę co by zrobić za pojemnik na olej :/

20101114088b.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę wszystkim którzy maja zamontowany dodatkowy separator i jeżdżą na krótkich odcinkach (jesień i zima) by sprawdzali co jakiś czas czy górne węże od separatora i sam separator nie są zawalone "masłem", nie byłoby wesoło gdyby to zamarzło.

Dużo tu zależy od oleju, np. Mobil Syst S 5-w30 "daje" mało masła :-) ale już Valvoline Durablend 5-w40 sporo.

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyczyścić odmę w silniku ALZ? I co dokładnie wchodzi w jej skład?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na forum audi a6 tez znalazlem taki temat http://www.a6klub.pl/a6-c5-demontaz-tapicerki-w-bagazniku-vt10878.htm?view=next a wiec chyba warto sie tym zainteresowac , 45zl to w porownaniu do catch tank oil z aledrogo to jest dobra opcja tym bardzie ze uzytkownik pisze ze ma czysty dolot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, widzę że mój pomysł się sprzedał;) I bardzo się z tego cieszę, aczkolwiek ja wciąż mam mokry dolot, ale dzięki separatorowi już wiem, że to turbo przepuszcza. W każdym razie jest mniej oleju w dolocie jak było wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na forum audi a6 tez znalazlem taki temat http://www.a6klub.pl/a6-c5-demontaz-....htm?view=next a wiec chyba warto sie tym zainteresowac , 45zl to w porownaniu do catch tank oil z aledrogo to jest dobra opcja tym bardzie ze uzytkownik pisze ze ma czysty dolot

Nic nowego kolega nie wynalazł:bleble widać że nie czytało się całego wątku śmiem nawet twierdzić że to koledzy:kumple z audi podpatrzyli to od nas:dupablada

Edytowane przez skwaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autor opisu z forum audi napisał, że podpatrzył to u nas. I bardzo dobrze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kochani...

Dziś wymieniałem odmę...

Jednak nowa nie miała w swoim obiegu oddzielacza oleju...

Znajomy mechanik powiedział mi, że to nie jest potrzebne...

Jednak dziwne... no było coś... a teraz w nowym tego nie ma...

 

Chodzi mi o 1C:

 

24gkhmg.png

 

Za co odpowiada ten zddzielacz oleju... ?

Czy coś się bedzie działo gdy go nie będzie ?

Stary mam... na starym wężu... może przeciąć nowy i wstawić go w obieg ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za co odpowiada ten zddzielacz oleju... ?

Czy coś się bedzie działo gdy go nie będzie ?

Stary mam... na starym wężu... może przeciąć nowy i wstawić go w obieg ?

Przewody z tego co widze roznia sie tylko obecnoscia oddzielacza oleju. Jesli oddziela olej od spalin, to gdzie go pozniej wywala? Moze w nim jest jakis korek spustowy, albo otwor? Ja bym nie wsadzal ponownie, skoro w nowszych modelach zrezygnowano z tego rozwiazania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem odmę na taką z oddzielaczem oleju, pierwotnie była bez niego a nie wiem dlaczego.

Wg. ETKI w silniku AHU od numeru silnika 356 271 powinna być wersja z odzielaczem oleju. Czyli zaczęto montować oddzielacz później, więc była to "ulepszona" wersja i zapewne bez potrzeby go nie zastosowano.

Napewno coś to daje bo jest zauważalna mniejsza ilość oleju w dolocie.

W odzielaczu widać (jest przezroczysty) zbierajacy się olej, który następnie spływa dolnym przewodem przyłączeniowym do skrzyni korbowej silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja u siebie wymieniłem odmę na taką z oddzielaczem oleju, pierwotnie była bez niego a nie wiem dlaczego.

Wg. ETKI w silniku AHU od numeru silnika 356 271 powinna być wersja z odzielaczem oleju. Czyli zaczęto montować oddzielacz później, więc była to "ulepszona" wersja i zapewne bez potrzeby go nie zastosowano.

Napewno coś to daje bo jest zauważalna mniejsza ilość oleju w dolocie.

W odzielaczu widać (jest przezroczysty) zbierajacy się olej, który następnie spływa dolnym przewodem przyłączeniowym do skrzyni korbowej silnika.

To ja sie poddaje ;)

W moim AVB tego nie widze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kochani...

Dziś wymieniałem odmę...

Jednak nowa nie miała w swoim obiegu oddzielacza oleju...

Znajomy mechanik powiedział mi, że to nie jest potrzebne...

Jednak dziwne... no było coś... a teraz w nowym tego nie ma...

 

Chodzi mi o 1C:

 

wol_error.gifTen obrazek został zmniejszony. Kliknij tutaj aby zobaczyć pełną wersję obrazka. Oryginalne wymiary to 923x590.24gkhmg.png

 

Za co odpowiada ten zddzielacz oleju... ?

Czy coś się bedzie działo gdy go nie będzie ?

Stary mam... na starym wężu... może przeciąć nowy i wstawić go w obieg ?

 

Pozdrawiam.

 

heh, też się zawiesiłem nad ta strona z etki i zastanawiałem się czy tego ustrojstwa nie zamówić w aso... ;>

do AFN-a jest identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
heh, też się zawiesiłem nad ta strona z etki i zastanawiałem się czy tego ustrojstwa nie zamówić w aso... ;>

do AFN-a jest identycznie.

Ceny w ASO (Skoda) gdy kupowałem we wrześniu b.r.

- oddzielacz oleju - 119,75 zł

- rura dolna - 115,55 zł

- rura górna - 41,89 zł

To ja sie poddaje

W moim AVB tego nie widze.

Oddzielacz stosowano w silnikach AHU, AHH, AFN - od określonego nr silnika

oraz AVG - wszystkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie skoro był, to postaram się go wyczyścić i chyba przetnę poprostu przewód w połowie i wstawię tak ten oddzielacz. Ale to może jak sie zrobi choć troszkę cieplej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności