-
Liczba zawartości
43 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O marecki104
- Urodziny 11.06.1977
Informacje osobiste
-
Imię
Marek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
pow. łosicki, woj. mazowieckie
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
-
Rok produkcji
1999
-
marecki104 obserwuje zawartość → Wymiana alternatora, Valeo czy Bosch, b5, DPF - filtr zatkany popiołem, Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP i oraz 7 innych
-
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
marecki104 odpowiedział Konrados → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Potwierdzam beznadziejną jakość podobno oryginalnych czujników temperatury płynu z Allegro (nr 059 919 501 kwadratowa wtyczka kolor zielony) w cenie 40-50 zł. Wyglądają OK wybity nr oryginału producent ELTH Made in Luxembourg. Różnią się tylko kolorem od starego oryginału z mojego samochodu który był niebieski. No ale on pracował w samochodzie bezawaryjnie kilkanaście lat (od 1999). Kupiłem na Allegro po kolei 2 te tzw. oryginały ( u różnych sprzedawców) i oba miały tą samą przypadłość tzn. różnica wskazań podawanych do licznika oraz sterownika silnika wynosiła kilkanaście stopni C (do licznika zawsze mniej). Myślę że jedna wpadka może się zdarzyć no ale nie dwie po kolei. Postanowiłem więcej nie ryzykować i kupiłem porządny zamiennik MAHLE BEHR ozn. TSE 1D no i wreszcie jest tak jak być powinno. Oba "oryginały" reklamuję u sprzedających i przestrzegam innych przed ich zakupem. -
Aż boli jak sie to czyta.
-
[b5] 1.9TDI AFN Jaki olej do skrzyni manualnej?
marecki104 odpowiedział Karrewagen → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Temat ten był już poruszany wiele razy. Poczytaj to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1507 i to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81535 i to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2796 i to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81879 -
Producenci układów hamulcowych raczej nie zalecają stosowania smarów miedzianych itp. co wynika z 2 powodów: - korozja elektrochemiczna - możliwe zakłócenia układów elektrycznych np. ABS lub czujników zużycia Więcej do poczytania poniżej...
-
W AHU pompa wodna nie "chodzi" na rozrządzie, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby ją także wymienić, jest dużo łatwiej i wygodniej - ja tak zrobiłem ). Zamówiłem ją (SKF) u tego samego Sprzedawcy którego polecałem 4 posty wyżej, przyszła razem z rozrządem.
-
Ja do AHU polecam ten zestaw: http://allegro.pl/rozrzad-kpl-tdi-sdi-vw-audi-seat-skoda-od-s-s-i1464585809.html Jeżdżę na takim od dawna - niedrogo i zestaw bardzo dobrej jakości (INA + Conti) Kupowałem u tego sprzedawcy ("danielloss" - znany na forum) oprócz rozrządu wiele innych części. Dobra i solidna firma - polecam.
-
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
marecki104 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
sprawdź czy odma bez oddzielacza ma taki sam kształt i czy ci ta "bańka" się zmieści w wycięte miejsce (czy ta nowa odma nie przechodzi bliżej bloku silnika). Aby nie było zbędnych naprężeń bo to cholerstwo jest trochę delikatne. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
marecki104 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Ceny w ASO (Skoda) gdy kupowałem we wrześniu b.r. - oddzielacz oleju - 119,75 zł - rura dolna - 115,55 zł - rura górna - 41,89 zł Oddzielacz stosowano w silnikach AHU, AHH, AFN - od określonego nr silnika oraz AVG - wszystkie. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
marecki104 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Ja u siebie wymieniłem odmę na taką z oddzielaczem oleju, pierwotnie była bez niego a nie wiem dlaczego. Wg. ETKI w silniku AHU od numeru silnika 356 271 powinna być wersja z odzielaczem oleju. Czyli zaczęto montować oddzielacz później, więc była to "ulepszona" wersja i zapewne bez potrzeby go nie zastosowano. Napewno coś to daje bo jest zauważalna mniejsza ilość oleju w dolocie. W odzielaczu widać (jest przezroczysty) zbierajacy się olej, który następnie spływa dolnym przewodem przyłączeniowym do skrzyni korbowej silnika. -
Kolego, w tej wypowiedzi chodziło o całe alternatory a nie o regulatory.
-
Kolego na bank termostat jest do kitu. Kilkanaście kilometrów aby rozgrzać samochód to o wiele, wiele za dużo. Średnio jest to jak sam zuważyłeś na forum ok. 4-5 km czasami troszkę więcej. Tym bardziej że masz benzynkę która szybciej się nagrzewa w porównaniu do diesla. Niska temperatura zewnętrzna jedynie nieznacznie może wydłużyć czas nagrzewania się silnika (przy sprawnym termostacie oczywiście). Reasumując wymień jak najszybciej ten termostat bo szkoda silnika.
-
Skrzynie manualną zalać rzadszym olejem
marecki104 odpowiedział zibitcom26 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Najrzadszy olej spośród spełniających normę VW 501.50 to Fuchs Titan Sintofluid 75W80 http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1231 W/w olej ma współczynnik lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 50 mm2/s . Natomiast wszystkie inne z normą VW501.50 mają nieco ponad 70 mm2/s. -
Jakie objawy przy małej ilości oleju w skrzyni biegów?
marecki104 odpowiedział sznikers23 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
A jednak jest olej spełniający specyfikację VW 501.50 oraz tylko i wyłącznie normę GL-5 a mianowicie Fuchs Titan Sintofluid 75W80 http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1231 http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS...D%2075W-80.pdf no i cała teoria legła w gruzach. -
Olej w skrzyni manualnej - wymieniać? Jeśli tak, to na jaki?
marecki104 odpowiedział temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Panowie ja jakiś czas temu wymieniłem olej w skrzyni na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90. http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...1SHC75W-90.asp Niestety nie jestem w pełni zadowolony z działania skrzyni biegów(opory przy szybkiej zmianie biegów oraz przy zimnej skrzyni). Postanowiłem podrążyć troche temat i doszedłem do wnisku iż źródłem problemów w przypadku tego oleju może być jego parametr jakim jest lepkośc kinematyczna (szczególnie w 40 st. Celsjusza - w pobliżu której często pracuje skrzynia no bo przeciez nie nagrzewa się tak jak silnik), jest on po prostu bardziej gęsty co może utrudniac pracę synchronizatorów. Nie spełnia on również normy VW 501.50 (być może Mobil nie zabiegał o rekomendację albo VW po prostu nie poleca tego oleju) Normę tę za to spełnia inny olej Mobila a mianowicie Mobil Gerlube VS 200 (niestety nie do dostania w opakowaniach 1l. - najmniejsze to chyba 20 l) http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last...s200-vs500.htm oraz Castrol TAF-X 75W90 http://www.falco.pl/falco/images/stories/taf_x.pdf oraz np. Texaco Geartex S4 75W90 http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=92&d=5 http://www.omnibus-gh.pl/Texaco-118.html oraz Fuchs Titan Sintofluid 75W80 http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1231 http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS...D%2075W-80.pdf Wszystkie one mają parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości nieco ponad 70 mm2/s (tylko Fuchs ma 50-czyli jeszcze mniej) oraz spełniaja normę VW 501.50 natomiast Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50 Tak więc resumując muszę go chyba wymienić na jeden z powyższych co być może spowoduje poprawę pracy skrzyni. Z drugiej strony wiele osób z forum (których między innymi opiniami sie kierowałem) jeździ na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 i nie narzeka. -
Gdzie jest korek wlewowy i spustowy skrzyni biegów 5 bieg. passat b5
marecki104 odpowiedział pierst → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Panowie ja również jakiś czas temu wymieniłem olej w skrzyni na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90. http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLCVLMOMobilube1SHC75W-90.asp Niestety również nie jestem w pełni zadowolony z działania skrzyni biegów(opory przy szybkiej zmianie biegów oraz przy zimnej skrzyni). Postanowiłem podrążyć troche temat i doszedłem do wnisku iż źródłem problemów w przypadku tego oleju może być jego parametr jakim jest lepkośc kinematyczna (szczególnie w 40 st. Celsjusza - w pobliżu której często pracuje skrzynia no bo przeciez nie nagrzewa się tak jak silnik), jest on po prostu bardziej gęsty co może utrudniac pracę synchronizatorów. Nie spełnia on również normy VW 501.50 (być może Mobil nie zabiegał o rekomendację albo VW po prostu nie poleca tego oleju) Normę tę za to spełnia inny olej Mobila a mianowicie Mobil Gerlube VS 200 (niestety nie do dostania w opakowaniach 1l. - najmniejsze to chyba 20 l) http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n02_przekladniowe/full-gearlube-vs200-vs500.htm oraz Castrol TAF-X 75W90 http://www.falco.pl/falco/images/stories/taf_x.pdf oraz np. Texaco Geartex S4 75W90 http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=92&d=5 http://www.omnibus-gh.pl/Texaco-118.html oraz Fuchs Titan Sintofluid 75W80 http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1231 http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS%20-%20TDS/TITAN%20SINTOFLUID%2075W-80.pdf Wszystkie one mają parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości nieco ponad 70 mm2/s (tylko Fuchs ma 50-czyli jeszcze mniej) oraz spełniaja normę VW 501.50 natomiast Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50 Tak więc resumując muszę go chyba wymienić na jeden z powyższych co być może spowoduje poprawę pracy skrzyni. Z drugiej strony wiele osób z forum (których między innymi opiniami sie kierowałem) jeździ na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 i nie narzeka.