Jump to content
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Recommended Posts

Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:

 

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność

18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

 

Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

 

Wymagania wstępne (ogólne):

 

  • Włączamy zapłon
  • Włączamy silnik


  • Temperatora płynu chłodzącego


    powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)

  • Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii


    (Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:

 

  • Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
  • Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM


  • Czas trwania ok..15-20 Minut
  • Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

 

[Wybierz]

[01 - Engine]

[Coding-II - 11]

 

  • Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

[Do It!]

[Meas. Blocks - 08]

Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

 

[Go!]

MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)

MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer

MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką

MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)

MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...

MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

 

Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

 

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

 

Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane.

 

Edited by sipowitz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dudi72

Jestem już po dopalaniu DPF-a z wynikiem pozytywnym :) Auto VW Touran 1,9 TDI BLS z DPF-em.

Po skasowaniu błędu (żółta kontrolka silnika- niesprawność w układzie wydechowym )

i podaniu kodu 21xxx zapodałem zgodnie z opisem kanały 070 i 075 i w drogę ,temp.płynu chłodzącego w/g wskaźnika 90 st.

Wypalanie następuje pomiędzy 1500 -2500 max 3000 obr. a prędkość min. 20 km .Bieg to sprawa indywidualna , ja znalazłem taką drogę mało uczęszczaną i jechałem na II biegu ok 2000 obr/min. procedurę musiałem odpalić dwa razy aż zapełnienie DPF spadło do 10 % ,wtedy system stwierdził ,że jest OK i pokasował błędy a auto dostało kopaaaa :). Jeszcze jedna uwaga podczas wypalania za samochodem było biało jak ch.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartości bloków mierzonych -> 01 Engine -> Meas. Blocks 08 -> Group ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, w którym bloku pomiarowym można odczytać stopień zapełnienia DPF'a w silniku CBBB (2,0 - 170KM CR).

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież AVF nie posiada DPF. Ten filtr został zaimplementowany w autach od roku 2005/2006, od silników 2.0 TDI w standardzie lub 1.9 TDI w opcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, w jakim mieście stało auto poprzedniego właściciela z DE?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W ogóle inwestycja w DPF w tym aucie dla zielonej plakietki wydaje mi się mocno wątpliwa ze względu na straszne koszty.

Dokładnie koszt wyszedł 728euro (w spadku wraz z paskiem rachunek za montaż otrzymałem) może to i dużo ale widać szwabowi się opłacało.

 

---------- Post added at 23:33 ---------- Previous post was at 23:30 ----------

 

No właśnie, w jakim mieście stało auto poprzedniego właściciela z DE?

Za Dortmundem niemiaszek gdzieś mieszkał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanurkuj pod maskę i wytrop dokąd idą kable czujników ciśnienia spalin z filtra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za Dortmundem niemiaszek gdzieś mieszkał

Tam od 12.01.2008 utworzono strefę ochrony środowiska i zależało mu na dłuższej eksploatacji niż rok, dlatego chciał mieć zieloną plakietkę.

https://umwelt-plakette.de/umweltplakette/Ausland/Polnisch/2008%20Webinfo%20Polnisch.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
W kanale 75 pozycja 3 nie widać?

 

Wczoraj sprawdzałem - niestety w bloku 75 są jakieś dziwne niezrozumiałe dla mnie wartości:

100 13 130 powtórzone 4xrazy...

Czy może masz jakiś wykaz lub listę parametrów w poszczególnych blokach? Mam dość prostego vaga, który pokazuje tylko wartości i ich jednostki ale bez wyjaśnienia co dany parametr przedstawia.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W ogóle inwestycja w DPF w tym aucie dla zielonej plakietki wydaje mi się mocno wątpliwa ze względu na straszne koszty.

 

Dokładnie koszt wyszedł 728euro (w spadku wraz z paskiem rachunek za montaż otrzymałem) może to i dużo ale widać szwabowi się opłacało.

 

Dokladac DPFa to sie napewno nieoplaca, jezeli chodzi o roznice podatku, ktory trzeba zaplacic w niemcowni, kolega za Passata 1.9 z norma euro3 placi 323 euro, a ja za mojego euro4 place 308 euro, wiec moim zdaniem jest to glupota inwestowac w DPFa dla 15 euro rocznie, nieliczac juz eksploatacji filtra tak jak u mnie z tym plynem ktory do tanich nienalezy.

No ale niemcy juz tak maja mysla nad wstawianiem DPFa, a ja mysle nad jego wywaleniem.

Tam od 12.01.2008 utworzono strefę ochrony środowiska i zależało mu na dłuższej eksploatacji niż rok, dlatego chciał mieć zieloną plakietkę.

Do strefy mozna wiechac autami z norma euro2,3 i 4, wazne tylko zeby miec plakietke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z jakiej wersji VAG-COMa korzystasz?

 

Urządzonko o nazwie VAG-Scan VAG 5053 firmy Viaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mw88

Witam. Jestem posiadaczem Seata Ibizy dostałem się na to forum poprzez wpisanie błędu który pojawia sie w mojej ibi 008194 objawy mam identycznie te same zapala sie kontrolka tłumika i zaczyna migać spiralka. Jechałem dzisiaj nim ok 30min zgodnie z zaleceniami kolegi który utworzył temat. Niestety ta przejażdżka nic nie dała... dalej miga. Czy muszę zaopatrywać sie w VAGA zeby przeczyścić filtr?? to troche bezsensu... Powinni dawać każdemu tak jak koło zapasowe:) jeśli nie ma innego wyjścia to czy takie urzadzenie + notebook wystarczy?? http://www.allegro.pl/item707714950_vag_kkl_obd2_obdii_usb_pl_gw_kurier_24h_obd_2_com.html chodzi mi jedynie o wypalenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy muszę zaopatrywać sie w VAGA zeby przeczyścić filtr??

Oczywiście! Opis dotyczy procedury przy pomocy program VAG-COM lub VCDS. Ibiza 2008, więc z mojej wiedzy wynika, że masz tylko CAN w OBD2, więc pozostaje Ci użycie jednego z w/w interfejsów, ten KKL, którego link podałeś nie połączy Ci się z autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mw88

dodam jeszcze że silnik w mojej ibi to 1.4TDI ecomotive rok 2008 przebieg 12tyś - który VAG będzie działał??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mw88

proszę napisać jakiego vaga muszę kupić aby przeczyścić ten filtr i czy instrukcja którą napisałeś będzie pasowała do tego vaga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy