Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie tylko po co wymieniać filtr FAP/DPF?

Ani to ekologiczne ani pozyskiwanie nie wpływa na silnik...

 

P.S Jak ktoś chce przetestować emulator to mam takie cudeńko - zdemontowane z auta klienta przed programowym "wyłączeniem" FAP

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie tylko po co wymieniać filtr FAP/DPF?

Ani to ekologiczne ani pozyskiwanie nie wpływa na silnik...

Sugerujesz usunięcie w tuneforce.pl ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tuneforce.pl

Sipowitz znasz tą firmę możesz coś o nich powiedzieć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sipowitz znasz tą firmę możesz coś o nich powiedzieć ?

Można podjechać na Wrocławską i się zorientować, przynajmniej wstępnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dla ciekawosci ...

sa juz programy ktore same automatycznie usuwaja DPF z oprogramowania sterownika [nawet nie trzeba szukac w sofcie] ... jedno klikniecie w programie i po temacie ... potem fizyczne wywalenie filtra i juz ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sa juz programy ktore same automatycznie usuwaja DPF z oprogramowania sterownika [nawet nie trzeba szukac w sofcie]

Dysponujesz bliższymi informacjami? Czy proces jest odwracalny, znaczy soft pozwala przywrócić kontrolę EDC nad FAP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sugerujesz usunięcie w tuneforce.pl ?

 

Już trochę zrobiliśmy tych autek i z suchym i mokrym FAP/DPF, i autka śmigają.

 

Ale są tez inne firmy więc nie trzeba koniecznie jechać do nas:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie. Passat 2.0 tdi BGW

po podpięciu vaga kanał 68 i pierwsza pozycja 43% po przejechaniu trochę się "dopchał" filtr do 45 a druga pozycja to 81% i czy to jest poziom płynu do dpf ? i czy to oznacza 81% ze jeszcze jest płynu czy ze zużyto w 81% ?

ktoś jest w stanie udzielić info ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie do konca rozumie te jednostki.

z jednej grupy wynika ze mam 11% zajetego filtra a z drugiej grupy ze 46g. zanieczyszczen gdzie przy 60g. jest filtr do wymiany.

 

Prosze o poprawne odczytanie tego logu

 

http://img.org.pl/obrazek/c903pxAeeIn.html

 

dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak wyżej opisane, albo nawet mniej U mnie jak to tej pory sam się czyścił, odczuwalne są wtedy nieco wyższe obroty i czasem chmura pary (lub podobne) za samochodem - przynajmniej tak mi się wydaje, że to to . Nie wiem jaka jest reguła przy takim wypalaniu, ja to zauważyłem kilka, może kilkanaście razy przy mniejszych prędkościach, rzędu 50/60 km/h, a VAG pokazał (przy wymianie oleju), że przez ostatnie 21tyś. km takie czyszczenie mój pasek miał 141 razy i aktualne zapełnienie filtra 0%

 

Podzielam twoje odczucia , pasek wtedy jest wyrywny . Chmury nie widzialem ale przy 50/60 km/h naprawde obroty sie podnosza jak sie chce filtr oczyscic .Moze ktos zna,ma wiedze i mialby chec opisac ten proces dokladniej ?

 

Ma ktos moze namiary gdzie kupic sprawdzonego , dobrego tego VAG w niezlej cenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dodawałem jeszcze fotek... więc nie wiem czy zapisało ...

Znalazłem te fotki na forum...może się przydadzą.

DPF 1.jpg

DPF 2.jpg

DPF 3.jpg

DPF 4.jpg

DPF 5.jpg

Reg 1.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie dodawałem jeszcze fotek... więc nie wiem czy zapisało ...

Znalazłem te fotki na forum...może się przydadzą.

 

Dzieki wiechu ,fotki zapisane prawidlowo . Fajna lektura dla poznania procesu i budowy filtra DPF .

Wielkie dzieki.

 

Jesli mozesz to napisz w jakim watku to znalazles , a jak nie w watku to gdzie na forum ?

Dzieki .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było chyba na jakimś forum o tuningu....nie pamiętam już - fotki zapisałem - bo sam o tym DPFie szukałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dzieki ekstra material , ciekawe czy ktos stosowal juz ten srodek firmy Tune ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co odważniejsi stosują środek do mycia szyb kominkowych... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pojawiła mi się kontrolka check engime. Pojeździłem na niej parę dni i podjechałem na komputer. Wykazało błąd tego czujnika G450. Raz mi zniknęła ta kontrolka ale za chwilę się pojawiła. I tak jeżdżę z tą kontrolką ze 3 tygodnie. Pojawiła się ona tydzień albo dwa po wymianie czterech pompowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze wymieniałem u dobruckiego. Jak dzwoniłem do innego serwisu, facet powiedział, że po wymianie robi badanie komory spalania. Tutaj czegoś takiego nie było. Czy mogli je źle zamontować? I czy może mieć to jakiś związek? DODAM, ŻE AUTO MA 80 TYS PRZEBIEGU!!! Np pod złym kątem zamontowany pompowtryskiwacz i paliwo wtryskiwane się nie wypala. Po tym jak pojawiła się ta kontrolka często jeździłem, tak jak jest opisane na początku artykułu. Nie jeździłem samochodem przez jakieś 3 dni i dzisiaj po odpaleniu zniknęła ta kontrolka (check engime). Pojeździłem trochę po mieście i znowu się pojawiła. Po południu pojechałem poza warszawę i jeżdżąc po pewnej miejscowości, dosyć wolno, pojawiła się kontrolka filtra cząstek stałych. Wracając jechałem na 3 biegu niecałe 60 km, ponad 15 minut. Myślałem, że może zniknie ale niestety. Co teraz zrobić jeśli nie mam tego vaga ani przewodu? Vaga chyba można ściągnąć z neta... A możecie podać namiar gdzie kupić (np na allegro) odpowiedni przewód do mojego passata b6 z 2006 r. 2.0 tdi 170 km. Chyba, że jest możliwość u kogoś regeneracji tego filtra? Czy po usunięciu tego filtra nie dymi na czarno z rury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam umnie stało się filtr cząsteczkowy zapchany byłem u mechanika poradził mi albo wymiana na nowy ewentualnie jak się da to go przeczyści jestem z nim umówiony po niedzieli a tak w nawiasie to srednio co 100tyś powinło sie wymieniać taki filtr tylko koszt jest zbyt wysoki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tak samo musze sie udac do warsztatu na odgrzybianie ale to pewnie za 2 tyg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności