Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Auto widzę z 2006 roku, więc już po gwarancji, zapewne jest FAP zawalony sadzą i wypalanie awaryjne daje niewymierne skutki, możesz spróbować wypalić sam, jeżeli jednak sadzy jest zbyt wiele sugeruję podjechać do tunera i pozbyć się problemu raz na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz,,, a mozesz mi lopatologicznie wytlumaczyc na czym polega pozbycie sie problemu raz na zawsze? bo ja laik total!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuner usuwa programowo info o FAP ze sterownika silnika i później tylko mechaniczny zabieg, podobny do usuwania katalizatora celem wywalenia DPFa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i to tak spokojnie mozna sobie zrobic? nie ma to pozniej wplywu na podawana mieszanke itd?

 

jakie przyblizone koszty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego wpływu, pod warunkiem, że robi to tuner, bo samo wywalenie FAPa, to tylko połowa roboty, czyli będziesz miał choinkę na desce, trzeba jeszcze "ogłupić" sterownik silnika, aby nie "szukał" informacji o FAP. Przepraszam za lakoniczność, ale jak pisałeś

ja laik total!

Z cenników ogólnodostępnych wynika, że jest to koszt od 1kpln do max 2kpln, czy zdecydowanie taniej niż wymiana FAPa na nowy. Poza tym w PL nie ma obowiązku posiadania tego filtra, oczywiście w DE sprawy mają się zupełnie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za informacje, pewnei beda pomocne,,, teraz tylk oznalesc ktosia kto takie cuda umie robic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie jest kilku macherów, poszukaj, chociażby Masters w Wawy, Rogal i paru innych.

 

I krótka lektura na temat tego zabiegu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=47970

Mam nadzieję, że administracja nie oburzy się z powodu tego linku. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Mam problem z filtrem cząstek stałych w Passacie B6. Byłem u mechanika, podłączyłem autko pod komputer i wykazał usterek tego filtra. Zostałem wysłany do serwisu. Czy mogę rozwiązać ten problem w inny sposób niż w serwisie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz, czytając chociażby ten wątek od początku, tutaj masz praktycznie wszystko w temacie Twojego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejrzałem ten wątek, ale nie znalazłem rozwiązania swojego problemu. Mój samochód nie wypala filtra cząstek stałych. w jaki sposób należy postąpić, aby filtr zaczął wypalać nagromadzoną w nim sadzę, bo jak na razie nie zauważyłem nadmiernego dymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy swiecąca kontrolka silnika w b6 2.0 tdi oznacza tylko problemy z dpf. Mi zaświeciła się na tracie wcześniej samochód był mułowaty przy ruszaniu. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź gdzieś na diagnostykę...jeśli zaświeciła się ta kontrolka to znaczy że fap/dpf jest zawalony sadzą - pytanie dlaczego...ktoś musi porządnie przetrzepać to auto :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób na pozbycie się problemów z filtrem to podjechać do jakiegoś dobrego tunera i zlecic mu wywalenie w programie filtra, a potem go usunięcie.

Też miałem mase problemów z tym filtrem i w ten sposób temat raz na zawsze zarzegnałem.Jak ktoś potrzebuje namiary to tu jest tel do firmy w której robiłem:

46-837-85-51

 

Szczerze mogę ich polecic, zrobili mi temat w jeden dzień i teraz mam swięty spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam VW Caddy 1.9TDI z 2007 roku ,80 000km przebiegu . Pewnego razu podczas jazdy zaczęła migać kontrola od świec żarowych . Sczytałem błędy VAGiem i pokazał mi :

001139-exhaust pressure sensor 1 (g450):signal to high

001137-exhaust pressure sensor 1 (g450):implausible signal

008194-particulate trap bank 1 : efficiency below threshold

Dowiedziałem się z waszego forum o czyszczeniu DPF'a .Postępowałem według instrukcji ,ale niestety filtr się nie wypalił(miał 15% i wciąż ma 15% zapełnienia) nie widziałem za samochodem białego dymu .Co mam teraz zrobić ? Proszę o pomoc

PS Po pewnym czasie tryb regeneracji wyłączał się samoistnie podczas jazdy ,więc włączałem go na nowo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz błąd czujnika ciśnienia spalin, skoro działa on nieprawidłowo to nie da się wypalić filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pilvi

Witam serdecznie,

Panowie, a jak sprawa wygląda z chińskimi zamiennikami filtrów cząstek stałych? Działa to w ogóle? Są znacznie tańsze w nabyciu dla potencjalnego klienta i na pewno nie jest to koszt powyżej 3000 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywali tego FAPa i nie zawracaj sobie głowy chińskimi produktami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mam pytanie .

 

W jakich kanalach znalesc takie informacje ?

 

a) temp. poszczegulnych czujnikow w filtrze.

b) poziom nasycenia

c) stan procesu regeneracji

d) czas od ostatniej regeneracji

e) wartosci dotrysku podczas regeneracji

f) zuzycie paliwa ,czas i przebieg od ostatniej regeneracji

g) liczba nieudanych prob regeneracji

h) ilosc oleju w filtrze czastek stalych

 

Wiem ze zawiera sie to miedzy 67 a 75, tylko konkretnie chcialbym wiedziec .

Ze np. 67 to © , 69 to (g).

 

Jesli wiecie gdzie mozna sprawdzic cos wiecej fejsem odnosnie filtra to piszcie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności