Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie to samo było... wstyd i poruta z takim dymiącym jeździć no nie... kilka razy zauważyłem to i tak jak kolega za 1 razem to się wystraszyłem... dymienie przez ok 2 minuty i później spokój na jakiś niecały miesiąc... jeszcze jedna uwaga - jak stałem w gigantycznym korku przez ok 1 godz , silnik pracował, jak już ruszyłem w trasę to nastąpiło czyszczenie biały dym dużo dymu... kierowcy jadące za mną mieli niezłą polewkę co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki, juz wiem co oznaczaja te bloki. :)

3,05 to ponoc zuzycie plynu, co jest troche dziwne, bo jest sucho, a zbiornik ma podobno 4,5l. wychodzi na to, ze auto opuszcza fabryke z 3l plynu.

Chyba, ze mam zle informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wieslaw1968

Witam. Chcę opisać mój wątek z DPF-em. Zaświeciła mi się kontrolka od filtra. Pojechałem do ASO by podłączyć auto pod komputer i dokładnie zdiagnozować co się dzieje. Chłopaki stwierdzili że DPF trzeba wymienić bo jest zapchany i już samoregeneracja tu nic nie pomoże.Koszt tej operacji to ok. 7000PLN. Skasowali mnie na 200PLN.Ja zabrałem zabawki i do domu.Szukam alternatywy dla wymiany. Znalazłem w internecie fachowców co czyszczą filtry przy użyciu środków chemicznych. Umówiłem się na operację, przyjeżdżam do mechanika i opowiadam szczegóły. Na to mechanik że to może być zupełnie co innego. Podłączył auto pod kompa i odrazu po parametrach stwierdził że to czujnik ciśnienia,który mierzy ciśnienie przed i za DPF-em jest walnięty.Pajechaliśmy po takowy czujnik do ASO (170PLN). Wymiana trwała 10 minut koszt 200PLN. Jestem bardzo zadowolony z usługi tego pana. Widać że zna się na robocie. Zauważyłem nawet że klienci przyjeżdżają do niego z sąsiednich województw po 300 km.

Morał z tego taki że ASO to paproki że aż smuto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
u mnie to samo było... wstyd i poruta z takim dymiącym jeździć no nie... kilka razy zauważyłem to i tak jak kolega za 1 razem to się wystraszyłem... dymienie przez ok 2 minuty i później spokój na jakiś niecały miesiąc... jeszcze jedna uwaga - jak stałem w gigantycznym korku przez ok 1 godz , silnik pracował, jak już ruszyłem w trasę to nastąpiło czyszczenie biały dym dużo dymu... kierowcy jadące za mną mieli niezłą polewkę co?

 

Dymek nie jest straszny , jak ktos sie nie zna to myslec moze roznie .To dobry znak filtr dziala. A lepiej jak bialy niz czarny , no i mniej toksyczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...no i mniej toksyczny.

 

Tak samo jest toksyczny jak w autach bez FAP/DPF z tą różnicą że obszar "oddziaływania" większy :-)

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Tak samo jest toksyczny jak w autach bez FAP/DPF z tą różnicą że obszar "oddziaływania" większy :-)

 

Czyli wieksze zadymienie przez bialy dym , bo wiecej bialego leci z DPF niz czarnego bez DPF ?

Dlamnie ten DPF to taka puszka pandory , w miescie zbiera smrody i wstrzymuje oddech po to by na trasie poza miastem odbilo mu sie i sobie odbeknol bialym dymkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlamnie ten DPF to taka puszka pandory , w miescie zbiera smrody i wstrzymuje oddech po to by na trasie poza miastem odbilo mu sie i sobie odbeknol bialym dymkiem.

A dla mnie wymysłem inżynierów i księgowych z akcentem na tych drugich. Ot mechanizm działania współczesnej motoryzacji. Auta muszą być eksploatacyjne drogie, ładne i nietrwałe, inaczej nie będą opłacalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A dla mnie wymysłem inżynierów i księgowych z akcentem na tych drugich. Ot mechanizm działania współczesnej motoryzacji. Auta muszą być eksploatacyjne drogie, ładne i nietrwałe, inaczej nie będą opłacalne

 

Zgadza sie , to jawne kur.....o ze strony producentow . Technologia pomaga ale tylko koncernom do wyzysku zwyklych obywateli. Gdzie sie podziala dawna trwalosc bez tej wspolczesnej elektroniki i motyw przewodni VW auto dla ludu . Kiedys wyliczali czesci na tyle a chodzily dwa razy tyle ,tyle bylo zapasu , a teraz jak wylicza to dokladnie .Wychodzi na to ze im VW starszy to trwalszy i mniej zawodny (np.golf II tyle tego jeszcze jezdzi). Specjalnie daja takie kiepskie materialy bo oszczedzaja i technologia pozwala im wyliczyc to dokladniej . Tak by auto rowno lub troche po gwarancji jeszcze jezdzilo bez wielkich napraw . Wiadomo inzynierowie VW mogli by wymyslac trwalsze czesci , mniej zawodne rozwiazania . Ale nie za to im placa tak , oszczedzaja na materialach kosztem przyszlych wlascicieli aut. Jezdzilem wczesniej Calibra z 91 roku 2.0 8V silnik niezniszczalny , auto 19-letnie ale nie psulo sie . Mialo swoje mankamenty ale przez 6 lat nikt mnie nie sciagal z drogi. Wiadomo jezdzilem normalnie nie katowalem jak na wyscigu ,lalem olej wymienialem filtry i w droge . A teraz tfu tfu tfu to nie wiem jak bedzie .

 

 

sipowitz duzo pomagasz na forum , moze i mi cos doradzisz w ocenie odczytu danych VAG z DPF w B6 z watku (Gwałtowne zapełnienie filtra DPF cząsteczek stałych ) ?

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu pewnego dnia usiadło sobie kilku panów i pań i doszli do wniosku że trzeba coś wymyślić co by na dłuższą metę przynosiło kolosalne przychody, które nie są już tak wysokie jak kiedyś, wymyślili więc że wprowadza kilka rozwiązań które będą zmuszały klientów do częstych wizyt w serwisach i zostawiania tam grubej gotówki.

Wraz ze swoimi przyjaciółmi, zielonymi terrorystami postanowili skonstruować kilka wynalazków które niby będą chroniły środowisko a w rezultacie będą miały za zadanie psuć się w miarę często tak aby klient musiał często do ASO zaglądać...zieloni mieli za zadanie krzyczeć i siać zamęt a biedne koncerny "musiały" coś zrobić aby chłopcy od ekologi "dali im spokój"...najpierw wstawili nam EGRy a teraz FAPy/DPFy...

Dodatkowo w niektórych krajach pod przykrywką "dofinansowania" z budżetów tychże państw wyprowadza sie miliony euro które trafiają do w.w pań i panów...chyba lepszym interesem jest tylko wojna;-)

 

Cząstki węgla nie są trujące, toksyczne i zabójcze sa substancje które są do nich przyczepione - wylatują razem to szybko opadają jeśli, sadza zostanie w filtrze cząstek stałych to w.w związki wylatują sobie same a wiatr je rozwiewa na dużo większe odległości...to tak w skrócie :-)

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cząstki węgla nie są trujące, toksyczne i zabójcze sa substancje które są do nich przyczepione - wylatują razem to szybko opadają jeśli, sadza zostanie w filtrze cząstek stałych to w.w związki wylatują sobie same a wiatr je rozwiewa na dużo większe odległości...to tak w skrócie :-)

 

Z tego co piszesz wychodzi ze filtr zatrzymuje sadze a trujace zwiazki nie .Moze te auta bez filtra sa bardziej ekologiczne bo trujace zwiazki opadaja na ziemie z sadza i nikt ich nie wdycha . A z filtrem leca swobodnie w powietrze . To niezly ten wynalazek w takim wypadku i gdzie tu ta ekologia w DPF, czyste ekologicznie to sa zyski dla koncernow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co piszesz wychodzi ze filtr zatrzymuje sadze a trujace zwiazki nie .Moze te auta bez filtra sa bardziej ekologiczne bo trujace zwiazki opadaja na ziemie z sadza i nikt ich nie wdycha . A z filtrem leca swobodnie w powietrze . To niezly ten wynalazek w takim wypadku i gdzie tu ta ekologia w DPF, czyste ekologicznie to sa zyski dla koncernow.

Podobno fektem zanieczyszczania środowiska, jest również niejako zwiększona emisja dwutlenku węgla, co ma niby skutkować globalnym ociepleniem, czyli jak widać jest to oszustwo wszechczasów. Zresztą zdecydowanie polecam wypowiedź człowieka moim zdaniem godnego zaufania, reprezentującego własne poglądy (nie tylko polityczne), Vaclavem Klausem. Oto co mówi na ten temat:

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=BECkIm8ZxKI[/ame]

 

oraz reszta materiałów dostępnych w sieci:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Globalne_ocieplenie_-_wielkie_oszustwo

oraz

http://makroskop.polityka.pl/?p=100

jak również

http://www.youtube.com/results?search_query=vaclav+klaus&aq=f

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Podobno fektem zanieczyszczania środowiska, jest również niejako zwiększona emisja dwutlenku węgla, co ma niby skutkować globalnym ociepleniem, czyli jak widać jest to oszustwo wszechczasów. Zresztą zdecydowanie polecam wypowiedź człowieka moim zdaniem godnego zaufania, reprezentującego własne poglądy (nie tylko polityczne), Vaclavem Klausem.

 

Zgadza sie , najlepiej jak by ze spalania paliw kopalnych nic nie powstawalo. A tak wymyslili DPF i jedyne co to nie widac czarnego dymu za autem .

 

sipowitz jestes w stanie zinterpretowac odczyt z DPF :

zapelnienie DPF-11%

masa sadzy -90gram ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mialem te materialy wczesniej ale nie wyczailem jak to tam sie dzieje w tym DPF. Wychodzi na to ze w filtrze zbiera sie sadza do jakichs granic , kiedy to sterownik ja usowa poprzez wypalanie , tworzy sie popiol. Wiec wychodzi na to ze sadza i popiol to nie to samo i nie o tym samych czynnikach informuja . Sadza jest czynnikiem do inicjacji wypalania aktywnego/pasywnego , a zapelnienie DPF to ilosc popiolu pozostajacego po wypaleniu sadzy w filtrze.

 

To moje 90% czy gram masy sadzy i zapelnienie DPF 11% swiadzczy o bliskim wypalaniu filtra aktywnie/pasywnie i o tym ze filtr zawiera 11% popiolu ewentualnie resztek oleju po ostatnim wypalaniu lub jezdzie. Bo z filtra oleju sie nie usunie nawet wypalaniem .

 

Moge sie mylic , ale tak mysle.

 

Mam pytanie ??????

Wartosci te moga sie roznic ze stanem faktycznym . Tylko dlaczego sterownik czeka do 90% czy gram masy sadzy w DPF ?

Powinien wczesniej zalaczyc aktywna regeneracje i co to powoduje . Bo zapelnienie DPF w 11% to OK.

 

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noi stalo sie

dzis znow sie ten pieprzony filtr oczyszczał ale autem jechała zona i nie wiedziała co sie dzieje tyle było białego dymu ze myslała ze auto sie pali zatrzymala sie i wysiadła dzwoniła do mnie ze sie chyba pali

z tego co zaobserwolalem to wypalanie to jesli sie juz zainicjuje to tak jakby zapalic lad nimozna przerwac az sie wypali do konca

sam sie zdiwilem ile bylo dymu otwarłem maske i poczulem ze od dpf-u bije gorąc prubowalem pojechac dalej aby wnowic dopalanie bo myslałem iz zona jak sie zatrzymała to przerwała ale przejechałem okolo 10 km i nic

po takim czyszczeniu slysze jakby tlumik bardziej buczy tak "sportowo"

zaznacze ze jerzdze po malym miasteczku mozna powiedziec wsi zakopane kruciutkie odcinki 4-5 km czasem 10 tak ze silnik nie zdązy sie nawet nagrzac

ostatnie czyszczenie miało miejsce niecały miesiąc temu

Edytowane przez poldeczek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 pytania:

 

1. Czy przy mokrym filtrze rowniez przeprowadzamy vagiem procedure czyszczenia?

2. Czy po wlaniu plynu Satacen 25 nalezy dokonywac jakichs zmian vagiem? Jakies zerowanie przebiegu lub cos w tym stylu?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy przy mokrym filtrze rowniez przeprowadzamy vagiem procedure czyszczenia?

Nie.

2. Czy po wlaniu plynu Satacen 25 nalezy dokonywac jakichs zmian vagiem? Jakies zerowanie przebiegu lub cos w tym stylu?

Tylko dolewasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do kosza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od jakiegos czasu probuje uzyskac odpowiedz na pytanie gdzie i na ktorym kanale w VCDSie mozna odczytac zapelnienie filtra DPF w 2010 Skoda SuprB II 2.0TDI CR 170KM EDC17?

Przeczytalem ten watek, jak i wiele innych, odwiedzilem rowniez strone ross-techa i dalej nie wiem jak to zrobic w tym aucie i jemu podobnych. Przedstawiony tu opis sprawdzenia i regeneracji DPFa odnosi sie chyba tylko do aut z EDC15/16 a co z tymi nowymi EDC17?

Normalnie jak wchodze w VCDSa w 01-silnik, pozniej w 08-Meas.Blocks, nastepnie wybieram kanaly 070 i 075 mam tam jakies dziwne cyferki ktorych nie potrafie zinterpretowac. Normalnie powinno byc tam okreslone %zapelnienie filtra, a ja mam np. w kanale 070 dwie rubryki w ktorych wyswietla mi sie ciag liczb 00000001, a w kanale 075 trzy rubryki i nastepujace wartosci: -1 , -2, -1. Jesli te cyfry oznaczaja poziom zapelnienia filtr DPF to jak je zinterpretowac, a jesli nie to gdzie odczytac w VCDSie poziom zapelnienie DPFa w tym samochodzie i jemu podobnych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

u nie sie zaczal cyrk z DPF

 

auto mam od nowosci, zrobilem 150tys km 4 tyg temu zalalem paliwo ciulowe strasznie na ciulowej stacji., musialem bo juz na oparach jechalem (okazalo sie po kilkuset km ze jest ciulowe) totalnie mi sie zapchal filtr paliwa, auto nie chcialo jezdzic,,,, poczyscili mi wszystko w ASO, wypalili DPF, ale po kilku dniach jazdy bach, kontroli i tryb awaryjny,,,, podjechalem do nich znowu,,, mowia ze trzeba wymienic czujnik spalin, ten przed i za DPF, wymienili oddali auto i po kilku dniach jazdy, bach, kontrolka DPF, pozniej "sprezynka" i tryb awaryjny, oddalem auto po raz trzeci do ASO i informacja ze DPF zapchany w 60%, czyscili dzis znowu. Wyczyscili ale informuja mnie ze filtr zapycha sie niebywale szybko i sugeruja wymiane :P koszty oczywiscie są niemiłe. A ja jestem niepocieszony.

 

Czy z czasem ten filtr ma prawo zapychac sie szybciej? az tak szybko? ze po kilku dniach od wypalenia mam w 60% zapchany?

 

Czy moze dac go komus do chemicznego czyszczenia?

 

Czy znacie kogos w Lodzi i okolicach "boskiego" w takich przypadkach, dobrego mechanika?

 

ile kosztuje wymiana poza ASO?

 

Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności