Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Moro
Witam ja tak samo musze sie udac do warsztatu na odgrzybianie ale to pewnie za 2 tyg

 

Monia odgrzybić można klime :D

Edytowane przez Moro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odgrzybianie

 

Mylisz filtry. Ty piszesz o filtrze p. pyłkowym a to wątek o filtrze cząstek stałych (DPF/FAP)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś pomóc w czyszczeniu tego filtra? Albo podać miejsce gdzie mogę kupić przewód? I proszę o odpowiedź na pytania zawarte w moim poprzednim poście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do B6 tylko HEX-USB+CAN (VCDS).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

W sytuacji kiedy silnik chce oczyscic filtr po zapelnieniu w 50%.

 

Ciekawe dlaczego nie ma ,a mogly by sie zapalac jakies informacje tekstowo/cyfrowe na temat tego ze filtr jest przypchany. Poza wzrostem obrotow mogly by byc na wyswietlaczu informacje o potrzebie jazdy pow. 60km/h,pozostalym czasie takiej jazdy i stopniu zapelnienia filtra . Inne potrzeby auto zglasza informacja jakie czynnosci wykonac , a tej wcale . Fajnie by bylo , ale zapomnieli o tym .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominaj, że teraz auta projektują księgowi, więc po co takie szczegółowe info na FISie, czy gdzie tam proponujesz? Generalnie zabijesz filtr, to lecisz do ASO po nowy, płacisz i płaczesz. Ot moim zdaniem cała filozofia dot. eksploatacji współczesnych samochodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wolal bym byc bardziej informowany przez auto o tej ekologi na FISie ,a nie tylko w kasie ASO. Technologia pomaga ASO zarabiac ,ekologia jest dla innych bo nie wdychaja sadzy a koszty spadaja na wlascicieli aut .Kiepska ta technologia ,albo celowa robota, trwalosc podzespolow wyprzedzila ekologia i pazernosc na kase. Ciekawe co jeszcze wymysla w przyszlosci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wolal bym byc bardziej informowany przez auto o tej ekologi na FISie

Też bym wolał, żeby wiele rzeczy było inaczej i co z tego... :(

Technologia pomaga ASO zarabiac ,ekologia jest dla innych bo nie wdychaja sadzy a koszty spadaja na wlascicieli aut

Tak na marginesie, posłuchaj bądź poczytaj wywiadów (nie jednego) z prezydentem Czech, Vaclavem Klausem, mówi bardzo dobitnie i szczegółowo, jak się zarabia pieniądze pod płaszczykiem ekologii, jak doskonale sprzedaje się bajka na temat "globalnego ocieplenia".

Ciekawe co jeszcze wymysla w przyszlosci ?

Moim zdaniem do czasu, kiedy pieniądz będzie rządził światem, nie liczyłbym na drastyczne zmiany.

 

Ok, ale nie róbmy już więcej OT w tym temacie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pół roku temu wyskoczył mi błąd o zapełnieniu DPF`a wyczyściłem go wg opisu z tego postu.

Wszystko było ok do czasu. Ostatnio wyskoczył błąd:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność

 

ale poziom zapełnienia filtra to tylko 15 %, skasowałem błąd ale po tygodniu znowu wyskoczył.

Co mam zrobić sprawdzić czujnik? Rurki od niego? czy może profilaktycznie przeczyścić DPF`a? Jak znaleźc ten czujnik i rurki? Jak wyczyścić?

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do przejrzenia G450 (najlepiej zrobić testową podmianę) i FAP oraz instalacja wokoło, szczególnie rurki do G450.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Generalnie do przejrzenia G450 (najlepiej zrobić testową podmianę) i FAP oraz instalacja wokoło, szczególnie rurki do G450.

 

Witam

A moze wiesz ile to cudo G 450 kosztuje w ASO ? Co to ten FAP jak to sie je ? Jesli to G450 jest przyczyna to elektronika tam w srodku siadla od temperatury , bo tam jest jakis kapturek z folii aluminiowej na kostce do tego ?

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze wiesz ile to cudo G 450 kosztuje w ASO ? Co to ten FAP jak to sie je ? Jesli to G450 jest przyczyna to elektronika tam w srodku siadla od temperatury , bo tam jest jakis kapturek z folii aluminiowej na kostce do tego ?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60571

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam

Weekend trasa ,a on kolejnego dnia po kawalku sie czyscic chce . Wpadl na jakies 2,2 obr na 3 biegu i trzyma ,pierwszy raz widzialem za soba kleby bialego dymy . Dymu tego dotychczas nie widzialem bo to pewnie od pogody zalezy , tak mi sie wydaje .Lecial z rury kilka chwil potem juz nie , obroty podniesione zostaly jeszcze jakis czas. Kilka razy sie juz wypalal , wiem kiedy to nastepuje , ale dymek pierwszy raz puscil .Wiadomo ze pogoda ,wiatr ma wplyw na widocznosc dymu a i nie zawsze podczas ogladalem sie za siebie .

 

 

Pytanie mam ,zawsze wam dymek leci przy wypalaniu po tym jak silnik inicjuje akcje ?

A czyszczenie po trasie to normalne , moze za niskie obroty silnika na trasie byly ?

Pzd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pacjent to B5FL z silnikiem 2.0 TDI BGW - mokry DPF.

 

Pojawil sie blad 19527 - Reservoir for Additive for Particle Filter: Empty

P3071 - 000 - - - Intermittent

 

Wg ross-techa jest to brak plynu lub uszkodzony czujnik G504:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/19527/P3071/012401

 

W opisie na ich stronie jest rowniez podane, ze w kanale 072, pozycja 3. mozna sprawdzic poziom plynu.

U mnie w tym miejscu jest wartosc 3,05.

 

Czy jest to wartosc w litrach i nie ma potrzeby uzupelniania plynu, a blad wynikal z usterki czujnika?

 

Ktos wie jak interpretowac te wartosc "3,05"?

 

Auto ma 113 tys przebiegu, wiec pasowaloby idealnie, ze plyn sie skonczyl...

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po prostu odepnij czujnik i zobacz co się stanie :-)

musisz uzupełnić płyn :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czujnik gdzie sie znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie mam ,zawsze wam dymek leci przy wypalaniu po tym jak silnik inicjuje akcje ?

A czyszczenie po trasie to normalne , moze za niskie obroty silnika na trasie byly ?

Pzd

ja juz ze trzy razy widziałem za soba kupe dymu pierwszy raz to niezle sie przestraszylem bo nie wiedziałem co sie dzieje trwało to kilka minut ale przez te kilka minut to normalnie wstyd na drodze dymi gorzej jak 30 letni autobus ale ludzie jadący z tylu musza gadac patrz nowy passat a juz pewnie turbo padlo albo co

Jak do tej pory jeszcze zadna kontrolka sie nie zapaliła ale juz mysle nad usunieciem tego ustrojstwa tylko koszt takiegozabiegu 1500 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
ja juz ze trzy razy widziałem za soba kupe dymu

 

Dzieki za odpowiedz .

Czy te trzy razy byly po sobie , czy co ktorys raz jak sie czyscil widziales dym ?

A czy masz tez tak ze po trasie kolejnego dnia chce sie czyscic ?

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki za odpowiedz .

Czy te trzy razy byly po sobie , czy co ktorys raz jak sie czyscil widziales dym ?

A czy masz tez tak ze po trasie kolejnego dnia chce sie czyscic ?

Pzd.

wydaje mi sie ze widzialem trzy razy po sobie bo mniej wiecej w odstepie moze 3 tyg a 1 miesiąc i raz bylo w trasie po okolo 60 km raz po okolo 15km a raz zdarzylo sie jakies 2 tygodnie temu po okolo 10 km jazdy i trwalo moze 3 minuty bo warunki na drodze chyba nie sprzyjaly (korek) wiec mysle ze sie do konca nie zdążył wypalic i pewnie nie dlugo sie znowu zdaży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności