MarioD Zgłoś #41 Napisano 20 Listopada 2009 sipowitz napisze bo nie wiem czy się zrozumieliśmy u mnie DPF się przepala na vagu po zastosowaniu 21295 i przejażdżce zazwyczaj zjeżdżam do 2-4 % zapełnienia, a dopiero po kilku dniach ponownie zapala mi się kontrolka od filtra cząstek stałych. Czujnika jeszcze nie sprawdzałem ale na pewno to zrobię bo po prostu wydaje mi się, że nawet jak na upierdliwy DPF to częstotliwość zapychania (4-5 dni) jazdy po mieście to zbyt częsty problem. Popraw mnie jeżeli się mylę ale wydaj mi się, że zapełnienie i komunikaty ( zapalona lampka filtra cząstek stałych następuj mniej więcej po przekroczeniu 60-63% zapełnienia, a świeca żarowa zaczyna mrugać dopiero w tedy gdy 3-trzy krotna próba wypalenia się: * Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę *Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM * Czas trwania ok..15-20 Minut * Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C nie powiedzie się, zostanie przerwana. "Pozycjoner" napisał "procenty z 62% do 18% i " wydaje mi się że kontrolka świecy żarowej ma prawo zgasnąć dopiero po zejściu poniżej 10% procent zapełnienia. Do Pozycjonera jedz stałą prędkością na stałych obrotach silnika. Pozdrawiam Mario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #42 Napisano 20 Listopada 2009 62% do 18% i potem znów na 34% wskoczyła. jedyny sensownym wytlumazeniem takiego stanu jest wadliwa praca czujnika G450 ... albo spowodowana jego uszkodzeniem badz przypchaniem/zatkaniem rurek cisnieniowych do niego dochodzacyh. Jest prostszy sposób, wystarczy wytłuc zawartość suchego DPFa i wtedy wskazania zostaną na jednym poziomie, a Ty masz spokój. Sprawdzona metoda przez kolegę. Działa 100%. co na to sterownik ... zadnych bledow ? ... jest mozliwosc wklejenia blokow pomiarowych DPF-a z tego auta .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #43 Napisano 20 Listopada 2009 co na to sterownik ... zadnych bledow ? ... jest mozliwosc wklejenia blokow pomiarowych DPF-a z tego auta .... Nie, błędów nie generuje, poziom zapełnienia DPFa jest na poziomie około 30% i jest stały. Co do wartości bloków, zapytam właściciela, czy udostępni auto do badań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pozycjoner Zgłoś #44 Napisano 20 Listopada 2009 jedyny sensownym wytlumazeniem takiego stanu jest wadliwa praca czujnika G450 ... albo spowodowana jego uszkodzeniem badz przypchaniem/zatkaniem rurek cisnieniowych do niego dochodzacyh. Jeżdżę na nowym czujniku G450 wymienionym 3 tygodnie temu więc to nie jego wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #45 Napisano 20 Listopada 2009 Jeżdżę na nowym czujniku G450 wymienionym 3 tygodnie temu więc to nie jego wina. a rurki sprawdzales ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #46 Napisano 20 Listopada 2009 a rurki sprawdzales ? Tudzież instalację biegnącą do czujnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #47 Napisano 7 Grudnia 2009 Był u mnie dziś klient z Audi A4 2006 z zapchanym dpf (suchy)- 100.6% (sic) wypalanie poszło o dziwo gładko i dał się wypalić do zera w jakieś 20 min. Ale co ciekawe, właściciel twierdzi że wypalanie robili mu już 2-krotnie w ASO i za każdym razem wystarcza to na 1-2 tyg jazdy po mieście. Trochę mi się nie chce wierzyć że "ten typ tak ma", jak myślicie, co może być przyczyną? Auto miało kiedyś awarię turbosprężarki, myślę że olej mógł pójść do filtra i stąd jego niedomaganie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarJaw Zgłoś #48 Napisano 9 Grudnia 2009 Może powie mi ktoś ci ile km w jezdzie miejskiej powinno załączac sie czyszczenie DPF-a U mnie na poczatku było tak co 300 km a teraz jest co 60. Troche mnie to wkurza bo nieraz na trasie 15 km (tyle mam do pracy) silnik spala ok 12 l/100. Obroty rosna do 1000 i trzesie sie kierownica. Tez sie zastanawiam nad wyłaczeniem softwewrowym tego DPFa zeby mniej palił. Dodam ze po podłązceniu to kompa pokazuje ze filtr zapchany jest w 18 %. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #49 Napisano 16 Grudnia 2009 Był u mnie dziś klient z Audi A4 2006 z zapchanym dpf (suchy)- 100.6% (sic) wypalanie poszło o dziwo gładko i dał się wypalić do zera w jakieś 20 min. Ale co ciekawe, właściciel twierdzi że wypalanie robili mu już 2-krotnie w ASO i za każdym razem wystarcza to na 1-2 tyg jazdy po mieście. Trochę mi się nie chce wierzyć że "ten typ tak ma", jak myślicie, co może być przyczyną? Auto miało kiedyś awarię turbosprężarki, myślę że olej mógł pójść do filtra i stąd jego niedomaganie. Może powie mi ktoś ci ile km w jezdzie miejskiej powinno załączac sie czyszczenie DPF-aU mnie na poczatku było tak co 300 km a teraz jest co 60. Troche mnie to wkurza bo nieraz na trasie 15 km (tyle mam do pracy) silnik spala ok 12 l/100. Obroty rosna do 1000 i trzesie sie kierownica. Tez sie zastanawiam nad wyłaczeniem softwewrowym tego DPFa zeby mniej palił. Dodam ze po podłązceniu to kompa pokazuje ze filtr zapchany jest w 18 %. Generalnie do sprawdzenia 3 rzeczy, pisaliśmy już o tym wcześniej, uszkodzony FAP, G450 lub przytkane przewody do filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orneciak123 Zgłoś #50 Napisano 19 Grudnia 2009 Witam Mi filtr dpf w passacie b6 2.0 tdi całkiem padł i kupiłem już drugi tylko jest małe ale auto przeszło w tryb serwisowy pali się lampka od filtra, check, miga kontrolka od świec żarowych i wkręca się tylko do 3000 obrotów jak założe filtr to wszystko wróci do normy czy trzeba coś w sofcie robić jak coś to mam bdm100 i zgrałem już softa tylko jak wyłączyć ten tryb co gdzie zrobić żeby pozbyć się trybu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #51 Napisano 19 Grudnia 2009 Mi filtr dpf w passacie b6 2.0 tdi całkiem padł i kupiłem już drugi tylko jest małe ale auto przeszło w tryb serwisowy Poeksperymentuj ze starym, wytłucz jego zawartość, uważaj jedynie na czujniki i załóż z powrotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orneciak123 Zgłoś #52 Napisano 19 Grudnia 2009 a to coś da ??? Auto jest w trybie serwisowym max 3 tysiące obrotów i każe jechać do serwisu wystarczy że włącze zapłon to wszystkie lampki się palą od filtra, świec i check po wypruciu powinien wyjść z tego trybu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #53 Napisano 19 Grudnia 2009 Musisz wcześniej wykasować błędy, przejechać się i sprawdzić czy nie pojawią się ponownie lub kolejne. To nie tylko uszkodzenie DPF generuje błąd. Poczytaj wyżej. Sugeruję przed wszelkimi zabiegami sprawdzenie numeru błędu(ów). Być może wymiana filtra nie jest konieczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orneciak123 Zgłoś #54 Napisano 19 Grudnia 2009 (edytowane) ale błędów żadnych niema ani jednego ! wcześniej był przed przejściem w tryb za mała wydajność filtra Edytowane 19 Grudnia 2009 przez orneciak123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #55 Napisano 19 Grudnia 2009 No ok, a próbowałeś wypalić DPFa wg powyższej procedury? Jeśli tak, opisz jaki był rezultat? Jaki stopień zapełnienia bezpośrednio po tym zabiegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orneciak123 Zgłoś #56 Napisano 19 Grudnia 2009 (edytowane) było 100% po wypaleniu 82% i więcej nie chce zejść rurki wszystkie całe bo sprawdzałem auto ma 321 tysięcy przebiegu czyli czas najwyższy na wymianę chyba tylko że auto 3000 i nie chce się więcej wkręcić bo jest w trybie awaryjnym i nie wiem co robić czy po wymianie filtra wyjdzie z tego trybu ? czy może trzeba coś w sofcie przestawić tylko co i gdzie ? Edytowane 19 Grudnia 2009 przez orneciak123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #57 Napisano 19 Grudnia 2009 Pozostanę przy swoim, skoro masz nówkę DPFa, to ja na Twoim miejscu poeksperymentowałbym z wytłuczeniem. Nic nie tracisz, a zyskać możesz. Poza tym, jeżeli faktycznie ten DPF wyjeździł te ponad 300 kkm, to może mieć dosyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orneciak123 Zgłoś #58 Napisano 19 Grudnia 2009 ale czytałem że po wymianie filtra serwis wrzuca zresetowanego softa żeby wyszedł z tego trybu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #59 Napisano 19 Grudnia 2009 czy po wymianie filtra wyjdzie z tego trybu ?czy może trzeba coś w sofcie przestawić tylko co i gdzie ? Z mojej skromnej wiedzy wynika, że wymieniasz i powinno być ok. Krążą plotki o konieczności adaptacji G450, jednakże znam przypadek, że po wymianie tego czujnika wszystko wróciło bez zbędnych zabiegów do normy. ale czytałem że po wymianie filtra serwis wrzuca zresetowanego softa żeby wyszedł z tego trybu ??? Moim zdaniem jest to kit ludzi z ASO, a oni słyną z ciekawych historyjek. Poza tym: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60571 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60423 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orneciak123 Zgłoś #60 Napisano 19 Grudnia 2009 ale czemu jest te odcięcie obrotów ? i wszystkie lampki się zapaliły ? a co najdziwniejsze żadnych błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach