Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

sipowitz napisze bo nie wiem czy się zrozumieliśmy u mnie DPF się przepala na vagu po zastosowaniu 21295 i przejażdżce zazwyczaj zjeżdżam do 2-4 % zapełnienia, a dopiero po kilku dniach ponownie zapala mi się kontrolka od filtra cząstek stałych. Czujnika jeszcze nie sprawdzałem ale na pewno to zrobię bo po prostu wydaje mi się, że nawet jak na upierdliwy DPF to częstotliwość zapychania (4-5 dni) jazdy po mieście to zbyt częsty problem.

 

Popraw mnie jeżeli się mylę ale wydaj mi się, że zapełnienie i komunikaty ( zapalona lampka filtra cząstek stałych następuj mniej więcej po przekroczeniu 60-63% zapełnienia,

a świeca żarowa zaczyna mrugać dopiero w tedy gdy 3-trzy krotna próba wypalenia się:

* Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę

*Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM

* Czas trwania ok..15-20 Minut

* Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

nie powiedzie się, zostanie przerwana.

 

"Pozycjoner" napisał "procenty z 62% do 18% i " wydaje mi się że kontrolka świecy żarowej ma prawo zgasnąć dopiero po zejściu poniżej 10% procent zapełnienia.

 

Do Pozycjonera jedz stałą prędkością na stałych obrotach silnika.

 

 

Pozdrawiam Mario

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
62% do 18% i potem znów na 34% wskoczyła.

 

jedyny sensownym wytlumazeniem takiego stanu jest wadliwa praca czujnika G450 ... albo spowodowana jego uszkodzeniem badz przypchaniem/zatkaniem rurek cisnieniowych do niego dochodzacyh.

 

Jest prostszy sposób, wystarczy wytłuc zawartość suchego DPFa i wtedy wskazania zostaną na jednym poziomie, a Ty masz spokój. Sprawdzona metoda przez kolegę. Działa 100%.

 

co na to sterownik ... zadnych bledow ? ... jest mozliwosc wklejenia blokow pomiarowych DPF-a z tego auta .... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co na to sterownik ... zadnych bledow ? ... jest mozliwosc wklejenia blokow pomiarowych DPF-a z tego auta ....

Nie, błędów nie generuje, poziom zapełnienia DPFa jest na poziomie około 30% i jest stały. Co do wartości bloków, zapytam właściciela, czy udostępni auto do badań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedyny sensownym wytlumazeniem takiego stanu jest wadliwa praca czujnika G450 ... albo spowodowana jego uszkodzeniem badz przypchaniem/zatkaniem rurek cisnieniowych do niego dochodzacyh.

 

Jeżdżę na nowym czujniku G450 wymienionym 3 tygodnie temu więc to nie jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdżę na nowym czujniku G450 wymienionym 3 tygodnie temu więc to nie jego wina.

 

a rurki sprawdzales ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a rurki sprawdzales ?

Tudzież instalację biegnącą do czujnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie dziś klient z Audi A4 2006 z zapchanym dpf (suchy)- 100.6% (sic) :D wypalanie poszło o dziwo gładko i dał się wypalić do zera w jakieś 20 min. Ale co ciekawe, właściciel twierdzi że wypalanie robili mu już 2-krotnie w ASO i za każdym razem wystarcza to na 1-2 tyg jazdy po mieście. Trochę mi się nie chce wierzyć że "ten typ tak ma", jak myślicie, co może być przyczyną? Auto miało kiedyś awarię turbosprężarki, myślę że olej mógł pójść do filtra i stąd jego niedomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może powie mi ktoś ci ile km w jezdzie miejskiej powinno załączac sie czyszczenie DPF-a

U mnie na poczatku było tak co 300 km a teraz jest co 60. Troche mnie to wkurza bo nieraz na trasie 15 km (tyle mam do pracy) silnik spala ok 12 l/100. Obroty rosna do 1000 i trzesie sie kierownica. Tez sie zastanawiam nad wyłaczeniem softwewrowym tego DPFa zeby mniej palił. Dodam ze po podłązceniu to kompa pokazuje ze filtr zapchany jest w 18 %.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Był u mnie dziś klient z Audi A4 2006 z zapchanym dpf (suchy)- 100.6% (sic) wypalanie poszło o dziwo gładko i dał się wypalić do zera w jakieś 20 min. Ale co ciekawe, właściciel twierdzi że wypalanie robili mu już 2-krotnie w ASO i za każdym razem wystarcza to na 1-2 tyg jazdy po mieście. Trochę mi się nie chce wierzyć że "ten typ tak ma", jak myślicie, co może być przyczyną? Auto miało kiedyś awarię turbosprężarki, myślę że olej mógł pójść do filtra i stąd jego niedomaganie.
Może powie mi ktoś ci ile km w jezdzie miejskiej powinno załączac sie czyszczenie DPF-a

U mnie na poczatku było tak co 300 km a teraz jest co 60. Troche mnie to wkurza bo nieraz na trasie 15 km (tyle mam do pracy) silnik spala ok 12 l/100. Obroty rosna do 1000 i trzesie sie kierownica. Tez sie zastanawiam nad wyłaczeniem softwewrowym tego DPFa zeby mniej palił. Dodam ze po podłązceniu to kompa pokazuje ze filtr zapchany jest w 18 %.

Generalnie do sprawdzenia 3 rzeczy, pisaliśmy już o tym wcześniej, uszkodzony FAP, G450 lub przytkane przewody do filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mi filtr dpf w passacie b6 2.0 tdi całkiem padł i kupiłem już drugi tylko jest małe ale auto przeszło w tryb serwisowy pali się lampka od filtra, check, miga kontrolka od świec żarowych i wkręca się tylko do 3000 obrotów

 

jak założe filtr to wszystko wróci do normy czy trzeba coś w sofcie robić

jak coś to mam bdm100 i zgrałem już softa tylko jak wyłączyć ten tryb

co gdzie zrobić żeby pozbyć się trybu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi filtr dpf w passacie b6 2.0 tdi całkiem padł i kupiłem już drugi tylko jest małe ale auto przeszło w tryb serwisowy

Poeksperymentuj ze starym, wytłucz jego zawartość, uważaj jedynie na czujniki i załóż z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to coś da ??? Auto jest w trybie serwisowym max 3 tysiące obrotów i każe jechać do serwisu wystarczy że włącze zapłon to wszystkie lampki się palą od filtra, świec i check

po wypruciu powinien wyjść z tego trybu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wcześniej wykasować błędy, przejechać się i sprawdzić czy nie pojawią się ponownie lub kolejne. To nie tylko uszkodzenie DPF generuje błąd. Poczytaj wyżej. Sugeruję przed wszelkimi zabiegami sprawdzenie numeru błędu(ów). Być może wymiana filtra nie jest konieczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale błędów żadnych niema ani jednego !

 

wcześniej był przed przejściem w tryb za mała wydajność filtra

Edytowane przez orneciak123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, a próbowałeś wypalić DPFa wg powyższej procedury? Jeśli tak, opisz jaki był rezultat? Jaki stopień zapełnienia bezpośrednio po tym zabiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

było 100%

 

po wypaleniu 82% i więcej nie chce zejść rurki wszystkie całe bo sprawdzałem auto ma 321 tysięcy przebiegu czyli czas najwyższy na wymianę chyba tylko że auto 3000 i nie chce się więcej wkręcić bo jest w trybie awaryjnym i nie wiem co robić

 

czy po wymianie filtra wyjdzie z tego trybu ?

czy może trzeba coś w sofcie przestawić tylko co i gdzie ?

Edytowane przez orneciak123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostanę przy swoim, skoro masz nówkę DPFa, to ja na Twoim miejscu poeksperymentowałbym z wytłuczeniem. Nic nie tracisz, a zyskać możesz. Poza tym, jeżeli faktycznie ten DPF wyjeździł te ponad 300 kkm, to może mieć dosyć. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czytałem że po wymianie filtra serwis wrzuca zresetowanego softa żeby wyszedł z tego trybu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po wymianie filtra wyjdzie z tego trybu ?

czy może trzeba coś w sofcie przestawić tylko co i gdzie ?

Z mojej skromnej wiedzy wynika, że wymieniasz i powinno być ok. Krążą plotki o konieczności adaptacji G450, jednakże znam przypadek, że po wymianie tego czujnika wszystko wróciło bez zbędnych zabiegów do normy.

ale czytałem że po wymianie filtra serwis wrzuca zresetowanego softa żeby wyszedł z tego trybu ???

Moim zdaniem jest to kit ludzi z ASO, a oni słyną z ciekawych historyjek.

 

Poza tym:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60571

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60423

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czemu jest te odcięcie obrotów ? i wszystkie lampki się zapaliły ?

 

a co najdziwniejsze żadnych błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności