icegoranet Zgłoś #121 Napisano 17 Czerwca 2011 Koledzy sprzedalem juz troche poduszek, nawet dzisiaj 2 pod skrzynie idą do naszego kolegi z forum i na obu poduchach sa numery OE z VW oraz wytarte loga VW/Audi. Dodam że poduszki sa lemfordera, prostu z hurtowni, zatem nasuwa się odpowiedź, że nie tylko Cortceco robi poduchy dla VW ale Llemforder takze. pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #122 Napisano 17 Czerwca 2011 Koledzy sprzedalem juz troche poduszek, nawet dzisiaj 2 pod skrzynie idą do naszego kolegi z forum i na obu poduchach sa numery OE z VW oraz wytarte loga VW/Audi. Dodam że poduszki sa lemfordera, prostu z hurtowni, zatem nasuwa się odpowiedź, że nie tylko Cortceco robi poduchy dla VW ale Llemforder takze. Pod skrzynią nie są gumowo-olejowe , a raczej tych dotyczyła dyskusja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #123 Napisano 25 Sierpnia 2011 witam!niedawno wymieniłem sprzęgło wraz z dwumasą i z początku było wszystko ok. po przejechaniu ok.4 tys km zaczęło się lekkie szarpanie najbardziej odczuwalne na zimnym silniku i na skręconych kołach przy ruszaniu, później wydaje mi się że troszkę drgania słabną, ale napewno nie jest tak jak być powinno. poduszki też sprawdziłem i wydaje mi się, że są w normie, poza jedną tą z przodu pod chłodnicą.wizualnie jest jakby troszkę rozdarta i jak ruszam silnikiem to mam wrażenie, że zbyt mocno pływa. czy to może mieć wpływ na szarpanie autem?pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. z góry dzięki. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omaral Zgłoś #124 Napisano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) Proszę tylko jeszcze o uściślenie kwestii ułożenia się silnika na poduszkach. Luzujemy nakrętki na poduszkach i włączmy silnik na jakiś czas aż dobrze się ułoży następnie wyłączamy silnik i dokręcamy nakrętki. Następnie centrujemy tą gruchę z przodu na rurze od dolotu. Ale czy do tych czynności trzeba po cokolwiek podlewarować silnik, czy nie jest to konieczne? Znalazłem w sieci taki manual jak wymienić poduszki: http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/279990-v6-motor-mount-change-writeup.html Może się komuś przyda. Ja zamierzam wymienić je w ten sposób. Gdzieś na tym forum czytałem że można podlewarować silnik na tyle wysoko że idzie wyciągnąć poduszki bez odkręcania czegokolwiek innego - ale wydaje mi się to mało humanitarne . Obawiam się pozrywania kabli, przewodów itp. zwłaszcza że będę to robił w pojedynkę. A na podstawie tego manuala wykręcasz kilka śrub i wkręcasz - nic wielkiego - a silnik tylko podpierasz na lewarku. Edytowane 23 Września 2011 przez omaral Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #125 Napisano 17 Listopada 2011 odgrzeje temat czy ta gumowa grucha przy chlodnicy z przodu auta jest wymienna ? czy sa jakies dobre zamienniki poduszek pod silnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #126 Napisano 17 Listopada 2011 odgrzeje temat czy ta gumowa grucha przy chlodnicy z przodu auta jest wymienna ? czy sa jakies dobre zamienniki poduszek pod silnik ? jezelzi mowisz o tym odbojniku, mniej więcej na środku chłodnicy to tak, jest wymienna:), zamienniki niestety ciężki temat, tylko ori Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #127 Napisano 17 Listopada 2011 a masz ori bo nie wiem czy pisalem do ciebie o ceny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #128 Napisano 26 Grudnia 2011 witam,moze ktos mi powie czym mogą byc spowodowane drgania silnika podczas gaszenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #129 Napisano 27 Grudnia 2011 może już było, ale sprawdź gaszak (taka czarna gruszka) na zaworze egr. powinien pracować właśnie w momencie gaszenia silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #130 Napisano 28 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, szukam przyczyn drgań wewnątrz auta (na kierownicy i lewarku biegów) i przodu. Widać jak telepie autem po światłach, na początek obstawiam poduchy i zerwane mocowanie lewej lampy. Zajrzałem pod silnik (oczywiście po godzinie dłubania ze zdjęciem osłony bo jakiś cioła zamiast zamocować na kołkach to drewnowkrętów nawalił) i poducha od strony pompy wspomagania (prawa patrząc od przodu auta) ma chyba jakiś wyciek bo śruba jest zamoczona jakimś czerwonym olejem i kropelka wisi. Druga poducha wygląda oki, te pod skrzynią też wyglądają dobrze. Zastrzeżenia mam do tej przy chłodnicy, wygląda to tak jak by silnik delikatnie na nią napierał. W czasie jazdy czuć takie jak by delikatne uderzenia z przodu przy falowaniu gazem. Przy zmianie biegów w górę również lekko bije, chyba że powolutku sprzęgło puszczę to nie czuć. Odczuwalne jest też tak jakby szarpanie przy mocnym przyśpieszaniu ale nie zawsze, i nie czuć tego przyśpieszając tempomatem. Na dołkach z prawej strony coś się tłucze (nie mogę dojść co to) dźwięk przypomina telepanie jakiegoś kamienia w metalowej misce. Łącznik elastyczny wydechu chyba też jest walnięty, w paru miejscach ma takie szare plamy (chyba od dymu, pewnie jest dziurawy) Ceny w serwisie są zaporowe 392 zł za jedną poduszkę druga jakieś 470 ( kilka postów wcześniej napisali że różnią się tylko gumowym kołnierzem więc niema co przesadzać). O łącznik wydechu nie pytałem bo mogą sprzedać tylko razem z katalizatorem. Osłona pod silnik 760zł a same kołki 11zł sztuka Teraz pytanie, poduchy pod silnikiem wymienić wszystkie czy tylko tę co puściła olej? Czy może wyregulować mocowanie przedniej gumy tak żeby silnik się na niej nie opierał i jeździć dotąd aż padnie druga poducha(choć niezbyt mi się to podoba) i dopiero wymienić obie? Z tym łącznikiem wydechu poczekać czy wymienić zaraz po poduchach( z kasą mi się nie przelewa)? Edytowane 28 Grudnia 2011 przez Vesto43 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passatfan Zgłoś #131 Napisano 11 Maja 2012 Witam, czy ktoś mógłby mi przybliżyć jaką prawą poduche najlepiej kupić i gdzie najtaniej?? Oczywiście lemforder/corteco, u mnie zabawy co nie miara, najpierw tlumik drgań, wymieniony, podczas wymiany zauważył mechanik że łapa pod skrzynią jest urwana, wiec łapa wymieniona, dalej to samo, nawet gorzej........ teraz doszła poducha po turbiną, Wygląda jakby sie wyrwała ta srodkowa śruba z mocowania aluminiowego i cala prawa strona silnika opuszczona jest na mocowanie poduszki, bo kolega gdy wcisnal srubokręt między poduche a mocowanie jej i podniosł troszke do góry całość to ja siedzac w samochodzie czułem ja te drgania po prostu ustepują , jezu jakie to przyjemne uczucie jak jestes przyzwyczajony ze ci sie wszystko trzęsie a tu nagle taka cisza juz troche pieniedzy wpakowałem i chcialbym ta sprawe doprowadzić do końca, więc prosiłbym o sugestie, chciałem na początku jak najtańszym kosztem wypróbowac jakąs używaną z demontażu, ale nawet nie wiem jakich oznaczęń szukac i na co zwrócić uwagę, więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie kupno nowej. Gorzej będzie jeśli to też nie pomoże ;/ wtedy się załame. Silnik to 1.9 TDi AHU 66 KW. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #132 Napisano 11 Maja 2012 Wygląda jakby sie wyrwała ta srodkowa śruba z mocowania aluminiowego i cala prawa strona silnika opuszczona jest na mocowanie poduszki kolego poduszka prawa i lewa jest olejowa więc jeżeli nie wyleciał z niej olej to powinna być sprawna (olej jest czerwony) jeżeli środkowa (przy chłodnicy) nie jest zamocowana prawidłowo będą wibracje i silnik będzie leżał na prawej poduszce. Doprowadź ten element do porządku i wymień w nim tą poduszkę kosz ok 20-30zł. Przy odkręcaniu i tak musisz poluzować lewą i prawą poduszkę bo bez podniesienia silnika nie wyjmiesz mocowania poduszki przy chłodnicy, więc przy okazji bez problemu wyjmiesz lewą i prawą a sprawdzisz je jak będziesz miał w ręku (potrząchając nią nie może nic się w niej przelewać musi być wypełniona całkowicie olejem bez powietrza). Prawidłowo zamontowana poduszka środkowa jest wtedy jak silnik nie leży na bocznych poduszkach tylko na centralnej. U mnie był jeszcze efekt podszarpywania przy ruszaniu jak silnik leżał na bocznej. Jeżeli natomiast okaże się, że rzeczywiście boczna też jest uszkodzona to tylko corteco lub lobro ew. oryginał. lewa i prawa jest taka sama tylko jak kupisz lewą to dostaniesz bez osłony którą bez problemu przełożysz ze swojej starej. jednym słowem kup która tańsza. Ja w tamtym roku zapłaciłem 160zeta nową prawą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #133 Napisano 11 Maja 2012 Polecam albo kupić ORI albo zostawić swoje. Ja kupiłem obie Corteco i brakuje im do jakości oryginału. Przenoszą drgania silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #134 Napisano 11 Maja 2012 (edytowane) Tylko że lobro i corteco siedzą w "ORI" pudełkach Ja mam corteco i jest oki. Jak się przyglądałem miala kiedyś na sobie nr. ori, ale ktoś go usunął z wiadomych powodów. Numeru corteco tez nie bylo na poduszce. Edytowane 12 Maja 2012 przez KrajesK Zmiana producenta z lobro na corteco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #135 Napisano 11 Maja 2012 no nie wiem, widziałem kilka ori poduszek i zawsze był napis "avon", najmniejszego loga czy napisu corteco albo lemforder. Kupiłem poduchy corteco w pudełku lema i mam dokładnie takie samo zdanie jak Seweryn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #136 Napisano 28 Września 2012 Witam. Wymieniałem ostatnio ten odbojnik pod chłodnicą i zauważyłem że silnik podczas ruszania unosi się do góry na poduszkach. Nie ma z nich wycieków ani nie wyglądają na uszkodzone. Czy tak ma być? Dodam że mam drgania silnika na postoju i podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #137 Napisano 28 Września 2012 poluzuj korpus tej poduszki, podnieś na maxa silnik i dokręć. Tak powinno być zamontowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #138 Napisano 28 Września 2012 mam takie pytanko , lekko cos chroboce na wolnych obrotach i czasem zabuja buda jak gasze paszczaka , pewnie to wina starych byc moze zuzytych poduszek , czy moze mnie ktos uswiadomic ile moze kosztowac komplet?? bo jak zmieniac to juz wszystkie , prosze o podanie mi realnych cen jak sie da ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #139 Napisano 28 Września 2012 mam takie pytanko , lekko cos chroboce na wolnych obrotach i czasem zabuja buda jak gasze paszczaka , pewnie to wina starych byc moze zuzytych poduszek , czy moze mnie ktos uswiadomic ile moze kosztowac komplet?? bo jak zmieniac to juz wszystkie , prosze o podanie mi realnych cen jak sie da ?? W maju tego roku zapłaciłem 560 zł za komplet poduszek (Lemforder i Corteco) - czyli dwie olejowe pod silnik, dwie pod skrzynie biegów i gume centrującą na przód silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #140 Napisano 28 Września 2012 a jak mozna zdiagnozowac ktora u mnie daje to dziwne chrobotanie ?? wtedy bym te jedna zmienil , bo koszt 560 plus usluga to troche duzo na raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach