Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy sprzedalem juz troche poduszek, nawet dzisiaj 2 pod skrzynie idą do naszego kolegi z forum i na obu poduchach sa numery OE z VW oraz wytarte loga VW/Audi. Dodam że poduszki sa lemfordera, prostu z hurtowni, zatem nasuwa się odpowiedź, że nie tylko Cortceco robi poduchy dla VW ale Llemforder takze.

 

pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy sprzedalem juz troche poduszek, nawet dzisiaj 2 pod skrzynie idą do naszego kolegi z forum i na obu poduchach sa numery OE z VW oraz wytarte loga VW/Audi. Dodam że poduszki sa lemfordera, prostu z hurtowni, zatem nasuwa się odpowiedź, że nie tylko Cortceco robi poduchy dla VW ale Llemforder takze.

 

Pod skrzynią nie są gumowo-olejowe ;), a raczej tych dotyczyła dyskusja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!niedawno wymieniłem sprzęgło wraz z dwumasą i z początku było wszystko ok. po przejechaniu ok.4 tys km zaczęło się lekkie szarpanie najbardziej odczuwalne na zimnym silniku i na skręconych kołach przy ruszaniu, później wydaje mi się że troszkę drgania słabną, ale napewno nie jest tak jak być powinno. poduszki też sprawdziłem i wydaje mi się, że są w normie, poza jedną tą z przodu pod chłodnicą.wizualnie jest jakby troszkę rozdarta i jak ruszam silnikiem to mam wrażenie, że zbyt mocno pływa. czy to może mieć wpływ na szarpanie autem?pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. z góry dzięki. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę tylko jeszcze o uściślenie kwestii ułożenia się silnika na poduszkach.

 

Luzujemy nakrętki na poduszkach i włączmy silnik na jakiś czas aż dobrze się ułoży następnie wyłączamy silnik i dokręcamy nakrętki. Następnie centrujemy tą gruchę z przodu na rurze od dolotu.

 

Ale czy do tych czynności trzeba po cokolwiek podlewarować silnik, czy nie jest to konieczne?

 

 

Znalazłem w sieci taki manual jak wymienić poduszki:

http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/279990-v6-motor-mount-change-writeup.html

Może się komuś przyda.

 

Ja zamierzam wymienić je w ten sposób. Gdzieś na tym forum czytałem że można podlewarować silnik na tyle wysoko że idzie wyciągnąć poduszki bez odkręcania czegokolwiek innego - ale wydaje mi się to mało humanitarne ;).

Obawiam się pozrywania kabli, przewodów itp. zwłaszcza że będę to robił w pojedynkę.

A na podstawie tego manuala wykręcasz kilka śrub i wkręcasz - nic wielkiego - a silnik tylko podpierasz na lewarku.

Edytowane przez omaral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje temat czy ta gumowa grucha przy chlodnicy z przodu auta jest wymienna ? czy sa jakies dobre zamienniki poduszek pod silnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odgrzeje temat czy ta gumowa grucha przy chlodnicy z przodu auta jest wymienna ? czy sa jakies dobre zamienniki poduszek pod silnik ?

jezelzi mowisz o tym odbojniku, mniej więcej na środku chłodnicy to tak, jest wymienna:), zamienniki niestety ciężki temat, tylko ori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz ori bo nie wiem czy pisalem do ciebie o ceny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,moze ktos mi powie czym mogą byc spowodowane drgania silnika podczas gaszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może już było, ale sprawdź gaszak (taka czarna gruszka) na zaworze egr. powinien pracować właśnie w momencie gaszenia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukam przyczyn drgań wewnątrz auta (na kierownicy i lewarku biegów) i przodu. Widać jak telepie autem po światłach, na początek obstawiam poduchy i zerwane mocowanie lewej lampy. Zajrzałem pod silnik (oczywiście po godzinie dłubania ze zdjęciem osłony bo jakiś cioła zamiast zamocować na kołkach to drewnowkrętów nawalił) i poducha od strony pompy wspomagania (prawa patrząc od przodu auta) ma chyba jakiś wyciek bo śruba jest zamoczona jakimś czerwonym olejem i kropelka wisi. Druga poducha wygląda oki, te pod skrzynią też wyglądają dobrze. Zastrzeżenia mam do tej przy chłodnicy, wygląda to tak jak by silnik delikatnie na nią napierał. W czasie jazdy czuć takie jak by delikatne uderzenia z przodu przy falowaniu gazem. Przy zmianie biegów w górę również lekko bije, chyba że powolutku sprzęgło puszczę to nie czuć. Odczuwalne jest też tak jakby szarpanie przy mocnym przyśpieszaniu ale nie zawsze, i nie czuć tego przyśpieszając tempomatem. Na dołkach z prawej strony coś się tłucze (nie mogę dojść co to) dźwięk przypomina telepanie jakiegoś kamienia w metalowej misce. Łącznik elastyczny wydechu chyba też jest walnięty, w paru miejscach ma takie szare plamy (chyba od dymu, pewnie jest dziurawy) Ceny w serwisie są zaporowe 392 zł za jedną poduszkę druga jakieś 470 ( kilka postów wcześniej napisali że różnią się tylko gumowym kołnierzem więc niema co przesadzać). O łącznik wydechu nie pytałem bo mogą sprzedać tylko razem z katalizatorem. Osłona pod silnik 760zł a same kołki 11zł sztuka :/

 

Teraz pytanie, poduchy pod silnikiem wymienić wszystkie czy tylko tę co puściła olej? Czy może wyregulować mocowanie przedniej gumy tak żeby silnik się na niej nie opierał i jeździć dotąd aż padnie druga poducha(choć niezbyt mi się to podoba) i dopiero wymienić obie? Z tym łącznikiem wydechu poczekać czy wymienić zaraz po poduchach( z kasą mi się nie przelewa)?

Edytowane przez Vesto43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś mógłby mi przybliżyć jaką prawą poduche najlepiej kupić i gdzie najtaniej?? Oczywiście lemforder/corteco, u mnie zabawy co nie miara, najpierw tlumik drgań, wymieniony, podczas wymiany zauważył mechanik że łapa pod skrzynią jest urwana, wiec łapa wymieniona, dalej to samo, nawet gorzej........ teraz doszła poducha po turbiną, Wygląda jakby sie wyrwała ta srodkowa śruba z mocowania aluminiowego i cala prawa strona silnika opuszczona jest na mocowanie poduszki, bo kolega gdy wcisnal srubokręt między poduche a mocowanie jej i podniosł troszke do góry całość to ja siedzac w samochodzie czułem ja te drgania po prostu ustepują , jezu jakie to przyjemne uczucie jak jestes przyzwyczajony ze ci sie wszystko trzęsie a tu nagle taka cisza :) juz troche pieniedzy wpakowałem i chcialbym ta sprawe doprowadzić do końca, więc prosiłbym o sugestie, chciałem na początku jak najtańszym kosztem wypróbowac jakąs używaną z demontażu, ale nawet nie wiem jakich oznaczęń szukac i na co zwrócić uwagę, więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie kupno nowej. Gorzej będzie jeśli to też nie pomoże ;/ wtedy się załame. Silnik to 1.9 TDi AHU 66 KW. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda jakby sie wyrwała ta srodkowa śruba z mocowania aluminiowego i cala prawa strona silnika opuszczona jest na mocowanie poduszki

kolego poduszka prawa i lewa jest olejowa więc jeżeli nie wyleciał z niej olej to powinna być sprawna (olej jest czerwony) jeżeli środkowa (przy chłodnicy) nie jest zamocowana prawidłowo będą wibracje i silnik będzie leżał na prawej poduszce. Doprowadź ten element do porządku i wymień w nim tą poduszkę kosz ok 20-30zł. Przy odkręcaniu i tak musisz poluzować lewą i prawą poduszkę bo bez podniesienia silnika nie wyjmiesz mocowania poduszki przy chłodnicy, więc przy okazji bez problemu wyjmiesz lewą i prawą a sprawdzisz je jak będziesz miał w ręku (potrząchając nią nie może nic się w niej przelewać musi być wypełniona całkowicie olejem bez powietrza). Prawidłowo zamontowana poduszka środkowa jest wtedy jak silnik nie leży na bocznych poduszkach tylko na centralnej. U mnie był jeszcze efekt podszarpywania przy ruszaniu jak silnik leżał na bocznej.

Jeżeli natomiast okaże się, że rzeczywiście boczna też jest uszkodzona to tylko corteco lub lobro ew. oryginał. lewa i prawa jest taka sama tylko jak kupisz lewą to dostaniesz bez osłony którą bez problemu przełożysz ze swojej starej. jednym słowem kup która tańsza. Ja w tamtym roku zapłaciłem 160zeta nową prawą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam albo kupić ORI albo zostawić swoje. Ja kupiłem obie Corteco i brakuje im do jakości oryginału. Przenoszą drgania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że lobro i corteco siedzą w "ORI" pudełkach :) Ja mam corteco i jest oki. Jak się przyglądałem miala kiedyś na sobie nr. ori, ale ktoś go usunął z wiadomych powodów. Numeru corteco tez nie bylo na poduszce.

Edytowane przez KrajesK
Zmiana producenta z lobro na corteco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, widziałem kilka ori poduszek i zawsze był napis "avon", najmniejszego loga czy napisu corteco albo lemforder. Kupiłem poduchy corteco w pudełku lema i mam dokładnie takie samo zdanie jak Seweryn :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniałem ostatnio ten odbojnik pod chłodnicą i zauważyłem że silnik podczas ruszania unosi się do góry na poduszkach. Nie ma z nich wycieków ani nie wyglądają na uszkodzone. Czy tak ma być? Dodam że mam drgania silnika na postoju i podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poluzuj korpus tej poduszki, podnieś na maxa silnik i dokręć. Tak powinno być zamontowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko , lekko cos chroboce na wolnych obrotach i czasem zabuja buda jak gasze paszczaka , pewnie to wina starych byc moze zuzytych poduszek , czy moze mnie ktos uswiadomic ile moze kosztowac komplet?? bo jak zmieniac to juz wszystkie , prosze o podanie mi realnych cen jak sie da ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam takie pytanko , lekko cos chroboce na wolnych obrotach i czasem zabuja buda jak gasze paszczaka , pewnie to wina starych byc moze zuzytych poduszek , czy moze mnie ktos uswiadomic ile moze kosztowac komplet?? bo jak zmieniac to juz wszystkie , prosze o podanie mi realnych cen jak sie da ??

W maju tego roku zapłaciłem 560 zł za komplet poduszek (Lemforder i Corteco) - czyli dwie olejowe pod silnik, dwie pod skrzynie biegów i gume centrującą na przód silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak mozna zdiagnozowac ktora u mnie daje to dziwne chrobotanie ??

 

wtedy bym te jedna zmienil , bo koszt 560 plus usluga to troche duzo na raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności