Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Sam to zrobisz bez warsztatu - jeśli masz podnośnik, ktory włożysz pod spod silnika, żeby go ciutkę podnieść. No i potem masz jedną srubę pod spodem i jedną na górze. Zadnej filozofii tam nie ma :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do swojego AFN 2 poduszki - zamienniki. Straciłem 140 zł. Całą budą trzęsie. szarpnął bym się na nówki ale nie stać mnie na taki wydatek. Mam w planie zakup poduszek do AFNa na allegro, używanych, gdzie gościu daje gwarancję rozruchową. Mam nadzieję, że nie wpadnę ponownie w koszty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co,nikt nie wymieniał tejpoduszki? Ponawiam pytanie: jak wymienić poduszkę przednią silnika. (chodzi o tą na dole przy chłodnicy ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i co,nikt nie wymieniał tejpoduszki? Ponawiam pytanie: jak wymienić poduszkę przednią silnika. (chodzi o tą na dole przy chłodnicy ).

A czytasz co się pisze? Napisałem ci juz wcześniej :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ,że w poduszce przedniej(TEJ NA DOLE PRZYCHŁODNICY)nie ma śruby na górze i na dole.kolego napisałeś nie o tej poduszce i krzyczysz.

przeczytaj dokładnie pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego napisałeś nie o tej poduszce i krzyczysz.

przeczytaj dokładnie pytanie.

Krzyczę? A czy tam gdzieś widzisz wykrzyknik? No i w kwestii poduszek z przodu, to czy to jest ta olejowa czy też ta, co jest POD chłodnicą - nie zmienia to faktu, że musisz czymś podeprzeć silnik. Bo ta poduszka to jest skręcona od strony silnika na (chyba) 3 śruby. Więc, żeby gumę wyjać, to trzeba te śruby odkręcić. O tą poduszkę ci chodziło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamienniki to zamienniki wiadomo cena jest inna ale i jakość wyrobu, i nie znaczy to wcale że coś jest wadliwe tylko jest wykonane z innego materiału i to właśnie ma duże znaczenie dla pewnych właściwości akurat w tym przypadku.
czyli poduszki jakiej firmy najlepiej kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli poduszki jakiej firmy najlepiej kupić?

Corteco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak , chodzi mi o tą przy chłodnicy.od strony silnika ok 3śruby a od strony chlodnicy?cz nie trzeba rozbierać przodu?i sory za to krzyczysz:)(do DANEK75)

a cha i w benzyniaku ,może być inaczej

Edytowane przez roku66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Odkrecasz tylko te śruby, co trzymają tą gumowa gruchę. Sama guma firmy FEBI - kosztuje 15 zeta :D Z miesiac temu ją wymieniałem własnie. No a skoro ona jest zerwana, to zainteresuj się też poduszkami pod silnikiem, bo musiałem przez to też wymienić dwie przednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie.bo fachowiec mówił ,że trzeba cały przod rozbierac. a gruche kupiłem lemfordera za 25 zł.jutro biore sie do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fachowiec mówił ,że trzeba cały przod rozbierac.

To radzę ci zmienić mechanika, skoro ma takie pojęcie. Podpierasz silnik, odkręcasz śrubki i wtedy wymieniasz gruszkę. Jak już ją założysz, to nie dokręcaj śrub do końca, zanim nie opuścisz silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą przednią poduchą pod chłodnicą ?

Czytałem jakiś post o tym że ta przednia łapa powinna być tak wyregulowana by w ogóle nie dotykała poduszki gumowej.

Miałem duże wibracje auta i zauważyłem, że ta łapa leży dość mocno na tej gumie.

Na szybko niezbyt dokładnie ustawiłem luz między tą łapą a gumą i wibracje zauważalnie się zmniejszyły, pozostało buczenie pomimo wspawania drugiego elastycznego łącznika wydechu.

 

Od czego jest ta przednia poduszka pod chłodnicą ?

Jak powinna być wyregulowana ta poducha i jak poznać jej zużycie ?

To jest tylko guma czy jak te pod silnikiem jest olejowa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to jest z tą przednią poduchą pod chłodnicą ?

Czytałem jakiś post o tym że ta przednia łapa powinna być tak wyregulowana by w ogóle nie dotykała poduszki gumowej.

Nie wiem jak to chcesz zrobić :D

 

 

Od czego jest ta przednia poduszka pod chłodnicą ?

Utrzymuje silnik, żeby ci przy przyspieszaniu nie szedł do góry. Bo jak będzie się podnosił, to po kolei zaczną kolejne poduszki leciec no i przeguby ze skrzynią również.

Jak powinna być wyregulowana ta poducha i jak poznać jej zużycie ?

Jak już wcześniej zauważyłeś - nie może być za mocno naprężona. Najlepiej to jest ta gumę ustawić jak auto stoi na kanale. A objawem zużycia tej gumy, jest po prostu jej rozerwanie - to widać.

 

To jest tylko guma czy jak te pod silnikiem jest olejowa ?

To jest tylko kawałek gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak to chcesz zrobić

 

W moim AVF guma jest na "bolcu" przymocowanym do rury stalowej która kieruje powietrze z turbo na drugą stronę komory silnika do intercoolera, a do silnika mam przykręconą na 3-ch śrubach obudowę tej gumy. Obie części są niezależne. Po popuszczeniu tych 3-ch śrub można tą obudowę tak wyregulować by z żadnej strony tej obudowy nie było nacisku na w/w gumę. Jeśli tego nie można wyregulować i silnik leży na tej gumie świadczy to o zużytych poduszkach pod silnikiem.

 

Czytałem o tym przy którymś poście o wibracjach naszych silników. U moim pasku to pomogło prawie całkiem zanikły wibracje, jeszcze buczenie zostało.

przednia poducha AVF.doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim AVF guma jest na "bolcu" przymocowanym do rury stalowej która kieruje powietrze z turbo na drugą stronę komory silnika do intercoolera, a do silnika mam przykręconą na 3-ch śrubach obudowę tej gumy. Obie części są niezależne. Po popuszczeniu tych 3-ch śrub można tą obudowę tak wyregulować by z żadnej strony tej obudowy nie było nacisku na w/w gumę.

No to się nie zrozumieliśmy :D Owszem - ta guma i bolec - są elementami odrębnymi - to fakt. Ale nie będzie tak, że bolec nie dotyka gumy bo to jest fizycznie niemożliwe. Ten bolec - jak go nazywasz - ma na koncu coś na kształt kulki, która wchodzi właśnie w gumę na wcisk, tak więc aż tak niezależne to te elementy nie są. Co do kwestii regulacji to sie zgodzę :D Nie może być za dużych naprężeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,takie szybkie pytanko-kupilem poduszke pod silnik AWX ,ta z dodatkowa guma chyba lewa i mysle,ze w niej nie ma zadnego oleju.Pucha jak ta lala,ale nic nie chlupie,nic nie jest tluste,tak sie zastanawiam czy to nie jest jakas lipa.Mieszkam w uk i ktos polecil mi firme ktora robi elementy zawieszenia dla serwisow VW I AUDI.Czy musze kupic inna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś tam olej ma, bo ja u siebie wymieniałem zerwaną i była trochę tłusta w środku. No i chyba niepotrzebnie kupowałeś gumę z osłoną bo po obu stronach są identyczne poduszki a ta z osłoną w sklepie jest o 40% droższa ze względu na tą lipną gumę, którą przecież możesz przełożyć ze starej poduszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok to troche sie uspokoilem,bo myslalem,ze to jakas lipa-a cena byla taka sama z guma czy bez :)nie wiem dlaczego,dzieki wielkie pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz - a w Polsce poduszka bez gumy kosztuje 90 a z gumą 140 :kwasny: Brak słów - jak nazwać takie złodziejstwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności