Tomasz32 Zgłoś #41 Napisano 8 Listopada 2009 Witam.Jestem po wymianie dwoch poduszek pod pod skrzynia biegow i dwoch poduszek pod silnikiem w moim AFN-e. Powod: Podczas zapalania,gaszenia i jezdzie na wstecznym trzeslo potwornie buda.Poduszki pod skrzynie Lemforder poza serwisem kupione okolo 200zl.Poduszki pod silnik w ASO: 8D0 199 379 AQ i 8D0 199 382 AP koszt dwoch szt.po znizkach 640zl.Pomimo,ze poduszki pod silnik nie roznia sie wizualnie to jednak sa inne.Wspolczynnik drgan jest inny i ztad ich rozna cena.Bo jak wszyscy wiedza silnik lezy na prawej poduszce.Wymiana nie stanowila wiekszego problemu.Skrzynie biegow wystarczylo tylko podeprzec natomiast silnik trzeba podniesc kilka zentymetrow. Uwaga.:Nie podnoscie silnika podstawiajac lewarek pod miske olejowa,poniewaz mozecie ja rozszczelnic!!.A to chyba Wam nie potrzebne.Ja podlozylem lewarek pod uchwyt kompresaora.Musialem jeszcze odkrecic gumowy przewod od turbiny(w ksztalcie litery S) oraz przewod masowy,ktory blokowal mi dostep do prawej poduszki.Wszystkie poduchy,ktore zdemontowalem byly w stanie agonalnym.Nie ruszalem jedynie tej gumy w ksztalcie grzybka z czola auta,gdyz byla cala i rzadko ulega zniszczeniu. A oto moje spostrzezenia.Po wymianie samych poduszek skrzyni biegow nic sie nie zmienilo,dalej silnik drzal,wibrowal i latal podczas uruchomienia i gaszenia.Natomiast po wymianie poduszek silnika wszystkie te nieprzyjemne objawy ustapily i moge dalej cieszyc sie cisza i spokojem w moim autku. Ps.Sorki ale nie posiadam polskiej czcionki.(Niemcy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek84 Zgłoś #42 Napisano 9 Listopada 2009 (edytowane) Kolego Danek75, a mozesz mi jeszcze wytlumaczyc jak tam jest w naszych ADRkach z tymi poduszkami? Ile tam wogole jest poduszek pod silnikiem? Z tego co slyszalem to 5, tak? Jedna ta calkiem z przodu (na 100% mam do wymiany), dwie po bokach (tez gdzies z przodu) i dwie po bokach gdzies z tylu niby... Potrzebowales kanalu by sie tam do tego dostac? Czy jak to tam jest? Czy to od gory sie da gdzies wymienic? Moze zrzucajac kolo? Bo nie przygladalem sie jeszcze gdzie to tam jest, jak to wyglada i jaki jest dostep do tego... Jesli jutro bedzie pogoda to chcialbym sie za to zabrac... Potrzebuje jednak jak najwiecej wskazowek w tym temacie, zeby pozniej nie zostac na podworku z rozlozonym autem Aha, zauwazylem jeszcze takie dziwne cos ostatnio, ze podczas ruszania cos mi gdzies tam brzeczy... I najprawdopodobniej to jest cos w okolicach tej srodkowej poduszki... Jakby jakas blaszka mi tam gdzies latala i sie obijala... Taki metaliczny dzwiek... Zastanawia mnie czy tam przypadkiem nie mam jeszcze czegos urwanego... Bede sie musial temu przyjzec... Pozdrawiam serdecznie i licze na jakiekolwiek wskazowki odnosnie ADRka Na pewno beda przydatne O. Na VAGCAT'cie znalazlem takie cos przedstawiajace "SECURING PARTS FOR ENGINE" czyli "CZESCI ZABEZPIECZAJACE SILNIK (?)"... No i ja tutaj widze chyba tylko 3 poduszki... Nr 7, 8 i 23 (ktory wystepuje tutaj 2 razy... i jeden od drogiego troszke sie rozni... hmmm) Nie wiem o co kaman Czy 2 pozostale poduszki z tych 5 (niby) nie naleza juz do poduszek ktore trzymaja skrzynie? Jeszcze raz pozdrawiam Edytowane 9 Listopada 2009 przez piotrek84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #43 Napisano 9 Listopada 2009 No ja sam takich rzeczy nie wymieniam. Byłem na warsztacie. No a tam - jak wiadomo - mają podnośniki. No a jeśli uparty jesteś, to wystarczy jak sobie coś podłożysz pod miskę olejową (po podniesieniu lekko silnika, żeby obciążenia na poduszkach nie było) i powinieneś sam to wymienić, tylko będziesz miał mało miejsca trochę i się z lekka możesz namęczyć. Najprościej na kanale to zrobić lub na podnośniku w warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek84 Zgłoś #44 Napisano 9 Listopada 2009 Jutro sie temu z przygladne... Gdzie co sie znajduje i zadecyduje co z tym zrobic Bo w sumie mam dostep do kanalu... Ale tutaj bylby potrzebny podnosnik taki kanalowy... No bo ze zwyklym lewarkiem takim "butelkowym" to na kanale raczej nic nie zdzialam... Chociaz... No nic Jutro sie bede martwic Dzieki bardzo za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz32 Zgłoś #45 Napisano 9 Listopada 2009 piotrek84sprobuj znalezc sobie drewniany kolek,ktory to docinasz na wymiar tak,zeby postawic na niego lewarek ''butelkowy''.Ja tak wlasnie zrobilem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #46 Napisano 10 Listopada 2009 w sumie mam dostep do kanalu... Ale tutaj bylby potrzebny podnosnik taki kanalowy... No bo ze zwyklym lewarkiem takim "butelkowym" to na kanale raczej nic nie zdzialam Nie wiesz jak? Jeśli masz zwykły "butelkowy" podnośnik, to w miejscu gdzie chcesz podeprzeć silnik, kładziesz dwie deski, co masz od zakrywania kanału i na tych deskach stawiasz lewarek. Kumasz? Najlepiej jedną deskę na drugą położyć i na to na wierzch lewarek. No i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek84 Zgłoś #47 Napisano 10 Listopada 2009 No wlasnie tak myslalem by to zrobic Ale poki co pogoda mnie troche zniecheca I brak czasu, nie mialem jeszcze nawet kiedy tam spojrzec by chociaz pogdybac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATRIX Zgłoś #48 Napisano 15 Listopada 2009 Witam. Mam zamiar kupić używane poduszki pod silnik (względy finansowo -budżetowe).Powiedźcie jak długo jeździcie na takich poduchach i czy gra jest warta świeczki tzn. uzbierać kasę i kupić lemfordera-nowe? Czy gołym okiem można odróżnić lewą stronę od prawej bo cenowo jest dość duża różnica(nowe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #49 Napisano 15 Listopada 2009 Kupujcie poduszki Corteco. Już kiedyś pisałem że Lefre.. sprzedaje poduszki Corteco w swoich pudełkach. MATRIX jak chcesz używane poduszki to mogę CI za darmo oddać moje.. wydasz pieniądze na montaż i może być że będzie gorzej niż jest teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATRIX Zgłoś #50 Napisano 15 Listopada 2009 Tego właśnie się boję i tylko cena trzyma mnie przed zakupem.. a właściwie sprawdzeniem ,że to właśnie poduszki.Wszystkie inne możliwe przyczyny staram się wyeliminować .Trzęsące auto na postoju tej klasy denerwuje i wkurza......a dobrych mechaników jak na lekarstwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekg000 Zgłoś #51 Napisano 17 Listopada 2009 Witam. Koledzy pomóżcie! Podczas dynamicznej jazdy przy zmianie biegów (dokładniej przy puszczaniu sprzęgła) słychać charakterystyczne stuknięcie. Przy spokojnej jeździe tego objawu nie ma. Przy odpalaniu, gaszeniu silnika oraz na wolnych obrotach budą nie trzęsie. Czy to bdą te poduszki pod skrzynią biegów, a może to te pod silnikiem. Jaki nr katalogowy tych poduch. Szukałem na allegro - nowych jak na lekarstwo, prawie same używki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #52 Napisano 17 Listopada 2009 Podczas dynamicznej jazdy przy zmianie biegów (dokładniej przy puszczaniu sprzęgła) słychać charakterystyczne stuknięcie. Przy spokojnej jeździe tego objawu nie ma. U mnie spracowane poduszki skrzyni dawały taki efekt, przy większych prędkościach przy redukcji puknięcie. Nie pamiętam ile płaciłem za poduszki, ale jakieś małe pieniądze, wymiana trwała 15 min. Szukałem na allegro - nowych jak na lekarstwo, prawie same używki... idź do sklepu, to kwestia ok 200 zł za dwie Przypominam że mam na sprzedaż jedną poduszkę skrzyni do 4x4, nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel912 Zgłoś #53 Napisano 6 Grudnia 2009 Witajcie koledzy mam problem. Ostatnio wymieniłem poduszki pod silnikiem i pod skrzynią, ale po wymianie na niskich obrotach silnika czuc drgania na kierownicy a przed wymianą tego nie było. Po za tym gdy obroty silnika wzrosną tak od 2000 do 3000 tyś słychac takie buczenie. Czyż by mechanik założył trefne poduszki?? Bo przekonuje mnie że tak ma byc. Prosze o rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #54 Napisano 6 Grudnia 2009 Witajcie koledzy mam problem. Ostatnio wymieniłem poduszki pod silnikiem i pod skrzynią, ale po wymianie na niskich obrotach silnika czuc drgania na kierownicy a przed wymianą tego nie było. Po za tym gdy obroty silnika wzrosną tak od 2000 do 3000 tyś słychac takie buczenie. Czyż by mechanik założył trefne poduszki?? Bo przekonuje mnie że tak ma byc. Prosze o rade. a zobacz co ci tam załozył i daj znac powinny byc olejowa i gumowa lemfordera lub originalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #55 Napisano 6 Grudnia 2009 Moze tlumik drgan sie rozlecial?mialem podobny problem,drgania i buczenie w pewnym zakresie obrotow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel912 Zgłoś #56 Napisano 6 Grudnia 2009 Tłumnik też dawał o sobie znac na niskich obrotach ale teraz jest oki. Najleszpe jest to że ta kierownica drży jeszcze gorzej niż na starych poduchach bo gdy kupiałem autko to cisza była ( na starych delikatne wibracje na kierownicy tydzień przed wymianą a teraz jak w starym dieslu) przyznam, że jak je zobaczyłem po wymianie to były padniete, ale było widac po nich ze nie były wymieniane od nowości. Może koledzy opiszą czy w waszych paskach na kole kierownicy odczuwalne sa jakie kolewiek drgania przenoszone z silnika na kierownicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #57 Napisano 6 Grudnia 2009 Wymieniłeś poduszki, tak więc silnik ma ciut inne ustawienie niż poprzednio. Sądzę, że wyregulowanie przedniej poduszki - tej pod chłodnicą - powinno załatwić sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel912 Zgłoś #58 Napisano 6 Grudnia 2009 A można wiedzieć jakie zadanie ma ta poduszka pod chłodnicą i w jaki sposób można ja wyregulować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #59 Napisano 6 Grudnia 2009 W poście nr 42 (wyżej) masz rysunek. Ta poduszka to numer : 32a - guma i 21 uchwyt tej gumy. Uchwyt jest mocowany na 3 śrubach. Luzujesz te śruby i ustawiasz w miarę optymalne położenie całości (czyli powinny byc jak najmniejsze naprężenia z każdej strony) a następnie skręcasz z powrotem Ale nie gwarantuje, że to akurat TO może byc przyczyną ale często bywa. Kumasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel912 Zgłoś #60 Napisano 6 Grudnia 2009 Kumam:) Zobaczymy czy to coś pomoże. Jak nie to poduszki do reklamacji prawdopodobnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach