Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory jeździłem 1.8TSi po delikatnym programie (na 205KM) który miał czasy 100-150 czy 100-200 wyraźnie lepsze od tych 240KM.

 

Piotrek, wyjedź ośką w taką pogodę jak dzisiaj i porównaj. Zresztą to samo Octavia RS. Będzie mielił w miejscu, a w środku dyskoteka kontrolek esp itp. A BiTD po prostu jedzie. To samo 280 czy 190 4motion. I chyba tyle, bo do innych silników na teraz nie można 4m (? chyba że coś się zmieniło?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla jasnosci. Octavia 3 RS TSI 100-200 robi w 16-17 sekund a nie 14. Golf R tobi w 13.4s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można w Alltracku 2.o Tsi 220km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można w Alltracku 2.o Tsi 220km

 

w Alltracku tak, i to byłby silnik do Passata, który bym bez wahania zamówił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrek, wyjedź ośką w taką pogodę jak dzisiaj i porównaj. Zresztą to samo Octavia RS. Będzie mielił w miejscu, a w środku dyskoteka kontrolek esp itp. A BiTD po prostu jedzie. To samo 280 czy 190 4motion. I chyba tyle, bo do innych silników na teraz nie można 4m (? chyba że coś się zmieniło?)

 

Nie neguję nigdzie sensu 4m, szkoda tylko że konfiguracje passata są tak skrojone że trzeba iść za marchewką.

Mi by 1.8 czy 2.0 220 4m pasowało, ale jest tylko 280 z dopłatą 40kPLN. W skodzie za to samo się dopłaca 25kPLN. Za te 40kPLN to wolę kupić golfa R32 i go dotlenić, będzie przyjemniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję nigdzie sensu 4m, szkoda tylko że konfiguracje passata są tak skrojone że trzeba iść za marchewką.

Mi by 1.8 czy 2.0 220 4m pasowało, ale jest tylko 280 z dopłatą 40kPLN. W skodzie za to samo się dopłaca 25kPLN. Za te 40kPLN to wolę kupić golfa R32 i go dotlenić, będzie przyjemniejszy.

 

Ano. Tyle że do Golfa się nie da tyle rodziny i gratów w razie czego zapakować ;-) a R kombi przy 240 kmh zaczyna odlatywać ;-) Z kurą na masce jeździć nie będę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z kurą na masce jeździć nie będę...

To jest Indianin :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawet strzała :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie ja mam 4 motion z silnikiem 2.0 150km - całkiem sympatyczne autko, z tym że niebawem będę robił program na 190km

wyborem 150km była manualna skrzynia - która dla mnie jest priorytetem jak naczytałem się o awariach DSG, a robię dużo kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam prośbę, rozumiem, że wątek robi się coraz bardziej popularny, ale proszę zwrócić uwagę na fakt, że jest on zatytułowany tak:

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

 

I proszę się tego trzymać, bo już powoli ten wątek nie będzie dotyczyć tylko silnika 2.0 BiTDI i żeby cokolwiek znaleźć to trzeba będzie szukać postów w tym wątku jak igły w stogu siana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie ja mam 4 motion z silnikiem 2.0 150km - całkiem sympatyczne autko, z tym że niebawem będę robił program na 190km

wyborem 150km była manualna skrzynia - która dla mnie jest priorytetem jak naczytałem się o awariach DSG, a robię dużo kilometrów.

Będziesz robił program identyczny jak ma silnik 140kW (moc i moment obrotowy)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega post wcześniej prosił już o trzymanie się tematu. Interesuje mnie konstrukcja i rozwiązania w tym silniku i już teraz trzeba przekopać wątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega post wcześniej prosił już o trzymanie się tematu. Interesuje mnie konstrukcja i rozwiązania w tym silniku i już teraz trzeba przekopać wątek.

 

silnik -konstrukcja

176kw.jpg

176kw1.jpg

 

rozwiązania

Silnik 2,0 l 176 kW TDI Biturbo został zaprojektowany w oparciu o moduł platformy EA288

Wysoka wydajność jest zapewniona, między innymi, przez dwie połączone szeregowo

turbosprężarki.

cechy techniczne:

- System dwustopniowych turbosprężarek z turbosprężarką wysokiego i niskiego ciśnienia;

- Dwa wałki stabilizujące;

- system kontroli termicznej z przełączaną pompą cieczy chłodzącej;

- intercooler chłodzony wodą;

- Moduł oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym i filtrem cząstek stałych;

- podwójny system EGR, obwód wysokiego i niskiego ciśnienia;

- System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) do oczyszczania spalin;

- system wtrysku Common Rail z maksymalnym ciśnieniem wtrysku 2500 bar.

 

MAsz racje pytania o tuning innego silnika niz w temacie winny być w osobnym wątku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tej pory jeździłem 1.8TSi po delikatnym programie (na 205KM) który miał czasy 100-150 czy 100-200 wyraźnie lepsze od tych 240KM. Więc nie pisz że dodanie gazu w tym samochodzie powoduje że wszelkie BMW są znikającym punktem w lusterku bo takie osiągi stawiają go w stawce średniej. Czasy powyżej setki to jest wg mnie właśnie bolączka tego samochodu bo wydając kupę kasy masz osiągi autostradowe na poziomie zbliżonym do właśnie 1.8TSI.

Jak trafisz na octavię RS w benzynie to lepiej zjedź jej z drogi bo to jest samochód który przyspiesza 100-200 w 14s a to 240 w dieslu 22s a 1.4TSI 150KM na to potrzebuje 26s.

 

Naprawdę 2.0 BiTDI robi 100-200 w 22s?? Jeździłem tym na jeździe testowej tylko ok 30min, do paki przez krótkie biegi dobrze idzie, ale potem słabnie - nie sądziłem, że aż tak... Wyprzedzanie tira to najczęsciej 80-120 to jeszcze pewnie mocny zakres tego silnika, gdzie nie ma dużych strat z napędów i oporów powietrza i masy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie informacji z netu - wygląda na to że faktycznie tragiczny jest zakres 150-200. 0-100 jest super, 0-150 podobnie jak 220TSI. W sumie nie powinno to dziwić zważywszy że TSI kręcimy ~2K dalej niż diesla, co wychodzi właśnie w top speedzie. Zależy jakie masz priorytety :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na podstawie informacji z netu - wygląda na to że faktycznie tragiczny jest zakres 150-200. 0-100 jest super, 0-150 podobnie jak 220TSI. W sumie nie powinno to dziwić zważywszy że TSI kręcimy ~2K dalej niż diesla, co wychodzi właśnie w top speedzie. Zależy jakie masz priorytety :-)

 

Jeśli 0-150 jest taki sam jak 2.0 TSI 220, ktory ma dobra sekunde wolniej do paki, to znaczy, ze 100-150 2.0 tsi jest juz szybszy o ta sekunde a dalej jest przepasc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla biTDI 0-200 jest np. tutaj:

Mierzyłem zegarkiem - wychodziło trochę ponad 28s

220TSI zrobił film min. kolega Szymon z forum tutaj:

i podał czas trochę poniżej 25s.

No i w tej konkretnej konkurencji faktycznie jest rozczarowanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnice wynikają nie z mocy silnika a po prostu z tego, że skrzynie DSG w tych dwóch modelach są zupełnie inaczej zestrojone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla biTDI 0-200 jest np. tutaj:

Mierzyłem zegarkiem - wychodziło trochę ponad 28s

220TSI zrobił film min. kolega Szymon z forum tutaj:

i podał czas trochę poniżej 25s.

No i w tej konkretnej konkurencji faktycznie jest rozczarowanie...

 

Film nr 2 nie ma ciągłości. Inny czas, inna droga itd. Nie brałbym pod uwagę

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Różnice wynikają nie z mocy silnika a po prostu z tego, że skrzynie DSG w tych dwóch modelach są zupełnie inaczej zestrojone.

 

Ja bym powiedział, że to są dwie różne skrzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja bym powiedział, że to są dwie różne skrzynie

 

Tak, są to dwie różne skrzynie m.in. dlatego, że są właśnie inaczej zestrojone co kolega Rafał słusznie zauważył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności