Jump to content

dziki_pl

  • Content Count

    497
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About dziki_pl

  • Birthday 09/04/1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2018

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A myślisz że mając 200KM jesteś królem? Na autostradzie 1.4 też pojedzie >200 a różnice kilkunastu sekund na osiągnięcie tej prędkości są pomijalne w rozrachunku. By lecieć 200km/h nie potrzeba dużo mocy a wystarczająco mało oleju we łbie. Ja mam bardzo mocne V8, na autostradzie wrzucam tempomat na 140 i jest relaks. Mam nadzieję na wprowadzenie powszechnych pomiarów odcinkowych, to usprawni ruch w polskich autostradach.
  2. Nie ma uniwersalnej metody. Masz klientów którzy porównają suche ceny i odrzucą dany model, inny się przy nim zakręci sprzedawca da mu 20k wszystkich rabatów i klienta wciągnie. W końcu może zaoszczędzić 20k? To samo masz przy umieszczaniu produktów na rynku, jak będzie tani z założenia to jest budżetowy, jak droższy to już nie jest budżetowy, jest lepszy, ale dasz rabaty i wygląda to ciekawiej. Człowiek potrafi dużo wydać by trochę "oszczędzić", ilu mądrych "robi koszty" na siłę by nie zapłacić podatku. Cenami VW chce z passata zrobić premium i wiele osób się może na to nabrać, ale głównie ci co nigdy premium nie mieli.
  3. B8 to już uber premium, cenowo przynajmniej. W Mercedesie E ledy są delikatnie tańsze: Pakiet MULTIBEAM LED (zawiera kod 628) 6 125 PLN Automatyczna regulacja świateł drogowych Plus Reflektory ILS LED – dynamiczne
  4. A to ośmieszanie? Ja z tym problemu nie mam. Kupuję samochód dla siebie a nie dla innych. W niemczech nabywcy szczególnie nie mają problemu z klasą premium w podstawie, u nas E-klasy na halogenach nie zobaczysz, tam jak najbardziej.
  5. Za swoją E-klasę dałem 5kE więcej, a ma wyposażenie daleko poza możliwości konfiguracji passsata.
  6. Cenowo atrakcyjnie, tak na szybko dało się go skonfigurować na 74kEuro ?
  7. Podejście VW do napraw się zmieniło, ogólnie jak byłem z VW od 2010 to całe podejście do klienta spadło dramatycznie. Mi sprzęgła w DSG padły gdzieś przy 65kk, ponad rok temu. Wtedy właśnie VW się wycofał z ich napraw. Mój samochód serwis przyjął, od razu stwierdził padnięte sprzęgło parzystych biegów. Akurat wtedy odkupowali ode mnie samochód. Oczywiście byli przekonani że sprzęgła zostaną naprawione przez VW, jak się później dowiedziałem odmówił naprawy gwarancyjnej. Do tej pory nie było problemów. A jak się podejście VW zmieniło to może opiszę podejście do samochodu zastępczego. W 2011 roku rozwaliłem miskę, samochód wjechał do ASO na lawecie i mimo że płaciłem za naprawę to samochód się należał. Chyba na trzy dni, ale ponieważ nie mogli sprowadzić części to zastępczy samochód miałem przez miesiąc. W 2018 roku jak moje B8 wymagało kolejnego lawetowania z powodu awarii to odmówili zastępczego nawet na dzień, bo samochód źle w systemie przez ASO zgłoszony i inne pierdoły. Obecny standard importera jest żałosny.
  8. Trochę to rozwinę. Wybierając swój nowy samochód szukałem czegoś do latania szybko po autostradach, mocne benzyny słabo się sprawdzają bo 20 przy dużych prędkościach leci, co oznacza tankowanie co półtorej godziny. A w niektórych krajach by zatankować to trzeba zjechać z autostrady itd.. Ponieważ z racji swojego biznesu mam znajomych w różnych miejscach to i mam wysoko w rynku motoryzacyjnym. Rozeznanie o konkurencji mają zajebiste, trzeba dobrze znać swojego wroga. Zapytałem ich co wybrać na szybkie trasy, ale wskazali zgodnie. Na trasy najlepiej mieć niski współczynnik cx, to pomaga utrzymać ciszę i jest głównym odpowiedzialnym za spalanie. B8 ma współczynnik 0,27, liderem w sedanach jest e-klasa z współczynnikiem 0,23. Przypłacili to obłymi, mało modnymi, kształtami ale dzięki temu jest cisza i niskie spalanie. Jak się porówna z pięknym, ale głośnym volvo S90, to różnica jest widoczna. Dodajmy do tego nowy silnik o rewelacyjnej sprawności i na deser 9 biegów w skrzyni, ostatni ultra długi co daje lekko ponad 1500rpm przy 140km/h. No cóż, twój B8 musi być z innej planety bo w E-klasie uzyskanie 7 litrów przy 190 to abstrakcja. Przy 140 (gps'owe 134) pali równe 6. To w warunkach bez wiatru, równa droga, minimum 10km pomiaru i prędkość na tempomacie.
  9. w większości przypadków padają sprzęgła biegów parzystych, przez wadę.... programową. Czuć drganie gdy przepina z I na II, najbardziej przy przyspieszaniu na ok 50%.
  10. VW po prostu nie potrafi zrobić dobrego zawieszenia. Jeździłem różnymi samochodami i żaden nie miał tak fatalnego zawiasu jak B8. W dostawczaku mam zwykłego mcpersona, nic nie skrzypi, nawet na mrozie. Sam dostawczak nie generuje tylu hałasów co B8. A zawieszenie w klasie wyższej to nie tylko hałas, to ogromna różnica. W MB którego mam zawieszenie jest genialne, nie potrzeba żadnych trybów, jest mega komfortowe, na progach jest cicho i miękko. A gdy jedziemy szybciej jest sztywne a samochód nie ryje tak przodem jak B8. DCC w B8 mnie rozczarowało, tryb komfortowy niby się buja ale nierówności słabo wybiera.
  11. Już to kiedyś opisywałem, to ile hałasu B8 wydaje zdałem sobie sprawę jak pojeździłem dłużej innym samochodem. Ich ilość jest ogromna, a jeździłem kilka dni wcześniej elantrą, samochodem o połowę tańszym. Ale cichszym. Podchodzisz do samochodu, odblokowujesz cz którego nie sposób nie usłyszeć, otwierasz terkoczącą klapę w tym czasie jęczą lusterka. Odpalasz silnik, słychać silniczki w klimatyzacji, zjeżdżam z chodnika, jęczą uszczelki drzwi. Pierwszy próg i skrzypi zawieszenie. Ruszyłem swoim B8 z przebiegem 60kkm, ma się wrażenie że ma 600kkm. Wszystkie te dźwięki samochód łapał z czasem, pewnie dlatego testówki mają wyjątkowo krótkie życie w VW
  12. W MB mapy się synchronizuję same i są aktualne, drogi w PL miałem dodane w dwa tygodnie po otwarciu. Dostawca map ten sam.
  13. Nie opłaca się, wg tego co koledzy podają masz 10.000 realnego rabatu za samochód w którym będziesz drugim właścicielem. To że salon był właścicielem zawsze sprawia podejrzenie że testówka czy zastępczy, do tego stracił już dwa roczniki. Gwarancja fabryczna jest lepsza od dealerskiej, z tej drugiej dealer będzie zawsze kombinował jak może z naprawami bo płaci z własnej kieszeni. Za dużo niższą kasę możesz trafić w dobrym stanie używkę z małym przebiegiem i może fabryczną, rozszerzoną gwarancją. Przy dwóch latach zdrowiej dla samochodu jak mało jeździł niż stał. Jednym słowem: nie.
  14. Z informacji które miałem rok temu jak testowali GPF to awaryjność o rząd wielkości mniejsza niż DPF, silnik generuje zdecydowanie mniej sadzy i wyższa temperatura spalin. Jak będzie w praktyce to się zobaczy. Ja DPF'y mam dwa, dostawczy Fiat Doblo 2.0 JTD i tam nigdy nie wyłapałem momentu wypalania przez 40kkm. W Mercedesie praktycznie nie do zauważenia, w mieście wiatrak pracuje ale słychać go wyłącznie poza samochodem.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy