Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ,dobrze ,że mi przypomniałeś ,czemu ten motor ma tak wąziutki zakres maks momentu i mocy??? Strasznie wąziutki

P.S Przy okazji ,prośba- znam zyliard aut ze standardowym chipem 15-20% mocy i momentu w górę,które przejechały po 250tys i nic im nie jest.Ja nie robię autem więcej niż maks 130-140tys.Jeśli ktoś coś wie o motorze ,o jego możliwościach ,budowie,bardzo chętnie bym pogadał ,ale proszę - porady typu ,a co z haldexem,a co z pozostałymi podzespołami ,a co z gwarancją itp - błagam ,biorę to na siebie .Ok? W każdej takiej dyskusji idą identyczne argumenty.Chciałbym pogadać ,jeśli ktoś wie ,jak ten motor zniesie to co ma tutaj kolega z forum zrobione -305kucy i 580nM.Czy to za dużo?Może trzeba celować w jakieś 270KM i 560nM ? ABT zrobiło dwie wersje - 270KM i 300KM i 630nM - nic nie pisze ,żeby były tam zmiany mechaniczne

Aha - w Dynosofcie powiedzieli ,że te 290-300KM i 580nM ,to nie jest jakiś straszny szał ,tyle po prostu da się bezpiecznie zrobić.Trochę szokujące parametry ,w końcu to tylko 2.0tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez i tak nie kupisz passata, to po co to wszystko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem,może poprawią zawias,bo chyba muszą,przecież tym się nie da jezdzić tak.A może w alltracku jest inny.Nie wiem.Jeszcze nie jechałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezdzic sie da, mozna miec do zawieszenia pewne zastrzezenia, ale nie jest to jakas tragedia. mieszkam w niemczech i problemu zawieszenia raczej nie ma, jestem na forum niemieckim i tutaj ten problem nie jest bardzo eksponowany. moje osobiste zdanie jest takie, ze vw chyba takie zawieszenie zestroil specjalnie, bo jesli byloby idealne to kto kupi A6 nie mowiac o A4, a tak dostajesz bardzo fajny samochod z pewnymi brakami, albo doplacasz i ich masz mniej:) pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek

Jeżeli ABT, Dynasoft powiedzieli Ci że podniesienie parametrów do takich wartości to żaden szał to zapytaj ich oto co chcesz wiedzieć. Jak "czipują" to powinni wiedzieć z jakim materiałem mają do czynienia. W swoim poście wskazałem Ci konkretne podzespoły/parametry, które zmieniają swoją charakterystyke pracy po tuningu a nie p...o gwarancji.

 

Pytania do tunerów

Czy koło dwumasowe jest LUK czy ZF ?

Czy krytyczny moment dla k.dwumasowego to 500 Nm,600Nm?

Czy przy temp spalin powyzej 800C w kolektorze wydechowym moc silnika jest zachowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B&B Tuning

 

Base engine: 2.0 BiTDI (176 kW / 240 PS / 500 Nm)

 

Stage 1: approximately 202 kW / 275 PS / 570 Nm

 

modification of electronics

Optimizing and reworking of the electronic injection code fields

little increase in boost pressure by about 0.2 bar

Adaption of the electronic injection code fields to the increased boost pressure

Alteration of torque control

Adapting the transmission electronics

 

 

Stage 2: 220 kW / 300 PS / 630 Nm

B & B downpipe

Optimizing air induction and airflow

Electronics change and adaptation to this work

Increase in boost pressure by about 0.25 (total)

Optimization and revision of the electronic injection code fields

Adaptation of the injection code fields to the increased boost pressure

Alteration of torque control

Adapting the transmission electronics

motor coordination

 

Czyli nie takie Hop Siup! A najważniejsze to zastrzeżenie

Wszystkie parametry (moc i moment obrotowy) zostały stwierdzone na pojazdach testowych i są przybliżone. Wartości te mogą się różnić w zależności od kół, przebiegu pojazdu, wyposażenia, wagi. W pojazdach z DSG w zależności od wersji przekładni może wystąpić ograniczenie wartość momentu obrotowego itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No,czyli bezpiecznie 15% w góre można programem podnieść - na 280KM i 570nM.Więcej może lepiej nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kilka informacje odnośnie 2.0 BiTDI (oczywiście w wersji 305 KM).

Jechałem dłuższą trasę Polska-Czechy-Niemcy-Polska

- Czechy autostrada zgodnie z przepisami - zużycie paliwa 6,9 l/100km

- Czechy drogi lokalne zgodnie z przepisami - zużycie paliwa 6,4 l/100km

- Niemcy autostrada zgodnie z przepisami - zużycie paliwa ???? nie mam pojęcia ale pewnie duże...... Na A4 pomiędzy Gerą a Dreznem udało mi się podczepić pod jakieś mocno stuningowane BMW M5 i dociągnąłem do 260 km/h (licznikowo). Generalnie do 220 km/ jedzie się komfortowo, pomiędzy 220 a 240 km/h auto jest już trochę nerwowe, a powyżej 240 raczej nie powinno się za często jeździć. Ponadto powyżej 220 km/h pojawia się problem z chłodzeniem ponieważ olej nagrzewa się do 125 stopni (gdzieś w tych granicach jest ustawiony limiter) a dobrzy ludzie jeżdżący po torach mówią, że nie powinno się przekraczać 120.

Wychodzi na to, że jak się chce to ten sam samochód może być oszczędnym kanapowcem, a dociskając trochę gazu może jechać naprawdę szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawias w Alltracu jest jeszcze gorszy niż w normalnym pasku (tył tłucze się na nierównościach ) , masakra - głośna muza i wszystko jest ok'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani nie mów,bo liczyłem ,że będzie ok i wezmę Altracka z bitdi.Kto to konstruował na litość.Jest Tiguan z bitdi,ale wygląda jak pudełko zapałek to auto.Jak tak jest ,jak mówisz,to będę musiał wziąść GLC 2.2diesel i po chipie mieć 205kucy zamiast 280 kurde mol.Cena ta sama (bo mam na GLC13% rabatu,walczę o 16%)Wyposażenie trochę gorsze,ale są fajne progi,jest bajeczny Burmester,jest navi ,felga 18 ,pakiet chrom.Natomiast zawieszenie i odizolowanie i cisza wewnątrz to po prostu cud miód i orzeszki.Można jezdzić i nie wysiadać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mierzył ktoś przyspieszenie 60-100 i 80-120? Wiem że DSG, ale interesuje mnie pomiar zarówno z kickdownem jak i wynik odpowiednio dla 5. i 6. biegu. Jestem ciekawy jak się ma do 2.0TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do posiadaczy 2.0 Bitdi.

Mianowicie czy posiadacie czasem problem przy odpalaniu zimnego silnika ? Długo kręci i po chwili odpala.

Bardzo rzadko ale zdarza się :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Niezaleznie od temperatury otoczenia.

 

Send via tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tez mam. Zglosilem to w serwisie, przy przegladzie na 30k maja to zbadac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, torchę kiepsko to wygląda na parkingu :P

Też się wybiorę na serwis w takim razie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez tak mam, czasami tylko sie to zdarza, dlugo bardzo nie kreci ale tak jak by 1-2 obroty rozrusznika dodatkowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko raz taka sytuacja się zdarzyła. Kręcił bardzo długo (ok. 5-6sek.) po czym odpalił. Akurat stał wtedy przez całą noc na dworze a temperatura była bliska 0.

Dźwięk zimnego silnika jest bardzo brzydki. Niby pracuje równo ale jakiś dodatkowy dźwięk wibrujący jest słyszalny spod maski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zaplanowałem sobie na środę za tydzień wymianę oleju z filtrami.

Oto koszta w moim przypadku:

 

Wymiana oleju + koszt filtru oleju: 176,87 Euro

Filtr powietrza: 47,28 Euro (specjalny na zimne kraje, z jakąś powłoką)

Filtra paliwa: 64,16 Euro

Filtr kabinowy: 34,98 Euro

==========================

Łącznie: 323,29 Euro Brutto

w tym jest 20 % podatku VAT

 

Olej mam i daję swój 5L Motul Specific 5W/30 (504, 507)

 

Chciałbym wiedzieć ile Was to kosztowało w Polsce.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie wymieniasz olej w Estoni, ale w Niemczech wymiana oleju + filtr to jakies 80-90 euro ( z olejem Castrol Edge do VW ), ja myslalem ze u mnie drogo biora za godzine jakies 70 euro, ale u Ciebie jakies 200 euro, skoro wymiana trwa jakies 20 - 30 min:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności