Jump to content

jopstons

  • Content Count

    256
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About jopstons

  • Birthday 11/23/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Rafał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Estonia Tallinn

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 2.0 BiTdi 176 kW / 240 PS Olej zawsze wymieniany co max 15 tyś km na: Motul Specific 5W30 Zero ubytku i zero dolewania.
  2. Hei. U mnie zaczęło się to samo dosłownie od razu po wymianie oleju w skrzyni DSG przez ASO. Olej wymieniany był przy przebiegu 60 tyś km. Tylko olej bez wymiany filtra w DSG. ASO tłumaczyło, że producent nie przewidział wymiany filtra w DSG przy wymianie oleju. Zbulwersowany takim podejściem wystosowałem maila o odpowiedź w tym temacie i.... ku mojemu zaskoczeniu odpowiedź otrzymałem na maila od samego VW z Niemiec, iż faktycznie przy przebiegu 60 tyś km filtra wymieniać serwis nie ma w planach, tylko dopiero przy drugiej wymianie przy przebiegu 120 tyś km. Dosłownie od razu po odebraniu auta po wymianie oleju skrzynia biegów zaczęła właśnie redukować biegi z wyraźnym szarpaniem, aczkolwiek tylko przy dojeżdżaniu do skrzyżowania bez hamulca, szarpnięcia odczuwalne tylko przy redukcji z 3 na 2 bieg, oraz trochę z 2 na 1 bieg. Po tygodniu umówiłem się z ASO na kontrolę ilości oleju w DSG, z myślą, że może wlali za mało oleju. Poziom potwierdzili, że jest w porządku. Zrobili aktualizacje softu DSG, oraz co najciekawsze wyjechali autem w 2 osoby z komputerem na trasę na około 30 minut, celem zresetowania i nowego wyuczenia skrzyni biegów do zmiany biegów. Efekt taki, że poprawy doświadczyłem zaledwie w max 10-20 %. Od tamtej pory przejechałem ponad 30 tysiące km. Aktualny przebieg to 95 tyś km. Jak było tak i jest w dalszym ciągu. W 2021 roku na wiosnę przy przebiegu 100 tyś km wymienię filtr z olejem wraz z nową uszczelką. W skrzyni DSG w ogóle nie ma sensu robić dynamicznej wymiany oleju. Po prostu tylko spuścić stary olej, wymienić filtr, zalać nowy olej do cytuję "prawidłowego" poziomu i uwaga odpowietrzyć skrzynię (nie wiem jak to się prawidłowo wykonuje (ponoć komputerem). Szarpnięcia przy zmianie biegów, podejrzewam moim zdaniem, mogą być spowodowane za słabym smarowaniem. Przyczyn może być kilka, dużym prawdopodobieństwem może być właśnie zatykający się opiłkami metalu oraz gęstym szlamem olejowym sam filtr oleju w skrzyni biegów. Po za tym załączam zdjęcie z wypowiedzi jednego członka naszego forum które sobie zapisałam bo jemu pomogło.
  3. Kuba jaki masz przebieg? DSG działa płynnie czy szarpie?
  4. Wydaje mi się tu jest przyczyna. Naładuj porządnie prostownikiem akumulator.
  5. Mnie znowu dopadł błąd P204F00. Zlikwidowanie go zajęło mi 30 minut. "Usterka: AdBlue. Uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000km". Tak po prostu podczas miejskiej eksploatacji wyskoczył sobie błąd. AdBlue tankowałem jakieś 2 tysiące kilometrów temu, więc nie dolewałem po ukazaniu się tego błędu. To juz drugi raz w ciągu 5 lat od kupna auta. Przypomniałem sobie jak temu zaradziłem samemu w 2016 roku wiosną, wtedy błąd wyskoczył po zatankowaniu AdBlue. Natomiast teraz wyskoczył błąd od tak sobie podczas normalnej jazdy miejskiej. Wczoraj wieczorem wyjechałem na trasę. Po uzyskaniu temperatury roboczej silnika. Zacząłem swoją sprawdzoną procedurę. Silnik 2.0 BiTdi 176 kW / 240 PS Przy prędkości około 75-80 km/h jazda na ostatnim 7 biegu DSG7. Utrzymywałem stałą prędkość przez około 1 km, UWAGA skrzynia przełączona na manualną możliwość zmiany biegów ( + / - ). Skrzynia na 7 biegu i ustawiona na manual, gwałtownie szybkim ruchem stopy momentalnie wciskamy pedał na maksa i przyspieszamy tak z nogą w podłodze przez nie mniej jak 5 sekund (najlepiej 6-7 sekund).W tym czasie auto rozpędza się nawet do 140-150 km/h. Po minimum 5 sekundach jazdy z pedałem wciśniętym na maksa, zdecydowanym szybkim ruchem zwalniamy nogę z pedału gazu i auto samoczynnie będzie zwalniać i samo dobierać odpowiednie przełożenia DSG (przypomnę skrzynia jest ustawiona cały czas reżimie manualnym, czyli drążek biegów przestawiony na prawo. Nadmienię że w momencie po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu sama zredukuje sobie biegi. U mnie przy 75-85 km/h redukowała nawet do 3 biegu i potem sama oczywiście w miarę nabierania prędkości przez te 6 sekund zmieniała na kolejne. Generalnie mi wczoraj wystarczyło 3 razy rozpędzać się z 75-80 km/h przez 6 sekund i potem gwałtownie zdjąć nogę z gazu. Potem drugi raz to samo i trzeci. DSG ustawiona na manual. Przymierzałem się już do czwartej próby, ale komunikat o usterce AdBlue wraz z żółtym trójkątem zniknął po trzech procedurach. Dodam, że musicie być pewni aby filtr DPF nie był w tym czasie w fazie wypalania filtra DPF. Przekonać się o tym można na postoju, po obrotach silnika na biegu jałowym, lub po włączonych wentylatorach. Po skanowaniu OBDleven błędów brak.
  6. Kolego twinsen po pierwsze jestem pełen podziwu i gratuluję zaparcia i profesjonalnego podejścia do zrealizowania zamierzonego celu. Czytając Twoje praktyczne podejście dochodzę do wniosku, że jednak to nie jest chyba dla normalnych ludzi. To nie jest w ogóle praktyczne. Coś tam wymyślili ale chyba dla kosmitów.
  7. Ja tylko za części zapłaciłem za komplet tarcz hamulcowych i klocków, oraz 2 litry płynu hamulcowego 2436 pln Za robociznę u mnie zażyczyli sobie w Estonii 240 € (za tą sume kupiłem 4 kobyłki 3-tonowe oraz podnośnik hydrauliczny 2-tłokowy o mocy do 3 ton) Robotę wykonałem samemu. Będąc już zaopatrzony w OBDleven PRO by móc samemu cofnąć tłoczek w tylnych zaciskach hamulcowych. Odpowiedni komplet kluczy oraz strzykawki z wężykiem. Zaciski hamulcowe oraz piasty wyczyściłem samemu. Przód tarcze i klocki hamulcowe: https://hamulcesklep.pl/o/600.3243.52 https://hamulcesklep.pl/o/DP42127R Tył: https://hamulcesklep.pl/o/100.3309.52 https://hamulcesklep.pl/o/25009.165.1 Płyn hamulcowy 2 x 1 litr ATE DOT4 TYP 200 1L
  8. Miałem taki przypadek ze 3 razy w ciągu 5 lat. Trzeba baaaardzo powoli ręcznie zamknąć klapę, aż do momentu kiedy przy samym końcu na dole siłowniki same zaciągną i zaryglują klapę. Na ręczne przyciąganie klapy trzeba poświęcić około 30 sekund ze swojego życiorysu Potem już znowu działa normalnie. ASO tego nie bardzo potrafi naprawić. Po prostu system czasami zawodzi (Ten Typ Tak Ma)
  9. Ja zalewałem diesla Motul Specific 5W30 504/507 Zmieniam olej co 15 tysięcy Czy przejść na 0W30 ? I jaka marka, bo Motul zawsze uważałem za najlepszy.
  10. Jeżdżę już 5 lat BiTdi 240 KM. Przebieg nie całe 100 tys km Zatankowanie mocznika AdBlue całego zbiorniczka o pojemności 10-13 litrów starcza na 10000-13000 kilometrów. Najkorzystniej jest tankować normalnie na stacji z dystrybutora. Koszt śmieszny, ale za to środowisko otaczającej przyrody mniej cierpi.
  11. Hei. !!! Pilne pytanie !!! Ktoś mi odpowie jak samemu podnieść Passata B8 kombi wykorzystując ten podnośnik hydrauliczny GEKO G02032 typu żaba i postawić auto na takie 4 kobyłki samochodowe typu Bahco Podpórka 3000 kg BH33000. Najważniejsze dla mnie jest jak i gdzie (pod jakie punkty najlepiej) podstawić podnośnik hydrauliczny typu żaba a potem podstawić 4 kobyłki . Rozumiem, że najlepiej najpierw podnieść jeden bok / lewą stronę a potem drugi bok / prawą stronę? Całe auto na 4 kobyłkach będzie musiało tak stać 2-3 dni. Prawdopodobnie będę teraz na weekend sam wymieniał tarcze hamulcowe wraz z klockami, nowym płynem. Do tego dojdzie też piaskowanie i malowanie zacisków. Tylko proszę nie pytać czemu chcę zrobić to samemu. Najzwyczajniej zostałem wręcz zmuszony do tej wymiany. Długa historia.
  12. Na 99% Tył tarcze: 300mm Przód tarcze: 312mm Ale pi VIN lub podając model auta system sam Ci poda jak na tacy, rozmiary tarcz i ewentualnie zasugeruje jakie klocki hamulcowe. https://hamulcesklep.pl/
  13. Wysokość od ziemi. Dodam jako ciekawostkę i gorąco polecam bagażnik na rowery 3 rowery który po wybraniu się na przejażdżkę rowerową sam bagażnik można po złożeniu schować w bagażniku. Same zamocowanie na haku naprawdę jest stabilne. Nawet przy sporych wybojach trzyma się solidnie. Sam bagażnik zamocowany na haku oraz 3 mocowania rowerów są zabezpieczone zamkiem na klucz. W razie potrzeby zaopatrzenia się w produkty spożywcze przy hipermarkecie można pozostawić auto z rowerami bez stresu i obawy, że ktoś ukradnie na szybko. Aby otworzyć bagażnik z zamocowanymi rowerami wystarczy tylko nacisnąć stopą na platformę i nakłonić ją pod kontem bez ściągania rowerów. Przy zakupie i późniejszej eksploatacji trzeba się zwrócić z wnioskiem do Wydziału Komunikacji o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej. Thule EasyFold XT 3 (934) - składany bagażnik rowerowy na hak 3 rowery A tu film demonstracyjny
  14. Kupisz auto z tym przebiegiem bezwypadkowe i będziesz Pan naprawdę zadowolony. To Ci gwarantuję.
  15. Hejka, u mnie teraz przy temperaturze powietrza w dzień 25 C (włączona klimatyzacja na 18 C i nawiew minimalny, jedna kreska) temperatura oleju w mieście 100-105 stopni. Na trasie przy prędkości 110-120 km/h temperatura 101-107 C Czy to normalne dla 2.0 Bi-Tdi 240 KM ? Olej silnikowy Motul Specific 5W/30, wymieniany wraz z filtrem w Aso jakieś 2000 km temu. Jakie macie temperatury w dieslu teraz w lipcu?
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy