Jump to content

jopstons

  • Content Count

    268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About jopstons

  • Birthday 11/23/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Rafał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Estonia Tallinn

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Update info. W poprzednim poście zaktualizowałem informacje
  2. Chciałbym dodać info, że ostateczny poziom oleju w skrzyni DSG w końcowej fazie reguluje się przy temperaturze oleju w skrzyni w przedziale temp. 35 - 45 stopni Celsjusza. Temperaturę oleju w skrzyni biegów DSG sprawdza się np w VCDS-em, ODIN-em, OBDeleven-em, lub można też skontrolować pirometrem - jest to przyrząd pomiarowy służący do bezdotykowego pomiaru temperatury. Jeśli temperatura jest niższa niż 35 C to należy uruchomić silnik na 2-3 minuty) i dogrzać olej w skrzyni do temp. nie przekraczającej 45 Celsjusza. Oleju wchodzi około 5,5 litra, dlatego najlepiej wyposażyć się w 6 litrów. Korek zlewu z mechatroniki zakręca się z siłą 20 Nm. Natomiast tą większą śrubę zlewu oleju skrzyni biegów zakręca się z siłą 45 Nm. Samych śrubek zlewu się nie wymienia, tylko aluminiowe podkładki na tych śrubach. Samą plastikową kopułkę filtra skrzyni biegów zakręca się z siłą 20 Nm. Dla informacji dodam, że według ASO zamiana filtra oleju skrzyni biegów w 2.0 Benzyna lub Diesel tam gdzie występuje skrzynia 7-biegowa zajmuje 1,3 roboczogodzin + wymiana oleju 0,8 roboczogodzin. Czyli łącznie powinno to zająć 2,1 roboczogodzin. Natomiast jeśli silnik 1,4 TSI ze skrzynią 6 biegową to łącznie zamiana filtra i oleju w skrzyni biegów według ASO powinno zająć tylko 0,8 roboczogodzin. Dlatego, że w 1,4 TSI dostęp do filtra jest łatwiejszy, po drugie jest tylko jeden korek spustowy oleju skrzyni biegów (tj. nie ma oddzielnego korka spustowego z mechatroniki).
  3. Tak sobie teraz zerknąłem i na naklejce w książce mam wpis J2D Co oznacza: Akumulator 380 A (68 Ah) Aby się upewnić to jutro sprawdzę odkręcając boczek. Bo dzisiaj piątek i już mi się nie chce. Udanego weekendu. 🍷
  4. Sluchajcie czy w Passat B8 Variant dam radę zamienić akumulator w BAGAŻNIKU (z lewej strony tam, gdzie jego miejsce) na dłuższy o 7,5 cm i bardziej pojemny akumulator? (Tylko proszę nie pytać czemu chcę pojemniejsz akumulator). Strona internetowa Varty podpowiada 2 warianty, pierwszy akumulator to pewnie taki jaki powinien być standardowo, drugi akumulator dłuższy o 75mm. I pytanie czy ktoś może potwierdzić czy się zmieści? Silver Dynamic AGM 570 901 076 Model: 570 901 076 Pojemność: 70 Ah CCA: 760 A Szerokość: 175 mm Długość: 278 mm Wysokość: 190 mm Kod skrócony: E39 UK Code: 096AGM Lub dłuższy i pojemniejszy: Silver Dynamic AGM 595 901 085 Model: 595 901 085 Pojemność: 95 Ah CCA: 850 A Szerokość: 175 mm Długość: 353 mm Wysokość: 190 mm Kod skrócony: G14 UK Code: 019AGM
  5. Potwierdzam, u mnie w Bi-Tdi blokada występuje.
  6. Czy przy odłączeniu / wymianie akumulatora na nowy, moje zmienione wcześniej ustawienia poprzez OBDeleven takie jak deaktywacja Start/Stop, Video on Motion i coś tam jeszcze zostaną skasowane i powrócą ustawienia fabryczne?
  7. Diesel Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W-30 Benzyna Addinol Super Light 0540 5W-40
  8. Odleciała w siną dal, Kosz nowej z lakierowaniem i montażem 65 €
  9. Dzięki w sumie jestem podobnego zdania, zatem proszę o pomoc i podpowiedź gdzie kupić online i jakich producentów: pompę wody pasek rozrządu rolki pasek pompy oleju i co tam jeszcze..?
  10. Tak czytałem, że przy przebiegu 210 000 km, ale zwróć uwagę, że auto ma już ponad 5 lat. Proszę o podpowiedź i sugestie, co jeszcze przy okazji wymienić?
  11. 3655pln / 820€ Tyle ASO zaoferowało mi za kompletną wymianę rozrządu wraz z pompą wody. Auto ma 5,5 roku, przebieg 99000 km. Poprosiłem o sprecyzowanie producenta pompy wody czy paska, to mnie wyśmiali i powiedzieli, że montują tylko oryginał, na co udzielają gwarancji 2 lata. Zastanawiam się czy nie lepiej samemu kupić "gdzieś online" najlepszą markową pompę wody wraz z paskiem i co tam jeszcze potrzeba? Co warto jeszcze wymienić przy okazji? I pytanie czy faktycznie wymieniać w ASO i mieć na to gwarancję 2 lata, czy mimo wszystko lepiej zlecić to prawdziwym fachowcom. Bo opinię co do kompetencji pracowników ASO oceniam w skali 6/10. Załączam naklejkę.
  12. 2.0 BiTdi 176 kW / 240 PS Olej zawsze wymieniany co max 15 tyś km na: Motul Specific 5W30 Zero ubytku i zero dolewania.
  13. Hei. U mnie zaczęło się to samo dosłownie od razu po wymianie oleju w skrzyni DSG przez ASO. Olej wymieniany był przy przebiegu 60 tyś km. Tylko olej bez wymiany filtra w DSG. ASO tłumaczyło, że producent nie przewidział wymiany filtra w DSG przy wymianie oleju. Zbulwersowany takim podejściem wystosowałem maila o odpowiedź w tym temacie i.... ku mojemu zaskoczeniu odpowiedź otrzymałem na maila od samego VW z Niemiec, iż faktycznie przy przebiegu 60 tyś km filtra wymieniać serwis nie ma w planach, tylko dopiero przy drugiej wymianie przy przebiegu 120 tyś km. Dosłownie od razu po odebraniu auta po wymianie oleju skrzynia biegów zaczęła właśnie redukować biegi z wyraźnym szarpaniem, aczkolwiek tylko przy dojeżdżaniu do skrzyżowania bez hamulca, szarpnięcia odczuwalne tylko przy redukcji z 3 na 2 bieg, oraz trochę z 2 na 1 bieg. Po tygodniu umówiłem się z ASO na kontrolę ilości oleju w DSG, z myślą, że może wlali za mało oleju. Poziom potwierdzili, że jest w porządku. Zrobili aktualizacje softu DSG, oraz co najciekawsze wyjechali autem w 2 osoby z komputerem na trasę na około 30 minut, celem zresetowania i nowego wyuczenia skrzyni biegów do zmiany biegów. Efekt taki, że poprawy doświadczyłem zaledwie w max 10-20 %. Od tamtej pory przejechałem ponad 30 tysiące km. Aktualny przebieg to 95 tyś km. Jak było tak i jest w dalszym ciągu. W 2021 roku na wiosnę przy przebiegu 100 tyś km wymienię filtr z olejem wraz z nową uszczelką. W skrzyni DSG w ogóle nie ma sensu robić dynamicznej wymiany oleju. Po prostu tylko spuścić stary olej, wymienić filtr, zalać nowy olej do cytuję "prawidłowego" poziomu i uwaga odpowietrzyć skrzynię (nie wiem jak to się prawidłowo wykonuje (ponoć komputerem). Szarpnięcia przy zmianie biegów, podejrzewam moim zdaniem, mogą być spowodowane za słabym smarowaniem. Przyczyn może być kilka, dużym prawdopodobieństwem może być właśnie zatykający się opiłkami metalu oraz gęstym szlamem olejowym sam filtr oleju w skrzyni biegów. Po za tym załączam zdjęcie z wypowiedzi jednego członka naszego forum które sobie zapisałam bo jemu pomogło.
  14. Kuba jaki masz przebieg? DSG działa płynnie czy szarpie?
  15. Wydaje mi się tu jest przyczyna. Naładuj porządnie prostownikiem akumulator.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy