jot Zgłoś #6921 Napisano 11 Lutego 2016 Pytanie ile chcesz na to wydać. Jak dla mnie wyciszenie wnętrza jest bdb i tylko rezonanse mnie wkurzaly, więc wyeliminowalem :-) A tak w realu wygląda to niby bardzo dobre fabryczne wyciszenie wnętrza - 2 marne listki włókniny i cały hektar gołej blachy. W drzwiach, w słupkach i w innych miejscach pustka całkowita. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6922 Napisano 11 Lutego 2016 (edytowane) cały czas zastanawiam się nad dobraniem pakietu drogowego ( 4 880,00 zł ) w którego skład wchodzi: -Kamera multifunkcyjna -Light Assist - czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe -System Side Assist - asystent zmiany pa pasa ruchu oraz Lane Assist - asystent toru jazdy -System wykrywający pieszych Czytałem opinie forumowiczów że są to asystenci dla ludzi starszych zniedołężniałych których mają te systemy wyręczać . Nie zgodzę się z tym i przytoczę kilka rzeczy gdzie mogą uratować tyłek nawet młodym kierowcą: 1. Lane Assist - gdzie utrzymuje tor jazdy pomiędzy liniami , i oprócz autostradowej wygodnej jazdy moim zdaniem przyda się na łukach- zakrętach gdzie wspomoże podczas np. gdy za szybko wjechałeś w nieznany zakręt- łuk i wyrzuca cię poza linie zewnętrzną wtedy pomoże skorygować Tobie prawidłowo tor i nie dopuści do wyrzutu z zakrętu lub najechania na nadjeżdżający z naprzeciwka samochód. ludzi denerwuje ten asystent bo nie pozwoli na zjazd - przekroczenie linii bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu- dla mnie to szkoła dobrej jazdy 2.Side Assist z funkcją wspomagającą wyjazd tyłem z miejsca parkingowego. Side Assist wykorzystuje nową generację czujników radarowych, których dwie sztuki wbudowano w tylny zderzak nowego Volkswagena Passata B8. Układ Side Assist potrafi bowiem rozpoznać pojazdy zbliżające się z boku, które najczęściej nie były widoczne dla kierowcy. Czujniki radarowe asystenta wyjazdu z miejsca parkingowego skanuje otoczenie i wykrywa obiekty w odległości do 50 metrów od nowego Volkswagena Passata B8, a to więc więcej niż kamera cofania . Aktywowane są one poprzez włączenie biegu wstecznego samochodu. Jeżeli zagrożenie zostanie wykryte, emitowane jest najpierw ostrzeżenie optyczne, po nim akustyczne, a jeżeli to nie pomoże - włączane jest hamowanie. ileż to razy musiałem wyjeżdżać zza większego samochodu i mimo że miałem włączony kierunkowskaz każdemu się spieszy i nikt nie chce się zatrzymać i wypuścić cię z parkingu . Dla mnie ten asystent jest idealny w czasach dzisiejszej znieczulicy doje pole do dyskusji pzdr Piotr zielona góra Edytowane 11 Lutego 2016 przez vwpicia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6923 Napisano 12 Lutego 2016 A tak w realu wygląda to niby bardzo dobre fabryczne wyciszenie wnętrza - 2 marne listki włókniny i cały hektar gołej blachy. W drzwiach, w słupkach i w innych miejscach pustka całkowita. [ATTACH=CONFIG]141225[/ATTACH] Zgadzam się, ale z tego co się orientuję to nie różni się to od stosowanego w Audi wyciszenia. Dla mnie poziom wygłuszenia auta jest na prawdę dobry. Wkurzało mnie jedynie trzeszczenie Dynaudio. Izolacja akustyczna drzwi różni się od wyeliminowania rezonansów. Z tego co mi wyjaśnili w BD to musieli izolować rzeczy których standardowo się nie dotyka przy zwykłej izolacji akustycznej. Nałożyli mi sporo tych mat itp; ale np. w przestrzeń między blachami drzwi już nie ingerowali, a kiedy Prim u nich robił izolację to właśnie na to postawili. Mnie 2 pary drzwi kosztowały chyba ponad 1600zł, jakbym chciał zrobić i to i to to cena wzrosłaby prawie dwukrotnie. Nie widziałem sensu, ale powiem tak, jeśli miałbym nieograniczony budżet na ładowanie w ten samochód to na pewno profilaktycznie wygłuszyłbym cały od stóp do głów (nadkola, bagażnik, drzwi, słupki, podsufitkę itd) tak na wszelki wypadek bo zapewne dałoby to zauważalne efekty. Pytanie tylko czy komuś doskwiera to co jest teraz i czy chce na to kasę wydawać Dla mnie ewidentym i powtarzalnym w innych B8mkach defektem jest brzęczenie drzwi przy słuchaniu mocniejszej muzyki na Dynaudio. W BD u mnie to całkowicie wyeliminowali. (kropka) - - - - - aktualizacja - - - - - Co do Pakietu Drogowego to moje zdanie jest następujące. Jeśli masz kasę żeby dodatkowo wydać to śmiało, ja wolałem dorzucić dach i 19" czy Dynaudio. Mierząc się długo z decyzją odnośnie tego pakietu drogowego, jazdy próbne mnie upewniły. Oczywiście Light Assist masz już w standardzie bez tego Pakietu, kamera multifunkcyjna też, choć o funkcjonalności ograniczonej o wykrywanie pieszych i rozpoznawanie linii na jezdni. Otóż, żeby prawidłowo działał ten Lane Assist muszą być widoczne linie na jezdni, idealnie lewa i prawa. W mojej analizie wziąłem pod uwagę to, że linie są widoczne zwykle na dobrych, szerokich, widocznych drogach. Kiedy faktycznie mógłby nas zaskoczyć jakiś zakręt jest większe prawdopodobieństwo że nie będzie miał linii od zewnętrznej strony. Dla mnie główną zaletą tego systemu byłoby (pod warunkiem że widzi on wszystkie linie) awaryjne, bezpieczne zatrzymanie pojazdu jeśli kierowca by przysnał/zemdlał. Side Assist, znowu jeśli się nie mylę ma na prawdę 2 fajne funkcje, które bym wziął, gdyby były wydzielone z tego Pakietu Drogowego za rozsądną cenę. Asystent martwego pola - myślę, że fajnie go mieć, aczkolwiek ja nie jeździłem jeszcze zbyt długo autami z tym systemem i mam nawyk odwracania głowy przy zmianie pasa. Bardzo fajna funkcja to pomoc przy wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych. Chociaż z mojego już prawie rocznego doświadczenia z B8 AreaView, a zapewne nawet sama kamera wsteczna ma bardzo szeroki kąt widzenia (nie wiem ile dokładnie ale na oko prawie 180stopni). Nie wiem też czy w zwykłej kamerze wstecznej jest opcja wyboru trybów tej kamery (do parkowania/szerokokątny) z AreaView tak jest. To mi całkowicie wystarcza przy wyjeżdżaniu zza jakiegoś busa zarówno przodem jak i tyłem. Reasumując, jakby można zakupić sam Side Assist taniej - brałbym, za taką cenę razem z LaneAssist ja nie wziąłem i nie żałuję. Aczkolwiek nie wykluczam że za rok-dwa zainteresuję się dołożeniem tych czujników od SideAssist pewnie równolegle z wymianą lusterek na te z diodami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #6924 Napisano 12 Lutego 2016 Nie wiem też czy w zwykłej kamerze wstecznej jest opcja wyboru trybów tej kamery (do parkowania/szerokokątny) z AreaView tak jest. Jest i przydaje się do takiego wyjeżdżania zza winkla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6925 Napisano 12 Lutego 2016 A tak w realu wygląda to niby bardzo dobre fabryczne wyciszenie wnętrza - 2 marne listki włókniny i cały hektar gołej blachy. W drzwiach, w słupkach i w innych miejscach pustka całkowita. [ATTACH=CONFIG]141225[/ATTACH] Nie tylko VW to prezentuje - ścigając się z ekologami koncerny obniżają masę samochodu uzyskującym jednocześnie lepsze wyniki w testach zużycia paliwa i badaniach czystości spalin A gdzie szukać oszczędności w obniżeniu masy ?sam już wiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6926 Napisano 12 Lutego 2016 Z tych wszystkich bajerów których nie mam w samochodzie, brakuje mi tylko areaview ... pluje sobie w brodę, ze tego nie zamówiłem .. Przez miniony tydzień miałem przyjemność poruszania się i manewrowania w ciasnych miejscach często na centymetry.. Passat to jest duże auto i wszystkim tym którzy kompletują zamówienia weźcie to, nieduża kasa, a ile nerwów wam zaoszczędzi ... Gdy tempomat przyhamowuje auto, palą się z tyłu światła stopu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #6927 Napisano 12 Lutego 2016 Z tych wszystkich bajerów których nie mam w samochodzie, brakuje mi tylko areaview ... pluje sobie w brodę, ze tego nie zamówiłem .. Przez miniony tydzień miałem przyjemność poruszania się i manewrowania w ciasnych miejscach często na centymetry.. Passat to jest duże auto i wszystkim tym którzy kompletują zamówienia weźcie to, nieduża kasa, a ile nerwów wam zaoszczędzi ... Gdy tempomat przyhamowuje auto, palą się z tyłu światła stopu ? TAK pala tak samo jak auto-hold trzyma auto to stop pali sie caly czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6928 Napisano 13 Lutego 2016 Ok. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #6929 Napisano 13 Lutego 2016 Panowie, kto wie, czy skrzynia DSG6 w 2.0TDI 190Km i 2.0 TSI 220KM to ta sama skrzynia? chodzi mi głównie o ich przełożenia, bo przenoszone momenty mają podobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6930 Napisano 13 Lutego 2016 Skrzynia ta sama ale przełożenia muszą być zupełnie inne, przecież TSI kręci się prawie do 7tys obr. a w TDI nie przekroczy 5 tyś. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #6931 Napisano 13 Lutego 2016 no właśnie, niby ta sama a chyba inna. nazwa może być ta sama (DSG6), ale numery skrzyni inne, co by wskazywało na różnice chociażby w przełożeniach. ma ktoś jakieś konkrety? dostęp do ETKA? czy w instrukcji samochodu jeszcze podają wartości przełożeń dla poszczególnych biegów i silników? kiedyś podawali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaros Zgłoś #6932 Napisano 13 Lutego 2016 W Szwecji VW i Ogier dają radę, Tsi i Haldex górą http://forum.vw-passat.pl/images/smilies/004.gif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6933 Napisano 14 Lutego 2016 no właśnie, niby ta sama a chyba inna. nazwa może być ta sama (DSG6), ale numery skrzyni inne, co by wskazywało na różnice chociażby w przełożeniach. ma ktoś jakieś konkrety? dostęp do ETKA? czy w instrukcji samochodu jeszcze podają wartości przełożeń dla poszczególnych biegów i silników? kiedyś podawali... Z tego co się orientuję to obydwie skrzynie to DQ250 (mokre, 6 biegowe) obsługujące "oficjalnie" 350Nm, ale jak widać mogą więcej. Przełożenia to pewnie kwestia softu. Ale więcej konkretów nie znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #6934 Napisano 14 Lutego 2016 Przełożenia to pewnie kwestia softu. tu bym polemizował, to jest skrzynia mechaniczna, czyli ma "trybiki" odpowiedzialne za przełożenia, a nie CVT jak w japońcach, gdzie możemy "umówić się" z softem jakie mamy biegi w danym egzemplarzu. czy w dzisiejszych instrukcjach dołączonych do samochodu są podane przełożenia skrzyni biegów na danym biegu? zgadzam się, że moment i konstrukcja (6 biegów, 2 sprzęgła mokre) są identyczne. ale co do przełożeń nie mam info. teoretycznie mogą być takie same, ale wątpię w to, właśnie na podstawie zakresu prędkości obrotowych silników benzynowych i diesla. czekam na jazdę testową 2.0TSI, i wtedy coś wywnioskuję (czy identyczne przełożenia, czy nie - na podstawie prędkości obrotowej silnika i prędkości pojazdu na danym biegu), do tej chwili niestety tylko się domyślam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6935 Napisano 14 Lutego 2016 Zerknij na film przyspieszenia TSI 220 na YouTube od 0 do 200kmh tam można dostrzec przełożenia :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #6936 Napisano 14 Lutego 2016 Z tego co się orientuję to obydwie skrzynie to DQ250 (mokre, 6 biegowe) obsługujące "oficjalnie" 350Nm, ale jak widać mogą więcej. Przełożenia to pewnie kwestia softu. Ale więcej konkretów nie znam Przełożenia to koła zębate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako11 Zgłoś #6937 Napisano 14 Lutego 2016 Ale chyba można zastosować przełożenie "główne" dostosowując skrzynie do silnika. Myślę że konstruowanie skrzyń pod każdy silnik było by takie nie volkswagenowskie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6938 Napisano 14 Lutego 2016 (edytowane) "Reasumując, jakby można zakupić sam Side Assist taniej - brałbym, za taką cenę razem z LaneAssist ja nie wziąłem i nie żałuję. Aczkolwiek nie wykluczam że za rok-dwa zainteresuję się dołożeniem tych czujników od SideAssist pewnie równolegle z wymianą lusterek na te z diodami." No to Szymi muszę Cie zmartwić że wszelkie imprezy zainstalowania dodatkowych systemów aż tak bardzo nie będą się cenowo różnic od tych fabrycznych . Rozglądam się sam i szukam gdzie mogę zaoszczędzić przed zakupem samochodu i co najwyżej później domontować i mam złe wieści . 1. hak elektryczny - cena używek 1600-1800zł komplet z wiązkami , sterownikiem i przyciskiem do uwalniania haka + robocizna ( zdjęcie całego pasa tylnego , poprowadzenie wiązek ponowny montaż zderzaka , kalibracja to do 1000zł wiec cena robi się 2600-2800zł a cena fabrycznego haka to 3900zł jak ktoś ma rabaty to wychodzi w granicach 3200 zł wiec skóra za wyprawkę nie warta ktoś powie dobra mogę mieć hak ręczny do 1000 zł, ale jak ktoś chce elektryczny pisze jakie są koszty i realia 2. Systemu Lane assis - koszta są takie że potrzeba kierownicy z silniczkiem wibracyjnym jeżeli ktoś nie ma area view to dodatkowo kamera wraz ze sterownikami , lusterko pod line assist ,sterownik Gateway ( jeżeli nie obsługuje nasz stary line assist) , wiadomo piny wtyki + robocizna fachowca który wie że może sobie za prace policzyć 3.Side assist - komplet lusterek to 1500-1600zł posiadające system side assist + sterownik Asystenta zmiany pasa SLAVE oraz MASTER + Sterownik Gateway obsługujący SIDE ASSIST ( chyba że taki mamy) + czujniki radarowe (24 GH) 800-1000zł + montaż fachowca wraz ze zmiana sterowników około 1000 zł . Całość tylko za side assist to 3500zł a pakiet drogowy to 4000zł licząc na rabaty wyjdzie 3500zł Dla mnie taniej i chyba lepiej zakupić fabryczne dodatki wyjdzie może nie aż tak więcej ( różnice liczę na około 1 tys zł ) ale wiem że mam to zamontowane fabrycznie i nie będzie prucia instalacji . Chyba że ktoś ma zdolnego pana Kazia co za półdarmo takie systemy montuje i części tanie bez gwarancji . Ja się w takie rzeczy nie bawię. pzdr piotr zielona góra Edytowane 14 Lutego 2016 przez vwpicia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #6939 Napisano 14 Lutego 2016 Gdy tempomat przyhamowuje auto, palą się z tyłu światła stopu ? Czy tempomat przyhamowuje tylko silnikiem czy wykorzystuje także hamulce, bo jeżeli tylko silnikiem, to czy na pewno te światła stop się zapalają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #6940 Napisano 15 Lutego 2016 (edytowane) Czy tempomat przyhamowuje tylko silnikiem czy wykorzystuje także hamulce, bo jeżeli tylko silnikiem, to czy na pewno te światła stop się zapalają. Silnikiem hamuje i stopy pali. Edycja: Myslałem o hamulcach a napisałem silnikiem Edytowane 15 Lutego 2016 przez piokow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach