cronosik Zgłoś #6941 Napisano 15 Lutego 2016 Tylko silnikiem? chyba nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6942 Napisano 15 Lutego 2016 Na pewno używa hamulców, wręcz głównie wg. moich doświadczeń. Czuć jak pedał "twardnieje" w sytuacjach kiedy chce się samemu przejąć kontrolę. Zależy to wszytko pewnie też od wybranego Trybu jazdy. Na Comforcie reakcje ACC są bardziej ospałe, delikatne, na Sport - zdecydowanie bardziej dynamiczne. Ciężko to też wg. mnie nazwać hamowaniem silnikiem, bardziej odpuszczaniem gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #6943 Napisano 15 Lutego 2016 Wg mnie (wrażenia z działania ACC) to jeśli różnice w prędkości nie są duże to hamuje silnikiem, bo wtedy praktycznie nawet nie czuć jak wyhamowuje. Ale przy dużych różnicach w prędkości to po hamulcach potrafi dać ostro. Nie wiem tylko czy przy tym delikatnym przyhamowaniu silnikiem włącza stopy bo nie zawsze da się to zaobserwować (dzień). A co do twardości hamulców - przy hamowaniu sinikiem - to może być to efekt zwiększania ciśnienia w układzie w procedurze gotowości do hamowania. Wydaje mi się, że hamulec jest twardszy także wtedy gdy wyświetla się ikona zbyt bliskiej odległości od poprzedzającego auta, nawet jak ACC jest wyłączony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6944 Napisano 15 Lutego 2016 No to Szymi muszę Cie zmartwić że wszelkie imprezy zainstalowania dodatkowych systemów aż tak bardzo nie będą się cenowo różnic od tych fabrycznych .Rozglądam się sam i szukam gdzie mogę zaoszczędzić przed zakupem samochodu i co najwyżej później domontować i mam złe wieści . za te 2-3 lata to będę pewnie celował w części z rozbitka, pewnie będzie sporo taniej, ale nie napalam się. Ogólnie bez problemu radzę sobie bez tych systemów, AreaView robi naprawdę dobrą robotę. W moim przypadku i tak zwiększyłem zakładany wcześniej budżet na auto o prawie 20% więcej już nie chciałem dokładać więc najłatwiej było mi zrezygnować z Pakietu Drogowego, haka nie używam Oczywiście to moje subiektywne zdanie, w sumie nie wiele osób odpowiedziało na Twój post, a też jestem ciekaw jak z perspektywy czasu ludzie oceniają ten Pakiet Drogowy. Jak pytałem w salonie to mówili, że bardzo mało aut się z tym sprzedaje. - - - - - aktualizacja - - - - - Wg mnie (wrażenia z działania ACC) to jeśli różnice w prędkości nie są duże to hamuje silnikiem, bo wtedy praktycznie nawet nie czuć jak wyhamowuje. Ale przy dużych różnicach w prędkości to po hamulcach potrafi dać ostro. mam dokładnie takie odczucia Sądzę też, że jak odpuszcza gaz to nie świecą mu się stopy. To przecież nie jest takie hamowanie, że nagle zrzuca 1-2 biegi obroty idą do 5tyś. To hamowanie silnikiem jest delikatne, jak wspomina MM_VW przy bardzo niewielkich różnicach prędkości. Więc ACC zachowuje się jak normalny kierowca - puszcza gaz, (stopy się wtedy przecież nie świecą) a auto powili wytraca prędkość, jeśli odległość zaczyna się znacząco zmniejszać odpowiednio dozuje hamulce i stopy się siłą rzeczy uruchamiają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #6945 Napisano 15 Lutego 2016 Ja mam pakiet drogowy i z lane assist korzystam tylko i wyłączeni na autostradach i Skach. Mieście ani na trasie, na DK nie da się tego używać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6946 Napisano 15 Lutego 2016 (edytowane) Ja mam pakiet drogowy i z lane assist korzystam tylko i wyłączeni na autostradach i Skach. Mieście ani na trasie, na DK nie da się tego używać dokładnie do tego jest przeznaczony pakiet drogowy na dłuższe trasy ( autostrady i S) aby odciążyć kierowce . Szymi pisze że w polskich salonach tego klienci nie biorą zgadzam się - widać jak często podróżujemy po drogach szybkiego ruchu Radek powiedz mi czy z perspektywy czasu domawiałbyś pakiet drogowy czy jednak w długich trasach naprawdę odciążają cie te systemy np lane asist? Edytowane 15 Lutego 2016 przez vwpicia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1272 Zgłoś #6947 Napisano 15 Lutego 2016 Witam, mam pytanie odnośnie parujących przednich lamp, maja prawo trochę parować czy nie? Zadałem to pytanie kilka dni temu w dziale serwis i dostałem odpowiedź - maja prawo gdyż posiadają membrany oddychające, dziś salon odpowiedział mi, że parują w co drugim aucie, wiec chyba jednak parować nie powinny, jak jest w waszych autach, zachodzą trochę od dołu na powierzchni ledów, czy jest czysto? Uprzejmie proszę o kilka waszych opinii, czy czekać, czy reklamować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6948 Napisano 15 Lutego 2016 Ja mam pakiet drogowy i z lane assist korzystam tylko i wyłączeni na autostradach i Skach. Mieście ani na trasie, na DK nie da się tego używać Radek, ale mówiąc, że korzystasz z systemu na autostradach i ekspresówkach, to masz na myśli że czujesz się spokojniejszy jakbyś np. się zagapił, albo zasnął i ręce opadły z kierownicy to system pomoże? Czy puszczasz kierownicę i auto samo jedzie?? Bo ja obcując z tym systemem przy puszczeniu kierownicy po paru sekundach miałem komunikat żeby ją złapać, a jeśli tego się nie zrobi to auto przychamowuje, a za kolejnym ostrzeżeniem się zatrzymuje. Mam na myśli, że bardziej korzystasz z niego prewencyjnie niż z wygody?? - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, mam pytanie odnośnie parujących przednich lamp, maja prawo trochę parować czy nie? Zadałem to pytanie kilka dni temu w dziale serwis i dostałem odpowiedź - maja prawo gdyż posiadają membrany oddychające, dziś salon odpowiedział mi, że parują w co drugim aucie, wiec chyba jednak parować nie powinny, jak jest w waszych autach, zachodzą trochę od dołu na powierzchni ledów, czy jest czysto?Uprzejmie proszę o kilka waszych opinii, czy czekać, czy reklamować? ja nigdy nie uświadczyłem w moim egzemplarzu zaparowanych lamp, ani przód ani tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #6949 Napisano 15 Lutego 2016 Ja zdecydowanie nie zmienił bym swojego zamówienia, ALE! ALE! ja jeżdżę dużo po A i S, plus dużo po Niemczech. Dlatego to faktycznie się przydaje, i tak faktycznie rozleniwia. Jeśli dałoby się ustawić LaneAssist na dłuższy okres czasu (żeby nie przypominał o kręceniu kierownicą), to byłoby to rozwiązanie idealne Mnie denerwują 2 rzeczy: - brak ACC do 210 - LA przypomina się zdecydowanie za wcześnie. Często reaguje na prostych odcinkach autostrad, że nie ma ruchów kierownicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6950 Napisano 15 Lutego 2016 Jeśli dałoby się ustawić LaneAssist na dłuższy okres czasu (żeby nie przypominał o kręceniu kierownicą), to byłoby to rozwiązanie idealne Da się ustawić - wystarczy włożyć w kierownicę butelkę Sprite'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #6951 Napisano 15 Lutego 2016 Radek, ale mówiąc, że korzystasz z systemu na autostradach i ekspresówkach, to masz na myśli że czujesz się spokojniejszy jakbyś np. się zagapił, albo zasnął i ręce opadły z kierownicy to system pomoże? Czy puszczasz kierownicę i auto samo jedzie?? Bo ja obcując z tym systemem przy puszczeniu kierownicy po paru sekundach miałem komunikat żeby ją złapać, a jeśli tego się nie zrobi to auto przychamowuje, a za kolejnym ostrzeżeniem się zatrzymuje. Mam na myśli, że bardziej korzystasz z niego prewencyjnie niż z wygody?? To jest wygodne Raczej nie traktuje tego jako ochrony przed zaśnięciem, bo to jest u mnie taki mega wyznacznik: Zmęczony Zatrzymaj się. Ale już z działającym LA kilka razy byłem mocno zrelaksowany podczas jazdy i znalazłem pozycję do trzymania ręki na kierownicy, którą łatwo się pobudza LA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #6952 Napisano 15 Lutego 2016 Witam, mam pytanie odnośnie parujących przednich lamp, maja prawo trochę parować czy nie? Zadałem to pytanie kilka dni temu w dziale serwis i dostałem odpowiedź - maja prawo gdyż posiadają membrany oddychające, dziś salon odpowiedział mi, że parują w co drugim aucie, wiec chyba jednak parować nie powinny, jak jest w waszych autach, zachodzą trochę od dołu na powierzchni ledów, czy jest czysto?Uprzejmie proszę o kilka waszych opinii, czy czekać, czy reklamować? U mnie nie parują. A w sumie parkuję w garażu gdzie panuje temp. ok. 12 st. c więc teoretycznie byłaby okazja by zaparowały od zmiany temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1272 Zgłoś #6953 Napisano 15 Lutego 2016 Dzięki za odpowiedzi w sprawie lamp, czeka mnie serwis, wprawdzie prosili, żeby obserwować tydzień ale pewnie jak parowały to parować bedą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #6954 Napisano 15 Lutego 2016 Witam, mam pytanie odnośnie parujących przednich lamp, maja prawo trochę parować czy nie? Zadałem to pytanie kilka dni temu w dziale serwis i dostałem odpowiedź - maja prawo gdyż posiadają membrany oddychające, dziś salon odpowiedział mi, że parują w co drugim aucie, wiec chyba jednak parować nie powinny, jak jest w waszych autach, zachodzą trochę od dołu na powierzchni ledów, czy jest czysto?Uprzejmie proszę o kilka waszych opinii, czy czekać, czy reklamować? Jest lipa z tymi lampami. Generalnie jak odebralem auto (grudzien) to byly po pierwszej godzinie cale zaparowane. kilka dni w garazu i wygrzewania farelka i bylo czysto do dzisiaj gdy bylo strasznie wilgotno i lalo caly dzien. znowu u dolu troche zaparowaly. ale w garazu po godzinie zeszlo samo. troche biednie to wyglada. na 18-ste urodziny dostalem kiedys od dziadka 25-letniego fiata 125p i tam mi lampy nie parowaly. potem mialem 2 nowe seicento, nowa pande, nowe bravo (mialem go 8 lat i tam raz zaparowaly tylne lampy i od razu wymienili na gwarancji), zona ma fiata 500 na fabrycznych xenonach i tez nic nie paruje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6955 Napisano 15 Lutego 2016 A ja mam Passata B8 i też nic nie paruje. Jedź niech Ci wymienią, trudno, zdarza się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PKSXXLE Zgłoś #6956 Napisano 15 Lutego 2016 Witam wszystkich na forum ! , zamówiłem HL/TDI190/4M nie wystarczyło firmowego budżetu na Dynaudio. Czy ktoś domówił subwoofer Helix ? jeśli tak to proszę info nt poprawy dzwięku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1272 Zgłoś #6957 Napisano 15 Lutego 2016 Reklamujesz? Ja teraz wróciłem z krótkiego kursu i już miałem zaparowane od dołu, kiepsko to wygląda i auto sporo traci, jutro dzwonię do serwisu ustalić coś w sprawie wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6958 Napisano 15 Lutego 2016 To jest wygodne Raczej nie traktuje tego jako ochrony przed zaśnięciem, bo to jest u mnie taki mega wyznacznik: Zmęczony Zatrzymaj się.Ale już z działającym LA kilka razy byłem mocno zrelaksowany podczas jazdy i znalazłem pozycję do trzymania ręki na kierownicy, którą łatwo się pobudza LA Radek mówiłeś ze odzywa się żeby przejąc co jakiś czas kierownice , tzn rozumiem ze trzymasz ja delikatnie jednym palcem na spodzie wieńca i to nie powoduje ze krzyczy żeby przejąc ster? widziałeś ten filmik ? jak zwykle nasi w akcji - tutaj nie ma sygnału ze musi przejąc kierownice ? o co tutaj biega ? https://www.youtube.com/watch?v=DKmp820whWw druga sprawa czy mijające samochody na autostradzie nie powodują twojego zobojętnienia na system side assist bo pewnie non stop się zapala ? nie jest to denerwujące ? pzdr piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6959 Napisano 15 Lutego 2016 Ja strzelam, że on chyba stawiał opór nogą dla kierowcy, dlatego system wykrywal że niby ręce są na kole :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #6960 Napisano 16 Lutego 2016 Dokładnie tak - to chodzi o minimalne ruchy, nie o trzymanie ręki na kierownicy. Już kilka razy nogami wywoływałem ruchy, jak akurat ręce były zajęte - - - - - aktualizacja - - - - - druga sprawa czy mijające samochody na autostradzie nie powodują twojego zobojętnienia na system side assist bo pewnie non stop się zapala ? nie jest to denerwujące ? Faktycznie zapala się, zapala się czasem nawet na barierki na autostradzie Ale, nie zapala się jeśli różnica prędkości jest wystarczająco duża. Natężenie światła można ustawić, więc nie jest to denerwujace. A przy zmianie pasa zawsze patrzę w lusterka, więc od razu zauważam że miga Raz mnie uratowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach