Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja strzelam, że on chyba stawiał opór nogą dla kierowcy, dlatego system wykrywal że niby ręce są na kole :-)

 

na tym filmiku zero kontaktu z kierownica to jak to możliwe ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=DKmp820whWw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich na forum ! , zamówiłem HL/TDI190/4M nie wystarczyło firmowego budżetu na Dynaudio. Czy ktoś domówił subwoofer Helix ? jeśli tak to proszę info nt poprawy dzwięku

 

Mój juz jest na salonie i piatek albo poniedziałek odbieram :) ja nie miałem możliwości zmiany czegokolwiek i tez chciałem dokupić suba Helixa, serwis twierdzi ze do Limuzyny nie da rady, kombi podobno bez problemu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Czy ktoś może mi doradzić co robić.? Otóż zaślepka od spryskiwaczy od strony pasażera w ogóle mi odpadła. W serwisie koszt nowej to 200 zł + polakierowanie zaślepki + montaż. Jakaś paranoja, przecież to nie moja wina. Podobno gwarancja tego nie obejmuje. Szczyt chamstwa!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na aleegro kup pod kolor, powiedz że znalazłeś koło auta ale trochę porysowana a odpadła sama wydasz ok 150zł lakierowanie i montaż na gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro tydzień jak odebrałem i pierwsze dość długie zebrane w całość spostrzeżenia. Raczej dla kupujących bo użytkownicy zjedli już zęby na swoich B8.

 

Przyznam, że o ile przed zamówieniem udało mi się przetestować 2.0 TDI we wszystkich trzech wariantach mocy to z TSI miałem okazję tylko 1,8 180KM w wersji ze skrzynią manualną oraz DSG. Nie znalazłem 2.0 TSI 220KM na testach więc zamawiałem w ciemno zakładając, że skoro 1,8 TSI jeździ bardzo dobrze to mocniejszy wręcz świetnie za w sumie niewielką różnicę w spalaniu. Poza silnikiem motywowała mnie jeszcze mokra skrzynia, tylny zderzak i XDS itd. DCC i tak bym zamówił więc różnica cenowa wydawała się mniej bolesna. I jak się okazuje dobrze zrobiłem.

 

O ile mój poprzedni TDI podkręcony na ponad 200KM daje poczucie mocy to ten TSI daje poczucie mocy i zarazem niezwykłej swobody i lekkości. Robi to na tyle dobrze, że nawet nie przejmuję się większym spalaniem (jak to w benzynie oczywiste, ale jak zawsze niechętnie widziane). Na odcinku do pracy (12km) przy spokojnej (powiedzmy przepisowej) jeździe bez korków wykręcam od 8,9 do 9,3 ltr. Przy dynamicznej od 10,5 do 11. Przebieg jeszcze mały więc na razie nie piłuję.

 

Jeżeli chodzi o wrażenia to dawno nie czułem takiej frajdy z jazdy zwykłym sedanem (ten XDS naprawdę działa!!!). Układ kierowniczy progresywny i zawieszenie z DCC dobrze współgrają ze sobą i zdecydowanie na plus w porównaniu do B6 TSI.

 

Komfort akustyczny w codziennej eksploatacji jest taki jakiego oczekiwałem. Tylko opony mimo świetnych właściwości jezdnych nie należą do najcichszych. Na autostradzie jednak przydałyby się szyby akustyczne, ale nie dało rady zamówić i trza jakoś żyć bez tego. Ale źle nie jest. Zawieszenie słychać, ale nie na tyle żeby mi to przeszkadzało. Nic wewnątrz nie skrzypi, nie rzęzi, nie ma żadnych jak to nazywam świerszczy interferencyjnych€. Całość jest solidnie zmontowana i na razie nie mam się do czego przyczepić. Nawet ten słynny już zegarek mnie nie irytuje. Ciemne wnętrze jednak nie będzie takie pozytywnie radosne przez 5-6 lat. Tutaj lepiej sprawdziłoby się to jasne, które z kolei wymaga ponadprzeciętnej dbałości.

 

Z racji mnogości ustawień nie sprawdziłem jeszcze wszystkich wariantów poszczególnych opcji.

 

Automatyczne wyłączanie silnika na postoju - Sądziłem, że będzie irytujące, ale o dziwo nie mam z tym problemu.

 

Area View - niesamowicie użyteczna i rozbudowana opcja – korzystam często - dołożyłem to po wpisach kolegów z forum.

 

ACC - chociaż bardziej na trasy niż w miasto - wziąłem do 210km/h również po wpisach na forum i już się przydało.

 

Pakiet oświetlenia Ambient -€“ sprawia, że w jakby nie było zwykłym samochodzie czuję się bardziej wyjątkowo, a i dzieciaki z tyłu mają frajdę.

 

Pakiet Siedzenia 2 (ten bez wentylacji) -€“ zapisałem swój wariant i wgrałem do kluczyka -€“ koniec z demolką ustawień przez żonę no i jest obniżanie prawego lusterka przy biegu wstecznym, dodatkowe odsuwanie fotela kierowcy przed wyjściem z auta na plus.

 

Instalacja tel. Comfort - pracuje w trybie handsfree i o dziwo czyta też SMSy (a sadziłem, że to tylko w trybie rSAP czyli w Premium) -€“ jakość rozmów jest bardzo dobra i rewelacyjnie działają komendy głosowe przy wyborze kontaktów (jeszcze nie wiem jak z nawigacją i mediami). Parowanie telefonu i cała obsługa zasługuje na pochwały. Dodatkowa półeczka wzmacnia sygnał (mogłaby być większa) -€“ mój smartfon o wymiarach 146x75 nie da się zamknąć pod klapką bo leży lekko po skosie, ale przynajmniej jest gdzie odłożyć telefon. Prawie na styk wszedł za to o wymiarach 135x69 i dał się zamknąć, za kilka dni sprawdzę jeszcze ciut większy 137x70 i to chyba max jeżeli chcemy zamknąć klapkę – ale nawet gdy smartfon jest w kurtce czy torbie to jakość rozmów jest bardzo dobra.

 

Świetne lusterko przyciemniające -€“ już ktoś pisał, że takie ładne iphonowe, a do tego lepiej przyciemnia niż w poprzednim aucie. Jak zapodam elektryczną tylną roletę to w połączeniu z w/w lusterkiem niestraszne mi nawet najbardziej niewłaściwe ustawienie świateł w autach za nami. Fabryczne przyciemnienie szyb jest w sam raz -€“ nie lubię i nie podobają mi się prawie czarne tylne szyby - ale to kwestia indywidualna.

 

Dynaudio - gra bezsprzecznie lepiej niż standardowe nagłośnienie, ale na Boga za prawie 4 tys. powinno być zdecydowanie lepiej. Suma sumarum wolę to mieć niż nie mieć, ale stosunek ceny do tego co dostałem ponad standard jest mizerny. Rezonansu nie zaobserwowałem, ale to chyba kwestia poziomu natężenia dźwięku do którego nie doszedłem nawet przy muzyce klubowej.

 

Park Assists -€“ spróbowałem prostopadle oraz równolegle -€“ dobrze działa, ale bardziej przyda się jakbym był bardzo zmęczony po dłuższej jeździe -€“ przy Area Vew staje się bardziej gadżetem niż użyteczną funkcją.

 

Easy Open -€“ początkowo byłym sceptycznie nastawiony do Keylessa, ale okazuje się, że jest niezwykle przydatny i wygodny. A już bezdotykowe otwieranie tylnej klapy (nogą) jest bardzo pożyteczne. Wracam z zakupów i rewelacyjnie pakuję browary oraz inne jedzenie to bagażnika.

 

Head Up -€“ największa niewiadoma bo nie było gdzie sprawdzić -€“ mimo projekcji na wysuwanej szybce nie na przedniej szybie (jak w Audi czy BMW) jakość i sposób wyświetlanych informacji są świetne. Wygląda to tak jakby dane były na przodzie auta, a nie na tej szybce. Jest regulacja wysokości ustawienia w zależności od wzrostu kierowcy, jasności/konrastu wyświetlania, tryb wyboru innego koloru np. przy śniegu na zewnątrz, można wyświetlić cyfrową prędkość, wskazania tempomatu aktywnego, odczyt znaków drogowych oraz dane z nawigacji (nie mapa), każde z tych danych można wyłączyć niezależnie. I co najważniejsze w przeciwieństwie do Mazdy 6 ten HUD jest w razie takiej potrzeby całkowicie chowany i zamykany w daszku nad zegarami. Żeby nie dublować odczytu znaków (mam na HUD) wyłączyłem te opcję na centralnym ekranie między zegarami. Ogólnie€“ bardzo mi się podoba jak mam w zasięgu wzroku najbardziej istotne informacje.

 

Śmieszna sprawa, ale jestem zachwycony schowkiem na okulary - jest tak obszerny, że pomieści spokojnie 2 pary lub cokolwiek innego całkiem sporego.

 

Nie spróbowałem jeszcze nic w temacie Car-net, Mirror link, również nawigacji nie liznąłem, nie testowałem LED Top z DLA, nie miałem okazji sprawdzić podgrzewanej przedniej szyby, ani trybów pracy/ intensywności nawiewu/klimatyzacji. Fajnie, że można zablokować w menu sterowanie trzecia strefą – dzieci straciły zainteresowanie tymi przyciskami.

 

Co ciekawe auto zapamiętuje po odpaleniu ostatnie ustawienie np. auto-hold. W B6 definiowałem w menu jak ma być po włączeniu zapłonu.

 

Śliniłem się na tylną grzaną kanapę, ale dzieci jeszcze ze 4 lata na siedziskach więc ostatecznie zrezygnowałem oraz na pakiet Drogowy, który z racji rzadkiego zastosowania za w sumie sporą kasę ostatecznie odpuściłem, ale mimo wszystko wolałbym go mieć na pokładzie (Lane Assist wyłącznie na szybkie trasy bo w mieście irytuje). Szklany dach i AID odpadły u mnie po testach.

 

Jakie minusy na razie (oczywiście, że są):

- w szybie przedniej odbija się cały nawiew powietrza wzdłuż szyby, głośnik centralny oraz przy okazji właśnie ten HUD. Oczywiście tylko przy pewnym kącie padania światła i tylko za dnia. Nie wiem czy to kwestia folii przy grzanej szybie i czy zawsze tak jest czy może trzeba przetrzeć deskę jakimś preparatem. To nie jest mega uciążliwe i np. niektóre osoby w ogóle tego nie zauważają. Raz jednak zwróciłem na to uwagę i potem wsiadając wciąż szukałem odbić, chociaż za każdym razem coraz rzadziej. Za jakiś czas pewnie nie będę zwracał na to uwagi. Kwestia przyzwyczajenia. Okulary p.słoneczne z polaryzacją załatwiają sprawę.

- druga sprawa jest niestety nie do wyeliminowania -€“ skoro w sedanie są aż 4 wolne przyciski (w variancie nawet 5) przy dźwigni DSG to po jakiego grzyba konstruktorzy nie wsadzili przycisków ręcznego właśnie tam (jak w B7), a w ich obecne miejsce przydałaby się głębsza i dłuższa szczelina np. na smartfon.

- brakuje też podwójnych daszków p. słonecznych (takie mam w B6) -€“ jeden idzie na bok, a drugi na przód i na krętej drodze nie trzeba regulować ich w zależności od ustawienia auta względem słońca

- przydałyby się tez przyciski systemu Homelink do sterowania bramą garażową i na posesję

- ogólnie największym minusem jest brak napędu 4motion dla innych wersji TSI poza 280KM oraz beznadziejnie ograniczona paleta kolorów lakierów oraz tapicerek do B8

 

Drżenie nadwozia/silnika po przejściu z pozycji P na D nie jest żadnym problemem. Tzn. czuć, że został włączony tryb do jazdy, ale nie dzieje się to absolutnie w sposób, który powodowałby jakikolwiek dyskomfort u mnie. Tak samo działały wszystkie skrzynie DSG, z którymi miałem do czynienia.

 

Podsumowując -€“ od kilku dni wciąż szukam okazji do pojechania gdziekolwiek (nawet 2 km do sklepu) i to chyba najlepiej wyraża moje zadowolenie z zakupu.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

majonezzz - dzięki za informacje, ja swojego (także 2.0 220 km) mam produkcję na 14 tydzień. Trochę żałuję że nie wziąłem siedzeń elektrycznych - wybrałem wentylację i resztę budżetu przeznaczyłem na białą perłę - której cena jest zdecydowanie irracjonalna. Bardzo mnie uspokoił ton twojej wiadomości bo poważnie rozważałem scedowanie tej konfiguracji na kolegę i wzięcie superba 280 km 4x4 - praktycznie w tej samej cenie. Zostanę jednak przy swoim wyborze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
majonezzz - dzięki za informacje, ja swojego (także 2.0 220 km) mam produkcję na 14 tydzień. Trochę żałuję że nie wziąłem siedzeń elektrycznych - wybrałem wentylację i resztę budżetu przeznaczyłem na białą perłę - której cena jest zdecydowanie irracjonalna. Bardzo mnie uspokoił ton twojej wiadomości bo poważnie rozważałem scedowanie tej konfiguracji na kolegę i wzięcie superba 280 km 4x4 - praktycznie w tej samej cenie. Zostanę jednak przy swoim wyborze.

 

To cieszę się, że przyczyniłem się do pozytywnej decyzji. Sam dużo skorzystałem z tego wątku. Podobno pierwszy wybór jest najlepszy :jasne

Oczywiście 4motion do 220KM (nie mówie o Alltracku) byłoby strzałem w dziesiątkę.

O tyle jestem zadowolony z zakupu gdyż to pierwsze auto w moim życiu (nie licząc 16 lat temu Punto Sporting za czasów singla), które kupiłem dla siebie, a potem dla rodziny (w tej kolejności), a nie odwrotnie. Od 11 lat śmigałem kombiakami w dieslu. Ale dzieci poszły do szkoły, a ja robię mniejsze przebiegi więc tym łatwiej miałem w wyborze TSI (i jeszcze w sedanie). Teraz odczuwam więc podwójną przyjemność, bo raz, że nowe, a dwa takie jak chciałem. Dodatkowo taka wersja silnikowa ma podwójną naturę. Raz jest stateczną i wygodną limuzyną, a za innym razem zapodaje namiastkę GTI.

Oczywiście szanuję każdy wybór i czyjąś argumentację (np. variant w TDI) - przedstawiam tylko swój sposób postrzegania sprawy.

Co do Superba. Tak naprawdę po skonfigurowaniu go podobnie do B8 różnica cenowa na korzyść Skody była niewielka, a zarówno wygląd wnętrza i karoserii nie powoduje u mnie takich emocji jak w B8. Chociaż przyznaję, że Superb jest autem solidnie wykonanym i kilka rozwiązań ma lepszych niż w B8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe info majonezzz, mojego składać będą w przyszłym tygodniu, dla mnie priorytetem był Alltrack 2.0 Tsi, a duży bonus to 4x4 (choć po ostatnich testach w Motorze to chyba trochę mniejszy)

Edytowane przez jaros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując -€“ od kilku dni wciąż szukam okazji do pojechania gdziekolwiek (nawet 2 km do sklepu) i to chyba najlepiej wyraża moje zadowolenie z zakupu.

 

Marcin

 

Ja także kupuje dla siebie prywatnie samochód pierwszy w życiu salonowy i rozumiem twoją radość.

Także mam dylemat co domówić co odmówić itd jak to przy indywidualnych upodobaniach .

 

Powiedz mi czy jeżeli masz system aktywnego DLA to masz pod lusterkiem kamerę?

Bo jeżeli masz to jest możliwość zakodowania Lane asist .

 

Jak chcesz możesz do zielonej góry po bułki przyjechać :)

 

pzdr piotr zielona góra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe info majonezzz, mojego składać będą w przyszłym tygodniu, dla mnie priorytetem był Alltrack 2.0 Tsi, a duży bonus to 4x4 (choć po ostatnich testach w Motorze to chyba trochę mniejszy)

 

Zupełnie niepotrzebnie mniejszy. To już szukanie dziury w całym przez pismaków. Nie jestem wyczynowcem, ale jak testowałem TDI 4motion to nie zauważyłem jakiejś niedogodności w opóźnieniu załączania napędu na tył. Chyba, że punktem odniesienia byłby jakiś stały napęd Subaru albo Torsen z Audi to jakieś tam różnice można załapać. Ale wstydu nie ma i większość z ośką może Ci pozazdrościć - w tym ja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ' i tak trzymać !!!, nawiasem mówiąc w nowej A4 Allroad debiutuje napęd "Ultra quattro", czyli taki teoretycznie trochę lepszy Haldex własnej produkcji, sprawdzonego Torsena zastępują nowym wynalazkiem żeby obniżyć spalanie o 0,3 l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin

 

Ja także kupuje dla siebie prywatnie samochód pierwszy w życiu salonowy i rozumiem twoją radość.

Także mam dylemat co domówić co odmówić itd jak to przy indywidualnych upodobaniach .

 

Powiedz mi czy jeżeli masz system aktywnego DLA to masz pod lusterkiem kamerę?

Bo jeżeli masz to jest możliwość zakodowania Lane asist .

 

Jak chcesz możesz do zielonej góry po bułki przyjechać :)

 

pzdr piotr zielona góra

 

Mój któryś tam już w życiu salonowy, ale żaden nie dał tyle frajdy z jazdy w pierwszych dniach co ten. Po prostu wcześniej były kompromisy itd.

Tylko wyjaśnię na wszelki wypadek żebym nie został źle odebrany, iż nie napisałem długiego i opisowego postu żeby siać swoją euforię po necie, ale pamiętam jak długo analizowałem wybór samochodu, a potem mozolną konfigurację (w końcu chodzi o kasę) i takie opisy pierwszych użytkowników były dla mnie bardzo przydatne. Na testach wszędzie były tylko TDI 150KM z opcjami jak z szablonu (w każdym salonie do którego dzwoniłem dokładnie takie same). Co ciekawe okazuje się, że nawet po prawie 350 stronach tego wątku znajdą się nowe tematy do omówienia.

 

Mam jakąś kamerę nad lusterkiem (nie pod) i mam też LED Top (z pakietu Business) czyli raczej mam aktywne DLA prawda? Tego jeszcze nie zgłębiałem.

Co prawda wielkiego ciśnienia na LA nie mam, ale jakby ktoś umiał to zrobić i koszty byłyby sensowne to why not.

 

To byłyby najdroższe bułki w moim życiu :jasne. Czasem latam w stronę Zielonej Góry. Ale raczej w cieplejszą połowę roku. Będę jechał to dam znać na priv.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jakąś kamerę nad lusterkiem (nie pod) i mam też LED Top (z pakietu Business) czyli raczej mam aktywne DLA prawda? Tego jeszcze nie zgłębiałem.

Co prawda wielkiego ciśnienia na LA nie mam, ale jakby ktoś umiał to zrobić i koszty byłyby sensowne to why not.

 

To byłyby najdroższe bułki w moim życiu :jasne. Czasem latam w stronę Zielonej Góry. Ale raczej w cieplejszą połowę roku. Będę jechał to dam znać na priv.

 

zgadza się jest nad lusterkiem kamera do activ DLA . Będę testował na swoim samochodzie uruchomienie lane assist jeżeli się powiedzie dam znać na forum i przyjedziesz na bułki do zielonej góry jak będzie Cie korcić zrobić to samo .

Ogólnie należą Cie się brawa , bo większość ludzi czyta tylko przed zakupem rady, i opinie na temat nowego samochodu po zakupie jest z tym rożnie , zazwyczaj się zapomina aż do czasu jakiegoś problemu który nie można rozwiązać i wtedy przypominamy sobie o forum

 

postaram się otworzyć dział dla 2.0TSi i przenieś tam wszystkie jak dotąd przydatne wieści użytkowników tego modelu , którzy pomogli mi w nawet na priv rozwikłać moje zapytania.dziękuje z góry użytkownikom

( majonezzz, szylton, pasterz, cronosik, kriss555,sebsek, )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doczekałem się panowie :D Jutro odbiór. Ale już czeka w salonie.

 

WP_20160217_001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały kolor robi robote. Ja jestem zadowoolny ze swojego czarnego R line, ale najladniejszy kolor ma cronosik ( moja opinia ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Biały kolor robi robote. Ja jestem zadowoolny ze swojego czarnego R line, ale najladniejszy kolor ma cronosik ( moja opinia ) .

 

:hehe Czekam jeszcze na jakiś słoneczny dzień żeby porobić lepsze fotki :) bo Crimson Red w słońcu wygląda zupełnie inaczej.

 

20160203_160340.jpg

 

https://goo.gl/photos/VwKj82SPh4N4y63o6

20160203_160311.jpg

20160203_160322.jpg

20160203_160327.jpg

Edytowane przez cronosik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kolorami to jak z kobietami. Jednemu blond drugiemu ruda. Chciałem zmienić na czarny, ale było już za późno. Jest biały, przynajmniej zacieków nie będzie widać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały super, ale poprzedni samochód miałem Biały więc u mnie odpadł. :) A Crimson Red z tego co wiem jeździ najmniej,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności