Skocz do zawartości

marcin232

  • Zawartość

    195
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O marcin232

  • Urodziny 02.04.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tczew

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.8 TSI 180KM DSG7
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Nie wiem czy wiesz jak działa w aucie Turbina ale ona nie jest na sztywno spięta z wałem korbowym silnika (jak to jest w przypadku kompresora) i to, że silnik ma 2300 obrotów NIE ZNACZY, że generuje 340NM. 340NM przy 2300obr silnik MOŻE mieć jak Turbina będzie rozpędzona na maxa. A do tego potrzeba spalin, spaliny z obrotów silnika itp i....mamy 'turbodziure' czyli czas potrzebny na rozpędzenie turbiny do maksymalnych obrotów.
  2. A turbo dziura jak była tak została. W przedziale 1800-2600 obrotów moment przyrasta prawie 2x i to przed programem jak i po programie. Wszystko jest na wykresie. Subiektywne odczucia zawsze mogą być inne - w końcu wydało się kasę na hamownie/program itp. Niestety nie da się tego obejść turbo to turbo. Dlatego amerykanie jeśli już doładowują silniki to używają kompresorów. Wtedy moc i moment przyrastają w miarę liniowo do wzrostu obrotów.
  3. marcin232

    Podwyższenie ceny Passat HL

    Nie słuchaj rad na forum....poza moją Udaj się do Rzecznika Praw Konsumentów (porada DARMOWA) i on Ci już na podstawie przedłożonych dokumentów powie co z tym można zrobić. 12k drogą nie chodzi i myślę, że warto.
  4. Ja miałem okazję pojeździć Arteonem 2.0 280KM (kilka godzin) gdy passat był na przeglądzie. I mnie ten silnik rozczarował. Na papierze moc/moment/przyspieszenie robią wrażenie ale...ten silnik ma dużą turbinę i przez to tak potężną turbo dziure, że jazda nim nie sprawiała mi przyjemności.
  5. Wystarczy spojrzeć na DM ile w danej chwili auto dostarcza mocy. Przy PRZEPISOWEJ jeździe (a zakładam, że większość forumowiczów to poważni ludzie) auto potrzebuje 20-30KM na poruszanie się. Reszta którą silnik ma na 'górkę' to tylko przyspieszanie/wyprzedzanie. Z argumentami o wyprzedzaniu też dałbym sobie spokój. Na krajówkach wolno jechać 90km/h. Tiry i tak jeżdżą na 'odcięciu' circa 100km/h więc aż tak dużo do wyprzedzania nam nie zostaje. Ot raz na jakiś czas jakiś 'dyliżans'. Kiedyś B5 miał 90KM i wszyscy szaleli na punkcie osiągów i każdy chciał mieć w garażu. Dzisiaj...jakiś dziwny wyścig zbrojeń.
  6. marcin232

    Moduł modyfikujący miejsce na kubki

    Ja trzymam telefon w popielniczce a ładuje raz na tydzień w domu (jak mi się przypomni) 😉
  7. marcin232

    Passat B8 Pomiar spalania

    Jarod84, A teraz zawróć i zmierz pod górkę 😉
  8. marcin232

    Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    Podejrzewam, ze moze dac. Dzwonilem do warsztatu skrzyn biegow (niezaleznego) z pytaniem ile kosztuje wymiana sprzegiel to mowil zeby najpierw podjechac na adaptacje bo od tego sie zaczyna. Az sie zdziwilem, ze nie chcieli od razu na naprawe naciagac. A kiedys sie wszyscy smiali, ze samochody na 'F' już w katalogach rdzewieją......
  9. marcin232

    Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    U mnie też jakiś czas poszarpywało, potem przestało ale ślizga się już delikatnie na biegach nieparzystych - więc podczepiam się pod pytanie. Przebieg coś około 40kkm.
  10. Chyba 99% wszystkich sprzedawanych w 'salonach' aut ma pseudo 4x4 a to z prostego powodu - nie każdy kierowca wiedziałby jak tego używać i co z tym zrobić dlatego wszystko zostawia się elektronice. A wiadomo jak coś jest do 'wszystkiego' to jest do... No ale prawdą też jest, że lepsze 'pseudo' 4x4 niż żadne..
  11. marcin232

    Leasing Easy Drive

    A nie mozna auta samemu sprzedac w ostatnim miesiacu? Auto jest zarejestrowane na wlasciciela, zadnych zastawow w DR nie ma. A 2 tyg przed koncem umowy jak sie diler skontaktuje z propozycja zakonczenia umowy to mowimy, ze wykupujemy, wplacamy kase i tyle (mimo ze auto juz dawno sprzedane). Cene wykupu kazdy zna wiec tylko kwestia drozej wystawic/sprzedac. W 'najgorszym' przypadku oddac dilerowi.
  12. I nie każdy tego tak naprawdę potrzebuje. Moje auto stoi w garażu i zimą ma zawsze te +15st na 'starcie' wiec Webasto mi nie potrzebne.
  13. marcin232

    Passat B8 Pomiar spalania

    Ja jak nie ma potrzeby to nie wlączam sprężarki. Nie tam z żadnych oszczędności (obok passata w garażu stoi quad który 'pali' mi 25l/100km) ale z przyzwyczajenia. Po co niepotrzebnie gonić sprężarkę i wentylator (na postoju na światłach), po drugie za suche powietrze też nie za zdrowe. W domu jak nie ma potrzeby też nie 'gonie' klimatyzacji 365/24/7.
  14. marcin232

    Praktyczne uwagi użytkowników

    Zmienia tyle, że w DSG7 samochód pełza już przy 2km/h na 'dwójce'. Żaden kierowca z manualem nie męczyłby sprzęgła na drugim biegu jadac w korku. Ja nawet jak do garażu wjeżdzam do właczam tryb manualny - mam lekko pod górke a gdy tylko rusze skrzynia wrzucała od razu 2-gi bieg.
  15. marcin232

    Passat B8 Pomiar spalania

    Zgadza się, Emerycka jazda do Szczecina (drogami lokalnymi) ale z cały czas włączoną klimą. No tu już TDI nie zszedłby o 3-4 litry niżej . Zresztą i tak daleko nam do ekonomiczności spalania dużego tankowca. Spalanie rzędu 0,04litra/tona masy/100km nie do pobicia przez żaden samochód.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności