kuebk Zgłoś #81 Napisano 25 Października 2013 Nie no jak, po wymianie filtra wpisujesz 0, po wymianie ECU wpisujesz na podstawie przebiegu. Interesuje mnie to na ile takie czyszczenei chemia oczyszcza DPF, bo skoro troche sadzy wymylismy to pasowaloby ta wartosc tez stosownie zmniejszyc, pytanie tylko o ile. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #82 Napisano 26 Października 2013 No może tak jest nie upieram si, jedno jest pewne po wymianie należy wyzerowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #83 Napisano 27 Października 2013 (edytowane) ponawiam pytanie - gdzie w Warszawie można się pozbyć DPFa szybko sprawnie i przy okazji za rozsądne pieniądze? A co DPF się krzaczy?? można wyczyścić chemia do podług i jazda Ja trafiłem Auto z DPF-em zapalał i natychmiast gasł-komp pokazał zapchanie i filtr do wymiany zalaliśmy filtr chemią do czyszczenia posadzek warsztatowych i gorącą wodą i tak pare razy. odłeżało swoje i po założeniu regeneracja wymuszona jest ok Edytowane 27 Października 2013 przez Angelus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #84 Napisano 30 Października 2013 Ale ja chce się go pozbyć i mieć z głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #85 Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Ale ja chce się go pozbyć i mieć z głowy. Pozbycie się filtru DPF to zaiste kusząca propozycja, ale co jak przepisy ci się zmienią i zaczną na przeglądach sprawdzać ci filtr cząstek stałych skoro wynika z papierów, że takowy być w twojej gablocie powinien??? znowu do serwisu i znowu tysiaka tyle, że tym razem za założenie będziesz becalował??? wymontuj go, kup najlepiej płyn do czyszczenia sadzy kominkowej, zalej, przez noc niech postoi i rano masz filtr jak nowy :fajny Poza tym pilnujemy na bieżąco ile sadzy jest w naszym filtrze VCDSem, i wypalamy jak się trafi okazja jakiejś trasy, a jak się nie trafi okazja to i tak jedziemy sobie gdzieś i przez godzinę niech pochodzi z 3000 obrotów na jakiejś szybkiej drodze. Bo jak już jest grubo zapchany, to w ten sposób już go tak łatwo nie przeczyścisz i trzeba bawić się w rozbieranie całego ustrojstwa. Edytowane 30 Października 2013 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #86 Napisano 1 Listopada 2013 Poza tym pilnujemy na bieżąco ile sadzy jest w naszym filtrze VCDSem, i wypalamy jak się trafi okazja jakiejś trasy, a jak się nie trafi okazja to i tak jedziemy sobie gdzieś i przez godzinę niech pochodzi z 3000 obrotów na jakiejś szybkiej drodze. Bo jak już jest grubo zapchany, to w ten sposób już go tak łatwo nie przeczyścisz i trzeba bawić się w rozbieranie całego ustrojstwa. No właśnie, Panowie! Napiszcie proszę, przy jakich tzn. optymalnych warunkach wypla się DPF, prędkość obrotowa i czas. Czytałem gdzieś, że obroty 2500obr/min. przez jakieś 20-30min. Czy to prawda? Kolega pisze, że 3000obr. Jeżdżę do pracy 50km. w jedną stronę, prędkość 100-120km/h, co ok.2 tygodnie autostrada 50km. 170km/h, czyli 3000obr/min. i nigdy DPF mi się nie odezwał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #87 Napisano 1 Listopada 2013 nigdy DPF mi się nie odezwał. To się nie masz czym przejmować... Kto ma dzisiaj czas na: jedziemy sobie gdzieś i przez godzinę niech pochodzi z 3000 obrotów na jakiejś szybkiej drodze Nie ma co panikować i podporządkowywać się autu Jedno auto z dpf'em mam prawie od nowości, dzisiaj ma przebiegu ~180kkm i filtr nigdy nie dał znać o sobie - tak jakby go nie było, a jeździ praktycznie "wokół komina" gaszone i odpalane po naście razy dziennie - czyli teoretycznie warunki niesprzyjające filtrowi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #88 Napisano 1 Listopada 2013 No właśnie, Panowie! Napiszcie proszę, przy jakich tzn. optymalnych warunkach wypla się DPF, prędkość obrotowa i czas. Czytałem gdzieś, że obroty 2500obr/min. przez jakieś 20-30min. Czy to prawda? Kolega pisze, że 3000obr. Jeżdżę do pracy 50km. w jedną stronę, prędkość 100-120km/h, co ok.2 tygodnie autostrada 50km. 170km/h, czyli 3000obr/min. i nigdy DPF mi się nie odezwał. Przy takiej jezdzie raczej nie masz sie co przejmowac na zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #89 Napisano 1 Listopada 2013 (edytowane) To się nie masz czym przejmować... Kto ma dzisiaj czas na: "jedziemy sobie gdzieś i przez godzinę niech pochodzi z 3000 obrotów na jakiejś szybkiej drodze" Nie ma co panikować i podporządkowywać się autu Jedno auto z dpf'em mam prawie od nowości, dzisiaj ma przebiegu ~180kkm i filtr nigdy nie dał znać o sobie - tak jakby go nie było, a jeździ praktycznie "wokół komina" gaszone i odpalane po naście razy dziennie - czyli teoretycznie warunki niesprzyjające filtrowi... Godzina takiej jazdy raz na pół roku to chyba żadne poświęcenie. Koszta takiego wypadu są o niebo niższe niż ewentualne koszty rewitalizacji lub wymiany filtra cząstek stałych. O DPF najzwyczajniej w świecie trzeba dbać. Nie powiem nic nowego, przypominając, że jazda miejska na krótkich odcinkach jest najbardziej zabójcza dla DPFa. I jest to problem mieszczuchów dojeżdżających kilka kilometrów do pracy w korkach. A Piotrek może jeździć "wokół komina" ale nie mówi, że wali raz na dwa miesiące w trasę z 500 km i czyści sobie w ten sposób DPFa, samemu, lub w trybie wymuszonym przez komputer. A jak nie to kiedyś będzie płakał, to jest pewne jak amen w pacierzu. Więc jak ktoś, jak kolega Maciek dojeżdża codziennie do pracy 50 km i jeszcze w miesiącu jakąś autostradę robi, to zakładam, że filtr ma w świetnym stanie. I mógł by nawet sprawdzić jego zapchanie na komputerze i podać tutaj, żebyśmy wiedzieli jak taka jazda jak jego wpływa na filtr i jego zużycie. Edytowane 1 Listopada 2013 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #90 Napisano 2 Listopada 2013 (edytowane) W moim mieście B6 2.0 TDI PD nie wiem dokładnie który kod silnika BKP czy BMP rocznik 2007 zakupiony z przebiegiem około 140 tys. przeznaczenie taxi sprzedany jakiś czas temu kolejnej osobie z tej samej korporacji przebieg około 350 tys. ten sam filtr DPF i dalej kręci na taxi choć już mniej. Zabierak był wymieniany ale czy coś jeszcze to już nie powiem. Ten co mam w sygnaturce też jeździ na taxi ma około 170 tys. dam znać jak to będzie z DPF przy CR. Przejechał 20 tys. na razie nie było problemu odpukać bo tego się obawiam. Edytowane 2 Listopada 2013 przez xplo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #91 Napisano 2 Listopada 2013 Czołem! Może zadam głupie pytanie ale czym objawia się samoczynne wypalanie DPFa? Zaczynam 4 rok jazdy pasatem i nigdy nie doświadczyłem większego spalania, mulenia czy innych dolegliwości związanych z DPFem:) Przebieg oryginalny 149k km (z czego ja zrobiłem 15 tys). Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #92 Napisano 3 Listopada 2013 Czołem!Może zadam głupie pytanie ale czym objawia się samoczynne wypalanie DPFa? Zaczynam 4 rok jazdy pasatem i nigdy nie doświadczyłem większego spalania, mulenia czy innych dolegliwości związanych z DPFem:) Przebieg oryginalny 149k km (z czego ja zrobiłem 15 tys). Pozdr. 15 tysiaków w trzy lata z kawałkiem???? Na dziewczyny tylko nim jeździsz? ;p Przy wypalaniu dpf- a rosną obroty, zwiększa się zużycie paliwa (podobno nawet 4 krotnie większa dawka na wtrysku) i włączają się wentylatory żeby chłodzić wszystko poza filtrem. Generalnie silnik inaczej pracuje co słychać zresztą wyraźnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #93 Napisano 3 Listopada 2013 15 tysiaków w trzy lata z kawałkiem???? Na dziewczyny tylko nim jeździsz? ;p Przy wypalaniu dpf- a rosną obroty, zwiększa się zużycie paliwa (podobno nawet 4 krotnie większa dawka na wtrysku) i włączają się wentylatory żeby chłodzić wszystko poza filtrem. Generalnie silnik inaczej pracuje co słychać zresztą wyraźnie. Dzięki za odp. Wychodzi na to, że mój DPF jest jeszcze w dobrej kondycji:) Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #94 Napisano 3 Listopada 2013 U mnie przy silniku BMP niezauważalne wypalanie, a przy BMR wyraźnie wzrost obrotów głośniejsza praca itd. podobne przebiegi w obydwu autach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #95 Napisano 6 Lutego 2014 u mnie kontrolka DPF wyskakuje co jakiś czas, niedawno wyjmowali mi filtr czyścili jakimś chemicznym środkiem poskutkowało ale na 2 miesiące, teraz znowu kontrolka wyskakuje ale podłączając kompa nie widzi żadnego błędu. Silnik łapie dziwne obroty jak jest zimny przez jaką chwile łapie nawet do 1000 obr. później spada do 900 obr. i za chwilę do prawidłowych 800obr. Po chemicznej kastracji DPF-a silnik trząsł się, komp pokazał że uszkodzony czujnik położenia wału więc wymieniłem, już tak nie trzęsie ale według mnie i tak nie pracuje idealnie równo...Nie wiem co robić bo gdyby był DPF zawalony to by wyskoczył jakiś błąd i ewentulnie wszedł by w tryb awaryjny a tu nic. Przyspieszenie ma zdrowe silnik 170km BMR 2006r przebieg 215tyś. Ma ktoś jakiś pomysł co teraz posprawdzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIAST Zgłoś #96 Napisano 8 Lutego 2014 Koledzy, potrzebuje namiary do firmy ktora regeneruje filtr DPF najlepiej jakies sprawdzona firma z polecenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #97 Napisano 8 Lutego 2014 Ja swoim ledwo 15 tys wyciągam rocznie lecz DPF sie nie odzywa. Lecz nie ma to i tak większego znaczenia gdyż zamierzam sie pozbyć Passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #98 Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) Koledzy, potrzebuje namiary do firmy ktora regeneruje filtr DPF najlepiej jakies sprawdzona firma z polecenia. Po rozmowie z tą firmą http://eurovat.info.pl/ wysyłam im filtr do regeneracji koszt to 500zł, do tej pory banda amatorów próbowała mi "wyczyścić" filtr oczywiście bez skutków. Problemem w tych filtrach jest to że po wypalaniu sadzy zostaje popiół i to on zapycha filtr. Ta firma rozcina fizycznie filtr czyszczą go z tego syfu, potem spawają i filtr jak nowy. Edytowane 10 Lutego 2014 przez czarny122 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HARNAS Zgłoś #99 Napisano 10 Lutego 2014 Po rozmowie z tą firmą http://eurovat.info.pl/ wysyłam im filtr do regeneracji koszt to 500zł, do tej pory banda amatorów próbowała mi "wyczyścić" filtr oczywiście bez skutków. Problemem w tych filtrach jest to że po wypalaniu sadzy zostaje popiół i to on zapycha filtr. Ta firma rozcina fizycznie filtr czyszczą go z tego syfu, potem spawają i filtr jak nowy. a co z ustawieniami w komputerze? maja jakiś myk na "odległość" ?? po wyczyszczeniu filtru przecież trzeba jeszcze zresetować ustawienia VAG-em ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #100 Napisano 11 Lutego 2014 a co z ustawieniami w komputerze? maja jakiś myk na "odległość" ?? po wyczyszczeniu filtru przecież trzeba jeszcze zresetować ustawienia VAG-em ??? no nie telepatycznie Ci tego nie ustawią, trzeba pojechać do kogoś na komputer aby usunął błędy i wszystko powinno latać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach