Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączę się do tematu, posiadam pasata 2009r, 2.0tdi CR, 140km. Jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka filtra, następnie, silnik, świec zarowych. Po podpięciu pod kompa u Danielczyka w lublinie, wyszło ze zapchany filtr dpf. Wypalili mi go i na jakiś tydzień- dwa tygodnie miałem spokój. W tej chwili problem ponownie powrócił, dzwoniłem do serwisu proponują wymianę filtra na nowy, bo ze starego już nic nie będzie. W zwiazku z tym moje pytanie, czy po załozeniu nowego filtra, po przejechaniu kilku tyś km nie zapcha mi się? Czytałem na innych forach motoryzacyhnych, to że filtr zapych się to nie jest wina do konca fltra a, leży błędnie działającym osprzęcie filtra czy też silnika, czy to prawda?

Następna spraw to czy nie lepiej usunąć go całkowicie? Mozecie polecić zaufany warsztat najlpeij z okolic Hrubieszowa?

Znajomy co ma warsztat mowiłe ze posiadam najnowszy sterownik i z usunieciem nie jest juz tak łatwo, i najlepiej byłoby zastosowac emulator, czy to prawda?

 

Przede wszystkim zmień warsztat!, serwis ten może może kiedyś OK ... ale nie teraz.

Ceny i jakość serwisu mocno się popsuła. Jedyny plus to jakość obsługi klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , zaizolowalem miejsca styku kabli z metalowymi zaciskami podtrzymujacymi owe kable ale nadal blad sie objaiwa rano jak jade do pracy jak juz wracam jakies 10 godzin poznij jest spokoj .

 

Prosze o pomoc w zlokazlizowaniu tego czujnika i znalezienie numeru typu G i numeru pod jakim mam go kupic .

 

Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego dziki72 ja tez wymienialem czujniki temperatury i sa az 3 jeden przy samym turbo w kolektorze (ciezko go wymienic brak miejsca i tylko z dolu) 2 to przed filtrem a 3 za filtrem i jeszcze sonda ja jak podlaczylem pod kompa i zczytalem bledy to w bledzie bylo np (sensor 1) i z tad wiedzialem ze pierwszy czyli ten przy tubro i po upewnieniu sie w necie potwierdzilo sie a czujniki roznia sie tylko kolorem kostki po przerobieniu info w necie i9 serwisie okazalo sie iz te z czarna kostka sa wszystkie takie same np zakres temperatury podaje taki sam tylko9 numer czesci jest inny dla audi czy skody i po jakims roku juz czesc ta ma jeszcze inny numer i tak samo jest z czujnikiem z kostka czerwona (brazowa ) ja kupilem uzywke za 50 zl i smiga juz 2 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś po podpięciu pod kompa i sprawdzeniu DPF-a wyszło że zapełnienie DPF-a popiołem wynosi 90g ze 175 max i że mam jeszcze 85kkm spokojnej jazdy a potem trza go będzie wymienić. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Polecam chemiczne czyszczenie filtra DPF.U mnie w mieście skąd pochodze robi to jeden warsztat nie ASO ale gość robi rzetelnie i dokładnie.Jak chemia nie pomaga wkłada filtr do specjalnego pieca i wypala:)Robił mi już dwa razy (każdy w innym aucie)i jestem bardzo zadowolony.Koszt około 400zł.Zakład znajduję się w Grudziądzu kujawsko-pomorskie.Jak ktoś zainteresowany będzie to dam namiar/Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja bym prosił o ten kontakt albo ewentualnie w Poznaniu lub Wielkopolsce kogoś kto się zna na czyszeniu tego badziewia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Saimek.

Na Smochowicach, ul. Dąbrowskiego możesz wyciąć ten filtr w ch.....rę. Ja od wycięcia śmignąłem już 20tkm i spokój mam.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od czyszczenia DPF zrobiłem ~25kkm i też spokój. czyściło ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:dobrze :padam: :padam:

Niestety, ja musiałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

u mnie zaświeciła się kontrolka od DPF w instrukcji znalazłem metodę 4-5 bieg i ok 2tyś oborotów. Przy takiej jeździe kopci z rury bialawo-niebieski dym ale tylko jak jadę po równym lub z górki bo pod górkę od razu dym znika.. i teraz pytanie czy to właśnie to wypalanie?

jestem w trasie i przede mną 500km. auto nie traci na mocy nie muli tylko kopci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

u mnie zaświeciła się kontrolka od DPF w instrukcji znalazłem metodę 4-5 bieg i ok 2tyś oborotów. Przy takiej jeździe kopci z rury bialawo-niebieski dym ale tylko jak jadę po równym lub z górki bo pod górkę od razu dym znika.. i teraz pytanie czy to właśnie to wypalanie?

jestem w trasie i przede mną 500km. auto nie traci na mocy nie muli tylko kopci...

 

 

Niczym się nie martw, szerokości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

u mnie zaświeciła się kontrolka od DPF w instrukcji znalazłem metodę 4-5 bieg i ok 2tyś oborotów. Przy takiej jeździe kopci z rury bialawo-niebieski dym ale tylko jak jadę po równym lub z górki bo pod górkę od razu dym znika.. i teraz pytanie czy to właśnie to wypalanie?

jestem w trasie i przede mną 500km. auto nie traci na mocy nie muli tylko kopci...

 

Noi małe sprostoanie dziś w warsztacie po podpięciu pod kompa stan filtra DPF ok 20% zatkania temp w normie 0 błędów silnika. ale .... okazało się że pod maską za silnikiem gdzie jest puszka na filtr cząsteczek jest ślad po rozcięciu i pewnie już go nie ma. Natomiast komputer załączył kontrolkę i auto chce go non stop wypalać. leci bialy dym gryzący jak cholera.

czy poprzednik źle wgrał soft dla silnika bez pdf? aha oleju nie bierze ale jest go powyżej max może przepala nadmiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojjjjj.... A czy czasem nie ubywa ci płynu w układzie chłodzenia? Bo nadmiar oleju to nie jest normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ojjjjj.... A czy czasem nie ubywa ci płynu w układzie chłodzenia? Bo nadmiar oleju to nie jest normalny objaw.

tego nie wiem dokladnie. w poniedzialek jade do mechanika bede wymienial filtry olej itp wiec bede obserwowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak ubywa plynu chlodniczego to o czym to swiadczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o padniętej uszczelce pod głowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o padniętej uszczelce pod głowica.

 

Pękniętej głowicy różnież, wypracowanych gniazd zaworowych też. Ogólnie ubywanie płynu chłodniczego to oznaka, że się coś dzieje. Czasem tylko jest to wąż, chłodnica i można odetchnąć. Gorzej jak nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie straszcie człowieka :). Jemu stan z max do min spadł w ciągu 3 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wypracowanych gniazd zaworowych też

 

a to mnie zaciekawiło... zawsze myślałem ze od tego ubywa oleju a nie płynu chłodniczego. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności