Zigi86 Zgłoś #161 Napisano 24 Lutego 2014 A ja mam pytanie trochę z innej beczki, jak często pokazuje wam się kontrolka wypalania dpf ? czy dzieje się tak często/ co jakąś ilość kilometrów ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #162 Napisano 24 Lutego 2014 jaka kontrolka??? Nie ma takiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #163 Napisano 25 Lutego 2014 jak często pokazuje wam się kontrolka wypalania dpf jaka kontrolka??? Nie ma takiej.Oczywiście że jest, choć chyba nie we wszystkich wersjach licznikowych/wyposażenia. Tylko że to chyba nie jest kontrolka wypalania a zapełnienia DPF-ahttp://forum.vw-passat.pl/threads/46597-Rozmieszczenie-kontrolek-w-Passacie-B6?p=1409295&viewfull=1#post1409295 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #164 Napisano 25 Lutego 2014 Oczywiście że jest, choć chyba nie we wszystkich wersjach licznikowych/wyposażenia. Tylko że to chyba nie jest kontrolka wypalania a zapełnienia DPF-ahttp://forum.vw-passat.pl/threads/46597-Rozmieszczenie-kontrolek-w-Passacie-B6?p=1409295&viewfull=1#post1409295 to jest kontrolka zapełnienia filtra, a nie wypalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #165 Napisano 25 Lutego 2014 Tylko że to chyba nie jest kontrolka wypalania a zapełnienia DPF-a to jest kontrolka zapełnienia filtra, a nie wypalania. dokładnie to napisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #166 Napisano 25 Lutego 2014 Oczywiście że jest, choć chyba nie we wszystkich wersjach licznikowych/wyposażenia. Tylko że to chyba nie jest kontrolka wypalania a zapełnienia DPF-ahttp://forum.vw-passat.pl/threads/46597-Rozmieszczenie-kontrolek-w-Passacie-B6?p=1409295&viewfull=1#post1409295 :dobrze sorki za OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #167 Napisano 25 Lutego 2014 oj Tomek.... :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #168 Napisano 25 Lutego 2014 Do kolegi co zapodał linki do DFP'ow z alledrogo.pl uwierz mi przerabiałem ten temat, to nie jest filtr, który będzie spełniał te funkcje co oryginał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #169 Napisano 25 Lutego 2014 ufff, zatem odbieram honor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #170 Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) Dla mnie było by lepiej gdyby ludzie nie usuwali DPFów, bo na serwisie można zarobić dużo więcej. Niemniej jednak są marki/modele samochodów w których DPF i jego obsługa - software są po prostu spierniczone już w fabryce... Najczęściej wygląda to tak: Pojawiają się problemy z DPF, po diagnozie i innych próbach naprawy filtr wraz ze wszystkimi czujnikami zostaje wymieniony, auto jeździ 2 miesiące po czym problem powraca...filtr zostaje usunięty i problem znika raz na zawsze...takich przypadków jest całe mnóstwo, ile razy słyszałem opowieść o tym czego to właściciel nie wymieniał, ile to kasy nie wydał, a na końcu i tak wywalił filtr bo miał już dosyć nerwów...po usunięciu fura jeździ i nie ma z nią żadnych problemów...nie kopci, nie charczy... Oczywiście są przypadki, gdzie po wyłączeniu obsługi DPFa pokazuje się nagle jakiś błąd, którego wcześniej nie było, świadczący o usterce, która to mogła mieć wpływ na to że DPF padł, pytanie jest jedno...dlaczego ten błąd się nie pokazał wcześniej? Skoro usterka ma wpływ na DPF to priorytet błędu powinien być taki sam jak w przypadku usterek związanych z DPF...niestety tak nie jest... Kilka dni temu rozmawiałem, ze znajomym który pracuje w miejscu gdzie przeprowadza się badania i analizy związane z technika motoryzacyjną... powiedział, że normy emisji spalin bada się w konkretnych warunkach, nawet jeśli samochód dymi jak lokomotywa a w tych warunkach spełni nawet normę euro 12 to nie ma podstawy do odebrania dowodu rejestracyjnego, odpowiedział mi tak na pytanie dotyczące samochodów wyposażonych w DPFy, a mimo tego kopcących jak zwykły diesel(w większości ople i fordy)... Teoretycznie powinno to wyglądać tak, że podczas badania technicznego norma ma być spełniona i tyle, jeśli jest to jedyne do czego może się przyczepić diagnosta to fizyczny brak DPF(niezgodność z homologacją)....jeśli ktoś zamiast filtra wspawa kawał rury to wiadomo, że będzie problem, jeśli została oryginalna puszka to diagności na siłę nic nie szukają....chyba że samochód jest niesprawny, kopci jak smok, a spaliny śmierdzą jak w starym jelczu... Dlatego jeśli ktoś pozbył się DPFa, ma z głowy problem z podnoszącym się poziomem oleju, wiecznymi regeneracjami to niech chociaż zadba o to aby auto było sprawne, aby nie było jakieś nieszczelności, żeby wtryski były sprawne, żeby silnik/turbo nie przepalał oleju...bo są to podstawowe zabiegi, z którymi powinien się liczyć każdy użytkownik samochodu. p.s to już raczej jako ciekawostka...czy wiecie, że w Polsce od stycznia tego roku trzeba mieć homologacje na tarcze hamulcowe? Posiadanie tarcz niehomologowanych teoretycznie może być przyczyną "niezaliczenia" przeglądu technicznego...a wiecie ile tarcz hamulcowych w Polsce ma homologacje? Ok3-4% sprzedawanych...bo producenci nie będą homologowali tarcz tylko na Polskę skoro inne kraje czekają z wprowadzeniem takiego wymogu do ok 2018-2020r... Edytowane 25 Lutego 2014 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zigi86 Zgłoś #171 Napisano 25 Lutego 2014 Oczywiście że jest, choć chyba nie we wszystkich wersjach licznikowych/wyposażenia. Tylko że to chyba nie jest kontrolka wypalania a zapełnienia DPF-ahttp://forum.vw-passat.pl/threads/46597-Rozmieszczenie-kontrolek-w-Passacie-B6?p=1409295&viewfull=1#post1409295 Ok, skoro kontrolka nie sygnalizuje wypalania to jak mniemam można się zorientować, że ma to miejsce tylko obserwując zwiększone obroty silnika ? zatem jak często "odczuwacie", że filtr się wypala. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #172 Napisano 25 Lutego 2014 zatem jak często "odczuwacie", że filtr się wypala.O ile mnie nie dopadnie pod garażem jak już wracam do domu to w ogóle nie odczuwam. Dla mnie DPF jest całkowicie bezobjawowy. W CR-kach potrafi się dopalić sam nawet na wolnych obrotach. Wystarczy nie gasić silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #173 Napisano 26 Lutego 2014 Kontrolka DPFa zapala się wtedy, gdy poziom nasycenia sadzą przekroczył ustalony bezpieczny poziom, jej zapalenie jest ostrzeżeniem i informacją dla użytkownika o tym aby nie gasił silnika tylko przejechał się kawałek i dopalił DPFa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flashhh Zgłoś #174 Napisano 28 Lutego 2014 Który to parametr okresla ilość popiołu w kanale 68? Jaka wartość jest maksymalna, oraz od jakiej należy się martwić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #175 Napisano 1 Marca 2014 Parametr 2 w bloku 68, w przypadku PD wartość maksymalna to 60g. Tu masz foto: https://www.dropbox.com/s/1b84tdojj3dve98/ScreenShot002.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarioPL Zgłoś #176 Napisano 2 Marca 2014 ... normy emisji spalin bada się w konkretnych warunkach, nawet jeśli samochód dymi jak lokomotywa a w tych warunkach spełni nawet normę euro 12 to nie ma podstawy do odebrania dowodu rejestracyjnego...Dlatego jeśli ktoś pozbył się DPFa, ma z głowy problem z podnoszącym się poziomem oleju, wiecznymi regeneracjami to niech chociaż zadba o to aby auto było sprawne, aby nie było jakieś nieszczelności, żeby wtryski były sprawne, żeby silnik/turbo nie przepalał oleju...bo są to podstawowe zabiegi, z którymi powinien się liczyć każdy użytkownik samochodu. Zgadzam się ze wszystkim co napisał kolega kmink. DPF jest odpowiedzią producentów silników, na ataki tych oszołomów ekologów, którzy próbują wszystkich dookoła terroryzować. Jak tak dalej pójdzie to na pierdy będziemy mieli nałożone filtry i normy czystości. Zgadnijcie kto za to zapłaci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #177 Napisano 4 Marca 2014 Ja narazie odkładam myśl o wywaleniu DPF-a do momentu kiedy znowu zaczną się problemy, regenerowałem filtr w firmie Vat-Consulting, prawdopodobnie są profesjonalistami w tym co robią zobaczymy czas pokaże. Jak narazie samochód śmiga. Facet powiedział że jak samochód ma ponad 200tyś to nie ma opcji żeby nie było problemów z filtrem no chyba że jest nowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #178 Napisano 4 Marca 2014 Również regenerowałem w Vat Consulting, współpraca bezproblemowa. Oto zdjęcia po czyszczeniu: https://www.dropbox.com/sh/f9xlopkqk6h85hk/aHV1lTljp7 W sumie cała realizacja wyglądała tak: Dzień 1 - demontaż i wysyłka dpfa dzień 2 - odebranie i rozpoczęcie regeneracji dzień 3 - zakończenie regeneracji, wysyłka do właściciela dzień 4 - odebranie dpfa dzień 5 - montaż dpfa i adaptacja nowego dpfa W sumie dałoby się to zrobić w 4 dni, ale trochę za późno dostałem go od kuriera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #179 Napisano 4 Marca 2014 Koledzy, ja wywaliłem ten syf ponad 1,5 roku wstecz u kolegi Kminka, od tej pory stałem się szczęśliwym posiadaczem B6, ustały wszelkie problemy. Usunięcie przy 229 tys.. Jedyne czego żałuję to, że nie zrobiłem tego wcześniej. Poszło wcześniej mnóstwo kasy na czyszczenie i wymianę czujników. U mnie stopień zapełnienia wynosił ponad 72 g. Płukanki dawały radę do 60 g, później w ciągu miesiąca sytuacja z trybem awaryjnym się powtarzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #180 Napisano 5 Marca 2014 Również regenerowałem w Vat Consulting, współpraca bezproblemowa. Oto zdjęcia po czyszczeniu: https://www.dropbox.com/sh/f9xlopkqk6h85hk/aHV1lTljp7W sumie cała realizacja wyglądała tak: Dzień 1 - demontaż i wysyłka dpfa dzień 2 - odebranie i rozpoczęcie regeneracji dzień 3 - zakończenie regeneracji, wysyłka do właściciela dzień 4 - odebranie dpfa dzień 5 - montaż dpfa i adaptacja nowego dpfa W sumie dałoby się to zrobić w 4 dni, ale trochę za późno dostałem go od kuriera. u mnie trochę szybciej we wtorek wysłałem w piątek już był u mnie ---------- Dodano o 09:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:00 ---------- Koledzy, ja wywaliłem ten syf ponad 1,5 roku wstecz u kolegi Kminka, od tej pory stałem się szczęśliwym posiadaczem B6, ustały wszelkie problemy. Usunięcie przy 229 tys.. Jedyne czego żałuję to, że nie zrobiłem tego wcześniej. Poszło wcześniej mnóstwo kasy na czyszczenie i wymianę czujników. U mnie stopień zapełnienia wynosił ponad 72 g. Płukanki dawały radę do 60 g, później w ciągu miesiąca sytuacja z trybem awaryjnym się powtarzała. kolego jakie koszty ogólne miałeś wywalenia tego ustrojstwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach