Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sprawdzić stan popiołu w DPF-ie, ale w bloku 108 nie pokazuje żadnej wartości. Natomiast w bloku 68 są wartości bez jednostek i podpisów. Gdzie szukać tych wartości?

VCDS w wersji 11.11.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem sprawdzić stan popiołu w DPF-ie, ale w bloku 108 nie pokazuje żadnej wartości. Natomiast w bloku 68 są wartości bez jednostek i podpisów. Gdzie szukać tych wartości?

VCDS w wersji 11.11.5

 

Gratulacje Michał zakupu VCDS-a ;p

 

Co do inspekcji DPF-a to masz:

 

W silniku CR:

 

GRUPA 108

 

108.1 - stopień zaolejenia DPF (oszacowany)

108.2 - masa popiołu (wymagana)

108.3 - masa popiołu (rzeczywista w gramach)

 

 

W silniku PD:

 

GRUPA 75

 

 

 

Zdjęcie poglądowe: http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=45224&d=1296815816

Edytowane przez skindred
Dodany podział na silniki CR i PD w VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gratulacje Michał zakupu VCDS-a ;p

Na razie pożyczony.

 

Chodzi mi o wypełnienie popiołem.

W 108 nic nie wyświetla.

Natomiast w 75 temperatury przed i za oraz wypełnienie sadzą w %.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popioly masz w takim razie w 68.2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Dodałem podział na PD i CR. Przyda się na przyszłość, bo sporo ludzi i tak szuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, czytałem i w końcu sprawdziłem. Screen w załączniku.

Co myślicie o tych wynikach?

Próbowałem wejść w adaptację żeby sprawdzić tam wartości, ale dostaję komunikat dostęp nieupoważniony.

ScreenShot036.jpg

Edytowane przez michael230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał, jeżeli te 67 to jest popiół to chyba kończy się DPF i są trzy wyjścia: nowy(chyba odpada-ok. 7000PLN), wycięcie(do przyjęcia-ok. 1000-1500PLN), regeneracja(ciekawa oferta podana na naszym forum-ok. 500PLN).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła, regeneracja w firmie Euro-Vat. Jak za jakiś czas zaostrzą przepisy to się okaże, że w papierach mam DPF, a fizycznie go nie ma. Później tylko chcę zrobić chipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz to zrobic jednocześnie, program i wycięcie - problem znika raz na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IgnisDriver napisał:

możesz to zrobić jednocześnie, program i wycięcie - problem znika raz na zawsze.

Pewnie że może.Tylko czytaj jaką podjął decyzję.I bardzo słusznie.Jak wejdzie u nas CEPIK to Ci samochód po WIN pod względem wyposażenia sprawdzi każdy patrol policji .I pozamiatane zabiorą dowód rejestracyjny.Wtedy zaczną się koszty i auta takiego nikt nie kupi ani nie zarejestruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Później tylko chcę zrobić chipa
Tylko nie przeginaj pały z mocą i momentem, bo szybko może się okazać, że DPF to wcale nie był największy problem. Zresztą mądry tuner sam Ci dobierze tak parametry aby nie zdemolować sprzęgła czy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, już rozmawiałem na ten temat i maksymalnie to koło 135 KM i ponad 300 Nm , wystarczająco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak tak, już rozmawiałem na ten temat i maksymalnie to koło 135 KM i ponad 300 Nm , wystarczająco.
Zgadza się. U mnie trzy razy obniżali zanim aktualne parametry były wystarczające i nie powodowały efektów ubocznych. A po całym zabiegu chłopaki przekazali mi kilka rad jak prawidłowo eksploatować auto po chipie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver napisał:

 

Pewnie że może.Tylko czytaj jaką podjął decyzję.I bardzo słusznie.Jak wejdzie u nas CEPIK to Ci samochód po WIN pod względem wyposażenia sprawdzi każdy patrol policji .I pozamiatane zabiorą dowód rejestracyjny.Wtedy zaczną się koszty i auta takiego nikt nie kupi ani nie zarejestruje.

 

Bo? puszka po dpf zostaje - nikt nie wie co jest w środku a już na bank byle patrol na ulicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W PL może nie wnikaja ale na zachodzie już tak. Ktoś musi przetestować dpf po regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wejdzie u nas CEPIK to Ci samochód po WIN pod względem wyposażenia sprawdzi każdy patrol policji .I pozamiatane zabiorą dowód rejestracyjny.Wtedy zaczną się koszty i auta takiego nikt nie kupi ani nie zarejestruje.

 

Życzyłbym sobie takiej skuteczności policji na drodze... Póki co, na drodze nie są ci w stanie nawet powiedzieć ile masz punktów karnych (jedynie, że masz lub nie masz), a co dopiero sprawdzić dpf'a...

Sprawdzenie dpf'a to nie to samo, co rzut oka do bagażnika czy masz zapasówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bez obrazy ale Wasza wiedza w tym temacie jest znikoma albo żadna.

Jeżeli kolega pisze:

Sprawdzenie dpf'a to nie to samo, co rzut oka do bagażnika czy masz zapasówkę.

to właśnie o tym świadczy.

Napisałem wcześniej :Jak u nas wejdzie CEPIK co ma nastąpić najpóźniej do końca 2015r. Wówczas sprawdzenie czy samochód miał zamontowany fabrycznie DPF czy nie po jego VIN będzie tak proste jak rzut oka do bagażnika.

Co to jest CEPIK proszę poczytać w Internecie.Każdego Diesla można sprawdzić czy ma zamontowany DPF czy nie patrząc na wylot z rury wydechowej a nie na to czy ma puszkę z DPF czy nie.

A wszystkie Diesle wyprodukowane od modelu 2009 r muszą mieć DPF. Więc bez CEPIKU sprawdzenie czy go dalej ma jest jak rzut oka do bagażnika czy ma zapasówke.

Edytowane przez Jednorazka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś Ty się tak uparł na ten cepik - w VINie też stoi że mam dpf, puszkę mam więc o co kaman? Kto i jak to sprawdzi? Może chcesz mi wmówić, że policja będzie mi przy kontroli robiła analizę spalin?

od kilku lat mi tego nie robią na rocznych przeglądach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności