Jump to content

bbbb

  • Content Count

    1,044
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About bbbb

  • Birthday 12/15/1961

Informacje osobiste

  • Imię
    Bogdan
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Jastrzębie-Zdrój

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
  • Rok produkcji
    2007

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No to niezłe osiągnięcie żeby przejechać 71 km na 1 litrze. To ni mniej, ni więcej 1,4 l/100km. Daj znać jak poustawiasz właściwe parametry.
  2. Przetestowałem Liqui Moly2666 na Cordobie 1.9SDI z przebiegiem 271000km. I szczerze mówiąc szału nie ma. W załączniku efekty. Filterek(ten z lewej) w zasadzie zmienił zabarwienie ale raczej od nasączenia się preparatem niż od zanieczyszczeń. Dawki.doc
  3. Dzięki za potwierdzenie moich domysłów. Tak nieśmiało domyślałem się, że zasilanie biegnie do pompy tandemowej-króciec 4. Czyli króciec 3 musi być przelewowy(powrót).
  4. Ja jakiś czas temu zastosowałem jakiś preparat(teraz nie pamiętam jaki). Wlałem go do puszki filtra paliwa(najpierw odessałem paliwo) i odpaliłem silnik. Wtedy nie pomyślałem, że przecież nadmiar i tak wraca do baku i po kilku minutach silnik pracował na mieszaninie paliwa z preparatem. Ale efekt był wyraźnie odczuwalny. Niestety był krótkotrwały, jakieś 3 tankowania. Dlatego teraz chcę zastosować czysty preparat. W necie pełno jest filmików jak czyścić czystym preparatem i zalecają zastosowanie filterka aby czyścił powracający z silnika preparat. Niestety nigdzie nie znalazłem który przewód to zasilający, a który powrotny, a nie chciałbym odwrotnie podłączyć filterka. Za kilka dni będę czyścił wtryski w Cordobie 1.9SDI(tam na filtrze jest kierunek przepływu) i ciekaw jestem efektu.
  5. Robert, problem w tym, że nie wiem jaki jest kierunek przepływu paliwa(króćce 3 i 4). Filtr paliwa(uniwersalny), który trzeba wpiąć w obieg ma ustalony kierunek i nie można go podłączyć "pod prąd". Adam, patrząc na Twoją komorę silnika można wnioskować, że prawidłowo zaznaczyłeś kierunek przepływu paliwa. Zasilanie idzie do pompy, a powrót biegnie od poszczególnych wtrysków. Tak z ciekawości czyściłeś wtryski i czy był jakiś efekt?
  6. Od jakiegoś czasu silnik na wolnych obrotach szarpie. To samo przy odpalaniu-szarpnie silnikiem(czasami dość mocno). Zrobiłem też BIPy i o ile grupa 13 wygląda w miarę znośnie to już w 23 chyba jest zbyt dużo. To samo z synchronizacją wtrysków. Mam -2,9, niby mieści się w widełkach ale chyba za bardzo na minusie. W związku z tym wymyśliłem sobie aby trochę cofnąć synchronizację bliżej zera(metodą prób i doświadczeń) i przeczyścić wtryski preparatem Liqui Moly 2666. Chciałbym to zrobić z pominięciem zbiornika tylko problem w tym, że nie wiem które przewody z filtra paliwa zasilają wtryski, a które odprowadzają nadmiar. Na zdjęciu ponumerowałem przewody i domyślam się, że 1 i 2 idą do(z) baku i tu zrobię "obejście". A 3 i 4 to zasilający wtryski i odprowadzający nadmiar. Tylko który jest który? BIPy.doc
  7. Nie jest to zbyt skomplikowana czynność. Rozgrzej silnik tak żeby termostat się otworzył(obydwa węże z chłodnicy powinny być gorące). Wtedy zdejmij wąż z chłodnicy(ten najniższy) i gdy już płyn będzie leciał zdejmij korek wlewu do zbiornika wyrównawczego(żeby niepotrzebnie nie wytwarzało się podciśnienie), tylko uważaj żebyś się nie poparzył. Gdy już wszystko wyleci to nalej płynu i po sprawie. Jeżeli masz ochotę płukać układ to zastosuj jakąś płukankę(jest tego pełno w sklepach) albo nalej wody destylowanej i ponownie rozgrzej silnik jak poprzednio i spuść to tak jak spuszczałeś płyn. Po nalaniu płynu silnik musisz dobrze zagrzać i układ sam się odpowietrzy. Po całkowitym odpowietrzeniu zapewne będzie trzeba zrobić dolewkę. Instrukcji jak zrobić wymianę płynu jest pełno w necie. Wygugluj i znajdziesz informację jak to zrobić. Przykład pierwszy z brzegu. Dalej nie chciało mi się szukać. https://forum.vw-passat.pl/topic/45754-wymiana-p%C5%82ynu-chlodniczego-w-20-tdi-ca%C5%82kowite-spuszczenie-p%C5%82ynu-z-ukladu/
  8. No to ciekawostka. Sam nie raz wyciągałem akumulator(ładowanie, wymiana na nowy) i zawsze kluczyk(grot) działał i zawsze zamykałem i otwierałem auto. Chyba, że zamkniecie z pilota i odłączenie akumulatora powoduje dokumentne zablokowanie zamka, tylko co jak padnie akumulator, to nie wejdziesz do auta? Teraz nie pamiętam jak to było u mnie. Nie mniej jednak przestroga na przyszłość żeby przed wyjęciem akumulatora nie zamykać auta z pilota. A maski nie da rady jakoś otworzyć?
  9. Dokładnie o taki wkład chodzi. Jak wymienić jest opis na forum. Odrobina zdolności manualnych i suszarka do włosów(w opisie dowiesz się po co) wystarczy.
  10. Do GPS nie potrzebujesz żadnej przejściówki gdyż w załączeniu masz antenę z końcówką. Wystarczy tylko przykręcić do gniazda. Co do radia FM wygląda, że radio ma gniazdo na standardowy "bolec". Ale wygląda, że dołączona jest przejściówka FAKRA, czyli "bolec" wkładasz do radia, a FAKRA łączysz z instalacją auta. Nie wiem jak z odbiorem, czy nie trzeba będzie wspomnianego wyżej separatora.
  11. Rzeczywiście prościej jest zdjąć "dekielek". Niestety ja urwałem 2 zatrzaski, ale i tak trzyma się na pozostałych. Jedynie nakląłem się przy zakładaniu schowka. Farelka polutowana(oporniki), zabudowana i póki co jest OK. Tylko dzisiaj czuję każdy mięsień i ledwo wstałem z wyra.
  12. Mam 1 GB RAM. Z radiem jest tak, że jak kręcę się na miejscu to nic się nie dzieje. Jedynie gdy dojeżdżam do sygnalizacji świetlnej to mam zakłócenia. Problem, jeżeli tak to można nazwać, zaczyna się gdy jadę w trasie i zmienia się siła sygnału i częstotliwość stacji. Wtedy RDS(chyba?) skanuje cały zakres FM w celu znalezienia najsilniejszego sygnału. I znów gdy "złapany" sygnał słabnie to radio przeszukuje pasmo w celu znalezienia najsilniejszego sygnału. Przyznam, że jest to irytujące. Najpierw korzystałem ze smartfona jako routera, ale wydawało mi się to trochę uciążliwe. Dlatego poradziłem sobie w ten sposób, że kupiłem mobilny router na kartę SIM z pakietem internetu(net dokupiłem do swojego abonamentu) i zainstalowałem apkę "internetowe radio"(jest tego pełno) i teraz mam do dyspozycji kilka tysięcy stacji radiowych z całego świata. Kombajn działa prawidłowo nawet przy włączonych kilku aplikacjach(radio, nawigacja, internet, BT). W momencie włączenia wstecznego radio automatycznie przechodzi w tryb kamery cofania i pokazuje na ekranie linie pomocnicze, na razie na czarnym tle bo nie mam jeszcze zabudowanej kamery cofania. Samo radio wtedy przycisza się o ok. 50%. Jakość odtwarzanej muzyki, jak na mój gust jest całkiem dobra(jest kilka możliwości ustawienia equalizera z indywidualnymi włącznie). Syn twierdzi, że jego radio w Cordobie gra gorzej i mi też się tak wydaje.
  13. Ja mam dokładnie taki sam jak ten z pierwszego linku. Nie wiem jak czujniki zbliżeniowe bo ich nie mam. Planuję zamontowanie kamerki cofania. Czyt post 230.
  14. Dzięki za odzew. Jutro będę się bawił z "farelką"(Elektryczne dogrzewanie wnętrza), to powrócę do walki z silniczkiem V159. W sumie i tak mam rozbebeszony cały przód.
  15. I udało Ci się zdjąć osłonę silniczka bez wykręcania go??? Ja po 2 godzinach przeklinania dałem sobie spokój i teraz czekam na kluczyki 5,5, kupione na Allegro, bo w żadnym sklepie w promieniu 30 km ich nie było.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy