Skocz do zawartości

DarekTDI

  • Liczba zawartości

    227
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O DarekTDI

  • Urodziny 30.12.1986

Informacje osobiste

  • Imię
    Dariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Magdalenka

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
  • Rok produkcji
    2006

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Passat B6 1.9TDI BKC 105KM. Skrzynia manualna 5-biegowa kod HNV. Odczuwam pojedyncze szarpnięcie podczas jazdy gdy dodaje/odpuszczam gaz. Jest to pojedyncze szarpnięcie porównywalne do tego gdy holujemy samochód i linka się luzuje i napina. Jakby był mega luz na którymś z elementów przeniesienia napędu lub poduszce silnika. Przeguby zewnętrzne kupiłem nowe jakis czas temu bo stukały ale szarpnieć to nie wyeliminowało. Poduszki amortyzatorów, łożyska amortyzatorów i amortyzatory nowe. Poziom oleju OK. Dwóch mechaników nie potrafi podać konkretnej przyczyny. Samochód normalnie przyspiesza, hamuje. Hamulce się nie grzeją, spalanie 5-5,5l/100km. Problem nie jest od dziś, ale teraz to jakby się nasilało. Czy ktoś z Was borykał się z takim problemem? Odnośnie poduszek to mam jedynie zastrzeżenia do poduszki w "sankach" ( wg mechanika poduszka jest OK). Nagrałem filmiki. Samochód podniesiony, koła luźno zwisają, na biegu. Ruch skrzyni wymuszony ręką poprzez koła z pomocą 5-letniego syna Huberta? 20200627_171301.mp4 20200627_172013.mp4 20200627_161343.mp4
  2. Ostatnio podczas wizyty pod samochodem zauważyłem że i u mnie czas odcisnął swoje piętno na poduszkach stabilizatora. Średnica 23,6 mm.
  3. Ostatnio zauważyłem wyciek z okolic pompy vacum LUK. Wyciek spomiedzy pompy vacum i głowicy. Zajrzałem do filtra paliwa mając na uwadze historie z oblepionym filtem paliwa o których powyżej pisaliście. Paliwo wydaje się być czyste ale filtr wydaje się być czarny. Będę przechodził z tego LUKa na Boscha
  4. Witam. Miałem i co najgorsze mam dalej błąd 01274-silnik klapy spiętrzania powietrza V71. Kupiony potencjometr. Rozebrałem i sprawdzam czy silnik działa z klapą. Działał. Wyjąłem i zmieniłem potencjometr, zamontowałem i sprawdzam ponownie. Zrobiłem reset klapek ręcznie czyli ECON + nawiew środkowy. Silnik działa. Klapki się zresetowały, ustawiły. Wykasowałem bład i niestety błąd wraca. Wykasowałem błąd i wszedłem w nastawy podstawowe 04. Był napis w typie Motoren lernen czyli nauka silniczków i nauka silniczków skończona. Błąd nadal jest.??? Pomysły? 20200430_194455.mp4
  5. Mam pytanie. Naprawiłem swoją grzałką. Zimny lut na rezystorze. Błąd zniknął. Test grzałki wyszedł ma 900 watt i 66A. Teraz pytanie. Czy możliwe że grzałka się włącza na zgaszonym silniku gdy climatronic jest włączony przy 15 stopniach C za oknem? Czytałem o warunkach załączenia i powinno to być nierealne ale dwukrotnie w dziwnych okolicznościach rozładował mi sie aku po naprawie grzałki??
  6. OK, spróbuję zmienić potencjometr na początek, a w ostateczności zmienię silniczek który i tak kupię (najwyżej zwrócę ?), dziękuję za pomoc.
  7. Na telefonie szukałem w ETCE i cały czas ETKA pokazywała mi V113. I numeru tego V71 nie mogłem znaleź ć?. Dzięki. Niby ten 3C0907511D jest kompatybilny z 3C0907511T. Powiem szczerze, że nie rozbierałem tego jeszcze. . Chce się do wymiany przyszykować i zaopatrzyć się w potrzebne części zanim rozbiorę. Gdyby był sam potencjometr do wymiany to byłoby super. Cały silniczek (zamiennik)100 zł, potencjometr 18 zł. Jeszcze jedno pytanie, bo po wpisaniu nr części wyskakują mi dwa rodzaje silniczka. Do mnie będzie silniczek 1 czy 2 ( w załączniku)? Wczoraj walczyłem z grzałką Z35. Jeszcze tylko ten nieszczęsny silniczek i będzie 0 błędów w klimatyzacji. Uff
  8. Witam. Potrzebuje numer części silniczka nastawczego klapy spiętrzania powietrza V71 do VW Passat B6 1.9TDI BKC 2006 rok.
  9. Witam. Czy można zastosować silniczek 3c9955711a zamiast 3c9955711?
  10. Jestem świeżo po wymianie poduszek, łożysk amortyzatora i amortyzatorów. Oś przednia. Nie wszystko przebiegło bez komplikacji- łącznik nie chciał odkręcić się (spline w tym miejscu to nie był dobry pomysł konstruktora biorąc pod uwagę zawansowaną korozję śrub). No i 2 śruby poduszek się urwały (mimo że były popsikane odrdzewiaczem). Nowe poduszki, łożyska i amortyzatory firmy SACHS. Tydzień temu byłem na przeglądzie. Amortyzatory miały 75% i 68%. Po rozebraniu okazało się że to szroty. Wciskają się niemalże bez oporu, nie odbijają samoistnie i można tłoczyska wyciągnąć ręką wedle upodobania szybko lub wolno. Wyczuwalny luz tłoczyska na boki (słyszalne były stuki w zawieszeniu podczas jazdy po małych nierównościach np po trelince). Na poduszkach amortyzatorów data produkcji 2006 (czyli od nowości) ? Ciekawy jestem jak będzie się teraz prowadził, ale muszę poczekać na jazdę próbną bo równolegle rozrząd robię.
  11. VW Passat B6 1.9 TDI 105 KM BKC Kombi A mnie dopadło momentalne zebranie bieżnika po wewnętrznej stronie opon na tylnej osi. Przez 5 lat przy zawieszeniu był robiony tylko stworzeń kulisty wahacze przedniego w 2014 roku. Co roku żadnych luzów przegląd nie wykazywał, w tym roku ma początku listopada również nie było żadnych luzów, a szarpany zawsze jest konkretnie. Diagnosta zwrócił uwagę że tnie opony tylne od strony wewnętrznej koła (łysa krawędź i płótno widoczne). Umówiony jestem na 17 grudnia na geometrię i zobaczymy (jak śruby mimośrodowe umiemożliwią regulację to pewnie dodatkowo będzie wycięcie śrub i wymiana tulei). Zastanawiam się faktem że jak nie ma luzów w zawieszeniu i nic nie było robione w zawieszeniu to czemu ewentualnie geometria się tak drastycznie rozjechała. Opony te same od 5 lat. Tak na marginesie to jeśli chodzi o jakiekolwiek stuki to słychać pukanie z przodu podczas jazdy po niewielkich nierównościach np po bruku lub nierównej trelince. Większe nierówności - cisza. Jakby poduszka amortyzatora lub amortyzator. Amortyzatory przód 68% tył 61%. Dodatkowo ostatnio się nasiliło zjawisko podczas delikatnego operowania podałem gazu jest odczuwalne szarpnięcie -tąpnięcie jakby w skrzyni był duży luz lub na poduszkach silnika (silnik nie wykazuje skłonności do odchylenia się podczas próby ruszania na ręcznym). Poduszka silnika pod akumulatorem zmieniona bo trzeszczała jak ręcznie bywałem silnikiem. Jedynie dwuczęściowa poduszka wprasowywana w sankach nie została sprawdzona przezemnie w 100 %- chociaż wizualnie jest ok. Delikatnie dotykam pedał gazu i szarpnie i jak zdejmę nogę z gazu też szarpnie. To są jedyne rzeczy z którymi mam problem w tym samochodzie, czy mogą mieć wpływ na geometrię?
  12. Długi bit + przedłużka u mnie załatwił sprawę Apropo regeneracji w Sztumie to faktycznie rzeczowo można z właścicielem porozmawiać. Koszt regeneracji w zależności od oceny zużytego zacisku i silniczka. W przybliżeniu przedstawia się tak: -200 zł prosta regeneracja na klej -300-350 zł regeneracja fachowa przy frezie 6, Piaskowanie i malowanie. -jeśli do silniczka poszedł płyn (tak jak u mnie) poprzez nieszczelne uszczelnienie zacisku to istnieje ryzyko że elektronika będzie do wymiany. Jeśli podczas oględzin okaże się że elektronika do wymiany to dodatkowy koszt 80 zł -nowy zacisk i silnik (nie dopytałem jakiej firmy) 700 zł - nowy silnik 350 zł (nie dopytałem jakiej firmy) -nowy silnik(nie zapytałem jakiej firmy)+ regenerowany zacisk 500 zł Gwarancja 1 rok Gwarancja 2 lata jak wymienia się wszystkie podzespoły. Mam nadzieję że wszystko dobrze zrozumiałem i nie przekręciłem. Generalnie warto zadzwonić i porozmawiać bo możemy liczyć na obszerny, rzeczowy opis regeneracji.
  13. wymieniałeś klocki zgodnie z tą instrukcją Kolegi Adamq ? "Przed rozpoczęciem: -Włącz i wyłącz hamulec ręczny (musi być wyłączony podczas nastaw podstawowych - kontrolka hamulca ma się nie świecić), -podłącz prostownik (żeby akumulator nie padł), -zdejmij koła. Następnie uruchom program diagnostyczny. Przykład dotyczy programu VAG-COM/VCDS z obsługą CAN. Wybierz: -[53 - Hamulec postojowy] lub w angielskiej wersji [53 - Parking Brake], -[Nastawy podstawowe - 04] lub [basic Settings - 04], -wpisz w jednym z pól "007" (bez cudzysłowu) i kliknij na GO! lub IDŹ, -kliknij na [ON/OFF/Next], -po otworzeniu zacisków odczekaj jeszcze ok 1min. (nie wychodź z tej nastawy), -po odczekaniu wybierz [Done, Go Back], lub [Gotowe, powrót], -wybierz [Close Controller, Go Back - 06], lub [Zamknij połączenie, wróć - 06], -po rozłączeniu ze sterownikiem (zamknięciu VAG-COMa) wyłącz zapłon, odłącz interfejs, wymień tylne klocki/tarcze (będzie do nich dostęp). Po wymianie klocków zamiast wpisywać "007" wpisz "006" i postępuj zgodnie z instrukcją, zaciski zaczną się zamykać. Po poprawnym zamknięciu zacisków należy jeszcze skalibrować zaciski wpisując zamiast 007, 006 wartość "010". Zaciski otworzą się i zamkną trzy razy. Po tej operacji kontrolka hamulca ręcznego powinna przestać mrugać."
  14. No i mnie dopadł błąd 02433- napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283) 011-przerwa w obwodzie MIL zapalona Jutro zajrzę, liczę że pin we wtyczce zaśniedział - OBY Wtyczka ok, piny ok. LOG ze sczytania błędów: Poniedziałek,20,Listopad,2017,15:08:32:24180 Wersja VCDS: AKP 11.11.5 Wersja danych: 20130202 Adres 53: Hamulec postojowy (3C0 907 801 G) 15:08:15 Grupa 003 13.965 A Natężenie prądu 0.000 A Natężenie prądu 8.0 (bez jednostek) 11.0 (bez jednostek) 15:08:15 Grupa 002 11.90 V Napięcie niezałączony Parking Brake Button (E538) -1.0 % Lambda niezałączony Auto Hold Button (E540) Jak widać w drugim zacisku jest 0,0 A czyli nie pobiera prądu, jutro zdejmę silniczek i podepnę na krótko,sprawdzę czy działa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności