Skocz do zawartości

potenza

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O potenza

  • Urodziny 15.02.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    wojciech
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    wakefield

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM
  • Rok produkcji
    2006

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. pływanie auta po drodze to łączniki stabilizatora,bardzo czesto padają wraz z drążkami
  2. Witam wszystkich. Problem dotyczy pompy paliwowo-podcisnieniowej zwanej vaccum tandem pump firmy BOSCH ..........209 BEZ LITERKI,LUB Z LITERKĄ C LUB D NA KOŃCU. wszystkie pasują. A mowa o vw passat B6 2.0tdi 103kw(140KM) BKP 2006 rocznik przebieg 183tyś.km. skrzynia manualna. OBJAWY: -problem z odpalaniem przy niskich temperaturach,oraz po dłuższym postoju np.całonocnym -czarne paliwo w filtrze paliwa oraz oblepiony jakby smołą filtr -przy pierwszym odpaleniu biała chmura dymu z rury wydechowej a pozniej juz normalnie -przy gwałtownym przyspieszaniu kłeby czarnego dymu z rury wydechowej PRZYCZYNA: -pompa vacum paliwowo-podcisnieniowa(tandem Bosch) -brak odpowiedniego ciśnienia paliwa -cofające sie paliwo -uszkodzenie uszczelnienia wewnątrz pompy -przedostawanie sie oleju do przewodu paliwowego lub paliwa do obiegu olejowego( to drugie bardzo niebezpieczne dla silnika BRAK WYCIEKU Z POMPY NA ZEWNĄTRZ( USZKODZENIE WENĄTRZ POMPY ZAWORKI ZWROTNE NIE ZAPOBIEGAJĄ POROTOWI PALIWA) NAPRAWA: -najlepiej wymienic na nowa pompe koszt okolo 640zł oryginał bosch polecam z tej stronki mają najtaniej http://www.aparts.pl WYMIANA: -jeżeli nie masz zielonego pojecia o mechanice UWAGA!!!! UDAJ SIE DO MECHANIKA;-) -dla wtajemniczonych to zajmuje około 2h -ściagamy pokrywę silnika -odkrecamy górną cześć filtra paliwa i delikatnie unosimy w celu obniżenia cisnienia paliwa w obiegu -odłączyć akumulator dla bezpieczeństwa -odpinamy wtyczke przepływomierza na rurze od filtra powietrza oraz mała gumową rurke -odkrecamy pokrywe filtra powietrza i ją demontujemy wraz z kolankiem -wymontowujemy dolną cześć filtra powietrza poprzez odkrecenie jednej śruby w okolicy akumulatora po lewej a nastepnie należy wyszarpnąć delikatnie z gumowych zaczepów -TERAZ UKAZUJE NAM SIE W CAŁEJ OKAZAŁOSCI POMPA VACUM -sciagamy przewód podcisnienia górna cześć pompy czarny wąż należy delikatnie krecąc w lewo/prawo zsunąć z krućca -treaz zdejmujemy jedyne dwa przewody paliwowe z pompy -ściskamy szczypcami zacisk spreżynowy i przesuwamy go w góre weżyka aż nie zejdzie z krućca a nastepnie delikatnie podwazamy wkretakiem wąż i okrecajac ciagniemy( po zsunieciu obu przewodów zabezpiecz je np. woreczkiem foliowym i owin tasmą zeby paliwo nie kapało na silnik itp. -teraz możemy przystąpić do demontażu pompy -podkładamy czysciwo/szmate/itp. pod pompe bo poleci troche oleju ale bez obaw nie bedzie to fontanna -popuszczamy delikatnie 3 śruby mocujące( uwaga na dolną srube jest kiepski dostep wiec warto miec krótkiego imbusa bo tam na wprost jest przewód z ciecza chłodząca,a lepiej nie odkrecać zeby nie narobic sobie wiecej zbednej roboty). -najtepnie ochylamy delikatnie pompe i odkrecamy wszystkie śruby do konca i demontujemy pompe -usuwamy starą uszczelke -dokładnie oczyszczamy powierzchnie styku uszczelki z kadłubem( należy usunąć wszelkie pozostałosci silikonu itp. powierzchnia musi byc idelnie czysta i gładka.Najlepiej benzynką i cos w stylu karty płatniczej zeby nie porysowac powerzchni uszczelniającej. -na nowej pompie ustawiamy w takiej samej pozycji jak na starej miejsce przeniesienia napędu (ułatwi zamontowanie) -zakładamyna pompę NOWĄ USZCZELKĘ KOSZT uszczelki OKOŁO 50zł w servisie -montujemy pompe w odwrotnej kolejnosci jak demontaż I WSZYSTKO PODŁĄCZAMY I MONTUJEMY ZPOWROTEM -WAZNE!!!! dokrecamy z czuciem zeby nie zerwac gwintu bo to odlew aluminium -PO ZAMONTOWANIU POMPY I PODŁĄCZENIE CAŁEGO OSPRZETU NALEŻY KILKANAŚCIE RAZY OKOŁO 10-12 WKŁADAĆ I WYCIAGAĆ KLUCZYK DO STACYJKI ABY POMPA W ZBIORNIKU PRZETŁOCZYŁA PALIWO DO POMPY VACUM ORAZ OBIEGU. -PRÓBUJEMY ODPALIĆ (MOŻE SIE ZDAŻYĆ ZE ODPALI I ZGAŚNIE ALE PROSZE SIE NIE PRZEJMOWAC BO TO OBJAW ZAPOWIETRZONEGO UKŁADU PALIWOWEGO). WIEC WRACAMY DO AUTA I ZNOW KILKA RAZY WKŁADAMY I WYCIAGAMY KLUCZYK ZE STACYJKI NA 2-3 SEKUNDY. PRÓBUJEMY ODPALIC ZAKRECIC 2-3RAZY ODCZEKAC CHWILE I TAK KILKAKROTNIE AZ ODPALI AUTKO. PO ODPALENIU NALEŻY DOKONAĆ JAZDY NA WYŻSZYCH OBROTACH OK 2500rpm. na dłuższym odcinku powiedzmy 5-10kilometrów ponieważ pecherzyki powietrza zostaną wypchniete pod cisnieniem a ułatwi to temperatura paliwa. I wreszcie mozecie sie znów cieszyc normalną pracą waszego silnika -zalecana wymiana filtra paliwa po wymianie pompy vacum. MAM NADZIEJE ŻE TO JEST JASNE I KOMUŚ POMOŻE JESLI SĄ JAKIEŚ BŁEDY TO Z GORY RZEPRASZAM ALE TAK TO JEST JAK SIE PISZE Z MAŁYM DZIECKIEM NA GŁOWIE;-)
  3. Mam bardzo podobny problem z odpalaniem jak wy koledzy. Mianowicie, po długim postoju zazwyczaj kilka godzin auto odpala ale jakby na 3 cylindry z zaklekotaniem i po sekundzie /dwoch łapie 4ty i silnik płynnie pracuje. Dodam że po odpaleniu leci chmura białego dymu a pozniej juz jest elegancko. Po długim postoju/pierwszym rozruchu, każdy kolejny rozruch bezproblemowo. Filt paliwa wymieniony. Passat 2.0tdi 140KM BKP 2005rok.(pazdziernik) 181000km. Czy to może być Vacum pompa?? moja to BOSCH 03G145209 , widziałem że jest wiele rodzai z różnymi literami na koncu numeru, czy mógł by ktoś sprawdzić na etce jaka bedzie pasowała do mojego auta. I chciałem sie zapytac o te zaworek zwrotny czy i gdzie można go nabyć? Proszę o pomoc bo już mnie szlag trafia:ocochodzi
  4. Witam wszystkich. Moje pytanie jest następujace. Jak samemu wymienic tylnie sprężyny w vw passat B6, szukam po necie i na forum i nigdzie nie moge tego znalezć. Jesli któs wie jak to zrobic to bedę bardzo wdzieczny za opis ewentualnie jakies fotki. Dziekuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  5. Witam, Dokładnie tak jak wymnieniłeś różnią sie tymi 3 elementami, do czerwca 2007 i od czerwca 2007 są inne i co bys nie robił nie zamontujesz innego.
  6. Witam ja sie podepne, moje pytanko jest nastepujące, czy ktos wie jak sprawdzic w RNS 510 jaka jest wersja mapy wgrana??? Mam oryginalną V5 na płycie oraz V6 z torrentów, ale nie wiem jaką wersję mam wgraną w nawigacji. Proszę o pomoc jesli ktos wie jak to sprawdzic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności