Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem właśnie DPF'a i wygląda to w ten sposób, że na pewno rozcinają puszkę bo są nowe spawy i w środku jest zupełnie nowy, lub bardzo dobrze wyczyszczony wkład, bo jak patrzyłem przez otwór nie było ani grama sadzy, wszystko czyściutkie. Zobaczymy jak samochód będzie się sprawował po zamontowaniu.

 

No i filtr zamontowany, zrobiona adaptacja nowego filtra w sterowniku i na razie samochód jeździ bez problemów, masa popiołu wynosi 0. Wydaje mi się, że jest odrobinę mocniejszy i zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Także jak na razie wszystko ok.

 

A i dodatkowo wyczyściłem profilaktycznie zawór EGR bo podobno był mocno zasyfiony. Kwota za demontaż i montaż DPF + czyszczenie EGR 150 zł

 

 

 

 

edyt.//posty połączone.Blop

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odebrałem właśnie DPF'a i wygląda to w ten sposób, że na pewno rozcinają puszkę bo są nowe spawy i w środku jest zupełnie nowy, lub bardzo dobrze wyczyszczony wkład, bo jak patrzyłem przez otwór nie było ani grama sadzy, wszystko czyściutkie. Zobaczymy jak samochód będzie się sprawował po zamontowaniu.

 

No i filtr zamontowany, zrobiona adaptacja nowego filtra w sterowniku i na razie samochód jeździ bez problemów, masa popiołu wynosi 0. Wydaje mi się, że jest odrobinę mocniejszy i zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Także jak na razie wszystko ok.

 

A i dodatkowo wyczyściłem profilaktycznie zawór EGR bo podobno był mocno zasyfiony. Kwota za demontaż i montaż DPF + czyszczenie EGR 150 zł

 

 

 

 

edyt.//posty połączone.Blop

 

A dlaczego nie zdecydowałeś się na usunięcie DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wyższy koszt, bo u mnie w Tarnowie krzyknęli mi za to około 2000 zł - wycięcie i wyprogramowanie. Druga sprawa to z tego co czytałem, gdybym na przykład chciał zaktualizować oprogramowanie silnika to wracam do stanu sprzed usunięcia filtra, czyli musiałbym jeszcze raz go po takiej operacji wyprogramować z softu silnika, a to też dodatkowe koszty. Jeśli chodzi o ekologię to w sumie nie korzystam ze specjalnych wjazdów do stref dostępnych tylko z EURO 4, także jeśli chodzi o ekologię nie sugerowałem się tym tak bardzo. Plusem tego rozwiązania jest też to, że samochód nie kopci przy ostrym przyspieszaniu tak jak tradycyjny diesel, ale to już jest spraw subiektywna - jednemu to przeszkadza, drugiemu nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt faktycznie powalający ,aktualizacje softu w ASO różnie z tym bywa lepiej zostawić w spokoju jak auto dobrze chodzi.

W twoim przypadku jeśli chodzi o koszty to wybrałeś najlepsze rozwiązanie oby tylko DPF nie zapychał się.

Daj znać za jakiś czas czy wszystko ok po tym zabiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak zaadoptować VCDSem zregenerowany filtr DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to robiłem VAG-CAN-PRO i tam jest taka opcja "one-click" i program zrobił wszystko za mnie także niestety nie pomogę, a sam o to pytałem na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vector

Podłączę się do tematu, posiadam pasata 2009r, 2.0tdi CR, 140km. Jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka filtra, następnie, silnik, świec zarowych. Po podpięciu pod kompa u Danielczyka w lublinie, wyszło ze zapchany filtr dpf. Wypalili mi go i na jakiś tydzień- dwa tygodnie miałem spokój. W tej chwili problem ponownie powrócił, dzwoniłem do serwisu proponują wymianę filtra na nowy, bo ze starego już nic nie będzie. W zwiazku z tym moje pytanie, czy po załozeniu nowego filtra, po przejechaniu kilku tyś km nie zapcha mi się? Czytałem na innych forach motoryzacyhnych, to że filtr zapych się to nie jest wina do konca fltra a, leży błędnie działającym osprzęcie filtra czy też silnika, czy to prawda?

Następna spraw to czy nie lepiej usunąć go całkowicie? Mozecie polecić zaufany warsztat najlpeij z okolic Hrubieszowa?

Znajomy co ma warsztat mowiłe ze posiadam najnowszy sterownik i z usunieciem nie jest juz tak łatwo, i najlepiej byłoby zastosowac emulator, czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vector, dla jasności napisz ile masz przebiegu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dalej macie problemy z filtrem to zapraszam do siebie , profesjonalne usuniecie 1200zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobaczymy jak samochód będzie się sprawował po zamontowaniu.

I jakie wrażenia po dwóch miesiącach użytkowania :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam taki problem, odpalam auto i na biegu jałowym silnik chodzi normalnie, przejadę kawałek i obroty się podnoszą do około 980 obrt/min i spalanie wzrosło do 0,8litra/h, u mechanika po podpięciu komputera nie wyszedł ani jeden błąd po telefonie do serwisu powiedzieli, że może też jest coś z napięciem ale tutaj też wyszło że jest ok. Jedynie co to dziwne że DPF pokazuje że wypalał się około 700 km wcześniej i zapchany jest na około 30% i popiołu 22 jednostki, ale w czasie jazdy temperatura wzrosła do ponad 400 stopni czyli jak by się wypalał. Ale mam teraz tak od wczoraj przy każdym uruchomieniu że te obroty rosną. Czy wiecie co może być przyczyną? Czy to faktycznie przez filtr? Przebieg 197 tyś.

Edytowane przez jakimoto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MATTIN2005 ,podaj proszę namiary do siebie, bo właśnie serwis zaproponował mnie wymiane DPF na nowy bo ma 67g sadzy. Autko 2.0 TDI b6 brązowa strzałka :D w kombi, highline 170 kucy, 2006 rok BMR, przebieg :dzisiaj/jutro będzie 200. kkm .Pozdrawiam

Edytowane przez killer-ph

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MATTIN2005 ,podaj proszę namiary do siebie, bo właśnie serwis zaproponował mnie wymiane DPF na nowy bo ma 67g sadzy. Autko 2.0 TDI b6 brązowa strzałka :D w kombi, highline 170 kucy, 2006 rok BMR, przebieg :dzisiaj/jutro będzie 200. kkm .Pozdrawiam

 

Auto masz rejestrowane w Niemczech?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Mam taki problem, odpalam auto i na biegu jałowym silnik chodzi normalnie, przejadę kawałek i obroty się podnoszą do około 980 obrt/min i spalanie wzrosło do 0,8litra/h, u mechanika po podpięciu komputera nie wyszedł ani jeden błąd po telefonie do serwisu powiedzieli, że może też jest coś z napięciem ale tutaj też wyszło że jest ok. Jedynie co to dziwne że DPF pokazuje że wypalał się około 700 km wcześniej i zapchany jest na około 30% i popiołu 22 jednostki, ale w czasie jazdy temperatura wzrosła do ponad 400 stopni czyli jak by się wypalał. Ale mam teraz tak od wczoraj przy każdym uruchomieniu że te obroty rosną. Czy wiecie co może być przyczyną? Czy to faktycznie przez filtr? Przebieg 197 tyś.

 

Wyglada na to, ze Ci się filtr wypala ale procedura się nie kończy. Proponuję 3 bieg 2200-2500 obrotów i tak z 10-15 minut. Po tym czasie filtr powinien się wypalić a obroty i spalanie wrócić do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.wurth.pl/katalog2/karty/5861014500.pdf

 

Używał ktoś?Ja znam kilka osób,którym to pomogło i nie zaszkodziło.Na rynku od niedawna,ale mechanicy zachwalają.Puszka kosztuje ok.100zł.Mechanik bierze kilka setek za pracę.Nie musi przy tym ściągać filtra,wszystko odbywa się na aucie i bez szkodliwego grzania silnika na postoju.Tylko furę przegonić na trasie i finał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to mechanik chciał wcisnąć ale spasowałem. Ponoć pomaga, ale podczas wypalania kopci jak ruski czołg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem samego procesu wypalania,ale jakaś metoda "na szybko" jest.Mechanior weźmie 400-500zł za "regenerację".Klient podstawi auto rano,odbierze wieczorem,żeby było wiarygodne,a pan w godzinkę usterkę usunie mówiąc,że ma swój sposób na DPF-a.

 

Coś nt zapożyczone z forum opla(cytat):

 

Miałem podobne problemy z moją Vectrą kombi 1.9 CDTI 2005rok - przy prędkości około 70-85km/h i biebgu 2,3,5 zaczął szarpać i był troche zamulony a i kontrolka w kształcie klucza francuskiego z autem się zapaliła. Pierwsza myśl ledwo kupiony i problemy, no to co siekier i do lasu.Dowiedziałem się że może być to EGR, więc go wyciągnełem i wyczyściłem płyne do czyszczenia kominków - przez kilka dni miałem spokój (powróciły wszystkie obiawy)Pojechałem do firmy Tuningowej tam zostawiłem 250zł. za diagnoze.DO wymiany EGR i filtr cząsteczek stałych DPF FAP.Kupiłem EGR 450zł. wymieniłem - obiawy szarpania i kontrolka znikneła ale co zrobić z filtrem koszt nowego to 2600zł jak oddasz stary to 2000zł. Oczywiście ceny podaje z Allegro.Dowiedziałem się żę można filtr wyczyścić, kupiłem płyn do czyszczenia kominków firmy Castoram ma najwięcej kwasu w ilości 2szt. do tego płyn do ściągania powłok lakierniczych firmy dragon kupiony w Obi 2szt. Przy odkręcaniu filta uważaj bo można śruby urwać, po wyciągnięciu wlot i wylot musisz zakorkować, ja to zrobiłem korkiem do kanalizy fi 50 i srebną taśmą a otwór po sondzie śrubą. Zalałem z jednej i drógiej strony obydwoma plynami i zakorkowałem, pozostawiłem to na całądobe. Po dobie odkorkowałem i wypłukałem filtr kerszerem aż nie było piany.Kup jeszcze podkładke która jest pomiędzy filtrem a rurą dolotową.Wykonałem wszystkie te czynności i samochód jest super pali w mieście około 7,5 litra z klimą.

 

Podejrzewam,że należy wymusić wypalanie kompem po takim zabiegu i dopiero jakąś trasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie tylko że znów piszecie o zapełnieniu sadzą ,która nie stanowi jakiegoś większego problemu.Do usuwania sadzy nie potrzeba żadnych wynalazków,rozcinania czy też czyszczenia,a wszystkie te zabiegi w serwisie czy u "pana Heńka" są tylko wyciąganiem kasy.Przy prawidłowo działającym filtrze samo się wypali lub przy wypaleniu wymuszonym zejdzie sadza do zera.Problemem jest nieusuwalny POPIÓŁ który zawsze powstaje ze spalonej sadzy.Więc jak ktoś ma 67 % SADZY to owszem świeci kontrolka ,bo musi.Znaczy to tyle że poprzednie wypalanie sterownik nie zakończył pozytywnie i przy obecnych warunkach nie widzi szans na poprawne wypalenie.Ogranicza więc dawkę wtryskiwanego paliwa i przechodzi w tryb awaryjny aby nie zawalić filtra na amen.Oczywiście gdy pojeździmy tak z tydzień to sadza będzie miała nawet ze 200% a serwis krzyknie o natychmiastową wymianę filtra ale można zejść na wypalaniu wymuszonym do zera bez problemu ale przy kilku próbach.Zauważyłem,że sterownik aby zapobiec zapaleniu się auta dawkuje zwiększone paliwo tylko jakieś 2-3 minuty i wtedy na filtrze jest nawet 800 stopni i w tym czasie procenty spadają ekspresowo.po tych 2-3 minutach sterownik dalej jest w trybie wypalania ale już % nie spadają tak gwałtownie.Przez te minuty można zejść ok 30-50 % zawalenia sadzą,potem trzeba auto wyłączyć odczekać chwilkę i powtórzyć zabieg.gwarantuję że można zejść z 200% do zera w około godzinkę.Niestety nie wiem jaki jest przelicznik sadza-popiół tzn. ile popiołu zostanie z np.200% sadzy ale powinno to być w granicach promili popiołu ale to tylko mój strzał.Musi to być bardzo mała wartość bo tych procesów jest ogrom a popiół tak szybko nie narasta.Problem z sadzą jest zwykle związany z nie własciwą pracą filtra a dokładniej czujnika różnicy ciśnień.Pamiętajcie że wysoka ilość sadzy to nie kłopot a kłopotem jest popiół i to do ilości popiołu sterownik dobiera procedury wypalania czyli kiedy i jak często.u mnie przy zapełnieniu popiołem 96% potrafił się wypalać co 150-300 km.Poprostu jak poczuł 90 stopni na silniku i jazdę powyżej 2500 obr. to zaczynał wypalać 2-3 minutki i po sprawie.Potrafił tak nawet kilka razy w tygodniu zależy ile jeździłem.Powiem wam,że po wypaleniu,stan filtra ok.4 % sadzy,auto z rano odpalone jazda do przedszkola i z powrotem na zimnym silniku 3 km drogi około 15min. jazdy i po powrocie sadzy jest już 12%,potem do pracy obwodnicą i trochę miastem,tam i z powrotem i wieczorem pomiar to sadzy jest już 29%(ale jazdy około 60 km więc auto ciepłe i wtedy znacznie mniej narasta),na drugi dzień znów przedszkole,pomiar - 39%,potem praca i po powrocie pomiar a tu 7%,już po drodze się gdzieś wypalił.Jakieś 2 miesiące temu już miałem dosyć i najzwyczajniej przewierciłem wkład filtra wiertłem na wylot(12mm),zrobiłem w nim 3 otwory z góry do dołu(tylko 3 aby czujnik różnicy ciśnien nie zwariował i nie miał błędnych odczytów)i mam spokój.kontrolka dpf przestała się zapalać auto dostało kopa itp.pozostało mi wyzerowanie masy popiołu ale nikt nie wie jak to zrobić z vcdsem.Filtr normalnie się wypala,bo to czyje(ciągle mam w strewniku 97% popiołu) ale jest to szybkie i bezproblemowe.Męczy mnie tylko częstotliwość,myślę że po wyzerowaniu wypalał by się duuużo rzadziej,ale i tak jest ok i żadnych trybów serwisowych.Dodatkowo po wymianie pompek na akcji vw jeszcze wzrosła moc i zmniejszyło się spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jakie wrażenia po dwóch miesiącach użytkowania :?:

 

Po dwóch miesiącach użytkowania, wrażenia jak najbardziej pozytywne, tzn rzadziej zdecydowanie się wypala, a jak już musi to dzieje się to raczej na trasie niż mieście. Przy wypalaniu w tej chwili trochę czuć taki charakterystyczny zapach, którego nie wyczuwałem wcześniej, coś tak jakby metanol (w każdym razie podobny). Jedyne co mnie zaciekawiło to to, że wydech jest bardzo lekko okopcony sadzą co wcześniej nie miało miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczow :)

 

Podlacze sie do tego watku gdyz nie moge pisac nowych tematow , przeszukalem cale forum ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazlem.

Moj problem lezy blisko DPFa , w sobote zaczela migac kontrolka swiec zarowych (nie czujnik stopu ani zarowki stopu) i komunikat Engine Faulty Workshop , silnik byl rozgrzany , mam podlaczonego elm-a zeskanowalem go i dostalem kod bledu P0544 (zadnych danych w inecie do tego bledu) ktory do mowi ze : Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit , udalo mi sie wykopac w necie ze to czujnik teperatury przed DPF , przerwa lub zwarcie do masy po rozmowie z mechanikiem dowiedzialem sie ze sa dwa takie czujniki przed DPF i tu moje pytanie czy ktos moze podac mi numery katalogowe tych czujnikow i ich polozenie w komorze ewentualnie po tym bledzie ktory z nich jest odpowiedzialny za ten blad .

 

Po wykasowaniu blad sie pojaiwal jeszcze 2-3 razy , 2 lub 3 razy znikl sam , dzis poruszalem wtyczkami i kablami w miejscach gdzie trzymaja je metalowe zaciscki wrocilem z pracy i jak by sie uspokoilo . Moze byc tylko przetarty kabel ale to jutro zaizoluje za widoku ale tak czy tak prosze o info odnosnie teych namiarow na te termomtry :)

 

Dziekuje za ew. pomoc.

Ps. Jesli zaizoluje i broblem zniknie bezpowrotnie to dam znac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności