Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

witam ten sam problem byl awaryjny tryb itd

 

rozebralem - da sie górą wyciagnać :) przeczyscilem wodą i preparatem do grilla , wsadzilem i dziala zobaczymy jak dlugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest?? Po usunieciu DPF wylaczaja 4 albo 5 czujnikow roznicy cisnien,czujnik przed DPF czujnik za DPF jakas lambda i ten czujnik w turbinie od temperatury spalin...Czy mozna wylaczyc czujnik ten w turbinie od temperatury spalin po wycieciu DPF?? Na co ma ten czujnik wplyw?? Dzwonilem do pewnej firmy o usuniecie DPF i pan mowil mi ze moga mi ten czujnik w turbo wylaczyc bo i tak nie gra waznej roli?? jak to jest? prawde mowil??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehe...

Są 3 czujniki temperatury - dwa w DPFie i jeden przy turbinie, wyłączyć można wszystkie albo ten przy turbo zostawić gdyby ktoś chciał sobie EGT sprawdzać, lambdę też się wyłącza i dawka paliwa jest wtedy liczona w funkcji wskazań przepływomierza...to tak w skrócie...bo już kiedyś o tym pisałem i nie chce mi się tego powielać ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten czujnik w turbinie moge smialo wylaczyc?? Ktos kiedys na forum pisal ze ten czujnik w turbinie sluzy do tego zeby za gorace spaliny przez turbo nie szly czy jakos tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to dodatkowy czujnik mierzący temperaturę spalin, który służy do dodatkowej kontroli temperatury gazów spalinowych. W seryjnym aucie bez DPFa go nie ma...jeśli jest to można go zostawić, może w przyszłości będą jakieś mody robione to się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to dodatkowy czujnik mierzący temperaturę spalin, który służy do dodatkowej kontroli temperatury gazów spalinowych. W seryjnym aucie bez DPFa go nie ma...jeśli jest to można go zostawić, może w przyszłości będą jakieś mody robione to się przyda.

 

zanim sie zdecyduje na wywalenie DPF...Powiedz,czy zeby wyciagnac puszke DPF to ruszacie zawieche? Bo slyszalem ze robi sie juz bez ruszania zawieszenia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już w jakimś temacie była o tym rozmowa....nie ruszamy zawieszenia nawet w wersji 4x4 ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już w jakimś temacie była o tym rozmowa....nie ruszamy zawieszenia nawet w wersji 4x4 ;-)

 

Napisalem Ci zapytanie na PW...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Przyznam, że przeczytałem 5 stron tego tematu i dalej mi się już nie chciało. Byłem w ASO i przy okazji przeglądu - zweryfikowałem filtr DPF. 168ml popiołu na 175ml max. Czyli praktycznie na górnej granicy. Filtr wypala się jak wściekły co jakieś 100 km. Pali jak smok. Co ciekawe nie świeci mi się żadna kontrolka. Ale ogólnie objawy klasyczne. Najgorsze jest to, że nigdy nie zdąża się wypalić...

 

Pytanie do kolegów z Warszawy - gdzie najlepiej, bez zdzierania wyczyścić ten filtr, żeby auto znowu jeździło jak nowe? Macie jakiś sprawdzony serwis? Czy zrobić to w ASO?

 

[EDIT]

No dobra - przeczytałem wszystko :D Jednak nadal nie wiem gdzie wyczyścić DPF'a :D

P.S. Nie piszcie o wycinaniu, bo na pewno go nie wytnę :P

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najgorsze jest to, że nigdy nie zdąża się wypalić...
w cr-kach dpf potrafi się wypalić nawet na postoju. Wystarczy że nie zgasisz silnika i poczekasz kilka-kilkanaście minut aż obroty spadną do 800

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W taki sposob wiele sie nie wypala, chyba pomyliles z procedura wypalania na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomyliłem. Albercik pisze w swoim poście i o czyszczeniu i o wypalaniu :). Jak chodzi o czyszczenie to z tego co wiem najlepsze efekty daje .... wypalanie :). Tyle że w piecu. Ponoć dobrze zregenerowany dpf odzyskuje 95% pierwotnej sprawności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed jakakolwiek wymiana/regeneracja itp itd porzadnie zdiagnozowalbym silnik. Mozliwe ze wtryskiwacze leja przez co DPF sie szybciej zapycha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed jakakolwiek wymiana/regeneracja itp itd porzadnie zdiagnozowalbym silnik. Mozliwe ze wtryskiwacze leja przez co DPF sie szybciej zapycha.

 

Stary, przy 240 tys. na blacie to cud, że to w ogóle jeszcze działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stary, przy 240 tys. na blacie to cud, że to w ogóle jeszcze działa...

 

Nie, nazwalby tego cudem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, nazwalby tego cudem.

Ja też, mój ma 200tys.km. i zero odzewu, a znam przypadek, że ma 300tys.km. i również nic. Fakt, auto "lata" tak, jak moje przede wszystkim na trasie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stary, przy 240 tys. na blacie to cud, że to w ogóle jeszcze działa...

 

 

Żal ... . Mój miał 230 tys na blacie i to w PD od 3 lat 90% to miasto i zero problemów .

 

Ale tak 200 tys to już nie może przecież chodzić to musi paść :brawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 235 tys i jest dopiero zapchany w 55%, czytałem, że jak ma gdzieś około 85% wtedy należy szukać rozwiązania jak go zregenerować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę o analizę wyników diagnozy mojego DPF-a. Martwi mnie druga pozycja w 68 kanale (z tego co wyczytałem max to 60). Jak na razie brak objawów ze strony DPF-a. Pomiary robione na zimnym i wyłączonym silniku - czy tak powinno się robić?

DPF.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności