Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

tak pokazuje vcds. jezdze tym autem od roku ale ta wartosc 9ml w pierwszym polu sie nie zmienia i chyba od listopada jak go mam utrzymuje sie na 9ml

pierwsza wartośc 9ml druga i trzecia sie zmienia, nie obserwowałem tego wczesniej bo tak jak mówiłem problemów żadnych, dpf wypalał sie co 500km ale wiem napewno ze po wypaleniu wartosc w drugiej i trzeciej spada do 0,0. własnie nie wiem jak było wczesniej teraz mnie to zaciekawiło ze zapełnienie wegla jest o polowe różnicy, wyliczona jest o połowe niższa niż aktualna i czemu tez o połowe szybciej sie zapycha, z 500 nagle spadło na 200, 250km

zastanawia mnie tylko czy może na to wszystko ma wpływ temperatura zewnetrzna. w lecie było goraco, silnik łapał szybko temp wiec miał ubogą mieszanke/mniejsza emisja spalin. teraz jest juz zimno długo sie nagrzewa wiec chodzi na bogatszej mieszance, wieksza emisja i szybciej sie zapych, tak to sobie tłumacze ale czy dobrze tego nie wiem dlatego was o to pytam

dodam jeszcze ze chyba mam walniety termostat bo auto przy 5-6st nagrzewa mi się ok 20km jadac do pracy, tzn po tym przebiegu dopiero wskazówka wskazuje mi 90, ale, ale po podłaczeniu do kompa temp pokazuje w granicach 72-77st wiec chyba troche za mało. w trasie ok 80km najwiecej mi wyskoczyło, wachało sie 81-84st. kupiłem termostat i czujnik i na poczatek jutro biore sie za jego wymiane ale czy to ma jakies znaczenie na dpf??

no i to chwilowe spalanie od dwuch tyg jakies dziwne . na postoju jest jak było 0,5 0,6 podczas równej jazdy tez w granicach 5-6l tak jak było tylko przy ruszaniu , jak kolwiek bym nie ruszal zawsze pokazuje 49,9 i powoli spada

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cholera wie, szafa wiem że skrecona, przy 220 miał wymienioną turbine w serwise ale czy reszte ukladu wydechowego tez...? od roku zrobiłem ok 20tys i te 9ml jest chyba cały czas, przynajmniej tak mi sie wydaje, czy ktoś coś grzebał wczesniej nie mam wiedzy ale wydaje mi sie że nie. jesli by sie coś pieprzyło predzej by go chyba rozwiercili ale no nie wiem. może ktoś go juz regenerował... do tej pory chodził ładnie, zobacze jak bedzie przez zime chyba ze sie coś wkoncu objawi jakimś błedem. z tego co szukałem cokolwiek na temat w gooogle to pisza ze tak sie wypala co 500=700 wszystko zalezy od warunkow zew. ale i niektórzy pisza ze i co 250 300 w trybie miejskim tak wiec cholera wie. wyczyszcze przepływke chociaz dziala dobrze, wymienie termostat i poczekam na rozwój sytuacji. wszystko sie zaczelo gdy zrobiło sie nagle zimno i gdy zatankowałem na malo mi znanej stacji. wszystko jeden wielki przypadek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla porównania masz moje wyniki z VCDS przebieg u mnie to 220kIMG_3571.jpg

IMG_3568.jpg

IMG_3569.jpg

IMG_3570.jpg

Edytowane przez kapa9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak: wymieniłem wczoraj termostat, teraz działa prawidłowo, podmieniłem przepływke, profilaktycznie wymieniłem zawór n75 i dzis zrobiac ok 80km wyniki na vcds sie pozmieniały, tzn w bloku 108 w drugim polu według kalkulatora 7,5 w trzecim polu aktualnie 2,7 i sie wacha, gdy docisnołem mocno pod górke weszło 3.0 gdzie po chwili równej spokojnej jazdy wskoczyło 2,7 , później spadło do 2,4 czyli super, chyba sam sie oczyszcza i jest zupełnie odwrotnie niz wczesniej było. w tamtym tyg po przejechaniu 100km miałem juz ponad 11 a wczoraj po 220km znowu sie wypalił a dzisiaj po 100km jest 2,7. nie wiem teraz co pomogło ale jakies czary mary i na chwile obecną jest lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie. Mam taki problem. Sprzedałem kumplowi auto i wszystko było w porządku, aż do dziś. Otóż pojawiła się kontrolka DPF'a i później zaczęła migać spirala. Do tego samochód przeszedł w tryb awaryjny. Kasowanie błędów nic nie dało - błąd pojawia się permanentnie od razu po włączeniu zapłonu.

 

2015-10-13 21.19.22.jpg

 

Tak wygląda błąd.

 

A i jeszcze jedno, czujnik G450 był już kiedyś wymieniany, bo był od niego błąd. Po wymianie było ok.

 

Masa popiołu 12 z groszami, a zapełnienie filtra coś koło 21%.

 

Macie może jakieś pomysły?

Edytowane przez k0b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego tak sądzisz? W sumie co może mieć turbo z DPF'em?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

130k km i 12g popiołów :hmm

Kontrolki zgasną jak ilość sadzy zejdzie poniżej 20%

Odepnij czujnik G450, przjedz kawałek i go podepnij znowu i sprowadź wtedy czy coś się zmieniło.

Prawdopodobnie kolega przespał regenerację DPFa(zgasił silnik itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych - pomogło wymuszone wypalenie filtra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla potomnych - pomogło wymuszone wypalenie filtra

 

Kuba, wywal to gówno :P

http://forum.vw-passat.pl/threads/137257-Passat-B6-3C-Variant-2-0TDI-199KM-411Nm-Highline-(-70)?p=2235647&viewfull=1#post2235647

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrobiłem tak: wymieniłem wczoraj termostat, teraz działa prawidłowo, podmieniłem przepływke, profilaktycznie wymieniłem zawór n75 i dzis zrobiac ok 80km wyniki na vcds sie pozmieniały, tzn w bloku 108 w drugim polu według kalkulatora 7,5 w trzecim polu aktualnie 2,7 i sie wacha, gdy docisnołem mocno pod górke weszło 3.0 gdzie po chwili równej spokojnej jazdy wskoczyło 2,7 , później spadło do 2,4 czyli super, chyba sam sie oczyszcza i jest zupełnie odwrotnie niz wczesniej było. w tamtym tyg po przejechaniu 100km miałem juz ponad 11 a wczoraj po 220km znowu sie wypalił a dzisiaj po 100km jest 2,7. nie wiem teraz co pomogło ale jakies czary mary i na chwile obecną jest lepiej

 

Podmiane przeplywki i wymiane N75 to robiles tak na oko czy jednak jakas diagnostyka wykazala ich niesprawnosc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuba, wywal to gówno [emoji14]

http://forum.vw-passat.pl/threads/137257-Passat-B6-3C-Variant-2-0TDI-199KM-411Nm-Highline-(-70)?p=2235647&viewfull=1#post2235647

Ja w sumie pozbyłem sie już samochodu sprawdzałem to dla kumpla który ten samochód kupił. Problem był taki, że w większości przypadków nie kończył (przerywał) proces wypalania. Jak jeździłem nim ja nie miałem ani razu problemu ale tez nie pozwalałem przerwać wypalania DPF'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w sumie pozbyłem sie już samochodu sprawdzałem to dla kumpla który ten samochód kupił. Problem był taki, że w większości przypadków nie kończył (przerywał) proces wypalania. Jak jeździłem nim ja nie miałem ani razu problemu ale tez nie pozwalałem przerwać wypalania DPF'a

 

Robie tak samo , jak widze że obroty z 900 wskakują na 1000 to wiem że chce wypalić , gonie go wtedy jakieś 5 min na obrotach około 2000-2200 , na 3 biegu i wszystko wraca do normy . Ponieważ jeżdże praktycznie tylko po mieście , mam tak co miesiąc - dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór 75 wymieniłem profilaktycznie, koszt 100zl nie majątek. przepływkę wymieniłem dlatego ze gdzieś tu czytałem że po odłączeniu komuś zaczął filtr sam się oczyszczać. poszukam na Alego na prube przepływkę młodszą od mojej bo kupiłem z 12r za cenę 35zl czyli żaden koszt. jakby nie było po wymianie tych rzeczy i przede wszystkim termostatu bo silnik był nie dogrzany problem ustąpił. dpf wypala mi się jak wcześniej co 500km i zaobserwowałem jeżdżąc chwile z kompem ze jak zimny szybciej tej sadzy przybywa ale jak się nagrzeje to samoczynnie spada i się oczyszcza. chodzi o to trzecie pole w bloku 108

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy moze porownywales wartosci odczyty z przeplywki i sterowanie doladowaniem przed i po wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

porównywałem, przepływka wydaje mi sie ze podawała dobre wartosci ale nie zagłebialem sie specjalnie, raczej to co było zadane pokrywało sie z aktualnym(napewno na postoju podczas jazdy własnie nie sprawdzałem), co do doladowania to brakowalo ok 50 do 100 tzn zadane było 1120 a aktualne było 1075, teraz kiedyś jechałem ok 30km cały czas pod kompem i nie robiłem żadnych logow tylko obserwowalem oba bloki 003 i 011 i zadane z aktualnym pokrywa sie 100% zadnych odchyłów. ja tak jak mowiłem wymieniłem przepływke na prube za 35zł i działa bardzo dobrze, wymieniłem termostat bo był padniety, temp trzymał mi wg. kompa 72-77st tak wiec nie wiem czy na pewno ale chyba chodził na bogatszej dawce , co powoduje wieksze zadymienie, no nie wiem jak to sobie i wam tłumaczyc w kazdym badź razie po wymianie tych rzeczy dpf wypala mi sie tak jak wczesniej co 500km(480-520) jezdząc ze tak powiem na miejscu żadna trasa wieksza niż 25km nie była. zauwazyłem ze jak jade spokojnie albo odpuszcze noge z gazu to wartosc w 3polu spada, jak przypierdziele na gaz to troche wzrosnie gdzie po chwili spokojnej jazdy spada na dół, a wczesniej tylko rosło i rosło . teraz np sprawdzałem to po 100km od ostatniego wypalania , wartosc wg ecu mam 8z chaczykiem a a aktualna 3,2 a wczesniej ecu 8 a aktualna 17 po 160km i przy 200 wypalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek, ch*j tam z przepływką, DPFem i innymi duperelami, ale chłopie, nauczył byś się pisać po polsku, bo ku*wa oczy łzawią jak się to czyta!

chaczyk, pruba i interpunkcja, to widać Twoja słaba strona :P

Sorry za OT, ale nie zdzierżyłem, bo to nie pierwszy raz tego gościa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przepraszam ze tutaj ale nie umiem bardzo posługiwać sie forum, również mam problem ze swoim Passatem B6 2009r. 170km, wyczyścił mi mechanik kolektor dolotowy. Klapki od przepustnicy nie równo sie otwierają (wyskakuje check) (podejrzewam nastawnik kolektora). Na biegu jałowym ma ok 1000 obrotow/min. Troszkę trzęsie. I odnoszę wrażenie ze brakuje mu mocy. Macie może pomysł co ro może być? DPF opada, ładownie alternatora? Czujnik rożnicy ciśnien? sam juz nie wiem. Proszę pomóżcie.

Edytowane przez zoraaak
brak wiedzy na temat działania forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób porządek z kolektorem/nastawnikiem, a nie szukasz dziury w całym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn? Wymienić to wszystko? Masz jakiś pomysł gdzie mogę to dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności