jarucki Zgłoś #221 Napisano 13 Maja 2010 Koledzy. Mam Passata z 2000r 115KM, i chciałbym dograć do niego opcję pokazywania ile można jeszcze przejechać kilometrów na paliwie znajdującym się w baku. Czy to jest mozliwe. jest możliwe po założeniu licznika z 3bg 1/2 albo Pełny Fis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beny140 Zgłoś #222 Napisano 13 Maja 2010 (edytowane) Koledzy. Mam Passata z 2000r 115KM, i chciałbym dograć do niego opcję pokazywania ile można jeszcze przejechać kilometrów na paliwie znajdującym się w baku. Czy to jest mozliwe. Jesli masz MFA lub FIS to zmien adres 0x416 z C1 na E1. A jesli powyzsze nie zadziala to zmien adres 0x44E z C1 na E1. Zreszta Rosiek pisal juz o tym na poczatku tego watku - wystarczy poszukac. Edytowane 13 Maja 2010 przez beny140 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #223 Napisano 14 Maja 2010 ile razy można o tym pisać że przed liftem nie ma takiej możliwości ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #224 Napisano 23 Maja 2010 (edytowane) czy ktoś się tym bawił? po wprowadzeniu watości i stworzeniu wykresu powstaje takie coś: może komuś to pomoże, bo jeszcze nikt tu tego chyba nie napisał. dane zapisane w w bajtach trzeba czytać trochę po hebrajsku, od prawej do lewej przykładowo w pierwszym poście: od $2D4 do $2DF F0 00 90 01 50 02 60 03 E0 03 10 04 HEX 240 400 592 864 992 1040 DECaby to przeliczyć uruchamiamy kalkulator w win.widok naukowy. przeliczamy po 2 bajty czytane od prawej F0 00 90 01 50 02 60 03 E0 03 10 04 00 F0 hex = 240 dec 01 90 hex = 400 dec 02 50 hex = 592 dec 03 60 hex = 864 dec 03 E0 hex =992 dec 04 10 hex = 1040 dec Mam tylko małe pytanie. Może ktoś to już sprawdził. Jeżeli chodzi o dane zapisane w charakterystyce prędkościomierza. Mam te wartości przeliczone, ale mam pewną wątpliwość. Jaka jest zależność wartości "y" do tego co pokazuje licznika. Czy można przeliczyć to z proporcji. 1010h ostatnia wartość "x" na charakterystyce X [jednostek/1km/h] = 1010h/260(Vmax) X=4112/260=15,8 jednostek(dec) na 1 kilometr na godzine pokazywany na liczniku Naturalnie mogę ustawić całą charakterystykę na wartość stała i sprawdzić w czasie jazdy, ale może da się łatwiej. Edytowane 23 Maja 2010 przez graje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #225 Napisano 25 Maja 2010 Nareszcieeeeee Ktoś wyjaśnił jak to przeliczyć. Dzięki,dzięki. Ja mordowałem temat z dwa dni ,a nie wpadłem na "arabski". Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #226 Napisano 8 Czerwca 2010 Witam. Pobawiłem się trochę tą charakterystyką. Filmiki na youtubie jak seryjne auta przyśpieszają od 0 do 100, a nawet 200 w kilka sek, bardzo łatwo można przygotować zmieniając nachylenie tej krzywej. Można ustawić tak, aby nawet na postoju wskazywał jakąś tam prędkość. Dla kogoś kto chce poprawić wskazania na liczniku. podana prędkość jest prędkością pokazywaną na liczniku. 20 dec = 14 hex = 1 km/h 100 dec = 64 hex = 5 km/h 1000 dec = 3e8 hex = 50 km/h Zmiana charakterystyki wpływa na ilość zliczanych kilometrów i wyznaczania średniego spalania, prędkości itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #227 Napisano 15 Czerwca 2010 (edytowane) Raz jeszcze ja ze swoim pytaniem odnośnie ilości km na paliwie w baku. Zczytałem z eeprom za pomocą commandera plik o rozszerzeniu *.bin Czy mógłby ktos do niego zajrzeć i zerknąć, czy jest mozliwość zmiany o którą proszę. Pozdrawiam A tak wygląda mój licznik: http://img22.imageshack.us/i/licznikzd.jpg/ stan_licznika.rar Edytowane 15 Czerwca 2010 przez bary75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #228 Napisano 15 Czerwca 2010 Niestety nie.Tylko zegary z "cieńkimi" wskazówkami ,czyli 3BG. Też mam zegary takie jak Ty z "gróbymi" wskazówkami w Borze kolegi z pełnym fisem i nie da rady.Niestety. No chyba że są w całkiem innych komórkach niż opisy......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #229 Napisano 16 Lipca 2010 Moje nowe zegary:D Połączenie tarcz od golfa 4 w wersji Sport(nie wiem jak to się nazywa oficjalnie) oraz W8. Obrotomierz i prędkościomierz są od golfa, wszystkie kontrolki i zakresy się pokrywają z passatem więc spoko pasowało. Natomiast wskaźnik temperatury i paliwa już nie pasował, w golfie są szersze i wychodziło poza ringi. Za to z W8 idealnie bo wiadomo, natomiast obrotomierz nie może być bo to benzynka a prędkościomierz jest do 300km/h. Także jakby ktoś chciał taki myk sobie zrobić to polecam, bardzo fajnie świeci w nocy. Problem tylko z tarczkami bo trudne do zdobycia, szczególnie W8. Zauważyłem, że wskaźniki paliwa i temperatury w spoczynku wychodzą delikatnie poza skalę, wynikałoby z tego że passat ma minimalnie szerszą skalę, bo na teście ustawiłem idealnie na środku. Wrzucić mu te dwie rzeczy ze wsadu W8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #230 Napisano 17 Lipca 2010 takie opadanie na wyłączonym zapłonie, pewnie będzie nie do obejścia. brak mechanicznego ograniczenia dla wskazówki. wskaźniki po wyłączeniu zapłonu raczej też są odcinane. byłoby bezsensu aby pracowały w tym czasie u mnie poziom paliwa i temp. zatrzymują się w pozycji jak temp na pierwszej fotce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #231 Napisano 17 Lipca 2010 takie opadanie na wyłączonym zapłonie, pewnie będzie nie do obejścia. brak mechanicznego ograniczenia dla wskazówki. do obejscia bo to program mówi gdzie jest pozycja zero po wylączonym zapłonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #232 Napisano 17 Lipca 2010 Właśnie właśnie wszystko jest w programie, jak odetniesz całkowicie zasilanie to wskazówki pozostają na swoim miejscu a nie wracają na 0, w końcu to silniczki elektryczne. Wgrałem fragmenty z W8 i widać że charakterystyka się zmieniła, natomiast potrzebne jest ponowne wyskalowanie wskaźników na 90 stopni i 1/2 baku po przeszczepie wsadu. Czyli ponowny demontaż i rozbiórka licznika, póki co nie chce mi się tego robić, bo ostatnio tak mocno siedział że aż sobie porysowałem ramkę przy liczniku, co widać na fotce:dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalek Zgłoś #233 Napisano 19 Lipca 2010 A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Wsadziłem licznik od 3BG do 3B (druga połowa 99 roku więc już z CAN) i działa. Udało mi się nawet kluczyki dopasować bez wymiany pastylki immo. Nie działa mi ikonka od tempomatu. Sam tempomat działa. Być może to kwestia tego, że w 3BG ta informacja jest po CAN'ie a w 3B po prostu po kabelku (jeżeli ktoś ma pomysł jak to rozwiązać to też byłoby fajnie). Druga rzecz jaka nie działa to temperatura w fisie. To jest jasne bo w 3B czujnik jest doprowadzony do panelu climatronika a stamtąd przez CAN do licznika a w 3BG na odwrót czyli najpierw do licznika a licznik po CAN wysyła do climatronika. Tutaj sa 2 możliwe rozwiązania - wymiana panelu climatronika lub dodatkowy czujnik podłączony tylko do licznika. Nie udało mi sie pomimo kilku prób "rozdzielić" czujnika temperatury na 2 urządzenia. Ostatnia rzecz o którą właśnie chciałbym zapytać to ikonka autka z otwartymi drzwiami. Otóż u mnie ona nie działa tak jak powinna. Działa tylko jak podniosę maskę od silnika ale...: 1. Duże autko na środku pokaże się tylko jak mam wyłączony zapłon 2. Jeżeli pokaże się duże autko to pokazuje, że jest otwarta maska ale jeżeli z otwartą maską przekręcę kluczyk to pokazuje się samochodzik z profilu w górnej części fis ale... pokazuje, że mam otwarte przednie, lewe drzwi (pomimo, że są zamknięte) a nie pokazuje, że jest otwarta maska... 3. Jeżeli maskę otworzę jak mam już włączony zapłon to żadna informacja się nie pokazuje, że mam cokolwiek otwarte... Czy ktoś coś z tego pojmuje? Gdzieś tam doczytałem, że powinienem zmienić zamki w drzwiach na takie, które po CAN wysyłają informację, że dane drzwi są otwarte. I ok to byłoby jasne. Ale czemu w takim razie pokazuje otwartą maskę? I jeżeli przekręcę kluczyk czemu ta informacja zmienia się w otwarte drzwi? może jest jakaś inna opcja uruchomienia ikonki auta z otwartymi drzwiami bez wymiany zamków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #234 Napisano 20 Lipca 2010 (edytowane) pogromca Właśnie właśnie wszystko jest w programie, jak odetniesz całkowicie zasilanie to wskazówki pozostają na swoim miejscu a nie wracają na 0, w końcu to silniczki elektryczne. Wgrałem fragmenty z W8 i widać że charakterystyka się zmieniła, natomiast potrzebne jest ponowne wyskalowanie wskaźników na 90 stopni i 1/2 baku po przeszczepie wsadu. Czyli ponowny demontaż i rozbiórka licznika, póki co nie chce mi się tego robić, bo ostatnio tak mocno siedział że aż sobie porysowałem ramkę przy liczniku, co widać na fotce:dupabladajeżeli tak to kalibracje temp. można zrobić przez zmianę charakterystyki bajty 30 00, 30 00 podnieś o kilka stopni. paliwo prawdopodobnie tak samo Edytowane 20 Lipca 2010 przez graje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #235 Napisano 23 Sierpnia 2010 Czy istnieje możliwość zmiany wsadu licznika, tak aby zamienić wskazywanie otwartych drzwi? to moduł komfortu a nie licznik decyduje co pokazac na wyświetlaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #236 Napisano 24 Sierpnia 2010 To wiesz może, które kable wchodzące do komfortu trzeba zamienić miejscami? Nie bardzo jest co zamieniać miejscami. sterowniki komunikują sie za pomocą magistrali danych. To nie problem przewodów tylko oprogramowania sterownika komfortu. poszukaj na forum bo problem był poruszany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #237 Napisano 25 Sierpnia 2010 Pewnie wystarczyło by pozamieniać kable przy module od krańcówek i powinno być dobrze. po pierwsze to nie temat na takie gdybanie bo ma sie nijak do licznika. po drugie nie ma co zamieniac. w kazdych drzwiach jest oddzielny modul z ktorego wychodzi kilka kabelków do krańcówek, 2 do silowniczka zamka, 2 szyny danych, 2 zasilania i masa. wszysktie moduly z 4 drzwi są połączone 2 kabelkami szyny danych i ta własnie szyna idzie do modułu komfortu pod siedzeniem. wiec wytłumaczcie mi jakie kable chcecie zmieniac, zamieniać czy cokolwiek. kompletnie nic to nie da bo modul komfortu nie ma oddzielnych pinow na przednie prawe drzwi czy lewe. ma tylko szyne danych i nią sie komunikuje z pozostałymi pierdułkami w drzwiach. taki jest przynajmniej stan mojej wiedzy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #238 Napisano 7 Września 2010 Włączyłem dzisiaj sobie napis Welcome, ale niestety podświetlenia zegarów bez włączenia świateł, niestety nie udało mi się ustawić. Passek z roku 2002, licznik już po fejsie. Próbowałem obydwu adresów: Adres $1ED (w niektorych modelach $21F) i żaden nie zadziałał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #239 Napisano 7 Września 2010 i żaden nie zadziałał. Odpinałeś klemę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #240 Napisano 7 Września 2010 (edytowane) Odpinałeś klemę? A to jest uwarunkowane zadziałaniem tego bajeru? Tak się nad tym zastanawiałem, ale myślałem, że wyłączenie i włączenie zapłonu wystarczy EDIT Gites, podświetlenie wskazówek działa Zamiast odpinać klemę wyjąłem bezpiecznik od licznika Edytowane 7 Września 2010 przez zima18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach