Jump to content
rosiek

Ciekawostki licznikowe

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Uwaga!!! Uwaga!!! Uwaga!!! Uwaga!!! Uwaga!!! Uwaga!!! Uwaga!!! Uwaga!!!

     

    Przed jakimikolwiek zmianami należy zapisać oryginalny wsad na dysku komputera.

    Witam.

    Postanowiłem założyć taki temat z uwagi na to że zawsze bardzo mnie interesowało czy da się coś zmienić, przestawić, ulepszyć w czymś co wypuściła fabryka. A jak się da to jak to zrobić. Może ktoś wie coś na ten temat to niech się dopisze.

    Ogólnie wiadomo że można za pomocą kabla do diagnostyki zmienić język wyświetlanych komunikatów, zmienić jednostki podawane przez komputer, zmienić co wchodzi w wyposażenie auta. Sposoby na to są opisane na forum wiec nie będę się powtarzał. Za pomocą edycji eepromu licznika można zmienić przebieg auta i kilka innych mniej lub bardziej przydatnych rzeczy. Do tego działania bedziemy potrzebowac kabelka np. vagtacho i programu to edycji plikow binarnych np: WinHEX

     

    1. Napis "WELCOME"

    Chyba musi byc licznik z duzym fisem bo u mnie sie nie pojawia.

    Nalezy zmienic adres $417 z 02 na 6B

     

     

    2. wyswietlanie ile pozostalo km do przejechania na tym co mamy w zbiorniku.

    Nalezy zmienic adres $416 z C1 na E1

     

     

    3. podswietlanie segmentow tarczy zegarow bezwzgledu na pozycje przełacznika światel. (po przekreceniu zaplonu)

     

    Adres $1ED (w niektorych modelach $21F)

    pod tym adresem ustawiamy co ma sie swiecic. nie interesuje nas jaka jest pierwsza cyfra, druga wstawiamy odpowiednio do:

     

    0- brak podświetlenia

    3- wyswietlacz

    5- skala

    7- skala i wyświetlacz

    9- same wskazówki

    B- wskazówki i wyswietlacz

    D- wskazówki i skala

    F- wszystko

     

    np. pod adresem $1ED mam wartość 30 a chciałbym zeby wskazówki mi sie swiecily po przekreceniu kluczyka, zmieniam ta wartość na 39.

     

    fac89321832927f0m.jpg

     

    4. przeróbka wskaźnika temp. na bardziej liniowy.

    Nie mam pojęcia jak jest w innych zegarach ale u mnie działa.

     

    najpierw należy znaleźć adres od $2D4 do $2DF to nasza oś x i adres od $2E0 do $2EB nasza oś y.

    U mnie to wyglada tak:

    od $2D4 do $2DF ->F0 00 90 01 50 02 60 03 E0 03 10 04 HEX -> 240 400 592 864 992 1040 DEC

    od $2E0 do $2EB ->30 00 30 00 F3 02 F3 02 1B 05 B4 05 HEX -> 48 48 764 764 1307 1460 DEC

     

    Budujemy sobie wykres w jakimś arkuszu kalkulacyjnym, podstawiając do osi x dane z komórek od $2D4 do $2DF a do osi y dane z komórek od $2E0 do $2EB. Mój wykres wygląda tak:

     

    a2d93aced3ff7e1am.jpg

     

    Teraz staramy się przerobić tak dane adresów od $2E0 do $2EB aby ta linia była jak najbardziej prosta. Ja zamieniłem jedno 764 na 500 a drugie na 900 co w hex daje odpowiednio F4 01 i 84 03. Czyli mój ciąg hex dla adresu od $2E0 do $2EB wygląda tak: 48 48 500 900 1307 1460 DEC -> 30 00 30 00 F4 01 84 03 1B 05 B4 05 HEX.

    poprawiony wykres jest czerwony i wygląda tak:

     

    7c8730031c4056adm.jpg

     

    URL%5DURL%5DWciapujemy nowe dane do eeproma i cieszymy sie różnymi temperaturami.

     

    5. zmiana tonu dzwięków ostrzezeń.

    a) stare liczniki do roku 2000 w adresie $053 mamy 1E zamieniamy ta wartosc na dowolna np FF, AA albo jaka nam przyjdzie do głowy (0-F)

    B|) nowsze do roku 2004. To samo co w pkt. a) tylko w adresie $1D3

    6. korekcja economy fudge factor.

    jest to korekcja wskazan fis ile nam nasz pasacik zużywa paliwka. czasem te dane róznią sie od tego co jest w rzeczywistości wiec jak komuś to przeszkadza może sobie poprawić.

    W komórce $145 mamy wartosc 100 (64 hex), zmieniając np. na 50 (32 hex) fis bedzie pokazywal o polowe mniejsze spalanie.

     

    7. Korekcja wskazań prędkościomierza.

    Dane potrzebne do wskazań prędkościomierza znajdują się w komórkach $220 do $23F.

    Na tej samej zasadzie co korekcja wskaźnika temperatury budujemy sobie wykres. $220-$22F nasza oś x $230-$23F oś y.

    zmieniając dowolnie jedna linie danych uzyskujemy korekcje wskazań predkościomierza.

    Zdarza sie ze po zmianie tych wartości na wyświetlaczu pokazuje się Def. Związane jest to ze źle przeliczoną check sume. wystarczy wtedy zmienić kodowanie licznika na jakiekolwiek inne i ponownie wrócić do prawidłowego a licznik sam przeliczy check sume i po kłopocie.

     

    Jeżeli natomiast mamy licznik wyskalowany w milach a wstawilismy sobie tarcze wyskalowane w km/h mamy kilka opcji jak spowodować aby prędkość była pokazywana poprawnie.

     

    sposób 1.

    znajdujemy w sieci wsad o takim samym numerze jak nasz tylko z licznika europejskiego. np. nasz numer licznika to 3B0 920 925 więc szukamy 3B0 920 825.

    Nastepnie kopiujemy ze starego licznika dane typu vin, przebieg, immo, itp (dokładny opis jest tu -->http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=529825&postcount=1)

    i gotowe

     

    sposób 2.

     

    jako że znamy położenie danych sterujących wskaźnikiem prędkości, wstawiamy tam nasze zmodyfikowane dane.

    Przeanalizowałem kilka wsadów i wygląda na to że wszystkie liczniki km/h maja bardzo zbliżone dane, tak samo liczniki mph.

     

    O to przykład na wykresach:

     

    Liczniki wyskalowane w km/h

     

    00df9140e98a5cf3m.jpg

     

    Liczniki wyskalowane w mph

     

    39ec6ec4aa03bbd2m.jpg

     

    Liczniki o końcowych numerach 05,06,07,25,26,27,45,46,47 mają dane prędkościomierza zapisane w komórkach $220-$23F natomiast liczniki o numerach końcowych 09,29,49 mają te dane zapisane w komórkach $258-$277.

     

    Do tych adresów co podałem wyżej należy przekopiować te wartości:

     

    18 00 3C 00 F7 02 FF 05 90 06 06 0C AA 0F 45 10

    03 00 67 00 EB 03 D3 07 50 08 B5 0C A3 0F 20 10

     

    Jeżeli zamieniamy wsad km/h na mph nalezy wstawic te wartości:

     

    18 00 66 00 DD 01 D1 03 C5 05 AD 09 89 0F 06 10

    17 00 94 00 0B 02 FD 03 F1 05 D8 09 B2 0F 2F 10

     

    Możliwe ze pojawi się def po wgraniu wsadu ale wtedy jak pisałem wcześniej należy na chwile zmienić kodowanie licznika za pomocą vag-com.

    Edited by rosiek
    tytułdd

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    Witam

    Mam problem zniknęło mi wszystko(kontrolki,wskazania prędkościomierza, obrotomierza i wyświetlacz fis z licznika nie pomaga wgranie z czytanego wcześniej wsadu eprom),mogę odpalić silnik i jechać jednak brak jakichkolwiek wskaźników.Nie wiem czy mój wsad jest uszkodzony?Mógłby ktoś rzucić na to okiem wygląda mi dziwnie aczkolwiek do tej pory wszystko było ok.Czy ktoś posiada może wsad do licznika VDO 3B0920822A,byłbym wdzięczny

     

     

    To co załączyles to same 0 :D

    zresetuj zegary i sprobuj wgrac jeszcze raz wsad.

    tu masz jakis inny wsad

    3B0920822A.rar

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

     

     

    2. wyswietlanie ile pozostalo km do przejechania na tym co mamy w zbiorniku.

    Nalezy zmienic adres $416 z C1 na E1

     

     

    A kosztem czego to się pojawia? Bo chyba nie jako dodatkowa opcja na MFA ale w zamian za cos.

     

    Co do podświetlenia to w sumie i tak lipa, bo skoro na światłach się jeździ to i tak od razu się przekręca włącznik i wszystko świeci co powinno :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 136KM(BMA)
    Rok prod: 2006
    A kosztem czego to się pojawia? Bo chyba nie jako dodatkowa opcja na MFA ale w zamian za cos.

    W swoim MFA tego nie zrobisz. Auta z IMMO3 mają dopiero taki bajer ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1980

    np. VAGiem, Select -> Instruments 11 -> Outpust Tests 03.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2005

    a pomoze mi ktos bo zgupialem ja mam duzy fis i w zawartosci eepromu w lini 410 bajt 7 nie mialem wartosci 02 tylko 81 no i nie wyswietla sie welcome

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    a pomoze mi ktos bo zgupialem ja mam duzy fis i w zawartosci eepromu w lini 410 bajt 7 nie mialem wartosci 02 tylko 81 no i nie wyswietla sie welcome

    w niektorych modelach to jest w innym adresie ale teraz nie moge znalesc. jutro sie wezme za to.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    a pomoze mi ktos bo zgupialem ja mam duzy fis i w zawartosci eepromu w lini 410 bajt 7 nie mialem wartosci 02 tylko 81 no i nie wyswietla sie welcome

    Sprawdz czy w linii 417 nie masz wpisu 02. :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Rosiek w poście nr 33 podał gdzie to jest w nowszych licznikach. Ja mam 1/2 i tez miałem poprzesuwane, a zasięg miałem już włączony fabrycznie.

    Wartości dla wskaźnika też są poprzesuwane. Siedziałem dziś cały dzień i udało mi się zrobić liniowy u mnie. Działa wreszcie jak zawsze powinien był działać. Dodatkowo utwierdziłem się w przekonaniu, że muszę wymienić termostat-auto przy normalnej jeźdźie z temp. zew. 16 stopni utrzymuje temp 80 stopni. Przy ostrym butowaniu w celu osiągnięcia jak najwyższej temp, max co osiąga to 87 stopni. Po chwili na wolnych obrotach wraca do 80. Wskazania według klimatronika. Wskaźnik na desce to potwierdza ładnie ukazując wahania temp. I dokłądnie jak na klimatroniku jest 65 tak wskaźnik pokazuje, jak jest 70, tak wskaźnik pokazuje. Po prostu idealnie!

    Wartości są przesunięte w inne adresy, jednak dla pierwszych adresów są takie same jak dla starych liczników, dla drugich są inne.

     

    Podaję przepis na liniowy wskaźnik temp w nowszych licznikach:

    Wartości dla wskaźnika przed zmianą:

    $30C do $317: F0 00 90 01 50 02 60 03 E0 03 10 04->hex 240 400 592 864 992

    1040->dec

    $318 do $323: 1D 00 1D 00 DA 02 DA 02 FF 04 97 05->hex 29 29 730 730 1279 1431->dec

     

    Wartości po zmianie na liniowy:

    $30C do $317: F0 00 90 01 50 02 60 03 E0 03 10 04->hex 240 400 592 864 992 1040->dec

    $318 do $323: 1D 00 1D 00 BE 01 F2 03 FF 04 97 05->hex 29 29 446 1010 1279 1431->dec

     

    Mam nadzieje, że komuś się przyda tak jak i mi ;) lubię mieć kontrolę nad samochodem, a wiedza to kontrola ;)

     

     

    I dodatkowo wykres:

    wska?nik.png

    Edited by Patrick

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1980

    Więc tak: HEXem (VCDSem) robisz adaptację licznika, przyuczasz immo i resztę elektroniki z którą "rozmawia" licznik. VAG Tacho natomiast przydaje się do wyssania PINu i korekty przebiegu, jeżeli przymierzasz się do nowszego licznika z immo3 (z B5 FL), to niestety VAG Tacho może nie wystarczyć, po prostu się nie "dogada" z licznikiem, dlatego jako alternatywę podałem Commandera.

     

    Piszem prafie po polsq

    O jezu...! Aż mnie gały zabolały!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999
    niestety VAG Tacho może nie wystarczyć

     

    Czyli pozostaje opcja zakupu 2 interfejsów :( A miało być tak pięknie ;)

     

    O jezu...! Aż mnie gały zabolały!

     

    ...i człowiek nie czuje kiedy rymuje? ;)

    Sipowitz powiedz, DB u Ciebie to Dublin czy Wałbrzych? :)

    Pytam bo ewentualnie jakbyś się zgodził to kiedyś, przy okazji byśmy się zgadali i bym podjechał do Ciebie ze swoim Paskiem, licznikiem..........:D

    i za jakieś piwka czy coś byśmy się dogadali a ja bym mógł się cieszyć nowym cudeńkiem :cool:

     

    Btw, Jezu pisze się z dużej litery ;)

    Edited by glasz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1980
    Czyli pozostaje opcja zakupu 2 interfejsów A miało być tak pięknie

    Niestety ;) Kombinowałem swego czasu w głowie dość długo i namiętnie i to jest jedyna opcja.

    ewentualnie jakbyś się zgodził to kiedyś, przy okazji byśmy się zgadali i bym podjechał do Ciebie ze swoim Paskiem, licznikiem..........

    i za jakieś piwka czy coś byśmy się dogadali a ja bym mógł się cieszyć nowym cudeńkiem

    Odezwij się na PM, wszystko jest do dogadania... :) Dwa żubry i po robocie błogi spokój... ;) A ty za kółko i z powrotem do domciu... :D

     

    Btw, Jezu pisze się z dużej litery

    W znaczeniu potocznym niekoniecznie! ;)

     

    Btw, skro z tego co zrozumiałem masz MFA, czyli prawą manetkę do tzw. kompa już masz, tak? Przy okazji demontażu kiery może i tempomat byś sobie chciał "wsadzić"... :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest marewel

    Mnie dreczy pyanie,czy sa sie obnizyc o jedna linie caly wyswietlacz FIS,bo pierwsza linia mi powoli gasnie jak wyswietla sie pelny wyraz z RDS.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Drodzy forumowicze :)

    dotarłem do bardzo ciekawej informacji, która zainteresuje wszystkich posiadaczy szafy z pełnym FISem i CANa.

    Zapodając wsad od Skody Superb uzyskujemy jeszcze jedną funkcjonalność, której brakuje naszym paszczakom - informacje n/t spalonych światełek! :) (oczywiście niezbędny jest CAN, którego ja nie mam :( )

     

    "The purpose of the swap of the tacho from VW FIS to Skoda FIS is because Skoda has the lamp failure detection functionality that VW does not have" znalezione na youtube :)

     

    Tam facet podmieniał całą szafę od superba, przelutowywał diody i podmieniała zegary :) moim skromnym zdaniem tak trochę na około, ale efekt uzyskał. . .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1980
    Zapodając wsad od Skody Superb uzyskujemy jeszcze jedną funkcjonalność, której brakuje naszym paszczakom - informacje n/t spalonych światełek!
    Tam facet podmieniał całą szafę od superba, przelutowywał diody i podmieniała zegary

    Zaczekaj, jedno przeczy drugiemu. Na youtube widać, że licznik jest passatowy, chyba, że tylko tarczki są od Passata? Ale myślę, że eksperyment wart uwagi, gdyż przerzucenie wsadu może dać efekt, tylko pytanie, czy muszą być dokładnie te same numery liczników Passatowych i Superbowych. Poza tym samo przerzucenie wsadów jest obarczone znacznym ryzykiem, lepiej myślę przełożyć licznik + kosmetyka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Przeciez to juz jest u nas na forum opisane i podane wartości do zamiany w pamięci licznika: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38404

    Edited by Patrick

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999
    Zaczekaj, jedno przeczy drugiemu. Na youtube widać, że licznik jest passatowy, chyba, że tylko tarczki są od Passata?

     

    licznik z Superba - FIS ma pomarańczowe podświetlenie a nie czerwone :) tarcze podmienił.

     

    Przeciez to juz jest u nas na forum opisane i podane wartości do zamiany w pamięci licznika: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38404

     

    nie widziałem wcześniej :)

     

    do adminów: Może oba tematy wrzucić do warsztatu do kategorii licznik?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    A tu może nie do końca licznikowe, ale też ciekawy mały mod...

    Czy ktoś już to trenował? Czy w 3BG da rade to poprostu P&P czy trzeba jakieś większe przeróbki robić?

    Edited by Radoslav

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy