Skocz do zawartości
rosiek

Ciekawostki licznikowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

nie moge znalesc adresu w ktorym moge uaktywnic napis Welcome, pod adresem $417 mam "81" a nie "02".

przy auktywnianiu podswietlenia tez nie byl "Adres $1ED (w niektorych modelach $21F)"

Moze ktos wie gdzie moge szukac uaktywnienia napisu "welcome"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie odnośnie "adaptacji" licznika od t4 '99 2.5 TDI lub 1.9 TDI (niebieskie cyfry, czerwone wskazówki) do paska b4 1.9tdi (zegary elektroniczne ). Wymiary i dopasowanie nie maja znaczenia, chodzi mi tylko o czysto elektroniczna stronę ... czy ktoś z forumowiczów próbował robić "takie coś " ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktos tutaj zaadoptował licznik z paska B5 do golfa 3 więc pewnie się da, ale proste to nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak myslisz ? jest to gdzies na forum ?? Słyszałem ze trzeba wylutowac scalaki od magistrali can .. czy to prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słyszałem ze trzeba wylutowac scalaki od magistrali can .. czy to prawda ?

Krasnale też tam były? ;>

jak licznik jest bez CAN to można śmiało ładować :P porównać rozpiski PINów obu liczników i do dzieła, ale Licznik ma być Bez CAN czyli xxx 919 xxx

co do scalaków to raczej swap ECU :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak myslisz ? jest to gdzies na forum ?

 

Oj nie wiem, pamiętam, że ktoś kiedys pytał o wyłączenie immo, bo wkładał licznik z b5 do golfa3 i tylko to mu zostało. O ile dobrze pamiętam to było to w w temacie o wyłączeniu immo.

 

---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:34 ----------

 

Znalazłem tego użytkownika, z tym że widzę, że on miał tam silnik z B5:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=832919&postcount=5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziekuje za nakierowanie mnie na właściwy tor :D znalazłem topic na bliźniaczym forum "gofra" (temat dotyczył przekładki liczydła od mk4 do mk3) "on mnie poprowadzi" do końca :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka!

mam licznik od Octavii z 1/2FSIa po podłaczeniu do auta licznik pięknie się zachowuje :)

ale w momencie podpięcia vag'a zaczynają się magiczne schody, brak komunikacji z praktycznie wszystkimi modułami prócz ABSu

ktoś podpie co nie halo?

uwalona komunikacja K-Line? jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przekodować licznik ze skrzyni automatycznej na manualną?

Aktualne kodowanie to 07165

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz przekodować Soft Coding z 0001 (automat) na 0002 (manual).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dla TDI, dla benzynki jest to prawdopodobnie przedostatnia cyfra, czyli xxx?x, gdzie

 

0 - manual skrzynia 5-tka,

1 - manual skrzynia 6-tka,

5 - automat,

 

jednak na podstawie w/w kodowania widać, że u kolegi jest zupełnie inaczej. Sądzę, że tutaj z pomocą przyjdzie VCDS z tzw. "dymkiem" (podpowiedź do kodowania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz masz racje 00002 jest dla TDI a dla Pb tak jak napisałes

pierwsze dwie ??xxx oznaczaja miejsce przeznaczenia

02 poza unia europejską

04 w uni

06 usa

08 chiny

25 japonia

 

kolejna xx?xx rodzaj napędu

1 przód

2 4x4

 

dalej to co nas interesuje xxx?x

0 manual 5 biegów

1 manual 6 biegów

3 automat

5 automat

6 automat

 

i w koncu xxxx? rodzaj nadwozia

1 A4, passat

2 A6

 

tyle tylko, że silnik przekodowałem (04201) a chce jeszcze przekodować zegary bo łapią mi błąd komunikacji ze skrzynią i wyświetlają 2 linie poziome

 

-20 C

-------------

27l/km

-------------

PRND123

 

Po wywaleniu sterownika skrzyni linia została i wygląda to tak

 

-20 C

--------------

27l/km

--------------

 

W manualu z 1/2 fis widziałem, że tej lini nie ma :-)

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia się w liczniku tylko w bramce CAN. Zmień kodowanie na 00004 albo 00006 (wypróbuj bo nie wiem jakie masz teraz).

Albo odejmij 00001 od aktualnego kodowania CAN albo podaj kodowanie to powiem Ci co wpisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w CAN ten sam błąd jest, zaraz sprawdze jakie tam kodowanie jest i odejme 1. Napisze jakie efekty

 

 

____________________________________________________________________________________

 

 

Zrobione :) CAN przestawiony na 00004 i z zegarów zniknela dodatkowa kreska

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś koledze przekodowałem licznik z UK na Europę, żeby spalanie miał w litrach w Alhambrze 2002 i jakie moje zdziwienie było, gdy po zmianie fis zaczał przednie drzwi odwrotnie pokazywać:zeco. Otwarłem kierowcy-pokazał pasażera. I na odwrót. Tylne pokazuje w porządku. Powrót do kodowania na UK i fis przednie drzwi znów pokazuje ok.

A przy okazji-u niego jest małe autko u góry na fisie, gdy główna część jest zajęta. Tak jak w pierwszych licznikach B5fl:

DSC00382.jpg

DSC00384.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zrobił może liniowy wskaźnik paliwa? Pytam, bo próbowałem zrobić to analogicznie jak temperatury, ale coś mi to nie wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj "bawilem" sie z licznikiem z full fis-em odczytałem oryginalny wsad i zrobilem kopie ,zmienilem to co jest podane w pierwszym poscie (napis WELCOME i ile przejade na pozostalym paliwie w baku -adresy sie zgadzaly -)problem powstal gdy moje vag-tacho 2.2 zaczelo programowac gdy nie bylo wsadu w bufforze i w rezultacie skasowałem sobie kilka adresów na 000 000 po czym przerwałem akcje i na ta chwile auto jest uziemione :) pytanie brzmi jak mam spowodować żeby wpisac rządany wsad w buffor w VagTacho nie wiem jak moze moja wersja jest jakas lipna ale po odczycie moge go zobaczyć ale nie moge nie wiem jak go zastąpić -pomocy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vag-tacho.jpg

 

Podajesz taka wersje wsadu jaka chcesz wgrac, oryginalna albo inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odp.próbowałem tak ale nic z tego sa zapisane w vag tachu a po otwarciu foldera folder jest pusty :( .Teraz tak myśle ze moze blad powstał przy zapisaniu wsadu bo wybralem zapis w formie bin a chyba domyslnie wyswietliło sie eep chyba to teraz musze spróbować zmienić to :(-dokladnie po tescie plik eep jest widoczny AHA :(tu sie zakrecilem -kolejne pytanie jak zamienić plik z .bin na .eep ????

Edytowane przez marek664

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności