ru-dy Zgłoś #201 Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) Rozmawiałem z mechanikiem o wymianie zabieraka bo mam 140tkm i uznałem że może warto by było wymienić ale mechanik mi odradza taka wymiane że podobno może to przynieść więcej złego niż dobrego mianowicie twierdzi że zna częste przypadki że po wymianie zabieraka dochodzi do awarii bodajże wałka w którym ten zabierak się znajduję że taki nowy zabierak jest bardzo twardy i te wałki nie wytrzymują czy tak rzeczywięcie jest?I doradza mi żeby wymienić cały ten napęd na taki jak jest w 1.9 że to koszt ok 1000zł i że to powinno być dopiero ok!!! Co wy na to???? Na pewno czekanie z tym iluś miesięcy nic dobrego nie wróży. To już lepiej wywalić te 15 zł i go wymienić, zawsze to lepsze niż nic. Ja u mnie miałem miskę zdjęte 3 razy... trzeba najpierw to zobaczyć a potem trzeba kalkulować ile chcesz zrobić tym autem kilometrów... Jak ja zobaczyłem mój napęd to musiałbym od razu go ciągnąć na giełdę i to na lawecie, bo o własnych siłach mógłby juz nie dojechać Edytowane 29 Lutego 2012 przez ru-dy skrócony post Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #202 Napisano 29 Lutego 2012 Czy to ma znaczenie że posiadam napęd na kołach zębatych tak wynika z nr vin końcówka 6P149403 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #203 Napisano 29 Lutego 2012 Czy to ma znaczenie że posiadam napęd na kołach zębatych tak wynika z nr vin końcówka 6P149403 Nie ma znaczenia czy masz koła zębate czy łańcuch imbus występuje w obu przypadkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #204 Napisano 2 Marca 2012 (edytowane) Czy to dużo zabawy z tym jest ile czasu potrzeba mechanikowi na wyjęcie i sprawdzenie ?i złozenie z wymiana samego zabieraka? jak ma z tym doświadczenie to idzie błyskawicznie, najgorzej jest z odkręceniem miski gdy nie ma się kluczyków przegubowych i klej zaklei śrubki... Ciężko powiedzieć, 2-3 godziny sprawnej pracy... możesz próbować wyjąc zabierak i jakoś świecić latarką, ale moim zdaniem najlepiej wyjąć wałek i przypasowywać zabierak i patrzeć jaki jest luz, inaczej jest ciężko powiedzieć. U mnie gniazdo miało ślady deformacji, ale tragedii nie było. Edytowane 2 Marca 2012 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #205 Napisano 3 Marca 2012 (edytowane) niestety, jest tak jak napisałeś, wałek trzeba wyjąc aby go dobrze obejrzeć Nie ma potrzeby wyciągania wałka wyrównoważającego z modułu. Ściągamy zabezpieczenie,wysuwamy zabierak,odkręcamy pompkę oleju(2 torxy)-pompka schodzi w dół-gniazdo wałka balansującego mamy na zewnątrz-zdjęcie(wygląd modułu pompy oleju z odkręconą pompką) http://www.futurum.net.pl Edytowane 2 Marca 2017 przez FUTURUM serwis pomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #206 Napisano 3 Marca 2012 a no faktycznie, wyleciało mi z głowy... ja od razu wyjmowałem cały wałek z myślą aby go regenerować, potem jak miałem na wierzchu to go sobie obejrzałem... dodam tylko dla kolegi "jozef76" że gdzieś w tym wątku jest schemacik z ETKA, tam znajdziesz dokładnie jak co robić i jakie śruby odkręcać aby zdjąć samą pompę oraz cały moduł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ibiza78 Zgłoś #207 Napisano 3 Marca 2012 Ciąg dalszy mojej historii odnośnie zatartego silnika BMR wygląda tak że od 2 tygodni jeżdżę nowym Caddy (załatwione jako auto zastępcze na czas naprawy przez firmę która prowadzi sprawę w moim imieniu), podano mi koszty naprawy - 25 tys zł - silnik + turbo (10 płaci VW, 13 płaci serwis)- moje koszty wywalczone przez reprezentującą mnie firmę - 2 tys zł i będziemy jeszcze walczyć o gwarancję na silnik. Bez pomocy w/w firmy już bym wymieniał na jakiś inny używany silnik a tak w efekcie będę miał nowy i mam czym jeździć za darmo do czasu odebrania auta. Jak zakończę sprawę i odbiorę naprawione autko to opiszę dokładnie jak i co krok po kroku udało się wywalczyć. Zainetersowani tym problemem mogą do mnie pisać na pw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #208 Napisano 4 Marca 2012 Przeczytałem cały wątek od początku (2h mi to zajeło) i wiem tyle że skoro mam 140tkm to pasuje zadziałac zanim mi sie ta nieszczęsna czerwona kontrolka od oleju zapali i mam do wyboru 1-wywalenie tych trefnych wałków i zabieraka i przeróbka na napęd taki jak w 1.9 2-regeneracja walka np. u tomka pod zabierak 10 cm Wiem że nikt mi nie zagwarantuje że metoda 1 jest lepsza od 2 lub odwrotnie koszt zblizony wymiana na 1.9 nieco droższa Z tego co czytałem to zdecydowanie wiecej osób wybralo metode nr. 2 czyli regeneracje walka pod zabierak 10cm Nikt nie zgłasza problemów by metoda 1 lub 2 zawiodła ale pewno nikt po tych przeróbkach nie zrobił choćby ze 100 tkm bo to by juz coś wiecej nam wyjaśnilo . Czy jeszcze coś pominołem bo nadal nie wiem która metodę wybrać Czekam na Wasze sugestie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #209 Napisano 4 Marca 2012 cyt ,,Czemu uwazasz ze to tylko 100 PLN roznicy. Z tego co sie dowiadywalem od Tomka to regeneracja to okolo 700PLN a calego modulu na ten z 1.9 tdi to ponad 2tys PLN. To chayba robi roznice. A to mi mechanik mówi że cena części do przeróbki od 1.9 w serwisie po rabacje poniżej 1000zl więc nie wiem w końcu ile te części kosztują może jest ktoś na forum co posiada info ile te części kosztują Tomek tu nie jest bezstronny więc lepiej niech ktoś inny poda cene takich części potrzebnych do przeróbki ale wydaje mi sie że ta cena która ja podałem poniżej 1000zł jest cena wiarygodną! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #210 Napisano 6 Marca 2012 A robocizna to tak ale nawet nie wiem czy to tyle samo by kosztowala robocizna za ta przeróbke jak i za założenie zregenerowanego wałka bo to podobna robota jak sie nie mylę chyba że to dużo więcej roboty przy przeróbce na 1.9 ale to niech fachowcy sie wypowiedza o czasochłonnośc tych dwóch metod czy to nie taka sama robota? W passacie jest o wiele mniej roboty niż w audi-(silnik położony w poprzek). Wymiana wałka wyrównoważającego trwa ok 2 godziny(plus schnięcie silikonu) koszt 700+250 robota. Przejście na pompkę z 1,9: - kółko 06A105209B - 61 zł, - łańcuszek 038115230A - 110 zł, - napinacz 038115130 - 22 zł, - pompa 03G115105 - 715 zł (nowy oryginł można kupić z Allegro za 250-300 zł), - uspokajacz oleju 038103623 - 86 zł, - uszczelniacz przedni wału 038103085E - 74 zł (z zamiennika ok. 40-45 zł), - smoki, śruby, uszczelka smoka, ... - niech będzie 100 zł. dodaj robociznę(popytaj mechaników z Twojej okolicy za ile taką przeróbkę zrobią i masz porównanie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #211 Napisano 28 Marca 2012 no i ja wymieniłem ołówek ( zbierak ) w swojej pompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomkrz Zgłoś #212 Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Mam Passata 2.0 TDI-CR silnik CBBB. Produkcja 01.2009. Przebieg 200000km. Dzwoniłem do 3-ch serwisów VW. W jednym gość powiedział mi, że jeszcze nie mieli ani jednego przypadku z taką awarią w common-rail. W drugim, że w common-rail już nie ma tego problemu. W trzecim, że w moim silniku nie było żadnej akcji prowadzonej ze względu na ten wałeczek. W etce jest napisane, że krótki wałek jest do 03.11.2009r. Czytałem też, że ważne jest oznaczenie końcowe A, D cz E - zależy od niego twardość wałka. Potrzebuje namiar na jakiś dobry warsztat w Krakowie(lub okolicach), gdzie rozbiorą mi to i sprawdzą w jakim jest stanie. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez tomkrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #213 Napisano 18 Kwietnia 2012 Mam Passata 2.0 TDI-CR silnik CBBB. Produkcja 01.2009. Przebieg 200000km. Dzwoniłem do 3-ch serwisów VW. W jednym gość powiedział mi, że jeszcze nie mieli ani jednego przypadku z taką awarią w common-rail. W drugim, że w common-rail już nie ma tego problemu. W trzecim, że w moim silniku nie było żadnej akcji prowadzonej ze względu na ten wałeczek. W etce jest napisane, że krótki wałek jest do 03.11.2009r. Czytałem też, że ważne jest oznaczenie końcowe A, D cz E - zależy od niego twardość wałka. Potrzebuje namiar na jakiś dobry warsztat w Krakowie(lub okolicach), gdzie rozbiorą mi to i sprawdzą w jakim jest stanie. Co do warsztatu Ci nie pomogę, ale radzę zrobić taki przegląd przy wymianie rozrządu, na pewno będzie taniej pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #214 Napisano 24 Kwietnia 2012 Panowie moze ktos sprawdzic jaki jest naped pompy oleju w tym egzemplarzu ?? WVWZZZ3CZ6P129704 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #215 Napisano 24 Kwietnia 2012 6p1(środek nr vin) mówi nam że masz koła zębate... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #216 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) No właśnie czytam już 3 raz i się doczytać nie mogę, a myślę że każdemu na przyszłość się przyda. Jak dzwonię po warsztatach to serwisy mają problem z wyliczeniem ile to będzie kosztować, bo nie wiedzą co trzeba robić, jedni chcą rozrząd zdejmować inni cały przód (jakby w B6 były wzdłuż silniki ). Chodzi mi o wymianę wałka na już zregenerowany. Zamówię u Tomka zregenerowany wałek i teraz ile pracy ma mechanik:1. zdjęcie miski olejowej (spuszczenie oleju) 2. rozrządu nie trzeba zdejmować, żeby dostać się do wałka, żeby go wymienić? 3. koło pośrednie zostaje w module czy trzeba je też "ruszyć"? 4. zdemontowanie modułu, czy po prostu odkręcenie jego dolnej części (rozpołowienie na aucie)? 5. czy w międzyczasie trzeba odkręcać te fasolki z wałka i odkręcać i zdejmować pompę oleju? Chodzi mi o to jak to mechanikowi opisać, żeby się zastanowił nad ceną. ja to robiłem tak (już trochę zapomniałem jak to było dokładnie): 1. Olej spuszczasz, miskę zdejmujesz. 2. Rozrząd nie ma nic do rzeczy, nic nie trzeba ruszać. 3. Koło pośrednie zostaje z modułem, nie trzeba go ruszać. Zostaje tak jak jest. 4. Moduł demontujesz, po demontażu modułu wałki można wyjąć. Już nie pamiętam czy wałki są jakoś przykręcone czy będą luźne. 5. Jak demontujesz cały moduł to pompa zostaje i jej nie musisz ruszać. Fasolki zostawiasz i ich nie ruszasz. Przed zdjęciem modułu ustawiłbym silnik tak jak było napisane w tym poście co do niego wkleiłem link, nie będzie problemu z składaniem. generalnie to to jest proste dosyć, ja miałem u mnie problemy z odkręceniem miski olejowej, a konkretnie 4 śrub obok sprzęgła. No i drugi problem w moim przypadku było to że u mnie cały napęd był rozwalony i auto lada chwila by padło. Jak znajdę pdf to wkleję załączniki z ETKI i elsy. Schematy: 1.pdf 00.pdf 4.pdf Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez ru-dy dodano schematy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #217 Napisano 1 Sierpnia 2012 mnie to kosztowało około 200zł mam na mysli robociznę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #218 Napisano 1 Sierpnia 2012 mnie to kosztowało około 200zł mam na mysli robociznę!Mnie 150. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #219 Napisano 28 Sierpnia 2012 Dobra sprecyzuję, może komuś się przyda i proszę o ewentualne poprawienie: 1. wymieniony wałek i drugi wałek ułożyć w loży tak jak na poprzednim foto (brzuszki w dół w loży (w górę względem przyszłego ułożenia w aucie)), 2. Przykręcić pompkę oleju, 3. zamknąć pokrywę modułu, 4. odwrócić moduł - tak jak ma być przykręcany do bloku, 5. dłuższy wałek tak obrócić aby półksiężyc z tyłu wałka patrzył w dół (cokolwiek to znaczy:) wytłumaczy ktoś?) - brzuszki kierują się ku dołowi. 6. Ustawić motor na 0 (rozrząd) - (1 i 4 tłok góra), 7. Przykręcić moduł do bloku, 8. przykręcić miskę olejową + silikon, 9. zalać silnik olejem + nowy filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #220 Napisano 4 Września 2012 czytałem na innym forum, że czuć bardziej wibracje na biegu jalowym po przesiadce na napęd z 1.9, koszt też całkiem spory. Wszystko zależy od tego jak długo chce się jeździć tym modelem. Trzeba sobie odpoweidzieć na pytanie ile jeszcze km się zrobi tym autem (50, 100, 300 tyś. km) i wybrać najlepszą opcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach