Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Koledzy czy osłona przegubu jest taka sama w silniku 2.0 TDI 136KM jak i 1,9 TDI z 2004 roku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waszym opisom zabrałem się do wymiany przegubu i dałem radę bez odkręcania banana i innych elementów Skręcone koła na maksa w lewo (wymiana prawego ) , opuszczenie w dół na lewarku i przegub zmieniony Wielki szacun dla kolegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Waszym opisom zabrałem się do wymiany przegubu i dałem radę bez odkręcania banana i innych elementów Skręcone koła na maksa w lewo (wymiana prawego ) , opuszczenie w dół na lewarku i przegub zmieniony Wielki szacun dla kolegów

 

Szkoda, ze filmiku nie nagrales :-/

Tez bym chetnie sam sprobowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj cos mi zaczelo chrupac w prawym kole slyszalne przy skrecie w prawo lub lewo(slabiej) na 1 lub 2 biegu ale nie na luzie wydaje mi sie ze to moze byc przegub zewnetrzny ale na forum wyczytalem ze jak na luzie nie slychac to nie przegub tylko ktorys z dolnych wachaczy i teraz to juz sam nie wiem:(, wiec bardzo prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przy skręcie ci chrupie na 1-dynce lub 2-ujce to przegub, bo na biegu przenosi napęd. Na luzie nie chrupie bo napędu nie przenosi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz smentek polozylem sie pod wozem patrze a tu oslona peknieta i mnie chce trafic bo w 2 kole pekla mi z 3 miesiace temu i wymienilem i jest git a ta byla dobra bo patrzylem a teraz szlag trafil przegub i zamiast 20 zl to bedzie 150 :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ni cholery nie idzie. Odkręciłem lewy przegub, koła w prawo i d... Wcisnąłem w skrzynię i próbowałem "złamać" a on się cholera zaklinował. Szajby myślałem, że dostane i odpuściłem.

Zrobię jeszcze podejście i jak nie wyjdzie odkręcam wahacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam maly problem z ta wymiana i bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju porady. Zabralem sie za oslone przegubu zewnetrznego z prawej strony w 3B, rok99, 115KM. Odkrecilem srube przegubu, wybilem go z piasty, skrecilem kola na maxa w lewo no probowalem go wyjac. Niestety jakos nie szlo wiec wpadlem na genialny pomysl skrecenia kol na maxa w prawo. Cos stuknelo, puknelo, zaczelo (przy pracujacym silniku) lekko zgrzytac i odezwal sie brzeczyk ostrzegawczy z kokpitu. Skrecilem ponownie kola na maxa w lewo i wyciagnalem ten przegub. Zauwazylem ze cala poloska ma luz. Jaki moze byc powod tego zgrzytania i wlaczania sie brzeczyka ostrzegawczego przy pracujacym silniku? Wypiela sie tylko poloska ze skrzyni czy moglo sie stac cos powazniejszego?

 

Z gory serdecznie dziekuje za wskazowki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, na czerwono wykrzyknik. tyle, ze przed podnoszeniem auta zaciagnalem hamulec reczny i mam nadzieje, ze to dlatego. normalnie podczas ruszania z zaciagnietym recznym wlacza sie brzeczyk. byc moze jakis sensor melduje ruch i dlatego slychac ten brzeczyk. moze sie myle, nie wiem - jestem poczatkujacy/raczkujacy:) nie chcialem ponownie uruchamiac silnika przy tej wiszacej polosce zeby czegos do konca szlag nie trafil i przerwalem akcje demontazu z powodu zapadajacych ciemnosci i braku czasu. najlepiej bedzie jak wyciagne wszystko do konca i wtedy sie okaze co w trawie piszczy. opisze dalej jak juz bede wiedzial co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sie wyjasnilo, przynajmniej czesciowo - startuje silnik z noga na hamulcu i sprzegle, spuszczam z recznego, wlaczam bieg jalowy i puszczam pedal sprzegla. Brzeczyk juz nie brzeczy a czerwony wykrzyknik gasnie. Na pare sekund cisza z okolic skrzyni, po chwili znowu delikatne chrobotanie.

Jako ze przegub juz wypiety z piasty probowalem go sciagnac z poloski, ale bezskutecznie. Za nic nie chcial zlezc. Wkrecilem na maxa srube (imbus 14mm) do srodka i tez kiszka - siedzi jak przyspawany. Po opukaniu mlotkiem ruszyl sie na okolo 0,5cm i koniec. Zabralem sie za odkrecanie przegubu wewnetrznego przy skrzyni zeby wyciagnac go z cala poloska, ale sruby (takie wieloklinowe spline, chyba 12mm) siedza tak mocno, ze zlamalem na pierwszej klucz.

Jutro c.d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Też się tak męczyłem.

Trzeba ściągnąć osłonę przegubu i wyciągnąć "zawleczkę" inaczej nie ruszy.

Potem według wskazówek będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub z wieńcem od ABS się wysunął więc czujnik ABS go nie widzi stąd błąd - powinna świecić się pomarańczowa kontrolka i ewentualnie czerwony wykrzyknik migać i 3x buczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi:)

Wyciagnalem cala połoske, bo przegub siedział jak zaspawany. Zawiozłem to do warsztatu i mechanik powiedział, ze czasem sie tak zdarza ze nie da sie sciagnac przegubu z połoski. Nameczył sie z tym troche, ale imadło + 3kg i poszło.

Przegub bez uszkodzen, nowa osłona założona i pozostaje tylko wszystko skrecic do kupy i jazda probna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Właśnie wymieniłem przegub. Poszło w miarę gładko ale odkręcałem górną śrubę i dwie dolne.

 

Ale defekt nie ustąpił może lekko przycichł. Czyli jeszcze dolny wachacz, ale który?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skrocie:

-podniesc

-zdjac kolo albo i nie(latwiej ze zdjetym

-odkrecic banana

-wyjas przegob

-zbic go mlotkiem

 

Zlozyc i po sprawie, mi to 15 minut zajmuje od wylaczenia stacyjki do odjazdu na test abs na drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Wczoraj przyszło mi wymienić lewą osłonę. Zdemontowałem całą półoś. Najpierw śruba na piaście, następnie chyba sześć śrub przegubu wewnętrznego (potrzebny klucz torx, jak praca wykonywana samemu to do blokowania wystarczy wkrętak włożony w środek tarczy wentylowanej przy zacisku hamulca, przy ściąganiu przegubu wkręciłem do oporu śrubę i zszedł bez użycia młotka). Wyczyściłem przegub, założyłem nową osłonę. Szybko bez problemu. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich którzy jednak zechcą odkręcać wahacze chciałbym zwrócić uwagę na podstawowy błąd popełniany przy ich montażu a mianowicie to że dokręcamy wahacze w pozycji roboczej czyli gdy auto stoi na kołach, najlepiej wcześniej autem pobujać aby wszystko się ułożyło i dopiero wtedy dokręcać zawieszenie. W innym wypadku szybko będziemy musieli je wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniałem przegub u siebie (po stronie kierowcy) i muszę przyznać że najszybciej odkręcić główną śrubę w piaście i potem półośkę przy skrzyni klucz M10 i wszystko ładnie wychodzi w stronę koła. 10 min i mamy półoś na stole.

 

Zdjęcie 1

 

Przegub już strzelał i terkotał, smaru już prawie nie było :dolamam

 

Zdjęcie 2

 

Na półosi znajdują się 2 pierścienie segera ten zaznaczony czerwoną strzałką należy zdjąć najpierw (UWAGA tego nie mamy w zestawie :) ) po uprzednim usunięciu manżety, co da nam pewien luz umożliwiający ściągnięcie/zerwanie przegubu z półosi, niestety nie zawsze się to udaje ze względu na to że drugi pierścień segera (ten zaznaczony niebieską strzałką) znajduje się wewnątrz przegubu (nie ma doniego dostepu). W wielu przypadkach udaje się przegub po prostu energicznie zerwać z półosi korzystając z luzu po zdjęciu pierwszego pierścienia.

 

Zdjęcie 3

 

Druga metodą jest wkręcanie starej śruby mocującej przegub do piasty po zdjęciu przegubu. Śruba opierając się o półoś staje się ściągaczem i ściąga nam przegub z półosi.To też czasem się nie udaje, w ekstremalych przypadkach może dojść do ścięcia pierścienia (i tak mamy go w zestawie ;) ).

 

Ostatnią możliwością - do której niestety musiałem się posunąć to imadło + młotek + szlifierka :devil w tym wypadku najlepiej uszkodzić wieniec (ten element wewnętrzny między kulkami a elementem z wieloklinem który wchodzi bezpośrednio na półoś) w ten sposób rozbijamy przegub. Pozostaje nam element z wieloklinem

 

Zdjęcie 4

 

ten możemy zdjąć już bez problemu bo mamy dostęp do pierścienia z drugiej strony (niebieska strzałka na pierwszym rysunku)

 

Założenie na auto kolejne 10 min i po robocie.

Ważne żeby nie szarpać jednego przegubu trzymając za drugi (wewnętrzny) bo można go wyrwać i wtedy mamy już półoś do wymiany :/

Konieczny kanał lub podnośnik. Przydaje się druga osoba która wrzuca bieg i naciska hamulec podczas odkęcania półosi od skrzyni.

O ile nie będzie większych problemów ze zdjęciem przegubu z półosi ok 30 min roboty.

PIC_0197.jpg

PIC_0192.jpg

PIC_0194.jpg

PIC_200.jpg

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.właśnie jestem po wymianie przegubu lewego zewnętrznego (przy kole)w pasku b5 1.9 tdi wersja 90 KM silnik AHU.cala wymiana trwała godzinkę.pękła osłona i nie dość że przegub zaczął pstrykac to jeszcze auto wpadało we wibracje podczas przyspieszania.nie bylo potrzeby odkręcania zawieszenia ani docisku.nie zostala nawet zdjęta płyta podłogowa chroniąca silnik przed blotem i innymi niespodziankami .wymiana prosta jak drut.jedyne co mnie zaskoczylo to fakt że po odkręceniu śruby trzymającej przegub( imbus 14) musialem auto delikatnie podlewarkować za tarcz hamulcową bo przegub nie chciał wyjść.opaski metalowe zacisnełem tępymi obcęgami do gwozdzi.u mnie za wymiane chcieli 100 zł.niby niedużo ale samemu jak sie zrobi to jakos cieplej na duszy....wszystkim którzy przerabiaja ten problem życze powodzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności