vivacity20 Zgłoś #201 Napisano 24 Września 2010 Witam. Koledzy czy osłona przegubu jest taka sama w silniku 2.0 TDI 136KM jak i 1,9 TDI z 2004 roku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadek1979 Zgłoś #202 Napisano 27 Września 2010 Dzięki Waszym opisom zabrałem się do wymiany przegubu i dałem radę bez odkręcania banana i innych elementów Skręcone koła na maksa w lewo (wymiana prawego ) , opuszczenie w dół na lewarku i przegub zmieniony Wielki szacun dla kolegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #203 Napisano 28 Września 2010 Dzięki Waszym opisom zabrałem się do wymiany przegubu i dałem radę bez odkręcania banana i innych elementów Skręcone koła na maksa w lewo (wymiana prawego ) , opuszczenie w dół na lewarku i przegub zmieniony Wielki szacun dla kolegów Szkoda, ze filmiku nie nagrales Tez bym chetnie sam sprobowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #204 Napisano 28 Września 2010 Witam, wczoraj cos mi zaczelo chrupac w prawym kole slyszalne przy skrecie w prawo lub lewo(slabiej) na 1 lub 2 biegu ale nie na luzie wydaje mi sie ze to moze byc przegub zewnetrzny ale na forum wyczytalem ze jak na luzie nie slychac to nie przegub tylko ktorys z dolnych wachaczy i teraz to juz sam nie wiem:(, wiec bardzo prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smentek Zgłoś #205 Napisano 30 Września 2010 Jak przy skręcie ci chrupie na 1-dynce lub 2-ujce to przegub, bo na biegu przenosi napęd. Na luzie nie chrupie bo napędu nie przenosi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #206 Napisano 5 Października 2010 Dzieki za odpowiedz smentek polozylem sie pod wozem patrze a tu oslona peknieta i mnie chce trafic bo w 2 kole pekla mi z 3 miesiace temu i wymienilem i jest git a ta byla dobra bo patrzylem a teraz szlag trafil przegub i zamiast 20 zl to bedzie 150 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witbos Zgłoś #207 Napisano 8 Października 2010 Ni cholery nie idzie. Odkręciłem lewy przegub, koła w prawo i d... Wcisnąłem w skrzynię i próbowałem "złamać" a on się cholera zaklinował. Szajby myślałem, że dostane i odpuściłem. Zrobię jeszcze podejście i jak nie wyjdzie odkręcam wahacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomdog Zgłoś #208 Napisano 8 Października 2010 Mam maly problem z ta wymiana i bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju porady. Zabralem sie za oslone przegubu zewnetrznego z prawej strony w 3B, rok99, 115KM. Odkrecilem srube przegubu, wybilem go z piasty, skrecilem kola na maxa w lewo no probowalem go wyjac. Niestety jakos nie szlo wiec wpadlem na genialny pomysl skrecenia kol na maxa w prawo. Cos stuknelo, puknelo, zaczelo (przy pracujacym silniku) lekko zgrzytac i odezwal sie brzeczyk ostrzegawczy z kokpitu. Skrecilem ponownie kola na maxa w lewo i wyciagnalem ten przegub. Zauwazylem ze cala poloska ma luz. Jaki moze byc powod tego zgrzytania i wlaczania sie brzeczyka ostrzegawczego przy pracujacym silniku? Wypiela sie tylko poloska ze skrzyni czy moglo sie stac cos powazniejszego? Z gory serdecznie dziekuje za wskazowki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jeden01 Zgłoś #209 Napisano 9 Października 2010 halo a oprocz brzeczyka swieca sie jakies kontrolki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomdog Zgłoś #210 Napisano 11 Października 2010 tak, na czerwono wykrzyknik. tyle, ze przed podnoszeniem auta zaciagnalem hamulec reczny i mam nadzieje, ze to dlatego. normalnie podczas ruszania z zaciagnietym recznym wlacza sie brzeczyk. byc moze jakis sensor melduje ruch i dlatego slychac ten brzeczyk. moze sie myle, nie wiem - jestem poczatkujacy/raczkujacy:) nie chcialem ponownie uruchamiac silnika przy tej wiszacej polosce zeby czegos do konca szlag nie trafil i przerwalem akcje demontazu z powodu zapadajacych ciemnosci i braku czasu. najlepiej bedzie jak wyciagne wszystko do konca i wtedy sie okaze co w trawie piszczy. opisze dalej jak juz bede wiedzial co jest grane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomdog Zgłoś #211 Napisano 12 Października 2010 No i sie wyjasnilo, przynajmniej czesciowo - startuje silnik z noga na hamulcu i sprzegle, spuszczam z recznego, wlaczam bieg jalowy i puszczam pedal sprzegla. Brzeczyk juz nie brzeczy a czerwony wykrzyknik gasnie. Na pare sekund cisza z okolic skrzyni, po chwili znowu delikatne chrobotanie. Jako ze przegub juz wypiety z piasty probowalem go sciagnac z poloski, ale bezskutecznie. Za nic nie chcial zlezc. Wkrecilem na maxa srube (imbus 14mm) do srodka i tez kiszka - siedzi jak przyspawany. Po opukaniu mlotkiem ruszyl sie na okolo 0,5cm i koniec. Zabralem sie za odkrecanie przegubu wewnetrznego przy skrzyni zeby wyciagnac go z cala poloska, ale sruby (takie wieloklinowe spline, chyba 12mm) siedza tak mocno, ze zlamalem na pierwszej klucz. Jutro c.d. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witbos Zgłoś #212 Napisano 13 Października 2010 Też się tak męczyłem. Trzeba ściągnąć osłonę przegubu i wyciągnąć "zawleczkę" inaczej nie ruszy. Potem według wskazówek będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbylut Zgłoś #213 Napisano 14 Października 2010 Przegub z wieńcem od ABS się wysunął więc czujnik ABS go nie widzi stąd błąd - powinna świecić się pomarańczowa kontrolka i ewentualnie czerwony wykrzyknik migać i 3x buczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomdog Zgłoś #214 Napisano 16 Października 2010 Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi:) Wyciagnalem cala połoske, bo przegub siedział jak zaspawany. Zawiozłem to do warsztatu i mechanik powiedział, ze czasem sie tak zdarza ze nie da sie sciagnac przegubu z połoski. Nameczył sie z tym troche, ale imadło + 3kg i poszło. Przegub bez uszkodzen, nowa osłona założona i pozostaje tylko wszystko skrecic do kupy i jazda probna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamell Zgłoś #215 Napisano 30 Października 2010 Witam. Właśnie wymieniłem przegub. Poszło w miarę gładko ale odkręcałem górną śrubę i dwie dolne. Ale defekt nie ustąpił może lekko przycichł. Czyli jeszcze dolny wachacz, ale który? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #216 Napisano 31 Października 2010 W skrocie: -podniesc -zdjac kolo albo i nie(latwiej ze zdjetym -odkrecic banana -wyjas przegob -zbic go mlotkiem Zlozyc i po sprawie, mi to 15 minut zajmuje od wylaczenia stacyjki do odjazdu na test abs na drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sakul Zgłoś #217 Napisano 7 Listopada 2010 Witam ! Wczoraj przyszło mi wymienić lewą osłonę. Zdemontowałem całą półoś. Najpierw śruba na piaście, następnie chyba sześć śrub przegubu wewnętrznego (potrzebny klucz torx, jak praca wykonywana samemu to do blokowania wystarczy wkrętak włożony w środek tarczy wentylowanej przy zacisku hamulca, przy ściąganiu przegubu wkręciłem do oporu śrubę i zszedł bez użycia młotka). Wyczyściłem przegub, założyłem nową osłonę. Szybko bez problemu. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #218 Napisano 17 Listopada 2010 Dla wszystkich którzy jednak zechcą odkręcać wahacze chciałbym zwrócić uwagę na podstawowy błąd popełniany przy ich montażu a mianowicie to że dokręcamy wahacze w pozycji roboczej czyli gdy auto stoi na kołach, najlepiej wcześniej autem pobujać aby wszystko się ułożyło i dopiero wtedy dokręcać zawieszenie. W innym wypadku szybko będziemy musieli je wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #219 Napisano 19 Listopada 2010 (edytowane) Wczoraj wymieniałem przegub u siebie (po stronie kierowcy) i muszę przyznać że najszybciej odkręcić główną śrubę w piaście i potem półośkę przy skrzyni klucz M10 i wszystko ładnie wychodzi w stronę koła. 10 min i mamy półoś na stole. Zdjęcie 1 Przegub już strzelał i terkotał, smaru już prawie nie było Zdjęcie 2 Na półosi znajdują się 2 pierścienie segera ten zaznaczony czerwoną strzałką należy zdjąć najpierw (UWAGA tego nie mamy w zestawie ) po uprzednim usunięciu manżety, co da nam pewien luz umożliwiający ściągnięcie/zerwanie przegubu z półosi, niestety nie zawsze się to udaje ze względu na to że drugi pierścień segera (ten zaznaczony niebieską strzałką) znajduje się wewnątrz przegubu (nie ma doniego dostepu). W wielu przypadkach udaje się przegub po prostu energicznie zerwać z półosi korzystając z luzu po zdjęciu pierwszego pierścienia. Zdjęcie 3 Druga metodą jest wkręcanie starej śruby mocującej przegub do piasty po zdjęciu przegubu. Śruba opierając się o półoś staje się ściągaczem i ściąga nam przegub z półosi.To też czasem się nie udaje, w ekstremalych przypadkach może dojść do ścięcia pierścienia (i tak mamy go w zestawie ). Ostatnią możliwością - do której niestety musiałem się posunąć to imadło + młotek + szlifierka w tym wypadku najlepiej uszkodzić wieniec (ten element wewnętrzny między kulkami a elementem z wieloklinem który wchodzi bezpośrednio na półoś) w ten sposób rozbijamy przegub. Pozostaje nam element z wieloklinem Zdjęcie 4 ten możemy zdjąć już bez problemu bo mamy dostęp do pierścienia z drugiej strony (niebieska strzałka na pierwszym rysunku) Założenie na auto kolejne 10 min i po robocie. Ważne żeby nie szarpać jednego przegubu trzymając za drugi (wewnętrzny) bo można go wyrwać i wtedy mamy już półoś do wymiany Konieczny kanał lub podnośnik. Przydaje się druga osoba która wrzuca bieg i naciska hamulec podczas odkęcania półosi od skrzyni. O ile nie będzie większych problemów ze zdjęciem przegubu z półosi ok 30 min roboty. Edytowane 19 Listopada 2010 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #220 Napisano 10 Grudnia 2010 witam.właśnie jestem po wymianie przegubu lewego zewnętrznego (przy kole)w pasku b5 1.9 tdi wersja 90 KM silnik AHU.cala wymiana trwała godzinkę.pękła osłona i nie dość że przegub zaczął pstrykac to jeszcze auto wpadało we wibracje podczas przyspieszania.nie bylo potrzeby odkręcania zawieszenia ani docisku.nie zostala nawet zdjęta płyta podłogowa chroniąca silnik przed blotem i innymi niespodziankami .wymiana prosta jak drut.jedyne co mnie zaskoczylo to fakt że po odkręceniu śruby trzymającej przegub( imbus 14) musialem auto delikatnie podlewarkować za tarcz hamulcową bo przegub nie chciał wyjść.opaski metalowe zacisnełem tępymi obcęgami do gwozdzi.u mnie za wymiane chcieli 100 zł.niby niedużo ale samemu jak sie zrobi to jakos cieplej na duszy....wszystkim którzy przerabiaja ten problem życze powodzenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach