armus Zgłoś #81 Napisano 4 Czerwca 2009 czy ktoś mi powie jak najłatwiej zacisnąć te opaski metalowe na osłonę przegubu?? może źle się do tego zabierałem ale z kolegą nie mogliśmy tego zacisnąć jedynie udało się z tą dużą a mała to poległa po parunastu minutach i do jutra jest zaciśnięte na najlepsze narzędzie tzn.opaskę samo zaciskającą się Załóż dokładnie opaskę (tak mała jak i dużą) na osłonę gumową zahaczając wszystkie ząbki i zaciśnij nie za dużymi i niezbyt ostrymi obcęgami. Skutkuję na 100 % sam sprawdzałem przy wymianie osłony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baciar Zgłoś #82 Napisano 27 Czerwca 2009 (edytowane) Witam wszystkich.Koniecznie trzeba dopisać i pokazać 1 szczegół dotyczący zdejmowania np. sprawnego przegubu w celu powiedzmy wymiany osłony.A więc: Podkładkę metalową(2) i plastikową(1) przed zdjęciem przegubu przecinamy.(w zestawie np. nowej osłony są dołączone nowe!)To powoduje,że przegub można wsunąć na ich miejsce i odkrywa sie rowek z zawleczką.(3)Mi bez tej wiedzy udało się zepsuć całkiem dobre jeszcze łożysko. Edytowane 27 Czerwca 2009 przez baciar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #83 Napisano 27 Czerwca 2009 Podkładkę metalową(2) i plastikową(1) przed zdjęciem przegubu przecinamy. Jestem ciekaw po co to przecinać jak to schodzi bez problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baciar Zgłoś #84 Napisano 27 Czerwca 2009 wczytaj się !!! mówię o zdjęciu przegubu.znajduje sie on między zawleczka a tymi dwoma podkładkami .ja proponuje taką kolejnośc działania,ale nie będę się z nikim kłócił. pozdrawiam !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #85 Napisano 30 Czerwca 2009 Czy zmienia się gumy przeglubu przy skrzyni Bo wymieniam wahacze i głumy przeglubu zewnetrznego i mysle nad wymianą wewnetrznych bo już swoje lata maja.Czy raczej jest to nierozbieralne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #86 Napisano 30 Czerwca 2009 Czy zmienia się gumy przeglubu przy skrzyni Bo wymieniam wahacze i głumy przeglubu zewnetrznego i mysle nad wymianą wewnetrznych bo już swoje lata maja.Czy raczej jest to nierozbieralne Gumy sa wymienne, tak samo jak zewnetrzne. Pytanie czy je wymieniać skoro są szczelne ? Ja bym nie robił profilaktyki w tym przypadku, Ty zrobisz jak zechcesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #87 Napisano 30 Czerwca 2009 No widac ze guma juz ma swoje lata. Czy moze je zostawić i tylko smar wymienic w nich i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #88 Napisano 30 Czerwca 2009 No widac ze guma juz ma swoje lata. Ja się obecnie uprzedziłem bo ostatnie 2 osłony przegubów nie wytrzymały nawet roku (osłony ori, z ASO) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnx Zgłoś #89 Napisano 3 Lipca 2009 Witam Dołączę się do tematu, otuż coś sp*******łem, a więc tak zabrałem się za wymianę osłony przegubu lewego: poluzowałem śróbę, zdiąłem koło, odkręciłem śróbę, skręciłem mocno w prawo, podlewarowałem no i przegub wyszedł bez trudu i teraz mam taki problem bo ta ośka co idzie do skrzyni biegów jakoś tak dziwnie się rusza tzn. nie kręci się wokół własnej osi (tylko tak jak zaznaczyłem na tysunku) i nie chce się wygiąć do środka, dodam, że tak się stało zaraz po wyjęciu z piasty, czyżby to się stało coś z wewnętrznym przegubem? (nie wim czy dobrze opisałem mój problem) Proszę o pomoc co mam dalej z tym zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #90 Napisano 3 Lipca 2009 dodam, że tak się stało zaraz po wyjęciu z piasty, czyżby to się stało coś z wewnętrznym przegubem? (nie wim czy dobrze opisałem mój problem)Proszę o pomoc co mam dalej z tym zrobić? Trudno o jednoznaczną odpowiedź na podstawie tylko opisu, tzn. bez zbadania "pacjenta" ale duzo wskazuje na to, że rozlazł Ci się przegub wewnętrzny. Nie ma innej rady jak do niego zajrzeć. Nawet jak by Ci się udało metoda prób i błędów go sklecić z powrotem to i tak bez zaglądnięcia pod osłone nie będziesz niczego pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnx Zgłoś #91 Napisano 3 Lipca 2009 No i problem rozwiązałem. Przegub wewnętrzny zablokował się bo zabardzo go zgiąłem i pchnąłem w stronę skrzyni biegów (chyba??). Musiałem tą półoś wyciągnąć, co nie było łatwe bo zablokowała się jak była zgięta i ciężko było wykręcić jedną z tych sześciu śrób którymi była przykręcona. A złożenie tego przegubu zpowrotem to już całkiem przewalone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #92 Napisano 2 Sierpnia 2009 witam. w dniu dzisiejszym ukonczylem wymiane obudwu oslon przegubu. przeczytalem kilka opisow i wziolem sie do roboty.pierwsza proba odkrecenie przegubu na opuszczonym samochodzie... przegub wyszedl z piasty lecz nie bylo mozliwosci zdjecia go. druga proba odkrecenie dolnego wahacza przy kole... zakonczona fiaskiem z powodu nie moznosci wybicia wachacza.Trzecia proba gorne wachacze... tez lipa poziewaz nie moglem ruszyc tej sruby dlugiej(wczesniej psikana wd40)i wreszcie czwarte podejscie odkrecilem dolny wachacz od strony skrzyni tam sruba wyszla bardzo latwo.i odchylilem piaste z tarcza wyciagajac przegub calkowicie potem wiadomo benzynka smar nowa oslona opaski itd. obie strony robilo sie tak samo i gdyby nie 3 pierwsze proby zrobil bym to w czasie 40 min strona pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #93 Napisano 2 Sierpnia 2009 Czy po wymianie przegubu konieczna jest geometria kół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #94 Napisano 2 Sierpnia 2009 Czy po wymianie przegubu konieczna jest geometria kół? Witam Nic nie ustawiasz powinno być wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78 Zgłoś #95 Napisano 4 Sierpnia 2009 ja mogę dodać tylko od siebie tyle, że w moim autku żeby wyjąć przegub - czy to prawy czy lewy - trzeba tylko zdemontować końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i mocno "dokręcić" ręcznie ponad pełen skręt... inaczej nie ma szans na wyjęcie przegubu... druga sprawa - piszecie, że żeby zdjąć przegub z półosi - wkręcamy śrubę mocowania przegubu i sam przegub spadnie z zabezpieczenia... w moim przypadku - nic bardziej błędnego. Półoś ma w sobie otwór, śruba wkręcana celem zdemontowania przegubu, wchodzi w otwór w półosi i niszczy gwint - a nie spycha samego przegubu... być może występują inne rodzaje półosi - z otworem i bez... tego nie wiem pozostawał mi tylko młotek i trzymanie półosi co bez problemu zdało egzamin (oczywiście przeguby wymieniane na nowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #96 Napisano 5 Sierpnia 2009 druga sprawa - piszecie, że żeby zdjąć przegub z półosi - wkręcamy śrubę mocowania przegubu i sam przegub spadnie z zabezpieczenia... W moim przypadku ta porada zadziałała w 100% śruba wkręcana celem zdemontowania przegubu, wchodzi w otwór w półosi i niszczy gwint - A co ci po tej śrubie. Do nowego przegubu w komplecie z osłonami i opaskami są dodawane nakrętki samo zabezpieczające do końcówki oraz dolnych wahaczy + ta śruba. Bo powinno się to wymieniać na nowe po rozpięciu. Pozdrawiam PS Przegub "ruville" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78 Zgłoś #97 Napisano 5 Sierpnia 2009 no u mnie przegub nie zeskoczył po wkręceniu śruby a i ja założyłem u siebie "ruville" zobaczymy jak długo podziała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guciu04 Zgłoś #98 Napisano 17 Sierpnia 2009 Podepnę się do tematu. Panowie powiedzcie mi czy obie śruby macie na imbus, bo u mnie jedna z prawej strony jest na zwykły klucz. Dodam jeszcze że w nowym zestawie jest, dwie śruby na imbus. Mam jeszcze problem z rozpoznaniem który przegub nowy jest, prawy lub lewy nie ma żadnego oznaczenia, chyba że nie ma znaczenia który założę na którą stronę, prosiłbym o jakąś podpowiedz z góry dzięki. Jutro zabieram się do wymiany obydwu przegubów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #99 Napisano 17 Sierpnia 2009 guciu, normalnie obie śruby są na imbus. To, że masz na zwykły sześciokąt swiadczy tylko o tym, że któryś z producentów przegubów dodał właśnie taką. Nie ma to żadnego znaczenia dla działania przegubu, po prostu przy montazu i demontazu potrzebny jest inny klucz. Przeguby nie dzielą się na lewy i prawy - obydwa sa takie same. Powodzenia ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #100 Napisano 17 Sierpnia 2009 Niestety mnie też czeka wymiana, przy mocnym skręcie w lewo trzeszczy nieprzyjemnie .Z tad pytanie jakiej firmy przegub zalożyć Z wątku wyczytałem ze dobry jest spidan czy jeszcze jakiejś firmy polecacie. Prawdopodobnie bede wymieniał lewy i prawy bo nie ma sensu wymieniac tylko jednego bo prędzej czy późnie padnie drugi. Ale jak jest z wewnetrznymi jak objawia sie ich zurzycie czy moze też je przy okazji wymienić czy tylko rozkręcić wyczyścic nałożyć nowego smaru i jeździć dalej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach