Gość dario3103 Zgłoś #61 Napisano 24 Kwietnia 2009 na wstepie chce wszystkich powitac i pozdrowic.mam pewne pytanie.przeczytalem wlasnie ze kolega ma problem z klekotaniem w passacie 110 ps. ja mam podobny problem.ale u mnie klekotanie dochodzi z rolki napinajäcej napnacza i rolki znajdujäcej sie na pasku mickro.möj kolega mechanik powiedzial mi ze chyba pasek sie rozciägnäl i musze go zmienic to klekot ustanie- mial racje ale po przejechaniu 200 km do niemiec rolka zaczela tak dzwonic ze doprowadzala mnie do szalu.przyjechalem do niemiec kupilem nowe tuleje ktöre sä w srodku w uchwycie (gdzie umocowana jest metalowa sztanga) na ktörej z obydwu stron znajdujä sie rolka i napinacz.koszt 20 euro.sztanga miala luz po wymianie bylo ok ale dzwonilo dalej.dzis poplynälem na 160 euro!!! kupilem nowy napinacz nowä sztange i nowä rolke i wymienilem to wszytko i co ??? tak wlasnie klekocze dalej ale czasami mniej potem wiecej i czasem wcale.Co to moze byc moze mi to ktos wytlumaczyc?a klekocze przez caly czas jak wläcze swiatla lub ogrzewanie tylnej szyby itd.wiem ze jest to obciäzenie dla silnika i spadajä minimalnie obroty ale co jest przyczynä?mam pytanie czy istnieje taka mozliwosc ze powinienem wymienic pasek na nowy bo tamten tez sie rozciägnäl na starym napinaczu i rolce?dodam ze widac bylo po wymianie na starej sztandze w miejcu gdzie wchodzi napinacz dosc konkretnie wyrobione krawedzie mocowania.na teraz sprawa ma sie tak wlanczam silnik wlanczam swiatla i klekocze, jak otworze maske i patrze na rolke to bardzo wibruje do przodu i do tylu czyli co pasek jest za luzny albo co jest nie tak?ma ktos jakis pomysl?lozyska sprawdzilem kompresor alternator itd wszystko ok...:(prosze o jakies podpowiedzi bo sam juz nie wiem co to moze byc.moja siostra ma golfa 3 110 ps ten sam patent te same czesci i jest cicho rolka na pasku tak nie wariuje jak u mnie wiec co zmienic mam pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #62 Napisano 26 Kwietnia 2009 zobacz czy dziala ci sprzeglo jednokierunkowe w kole pasowym alternatora sprawdz czy zadne z kól pasowych nie ma bicia - w szczegolnosci wal korbowy, ewentualnie lipna pompa wody - u matki w vento 1z przez to piszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #63 Napisano 26 Sierpnia 2009 Ja mam podobny problem w ATJ. Słychać troche głośniejszy stuk o częstotliwości 1/stuk na cały cykl. Tylko jak przyspiesza. Nie wiem co do mocy.. bo było tak cały czas... ale pod górke ... jak wrzuce 2 bieg... pedał w podłodze... do zanim sie nie wkreci do 1600 obr/min to nie jedzie wogole... Dopiero co zrobiłem pasek rozrządu, pompe wody, Olej Castrol EDGE 5W/40, Filtry Mann. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mar-aur Zgłoś #64 Napisano 9 Września 2009 A czy ktoś wogle sprawdził szczelność kolektorów. Właśnie nieszczelność na uszczelce pod kolektorem powoduje odgłos stuku w silniku. Podobny do klepiących samolegulatorów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #65 Napisano 9 Września 2009 Mi sie wydaje ze wtryski konczą swoje życie... poniewaz podczas przyspieszania i dodawania gazu ... słychac nadmierny klekot... na jałowym jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #66 Napisano 21 Września 2009 (edytowane) 2) Co myślicie o takim sposobie dochodzenia co klepie.3) Jaki olej macie zalany w sowich passkach –chodzi mi ot że może to jest wina oleju, ja mam mineralny z firmy lotos, myślę nad zmianą na półsyntetyczny Ad 2 stara dobra szkoła . VAG nie powie ze tłuka sie np panewki na wale a to też metaliczny głośny stukot. I nikomu tego nie życzę. Ad 3 Motul 8100 X-CESS 5W-40 przy przebiegu 215kkm. Wcześniej był castrol txt softec 5w-30 i Castrol Edge. Może to autosugestia ale wydaje mi się że teraz krócej słychać szklanki po uruchomieniu silnika Edytowane 21 Września 2009 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #67 Napisano 23 Października 2009 mozliwe jest, ze moj klekocze bo jak zdiagnozowal wstepnie mechanik jest cos nie tak z pompa oleju. klekocze jak stary mercedes albo i glosniej;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro155 Zgłoś #68 Napisano 3 Listopada 2009 Ja mam paska z silnikiem 1.9 tdi 115KM AJM na pompowtryskach i też mi coś klekocze w silniku i nie wiem co.Wymieniłem rozrząd pompę wodną szklanki nowe INA wyregulował mi mechanik pompowtryski i nic to nie dało. Klekot jest może troch cichszy ale jest. Jest taki narastający wraz z obrotami silnika. Może ktoś wie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #69 Napisano 4 Listopada 2009 witam czy to Wam klekocze z przodu, na środku, czy w tylnej części silnika i czy jest to czysty klekot czy bardziej szumiący. Jeżeli w tylnej to może koło dwu masowe ale wtedy to nie będzie taki czysty klekot. Wejdź do kanału i posłuchaj z dołu gdzie jest ten klekot, pomocą może służyć kawałek drewna przykładany jedną stroną do elementów silnika (uważać na elementy obracające się) drugim do własnego ucha (dźwięk będzie się nasilać w miejscach gdzie występuje ten klekot. Sprawdź również ustawienie rozrządu w silnika z pompą wtryskową sprawdza się to w tditiming (ma być na niebieskiej linii BS 000 i potem przycisk tditiming), a w silnika PD sprawdza się kąta wtrysków BS 004 i chyba czwarta pozycja ma mieć blisko 0 i nie może skakać. Szklanki można sprawdzić wcześnie rano, jeżeli pojawi się większy klekot, a potem ucichnie to już wiesz, że musisz zmienić mechanika. Kolejną rzeczą to jest olej silnikowy i jego ciśnienie. sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro155 Zgłoś #70 Napisano 4 Listopada 2009 (edytowane) U mnie w silniku z PD ten klekot jest tak bardziej z tyłu i na górze nie na dole. Przypomina rozregulowany zawór w benzyniaku tylko trochę taki przytłumiony. A ten mój mechanik już się zajmował wcześniej moim paskiem także chyba niczego nie schrzanił. Kontrolka oleju od razu gaśnie po starcie silnika, także myślę że ciśnienie jest w prządku, jeżdżę na castrolu magnatec 10/w40 diesel i jest on świeży bo wymieniany jakieś 200 km temu. Znalazłem przyczynę tego klekotania, a raczej sam się znalazła, jak korbowód wyszedł bokiem. Nikomu tego nie życzę. Okazało się że zrobił się luz na główce korbowodu na drugim cylindrze, prawdopodobnie (tak sądzę) że załatwił to lejący pompowtryskiwacz. W serwisie był sprawdzany lał na drugim cylindrze. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez daro155 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #71 Napisano 17 Stycznia 2010 Czy ktoś już ustalił z przedmówców przyczynę klepiących AFNów i innych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #72 Napisano 18 Stycznia 2010 witam w jakim stanie jest koło dwumasowe, bo ono też może klepać i wydawać dźwięki wraz ze wzrostem obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domalek24 Zgłoś #73 Napisano 21 Stycznia 2010 witam. chcialem zapytac jaki jest tzw punkt martwy w silniku afn. pytam poniewaz w moim passacie na kole jest dwa znaki. jeden to "0" a drugi to "I". wiec na ktorym z niech mam sie wzorowac przy ustawieniu rozrzadu? miedzy 0 a I jest okolo 1,5 cm odstepu. I czy po wymianie rozrzadu bede musial tez na nowo ustawic zaplon? z gory dziekuje za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #74 Napisano 21 Stycznia 2010 Sugerujesz się znakiem O, porównaj go sobie również z możliwością zblokowania pompy oraz wałka rozrządu. Jeśli te 3 rzeczy zgrają się masz ustawiony GMP dla pierwszego cylindra. Podczas wymiany rozrządu zbijasz kółko od wałka rozrządu, po to, aby przy zakładaniu nowego paska nie powstawałe zbędne naprężenia, wcześniej oczywiście blokujesz płaskownikiem wałek z tyłu, zdejmujesz dekiel od zaworów. Co do kąta wtrysku, to oczywiście po złożeniu rozrządu sprawdzasz w TDI Timing na VAGu gdzie masz żółty punkt, perfekcyjnie jest w okolicach 51, ale powiem Ci, że VAG podaje dużą tolerancję, tzn. od 18, więc jeśli nawet będzie w okolicach 20-30 nie ma tragedii. Pali auto wtedy ok, nie tłucze, gorzej jeśli przeskoczy pompa, to wtedy brak zakresu regulacji. Reasumując, zblokujesz pompę i jeżeli nie przestawiasz jej, to po ponownym złożeniu będziesz miał praktycznie identyczny kąt jak przed robotą. Pamiętaj, aby przed odpaleniem auta po wymianie paska rozrządu pokręcić wałem, aby skontrolować, czy nie ma kolizji z zaworami, dla ułatwienia najlepiej jest wykręcić świece żarowe, wtedy łatwiej się kręci wałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #75 Napisano 21 Stycznia 2010 Ja miałem identyczny problem z moim 1Z w golfie III.Tez przejezdziłęm chyba z 10 znawców,wydałem tyle kasy że nawet nie liczyłem bo mózg mi sie lasował.Teorie były przeróżne,od przestawionego rozrządu,po ścięty klin na wale,że wał sie przekręcił i mam to czym prędzej sprzedać i setki innych.W końcu pojechałem do gościa który naprawde ma pojęcie o dieslach i komputer ma w paluszku,ale wiedziałęm że sporo kasuje.Szybciej sie połasiłem na kase i jeździłem po paprokach bez efektu. Co sie okazało,że w pompie poszedł jakiś elektroniczny przyśpieszacz początku wtrsyku i po dodawaniu gazu kąt sie rozjerzdrzał.Gość wysłał mnie do pompiarza(serwis Bosch).I ostatnia teza okazała sie prawdą.Za regeneracje pompy z uszczelnieniem zapłaciłem 1000zł.Ale odbierając golfine znowu silniczek cykał.A przed tem nie chodził jak mercedes 124 tylko jak ursus 60,w środku to ze słuchawkami jechałem.Może komuś sie przyda moja przygoda.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #76 Napisano 21 Stycznia 2010 Czyli w TDI Timing było widać falujący wykres? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #77 Napisano 22 Stycznia 2010 Tego to ci nie powiem, bo wtedy nie miałem jeszcze Vaga i nie miałem pojęcia o takich rzeczach, tylko to co wywnioskowałem z teori mechaniorów.Ale wiem tyle, że jak paproki ustawiali mi rozrząd i przesuwali pasek o 1 ząbek to wtedy ciszej pracował,prawie normalnie jak kiedyś,a jak był ustawiony na znaki to traktor mało powiedziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #78 Napisano 22 Stycznia 2010 Zapewne przestawiony na pompie lub waliły tudzież w złych cyklach otwierały się zawory. Na którymś kółku były źle wcześniej ustawione znaki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gesix Zgłoś #79 Napisano 15 Marca 2010 Samochód dobrze zapala jak jest ciepły, trochę gorzej jak jest zimny, oleju nie ubywa, brak kopcenia, moc jest ok, spalanie ok 6,5 w trasie i ok 7,5 w jeździe miejskiej. U mnie spalanie 4,8 trasa, 5,5 mieszany, 6 miejski. Mam ten sam problem tylko siedzi ten AFN w Audi A6 i już się wstydzę jeździć. Sytuacja: - Olej Motul X-cess 5W40 - Nie bierze ani grama - osiągi w normie, nie kopci - spalanie jak wyżej - rozrząd wymieniany u Niemca w zeszłym roku - tam chyba po garażach u Marianów nie robią ? - jestem po czyszczeniu turbiny bo czasem zawieszały mi łopatki - chcę się umówić do jakiegoś dobrego pompiarza, ktoś poleci kogoś między Koszalinem a Szczecinem ? - nie mam osłony pod silnikiem czy zmniejszy się klekot jak ją założę bynajmniej przy zamkniętej masce ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #80 Napisano 18 Marca 2010 Jedyną mądrą myśl przedstawił kolega sipowitz. Proponuję sprawdzić w pierwszej kolejności rozrząd: ustawienie koła zamachowego na znaku i wałka rozrządu z tyłu głowicy. Następnie przy pomocy VAGa zsynchronizować kąt na pompie zgodnie ze sztuką. Póżniej, jeżeli nic się nie zmieniło poproszę o logi statyczne i dynamiczne, jak przystało ze sztuką robienia logów. Nie mam tutaj na myśli wypisanie po jednej wartości z każdego pola, lecz logowanie przez 15 sekund dla każdej z grupy. Na tej podstawie bedę mógł w czymś pomóc. Jeżeli nie znajdziemy żadnych niepokojących parametrów odpowiedzialnych za twardą pracę twojego silnika pozystaje osłuchanie stetoskopem częsci mechanicznych. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach