Skocz do zawartości
Gość Wojtas79

Nadmierny klekot - 1.9 tdi 110KM AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej tak, ale na filmie kiepsko słychać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ze względu na to że warunki atmosferyczne były wpaniałe to przegoniłem trochę paszczura. Zauważyłem że po kręceniu na 2 i 3 tak do odcięcia i tak w kółko to potem podczas jazdy silnik dużo lepiej chodził, nie klepał, nie było czuć takich wibracji w środku. Potem po zamuleniu po mieście od nowa klepanie i drżenie w środku.

 

Jak myślicie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak myślicie co to może być?

To samo, co ma większość z nas. Miałeś podmienić wtryski i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie miałem jeszcze kiedy w tamtym tyg się nie udało, dzisiaj albo jutro muszę jeszcze pompę wspomagania naprawić bo juz zwlekam 3 miesiące:P Ale może w tym tyg się uda. No ale u was też jest tak że po przedonieniu fury chodzi dużo lepiej? Czy nie ma to znaczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest identycznie jak u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak na moje oko to albo pompa albo wtryski, bo cała reszta chyba nie ma znaczenia jesli się poprawia po przegonieniu. no tak czy inaczej odezwe się jak sprawdze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast w bloku 00 w drugiej kolumnie kąt wtrysku ma oscylowac w granicach 51. U mnie skacze:53 - 55 - 58 - 52. W sumie wielkich odchyłek nie ma, ale zastanawiam się czy więcej od 51 to jest przyspieszony czy opóźniony???
Koledzy tez mam podobny problem. otóz dzis jadac do pracy niczego sie nie spodziewajac auto stracilo turbo i zaczeloo klekotac. pogrzebałem troche i turbo wróciło . ale klekot pozostał. podpiałem vaga i kat wtrysku wynosi około 100-110a wiem ze powinien miec 50 . czy mozliwe jest ze podczas normalnej jazdy 110 km/h rozrzad przeskoczył o zabek i stad taki kat wtrysku ? Edytowane przez rafalbazar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby przeskoczył o ząbek to kąt będzie dużo więcej poza odczytem (255 lub 0).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec dlaczego tak sie mogł kat przestawic ? mogla sie poluzowac pompa ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można gdybać jedynie, zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź na początek napięcie samego paska, następnie koło pasowe pompy i resztę, być może klin na kole na wałku rozrządu ma luzy. Trzeba posprawdzać na spokojnie cały rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
być może klin na kole na wałku rozrządu ma luzy

Na wałku rozrządu nie ma klina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze, lustrzana sprawa, na kole jest klin, w wałku jest wpust, lepiej Ci teraz?

Koło na wałku rozrządu jest na stożku (jeśli chodzi o silniki na pompie). Koło na wale korbowym ma klin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał klin lub półksiężyc na kole wału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa wyglada tak ze jechalem do pracy 200 km i w polowie drogi sie to zaczeło. przestało działac turbo i. tak jakby jakis waz by pekł od turbo ale wtedy by kopcił. stanałem sprawdziłem co sie dziejepod maska ale nic złego nie widac wiec dojechałem do pracy jakos ... niewiem moze cos jest z wezykami od podcisnienia bo gdy w nich pogrzebałem i przy gruszce od turbiny auto zaczeło isc lepiej jakby moc wróciła ale czasem itak sie muli. ale nadal klekot jest. czy jazda 100 km z niesprawnym turbo moze cos zjeb.. w silniku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod istniejący temat. Pewnego dnia auto zgasło podczas jazdy i już nie odpalało (pasek cały), z wtrysków nie leciało paliwo - padła diagnoza pompa - pompa wyczyszczona i sprawdzona w zakładzie, rozrząd przy okazji wymieniony. Auto odpala ale chodzi głośniej - bardziej twardo jak stary merc, pompiarze zmierzyli kompresje i wyszła słaba na 3 i 4 cyl. 1 cyl : 32, 2: 30, 3: 21, 4: 18. Do tego auto teraz trudniej odpala przy -3 , Przy plusowych temp po nocy odpala dobrze, gdy cieply także odpala dobrze. Wcześniej przy -20 nie było problemu z odpalaniem. Kąt wtrysku ustawiony z VAGiem. Moje przypuszczenia czy przypadkiem przy okazji awarii pompy nie doszło do przestawienia rozrządu ( koła wałka i pompy na pewno się nie przestawiły bo zrobione wcześniej znaki się zgadzały) Tylko czy możliwe aby np. dostały zawory na 3 i 4 cyl a na 1 i 2 nie? Przed awarią pompy przegoniłem auto po autostradzie mam jeszcze jedno przypuszczenie czy nie ma przedmuchu na uszczelce między garami. Płynu nie ubywa i nie gotuje sie, oleju także nie przybyło. Tylko czy wydmuchana uszczelka i słaba kompresja może powodować inny dźwięk pracy silnika ? Bo za trudności z odpaleniem to kompresja odpowiada na pewno. Swiece sprawdzone, wszystkie grzeją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawienie rozrządu można sprawdzić prosto no i kąt wtrysku kompem też. sprawadzić wg instrukcji a nie zrobionych znaków

może kąt wtrysku tez był na dorobione znaki ustawiony i był inaczej ustawiony . Mogła pompa mieć już słabe ciśnienie przed remontem i też będzie inaczej słychać. wtryski przy innym ciśnieniu pracują inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie rozrządu sprawdziłem na blokady wałka i koła pompy i znak na kole. Kąt ustawiany był na moich oczach i weryfikowany VAGiem na bieżąco. Zaraz po założeniu pompy wynosił 90 i silnik jeszcze głośniej chodził. Teraz jest ok.50 +/- 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło zębate na wale? dawka ? nastawnik ? korekcja wtrysków ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koło zębate na wale? dawka ? nastawnik ? korekcja wtrysków ?

Nieopatrznie zmykająca kompresja przez jeden lub kilka wtrysków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:ocochodzi yyyy że co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności