Skocz do zawartości
Gość Wojtas79

Nadmierny klekot - 1.9 tdi 110KM AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wojtas79

Witam

Od pół roku posiadam Passata B5 1.9 TDI 110KM AFN. Bardzo głośno pracuje silnik z mocno słyszalnym klekotem. Na początku myślałem że to pompa wtryskowa lecz po przestawianiu jej oraz po odwiedzeniu specjalistów w Sobótce - została wykluczona. Kąt wtrysku mam 3 - 3,5. Żadnych błędów nie stwierdzono - podłączało 3 mechaników. Przepływka podnieniona i zadnych rezultatów. Auto mam moc i spala w normie. Pali Ok zarówno na zimno jak i po rozgrzaniu.

Autko napradę Ok lecz klekot doprowadza mnie do szału - jakbym miał diesla z 80 roku

 

Jeśli ktoś może mi pomóc to z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kąt wtrysku mam 3 - 3,5

 

a czym to mierzone? :przestraszony: statyczny kat wtrysku powinien byc 48-51, w ktoryms tam bloku na zablokowanych nastawach. chyba dobrze mowie, na vagu sie jeszcze nie znam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Kat wtrysku jaki podałem jest w stopniach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

Tez mialem taki problem,i stawialem na pompe wtryskowa.Kat wtrysku ustawialem dwa dni...ustawilem,ale stukanie nie zniklo.Kolejny typ..wtryskiwacze,zaczelem nawet rozgladac sie za nowymi.Wkurzylem sie,otworzylem maske i odpalilem silnik.Zauwazylem dziwne drgania paska wielorowkowego,zmienilem typowanie na pompe wspomagania.Jednak,ktos madry powiedzial mi abym sprawdzil rolke alterantora....wymianilem,stukanie bylo bardzo slabo slyszalne,ale jeszcze bylo,pasek nadal drgal minimalnie,wymienilem napinacz i stukanie calkowicie ustalo.Moze i tak jest w Twoim przypadku.Pozdrawiam i zycze powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Dzięki - jutro zerknę na tą rolke i dam znać czy drga i czy pasek równo idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Pasek idzie jak malinka. żadnych drgań - więc to nie to :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest przypadkiem stukot popychaczy? Z drugiej strony dość charakterystyczny jest, i mechanicy powinni go wykryć. Dzieje się tak od dawna? próbowałeś tankowania na różnych stacjach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym napinaczem to niekoniecznie bedzie widoczne drganie samego paska. zobacz czy po przeciwnej stronie rolki, tam gdzie sruba, nie ma czasem sladow kombinowania. czesto bywa tak, ze druciarze spawaja srube od sprezyny :kwasny:

 

co do popychaczy to raczej slychac, ze to one. powiedz na jakim oleju jezdzisz?

 

opisz dokladniej dzwiek motoru? twardy i glosny klekot czy moze brzmi jeszcze inaczej? stuki metaliczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Tankowałem na różnych stacjach - (najlepiej chodził na shellu :)) tankuje zawsze dobre paliwo żadnych kombinowanych. Jestem umówiony u kolejnego speca - zobaczymy - a co do szklanek to sam je lekko podejrzewam ale nikt nie stwierdził że to mogą one stukać :(

Zobaczymy co powie następny szpec-maister.

Dam znac co i jak zdiagnozował - najlepsze jest to że każdy mówi że chodzi zbyt głośno i nie tak jak powinien ale nikt nie wie o co chodzi.

 

Jeżdżę na MOBILU pół syntetyku 10W40. Nie jestem mechanikiem ale ze słuchu dźwięk przypomina jak benzyniak z rozregulowanymi zaworami i do tego jeszcze stuki - powyżej 2000 obrotów stuki i klekot zamienia się w rzężący rechot.

 

PS. Kurde aż sam się dziwię jak to brzmi jakbym miał czołg a nie paska :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy moj sluch wy wylapal przyczyne :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

W sumie to też jestem ciekaw czy by wyłapał :)

 

Mam nadzieje że wyłapie przyczynę ktoś z okolic i mi pomoże.

 

Dzięki wszystkim za pomoc i czekam na kolejne pomysły jeśli ktoś miałby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może nagraj i wrzuć plik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xxkrisxx

Ja w swoim passacie ( 1,9 tDI 115 AJM ) od miesiaca tez mam taki klekot i faktycznie brzmi jak 30 letni diesel. I bylem u kilku majstrow specjalizujacych sie serwisem Vw, i wiec tak: jeden stwierdzil ze nie ma kompresji a drugi powiedizal mi ze gdzies obok 4 pompowtryskiwacza ucieka powietrze ale gdzie to trzeba znalesc. No i na pon jestem umowiony zobaczymy co z tego wyniknie. Odnosnie dlaczego na 4 bo na Vag-u pokazywalo idealne parametry pompowtryskiwaczy tylko przy 4 zmienial sie znak z minusa na plus - ( tak mi zdefiniowal to ten expert ). I sam jestem bardzo ciekaw jak to bedzie bo ogolnie bardzo stracil na mocy, a wnioskuje to po tym ze jeszcze nie dawno od 2 tys obrotow on dopiero czul co to moc i mozna bylo wysoko spokojnie krecic, a teraz miedzy 2 a 3 tys on juz dziwekiem silnika prosi sie o zmiane biegu. Ze spalaniem wydaje mi sie ze nie ma problemu bo mam sr po miescie 6 z groszami ale to rownie dobrze moge sprecyzowac jazda i emperatura. Jesli ktos ma jakies rady albo spostrzezenia do mojej sytuacji to czekam. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Temat troche inny od mojego bowiem masz motor na pompowtryskach a one w reguły troszke głośniej chodzą. Ale jeśli zauważyłeś spadek mocy - stawiam na pompowtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xxkrisxx

Własnie oto chodzi ze sprawdzil mi jeden mechanik na Vag-u pompowtryski i trzy maja idealne parametry a przy czwartym cos sie dzieje.. Tylko wlasnie nie wiadomo co?? NO i w poniedzialek moze sie dowiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odnośnie dziwnie głośniej chodzącego silnika, a może to nie silnik?

Spróbuj na tyle ile to mozliwe wysłuchać czy sprawdzić

ręką czy coś Ci nie wpada w rezonans z silnikiem i klekocze.

 

U mnie może aż tak głosno nie było, ale klekotała z jednej strony

plastikowa pokrywa na silniku. Podłożyłem kawałek gumowego węża

docisnałem i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xxkrisxx

Wiec tak: wczoraj zdiagnozowano mi nareszcie passata. Zaczelo sie standardowo od komputera tam jednak bylo wszystko ok lacznie z pompowtryskiwaczami itd. Potem przystapili do pomiaru kompresji i rowniez pokazalo wszytsko ok na kazdym cylindrze. No i mieli panowie duza zagadke zebralo sie kilku no i jeden ktory tylko uslyszal dzwiek silnika stweirdzil ze powodem klekotu spadkiem mocy jest zawor na glowicy. Stwierdzil ze dosc czesto sie to sypie w passatach na pompowtryskiwaczach i nalezy to wymienic. Aczkolwiek dodal ze tych zaworow jest 8 i dobrze by bylo zeby wymienic wszystkie bo zeby za to sie zabrac trzeba sciagnac glowice a wiaze sie to z tym ze pol silnika trzeba rozkrecic. No i doradzil ze przy tego typu robotach warto jeszcze wymienic piescienie. Koszt oszacowal mi na kolo 2000 tys zl. Po glebszym przmeysleniu tego stwierdzilem ze zbedna jest wymiana pierscieni skoro tam jest wszystko ok. Wiec zamkne ten temat tylko na wymianie tego zaworu czy tych zaworow i postanowilem ze w styczniu trzeba wymienic tego passata na model nowszy czyli gdzies tak 2001 gora 2002 rok..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Dodam tylko że ten dziwny klekot - rechot jest troche podobny do dźwięku popuchaczy lecz...

 

Z rana zaraz po odpaleniu przez 2-3 sek. jest cisza - potem zaczyna klektać stukać

Czasami jest mocniej słyszalny a czasami mniej

 

Mówili mi że nie sa to objawy popychaczy więc dlatego odpuściłem temat - mogli źle mówić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popychacze zazwyczaj stukaja przez pierwsze sekundy po uruchomieniu zimnego silnika, przynajmniej u mnie tak jest, przez pierwsze 5 sekund stukaja zanim olej je zaleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Tak właśnie powinno byś jeśli wszystko jest OK. U mnie nie wszystko jest Ok ale nie wiem co nie jest :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności