Skocz do zawartości
Gość Wojtas79

Nadmierny klekot - 1.9 tdi 110KM AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze-dawka,po drugie Audi zawsze było lepiej wygłuszone niż VW.

dawka w audi 2,6mg, kąt wtrysku 60, a korekcje maks.0,8. To nie przez jakieś poduszki silnika - on po prostu chodzi mięciutko i cicho. Obecnie chodzi ciszej jak mój asv.

Mniejsza o to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz ja bym chciał wiedzieć czym to jest spowodowane. Mam galaxy 1,9 afn i tez chodzi miekko. Dzis czesci z uzywki nie sa drogie - jak by tak wiedziec w czym jest różnica to mozna by cos pomodzic... swoja droga chyba mam kąt wtrysku nizszy, musze sprobowac lekko podnieść.

w moim pasku to tez 100% temat wibracji przenoszonych na bude bo jak dociąze tył odpowiednio to jest ciszej:/:

poduchy temu nie są raczej winne bo poswieciłem im zdecydowanie duzo czasu.

zastanawia mnnie to ze audiki przy chyba tych samych ustawieniach dawki palą więcej - moze to kwestia na pewno innej skrzyni biegów i silnika ustawionego wzdłuż auta albo jednak innej mapy wtrysku w ecu

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarzel21

a czasami nie masz problemu z regulatorem kąta wtrysku??? ja mialem to samo w silniku 1z i okazalo sie ze kabel od tego regulatora był przerwany... i klekotał jak stary ford:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po różnych przejściach doszedłem do następujących wniosków

- miałem za dużą dawkę

- poduszki oryginalne to całkiem inna bajka jak podróbki niestety. Cena też całkiem inna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- miałem za dużą dawkę

 

A nie mówiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Wam chopaki (naszemu forum) dowiedziałem się o co chodzi z tą dawką - tak sobie czytałem po sieci to dużo ludzi miało taki temat. Ale znalazłem to dopiero jak już dowiedziałem się o co chodzi i syukaem tematw o dawce.

Ciekaw jestem czy dawka nie może przestawić się jakoś sama na skutek np zużycia pompy czy nastawnika.. choć powinno to iść w drugą stronę...

Anyway.. ważne że jest zrobione i jest lepiej.

Poduszki to też u mnie był temat rzeka jak się okazało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem natknąłem się na temat i coś mi tam w głowie świta. Kiedyś jeden tuner mi powiedział że to "dudnienie" tutaj nie mylić ze stukaniem szklanek, wałków itp. jest pochodną od tego że łapacz powietrza który idzie do puszki filtra powietrza po prostu jest nieszczelny, wypada gumowa uszczelka. Wtedy dudni jak na 90% filmów tutaj. Poniekąd potwierdza tą teorię to że dudni z tylnej części silnika (dolot do turbo czyli od filtra). Tuner powiedział że taki sam efekt daje stożkowy filtr w TDI, dudni przepięknie!

 

Kolejna sprawa to środki czyszczące układ wtryskowy. Auto śmiga Ci ciszesz po przegonieniu? Myślisz że masz mniej sadzy w kolektora i ciszej? O nie, tutaj wtryski są poprzytykane i czyszczenie raczej pomoże. Jak pomoże to później warto efekt utrzymać dolewając uszlachetniaczy do ropy.

 

Ostatnia sprawa, dlaczego Audi z TDI chodzi "bardziej miekko" a tuż dlatego że komputery w Audi nie mają tych samych programów co VW, np. na jałowym jest ustawiany bardzo późny kąt wyprzedzenia wtrysków, nie wiem dokładnie ile ale po dźwięku śmiem twierdzić około 20 zamiast 49-51. To też mi tuner powiedział, bo męczyłem go dlaczego moja Ibiza ciągle klepie i klepie i czy można z tym coś zrobić.

 

Kupiłem właśnie dzisiaj środek czyszczący Millersa i uszlachetniacz do paliwa Millersa. Dodatkowo płucze silnik przed wymianą oleju i wymieniam wszystkie filtry w tym paliwowy. Do tego wyciągnę puszkę filtra powietrza i uszczelnię łapacz jak tylko się da, ba nawet silikonem i dam znać.

Wtryski mam od Cowboya, szklanki nowe INA, wałek rozrządu z SDI AQY w dziewiczym stanie, rozrząd ustawiony wzorowo a kąt wtrysku dosłownie 49-51. Ibiza klepie jak się zrobi to dam znać co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły poemat kolego, jednak z góry ci mówię, że po tych zabiegach które chcesz zrobić w swoim aucie nic się nie zmieni.

Widać też, że łapiesz wszystko co ktoś ci powie... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh każdy ma swoje zdanie, forum jest do dzielenia się swoimi poglądami. Widać kolega niezbyt przyjaźnie nastawiony do nowych osób na forum.

A łapie czy nie łapie to moja sprawa i nie musisz kolego tego komentować. :hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płukanie silnika może zaszkodzić,wiem to z doświadczenia co poniektórych kolegów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się może, przy umowie że wcześniej był zalewany jakąś "magią" magnetyzerami, ceramizerami itp. Ja odkąd mam auto leje x-cess 5w40 i nalatane na tym 30tyś. Co miał olej wypłukać to już wypłukał.

Dla przykładu Millers zaleca płukanie silnika raz na około 3 wymiany oleju. Zobaczymy efekt. Byłem od zawsze przeciwnikiem dodatków do oleju, paliwa, ulepszaczami ale już skończyły mi się pomysły co może tak klepać w tym TDI więc eksperementuje.

Oczywiście zdam relacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klepie, bo ma już swoje nalatane i zwiększone luzy niektórych częsci w silniku. Przerabiałem to już w niejednym. Najczęściej pomaga wymiana słupka, głowicy lub remont...ale poczekam i dowiem się czy koledze planowane zabiegi "pomogą" i zmniejszą cierpienie uszu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klepie, bo ma już swoje nalatane i zwiększone luzy niektórych częsci w silniku.

I pewnie tutaj cały pies pogrzebany. Umarłemu i kadzidło nie pomoże :sciana

 

Minęło trochę czasu od chwili wymiany oleju, filtrów. Zrobiona płukanka silnika i zalany Millers czyszczący do wtrysków. Efektów dosłownie zero. Silnik jak chodził tak chodzi. Nawet efektu placebo nie miałem. Silnik pali tyle samo i wcina te same ilości oleju (150ml na 3k km). Spróbowałem nawet dodawać oleju 2T w proporcji 1:200 przelatane 3 zbiorniki i 0 efektów.

Co do dudnienia to problem nadal nie rozwiązany, z uszczelką rury ssącej do puszki filtra powietrza okazał się większy problem i nie udało dopasować się żadnej gumy, a dziura jest spora. Nie owijałem to żadną taśmą, kawałki mogą się oderwać i polecieć z niszczącą siłą na filtr powietrza :dodupy.

 

Udało mi się znaleść już uszczelke która ponoć będzie pasować, jak założe, napiszę czy dało to jakiś efekt.

 

Od chłopaków w warsztacie gdzie robie serwisówke dowiedziałem się że dudnienie może pochodzić z nadmiernych luzów zaworowych, nie domykają do końca komory spalania. Ciekawa teoria ale wtedy nie byłoby kompresji ani dobrego wyniku mocy.

Inny aspekt jest taki że mam przelotowy wydech 60mm na dwóch małych tłumiczkach i cały efekt dudnienia jest spotęgowany. Silnik chodzi tak jakby któryś wtrysk lał (du,du,du,du) co ciekawe korekcje są poniżej 0.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jest ktoś w stanie określić po wrzucony filmiku czy mój silnik chodzi tak jak powinien. Czy jednak coś jest nie tak. Jeżdżę od mechanika do mechanika i na słuch twierdzą że ten typ tak ma. Silnik to 1.9 tdi Afn. Szklanki zmieniane 2 lata temu na ina. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności