Skocz do zawartości
Gość Wojtas79

Nadmierny klekot - 1.9 tdi 110KM AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałeś wtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Witam wszystkich w Nowym Roku

 

Troche się ruszyło - Wymieniłem popychacze - szklanki na INA. Jestem w sumie ok 30km po a mówiono mi że musze troche pojeździć aby się dopasowały więc zbytnio nie mogę teraz nic oceniać. Na ta chwile auto chodzi tak jak chodziło. Mam tylko wrażenie że ten dziwny klekot słychać bardziej na ciepłym silniku. Wtryski są Ok - tak mi mówiono - nie mam jednak możliwości sprawdzić czy wtryski zapodają dawkę pilotującą czy też z tym jest problem lecz mechanicy mówią ze jeśli auto chodzi jak trzeba i nie dymi i dobrze pali to wtryski sa OK

Pojeżdżę jeszcze troche z tymi nowymi szklankami i wtedy napisze co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtas jakiego tego passata masz kupiles w kraju???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Witam

Zaczyna brakować mi już sił. Nowe szklanki - przejechałem ponad 500 km i w sumie to już się odpowietrzyły a tu dalej ten sam dźwięk. Więc 360zł poszło w błoto. Jeździłem kolejnymi passatami z tym samym silnikiem i żaden nie chodzi tak szkaradnie jak mój.

Jeśli ktoś ma jakiś nowy pomysł chętnie poznam

 

Dodam tylko że rozrząd sprawdziłem i jest wszystko ustawione jak należy. Jakby było to jakieś średnie auto już dawno bym sprzedał ale jest to naprawdę niezły egzemplarz i pewnie takiego już nie znajdę więc dalej drążę ten temat .

 

Z niecierpliwością czekam na pomocne rady

 

Pozdrawiam

 

Dodam tylko że dźwięk przypomina jakby cykanie szklanek wraz ze stukiem - narasta proporcjonalnie do obrotów przy wyższych obrotach słychać metaliczne rzężenie - a no i pedał gazu mi rewaguje szybciej nić w innych dieslach - nie wiem czy to pomoże ale pisze wszystko co wiem i słyszę

 

//Scaliłem 2 posty. Edytuj, nie klep jednego pod drugim - Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzałeś ciśnienie oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak brakuje pomyslow to jedz do wrocka do chlopakow z dynosoft i cos zdiagnozuja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Kąt wtrysku mam 3 - 3,5. Żadnych błędów nie stwierdzono - podłączało 3 mechaników.

 

Coś mi się tu nie podoba...

Mam identyczny silnik jak twój i sprawdzałem niby ten kąt wtrysku w bloku 04(chyba oznaczone BDT) - i skacze sobie tak: 1,1 - 1,3 - 1,5 - 1,7. U kolegi jest dokładnie tak samo w takim samym silniczku(mówie tu o nagrzanym silniku).

 

Natomiast w bloku 00 w drugiej kolumnie kąt wtrysku ma oscylowac w granicach 51. U mnie skacze:53 - 55 - 58 - 52. W sumie wielkich odchyłek nie ma, ale zastanawiam się czy więcej od 51 to jest przyspieszony czy opóźniony???

 

Sprawdź jeszcze ten kąt wtrysku!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Odwiedziłem dziś serwis Boscha. Chłop zapodał wielkie urządzenie na prawy fotel podłączył i sprawdzał jakieś dane deptając pod czerwone i spowrotem. Po sprawdzeniu poinformował mnie że mam lekko przyspieszony zapłon - na jednym okienku miał 3,0 (tak powinno być) a na drugim było podane jak jest u mnie - było 3,2-3,3. Powiedział że jest to w granicach tolerancji lecz jest przyspieszony i zapewne dlatego auto klepie za mocno. Powiedział też że to trzeba wyregulować pompe ale samą pompe od środka na regulatorach a nie kręcić całą pompą przy aucie

 

Pytanko: Czy możliwe żeby tak lekko przestawiony zapłon mógł powodowac klekotanie silnika wpadające w rzężenie przy wyższych obrotach??

 

Ciśnienie oleju sprawdzę na dniach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Pomiary zrobione i w sumie nie określają przyczyny takiej pracy silnika :(

 

Ciśnienie oleju: na wolnych pod 2 bary przy 2000 3,5 bara

 

Ciśnienie na cylindrach po około 36 na każdym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Wojtas jeśli chcesz, to podjedź do Tychów - chłopaki z zaprzyjaźnionego warsztatu na pewno znajdą przyczynę. Ewentualnie możesz zajechać do Bielska, do CompSportu ale to już nie będzie tania impreza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Witam

 

Byłem dziś ustawić idealnie kąt zapłonu. Wcześniej wahał się nawet pod 70 (VAG) a aktualnie waha się w granicach 53-56-60. Podobno jest ustawiony idealnie jak powinien. No i ciekawostka - auto klepie , klekota troche głośniej niż klekotało. Zagadka przerasta wszelkie wyobrażenia bowiem przy opóźnieniu zapłonu powinno chodzić ciszej :(

 

Jeśłi ktoś ma jakiś pomysł to prosze o wpis

 

PS. Dodam tylko że dźwięk zmienił się na mniej ostry ale więcej klepiący jakby podobny do dźwięku popychaczy i bardziej metaliczny. Zastanawiam się już po wykorzystaniu wszelkich opcji nad wtryskami lecz jak auto chodzi super, ma kopa, nie kopci i spala Ok to czy to nie eliminuje wtrysków??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Po wyregulowaniu zapłonu auto nie odpala na zimny silnik. Wnioskuję że to pompa wtryskowa, Musiałem przestawić zapłon na przyspieszony spowrotem by było ciszej i by odpalał - Dzwoniłem do pompowców i stwierdzili że to pompa - mam zamiar ją wysłać do regeneracji i tu prośba - ZNA KTOŚ DOBRYCH POMPIARZY?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diesel service woźniki

diesel service dyrdy

kolega Trochim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

No i mam kłopot

 

Pompa sprawna w 100% - nawet nie było co czyścić bo jest w środku jak nowa. Normalnie to bym się ucieszył ale w tej sytuacji to ....

 

Jeśli ma ktoś jakies pomysły nowe to zapraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość k-karol1

Witam.

Miałem podobny przypadek zdiagnozowałem w sposób manualny nie podpinając pod Vag-a .

Chodziło o elektrozawór w pompie wtryskowej który znajduje sie na dole pompy i reguluje kątem wtrysku w zależności od obrotów . Sprawdzić go idzie poprzez odłączenie kostki pompy do której idą trzy kable czarno-biały brązowy i czarno-żółty,o ile dobrze pamiętam. Należy podpiąć pod brązowy minus tak żeby nie zetknął sie z innymi a pod czarno żółty plus bezpośrednio z akumulatora na wyłączonym silniku.Powinno być słyszalne cykanie zaworu podczas gdy będzie podawany plus do kostki. Jeśli tego nie ma oznacza że elektrozawór jest nie sprawy. :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był taki problem jak uszkodziło mi klina w kole pasowym na wałku rozrządu. Koło się przestawiło o 0,5 zęba i nie dało się do znaków dobrze ustawić. Ale jak mówisz że regulacja zapłonu zmienia sytuację to ja proponuję żebyś w domu nasłuchowo spróbował ustawiać pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość raff

Wojtas 79- a może to nie silnik? Spróbuj zdjąć paski od klimy i alternatora i sprawdź czy hałas wciąż jest czy nie. Może to być alternator, chyba że już to wykluczyłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtas79

Pompa wróciła z serwisu - podobno nic jej nie było.

Zamontowana i auto w sumie chodzi jak chodziło,

Ustawiłem zapłon na zegar na lekko ponad 60 (książka podaje 70 - ale przezorny jestem) i co - auto lepiej pali to fakt ale chodzi jeszcze głośniej - klepie jak rumpel.

Zastanawia mnie jeszcze temat wtrysków - moga powodowac głośniejsze spalanie jak sa uszkodzone - lecz auto pierdziela. I tu kolejny pomysł :

Jeśli auto tak zapierdziela i ma bardzo czuły pedał gazu to czy może nie ma jakiegoś starego chipa władowanego?? Może to przez niego głosno chodzi?? Co myśłicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metax

Witam

Mój AFN też klepie. I to dosyć głośno.

Zimny silnik jest stabilny i cichy, po rozgrzaniu zaczyna hałasować.

Przed wymianą oleju z niefortunnego syfu /na którym był cichy/, na półsyntetyk Mobila, właśnie stał się głośny. Nie cały czas - jakby falą - co 2-3 min na czas ok. 2 min przy wolnych obrotach.

Dzwięk dochodzi znad klawiatury, bliżej prawej strony patrząc na kierowce.

Ciekawy jest fakt, ze po wymianie uszczelki pod głowicą chłodnicy oleju było sporo ciszej...

Czyzby ciśnienie wzrosło? I to jest powodem hałasowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed wymianą oleju z niefortunnego syfu /na którym był cichy/, na półsyntetyk Mobila, właśnie stał się głośny.

A co to był za "syf"?

Bo latam w tej chwili na półsyntetyku castrola i chcę właśnie zmienić na mobila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności