Skocz do zawartości
Gość Wojtas79

Nadmierny klekot - 1.9 tdi 110KM AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to, że jeśli zrobi się nieszczelność to będzie klepać, bo będzie zmykać kompresja z cylindra pod wtryskiem. Czasami wystarczy dokręcić mocowanie (kowadełko), czasami trzeba wyjąć wtrysk i podmienić miedzianą podkładkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , jestem na tym forum nowy dlatego serdecznie się kłaniam. Posiadam problem z autem mianowicie nie moge rozwikłać problem klekotu , nie zakładalem tez nowego posta ponieważ ten jest podobny. Ogólnie brak mi sil , motor zalany motulem ,wtryski ustawione na stole , popychacze sprawdzane i są ok , rozrząd ustawiony jak w książce pisze a klekot nadal pozostaje . Silnik to afn 110km , zwracam się z ogromną prośbą o odsłuchanie filmiku i wyrażenie swojej opini na temat pracy silnika, z góry dziękują za podpowiedzi , mogę wrzucic inne filmy. Dodam że na zimnym po odpaleniu słychać klekot niezalanych popychaczy następnie silnik pracuje idealnie cicho i po okolo 2 min następuje dżwięk jak na filmiku.(inny od stukania popychaczy)http://www.youtube.com/watch?v=qoVTaEm866U&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgłos jakby motor na mimośrodzie pracował

napinacz rozrządu nie skacze czasem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak coś ci tam wali, moim zdaniem nie tak chodzi prawdziwa 110-tka. Nie mam pojęcia co to może być, ale napewno praca silnika nie jest całkiem ok...

Witam wszystkich , jestem na tym forum nowy dlatego serdecznie się kłaniam. Posiadam problem z autem mianowicie nie moge rozwikłać problem klekotu , nie zakładalem tez nowego posta ponieważ ten jest podobny. Ogólnie brak mi sil , motor zalany motulem ,wtryski ustawione na stole , popychacze sprawdzane i są ok , rozrząd ustawiony jak w książce pisze a klekot nadal pozostaje . Silnik to afn 110km , zwracam się z ogromną prośbą o odsłuchanie filmiku i wyrażenie swojej opini na temat pracy silnika, z góry dziękują za podpowiedzi , mogę wrzucic inne filmy. Dodam że na zimnym po odpaleniu słychać klekot niezalanych popychaczy następnie silnik pracuje idealnie cicho i po okolo 2 min następuje dżwięk jak na filmiku.(inny od stukania popychaczy)http://www.youtube.com/watch?v=qoVTaEm866U&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek idzie ladnie , na kanale napinacz nie skaka ani nim nie telepie, w kabinie nie slychac tego , najbardziej slychac miedzy ścianami budynków jak się jedzie , klekot rośnie równo z obrotami . moc jest ok , odpala idealnie ale jeżdżę już z tym rok i mi psycha siada bo ładniej mi ursus pracuje. Wsłuc***ąc się w prace silnika słychać ze ładnie miękko pracuje ale gdzies cos napier.... Zaóważyłem że trzymając lekko nogę na sprzęgle lekko pulsuje pedał(czy to normalne?) w rytm tego klekotania wiec może pompa vacum? dwumasa raczej ok bo ładnie bierze , no i jak się na ręcznym przydusi silnik to też klekocze... Słuchałem przez drewniany trzonek i pokazuje kosmos , bo stuki na sterującym wtrysku, na egr, i okolicach kolektora dolotowego, wkolo obstawianej vacum cisza...

Edytowane przez tdi26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewam kotleta.

Czy ktoś z was, kto miał problem ze stukaniem rozwiązał go?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba pozostaje sie z tym pogodzic. ja tam zawsze jezdze z głosma muzyka i od jakiegos czasu juz klekoty nadmiernego nie słysze. niewiem czy sie sam naprawił czy poprostu juz tego nie wyłapuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Wy tragizujcecie to jest poezja. Silnik ma najezdzone 300tys w tym wypadku diesel i ma cichutko chodzic... Wszystko sie zużywa.

TDi26 moze sie cieszyc, ze tylko tak, silnik chodzi jak moj afn. Ktoremu nic nie dolega, jest zdrowy. To jest diesel VP a nie PD cichutki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie chodzi czasem o zmieniony kąt wtrysku? Brat miał takie coś w 1.7 TD w Oplu. Co prawda inny motor, ale też pompa rotacyjna. Po zmianie kąta wtrysku było takie porównanie dźwiękowe jak Trabant vs. B5 1.8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialbys uslyszec mojego dziadka jak ma dobry dzien i nie klepie. w srodku mam zalozone podwojne wygluszenie (z vinu wyszlo) wierz badz nie na trasie cicho jak w benzynie a na zewnatrz delikatny rechot. a jak ma zly dzien badz chwile to chodzi doslownie tak jakby nie mial w sobie oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcialbys uslyszec mojego dziadka jak ma dobry dzien i nie klepie. w srodku mam zalozone podwojne wygluszenie (z vinu wyszlo) wierz badz nie na trasie cicho jak w benzynie a na zewnatrz delikatny rechot. a jak ma zly dzien badz chwile to chodzi doslownie tak jakby nie mial w sobie oleju

A odkryłeś może harmonogram dobrych oraz złych dni Twojego "dziadka";-)Wracając do tematu,z tą benzyną to chyba nieco przesadziłeś,choć nie wiem jakimi benzynami miałeś okazję się poruszać.Kilkunastoletnia konstrukcja silnika AFN poza swoimi ogromnymi zaletami,posiada i swoje wady,do których nalezy niewątpliwie kultura pracy,a raczej jej brak;-)Nie szukałbym dziury w całym,praca AFN-a jest charakterystyczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, zaden inny silnik nie chodzi jak AFN, wszedzie go rozpoznam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszając dawke ograniczamy klekot-tylko po co? skoro będzie cichszy ale muł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A odkryłeś może harmonogram dobrych oraz złych dni Twojego "dziadka"Wracając do tematu,z tą benzyną to chyba nieco przesadziłeś,choć nie wiem jakimi benzynami miałeś okazję się poruszać.Kilkunastoletnia konstrukcja silnika AFN poza swoimi ogromnymi zaletami,posiada i swoje wady,do których nalezy niewątpliwie kultura pracy,a raczej jej brakNie szukałbym dziury w całym,praca AFN-a jest charakterystyczna

 

Właśnie o to chodzi że nie odkryłem jak się mu zapali tak chodzi:P Dodatkowo podczas jazdy potrafi być cichutko a za chwile głośno;/ Ja porównuje mojego dziadka do benzyn z podobnych roczników i w podobnej klasie:) Ja AFNA też rozpoznam wszędzie i dlatego go kupiłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1z jeszcze bardziej hałasuje.. choć jest bardzo podobny konstrukcyjnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to,Szwagier ma 1Z w Audi i doprawdy hałas jest proporcjonalnie większy,nie narzekajmy,AFN klepie znaczy działa:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1z w audi chodzi inaczej niż w VW - z moich obserwacji - jest cos inaczej i zawieszenie silnika w audi jest dużo ciekawsze.

Audi bardziej grzechocze a vw bardziej dudni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w robocie 2 kumpli mają 1Z. Jeden w golfie chodzi w miarę głośno, drugi w audi 80 zupełnie inna praca.

Golf nalatane 170kkm (od nowości w rodzinie), a audica 200kkm z niemiec parę lat temu ściągana.

W tej 80-tce silnik chodzi jak poezja, tylko odpala po 2 sekundach - ciekawe dlaczego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej 80-tce silnik chodzi jak poezja, tylko odpala po 2 sekundach - ciekawe dlaczego...

Po pierwsze-dawka,po drugie Audi zawsze było lepiej wygłuszone niż VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak paskowi zmniejszyłem dawkę to też odpala po 2o sek i chodzi lżej i ciszej tylko że mocy brakuje w porównianiu do wcześniejszych ustawień

w audi były tez inne pompy razem z innym przepływomierzem - chyba w starszych modelach

Audi ma inaczej zawieszony silnik - przenosi mniej drgań na budę w efekcie jest ciszej - słyszysz rechotanie diesla zamiast dudnienia całej budy jak to jest np w pasku b4

pasek b5 ma takie ustawienie silnika jak audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności