Skocz do zawartości

webi

  • Liczba zawartości

    205
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O webi

  • Urodziny 22.08.1973

Informacje osobiste

  • Imię
    Webi
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) 4x4
  • Rok produkcji
    1999

Ostatnie wizyty

887 wyświetleń profilu
  1. Za moich czasów to się wyciągało czujnik i kupowało z tym samym numerem. Tyle że 10 czy 15 lat temu części było sporo.
  2. Dziękuję. Stały napęd, czyli bez sprzęgła między osiami. W czasach Haldexa pierwszych generacji, różnica była większa. Były sytuacje że samochód nie ruszył pod górę, bo Haldex czekał na sygnał z czujników ABS/ESP aby dołączyć drugą oś. W dzisiejszych czasach te systemy są bardziej aktywnie. Wybór rodzaju paliwa zależy głównie od przeznaczenia samochodu. Dla mnie idealnym do pracy okazał się samochód elektryczny. Hemik jest na zimę i do poprawiania humoru a w trasę 1000+ 2 litrowy diesel.
  3. webi

    Snieg + 4motion = :)

    Dyferencjał nie zmniejsza obrotów kół tylko rozdziela moment pomiędzy koła. Zmniejszanie obrotów które opisujesz to ASR dohamowujący koło które ma mniejszą przyczepność. Generalnie ciągłe używanie w ten sposób zużywa hamulce, ww dyferencjał (szczególnie przy tzw wytapianiu) i sprzęgło.
  4. To i ja odgrzeję. Od paru lat szukałem następcy. Wiedziałem że będzie 4x4, tyle że ze stałym napędem i większym prześwitem. W Passacie miałem alu płytę pod silnikiem bo plastikowa się zutylizowała. Takie parametry mocno zawężają grupę docelową, bo producenci odchodzą od stałych napędów ze względu na koszty. Na tapecie było Q5, Q7, Tuareg, Cayenne, Subaru XV a nawet Mitsubishi L200. Generalnie z pierwszą czwórka miałbym kartę stałego klienta w serwisach. Z Subaru spaliło by się sprzęgło jeszcze w salonie a L200 to raczej wół roboczy. Nie mogąc znaleźć w Europie zacząłem się interesować autami ze stanów i tak kupiłem ciężkiego, niepraktycznego, paliwożernego Jeepa Grand Cherokee. Generalnie to miał być Commander, ale jak moja Pani usłyszała że w lusterkach jest szerszy o 40cm od Passata, to koncepcja upadła. Na otarcie łez dostała meleksa od BMW. GC też daje radę...
  5. Dawno tu nie zaglądałem, dlatego napiszę co wymieliłem w zeszłym i tym roku. Odma, Hamulce komplet : tarcze, klocki, zaciski, przewody elastyczne, płyn. Sprężyny tył, jedna była pęknięta, Tylny dyfer bo złapał luzy Wąż silnik - nagrzewnica Opony letnie Pozdrawiam
  6. Witam, Chciałbym prosić szanownych posiadaczy ETKI o numery: tylnych zacisków L i P oraz zamków drzwi lewy tył i lewy przód. Zaniedbałem trochę dziadunia i niedomaga. VIN Auta: WVWZZZ3BZYE009065 Dziękuję
  7. Witam ponownie niezłomnych Operatorów Etki. Potrzebuję numerów gumowych elastycznych przewodów hamulcowych do wszystkich kół. Vin niezmiennie ten sam WVWZZZ3BZYE009065 Passat Variant 4motion AFN z 1999 roku. W sieci znalazłem 8D0611707D i 8D0611707B ale już raz się przejechałem na takim szukaniu. Pozdrawiam Webi
  8. Witam Proszę o pomoc w znalezieniu numeru pompy hamulcowej. Potrzebuję dobrac zestaw naprawczy lub kupić używkę w lebszym od mojej stanie. Passat B53B WVWZZZ3BZYE009065, serwo o nr 4B3 612 105 nie znam producenta, pod pompa jest kod paskowy 913-ot20 i odlane cyfry 2435. Pozdrawiam Webi
  9. webi

    Pogaduchy Małopolskie

    Kto raz pojeździ Quattro po śniegu, ten nie będzie chciał inaczej!
  10. webi

    łańcuchy śniegowe

    Być może zależy to od patrolu, ale w Alpach są miejscowości gdzie stoi patrole zajmujące się tylko i wyłącznie łańcuchami i rodzajem opon. Przechodziłem taka kontrolę wielokrotnie, bo dojeżdżaliśmy codziennie do takiej miejscowości. Policjant sprawdzał czy opony są zimowe i czy są łańcuchy lub 4x4. Nigdy nie założyłem łańcuchów, a pchałem już śnieg prawie po lampy. Musiałem dorobić alu płyte pod silnik bo plastikową połamałem.
  11. 90 i 110 to to silniki trwałe i oszczędne ale DEKRA przyznaje tylko czerwone plakietki. Silniki montowane były w modelach przed face-liftingiem. Co prawda gustach się nie dyskutuje ale te modele wyglądają staro. 130 montowana w poliftowych modelach,jest wyraźnie żwawsza za sprawa 30% większego momentu ale okupione jest to (1-3 litry) większym spalaniem. Jest to najbardziej poszukiwany model, więc łatwo wpaść na minę. Do jazdy po autostradach nadaje się, polecana przez Tomka, 6 biegowa skrzynia ale w silniku 130. 5 bieg ma przełożenia takie jak auta z 5 biegowymi skrzyniami natomiast 6 jest dłuższa. Skrzynia do silnika 105 np: BXE były 6 biegowe skrzynie ale 6 była taka sama jak 5 w 5 biegowych skrzyniach
  12. Dzięki, czy K&F jeszcze takie produkuje?
  13. Ponawiam pytanie, nadal nie znalazłem, portale z częściami podają różnie: VW 8D0411105AR, 4B0511115J oraz 4B0511115K
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności